Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:23

MyWishMax schreef:
Ja sneu en zonde helemaal eens. Hoewel ik het meer sneu vond voor het paard hoe bang die ineens was. Maar dat was niet de strekking van die reacties en dat vond ik wel kwalijk. Want ineens ging het niet meer om het paard maar dat er een ruiter van hen gediskwalificeerd was en team eruit lag door iets heel kleins.

Ik vraag me alleen af, die ruiter zegt dat het net zo klein was als een insectenbeet. Maar voordat de jury's het kunnen zien moet het dus wel flink gebloed hebben. Het is niet pas achteraf gezien waar ze dichtbij het paard staan. Dus juist heel goed dat er meteen uitgebeld is, naast dat bloed bloed is weet je niet hoe groot het is.

Hij werd stop gezet in het moment van de achterwaarts toch? (ik weet het niet zeker meer, ik was bezig met een relatie en zag in eens in mijn beeld dat de jury de ring in liep :P )
Dus dan kijken ze al naar de benen, dus is een klein wondje al snel gezien

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:28

Nee, ze waren al in het galop zigzag appuyement. Maar dan is het gewoon constant aan het bloeden geweest en door de witte benen zie je het wel juist natuurlijk, ineens zit er een duidelijke rode plek.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 31-07-24 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:29

M_D_H schreef:
Het is niet zo zeer dat Nederland daar schijt aan heeft gehad, de ruiters hebben er schijt aan gehad.
We kennen toch nog allemaal wel die saga met een van de bondscoaches (was dat van der Schaft?) Ik weet nog wel dat de KNHS bij zijn aanstelling vermelde dat ze voor van der Schaft kozen omdat ze meer de harmonieuze kant op wilde, dat de olympische spelen ze de ogen had geopend dat we echt een andere richting op moesten gaan...
Het gevolg was dat de ruiters praktisch in staking gingen en dat van der Schaft er mee stopte met als belangrijkste reden dat hij geen bondscoach wilde zijn van een team die weigerde te veranderen en op de oude weg wenste door te gaan.

En ik denk dat we allemaal wel weten welke ruiters hier het voortouw in genomen hebben.

Het is dat het selectiegewijs niet kan, maar eigenlijk had de bond toen op zijn strepen moeten gaan staan, en ieder die niet mee wilde werken naar huis moeten sturen. Ik vind dat nog steeds zo'n bizarre gewaarwording.

MWM die sukkel van mij presteert het wel een halve gat in haar lip te bijten/stoten. Maar dat heb ik tot nu toe alleen op stal gezien :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:30

MyWishMax schreef:
Benzz schreef:

Echt niet, daar zit de jury te vertellen dat de ruiter van die vervelende handjes heeft om vervolgens een 8 op houding en zit te geven.

Sorry hoor, iets teveel geschreven bij de subtop.

Als je naar de percentages kijkt dan is NL wel strenger. Waar hier het niet vanzelfsprekend is om 60 procent te rijden is die 60 procent hier daar 65 procent.

Dat er in subtop soms te soepel gejureerd wordt, helemaal eens. Heb ik al eens als voorbeeld gegeven tussen wat je haalt in de basis voor dezelfde fout en wat je haalt in de subtop. Terwijl je zou denken dat die laatste strenger zou moeten zijn. Helemaal op 'basis' fouten als niet halthouden, wissels naspringen en nog wat simpele dingen. Zelfs taktfout in uitgestrekte draf bijvoorbeeld.

Het is dus een soort allebei waar.

Juist. Probeer hier maar eens een dressuurpaard te verkopen naar het buitenland. Je moet standaard uitleggen dat een paard daar met dezelfde proef 3-5% erbij loopt.

Ga voor de grap eens een concours in Amerika bezoeken. Je valt er van achterover.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:32

Germie, nee maar een vriendin van mij is er stalruiter geweest en uiteindelijk vertrokken mede doordat er niet mals werd omgegaan met de paarden (in trainingen). ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:39

Change3x schreef:
Germie, nee maar een vriendin van mij is er stalruiter geweest en uiteindelijk vertrokken mede doordat er niet mals werd omgegaan met de paarden (in trainingen). ;)

Volgens mij mag je verhalen via via (dus niet uit de eerste hand) niet hier delen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:42

996981 schreef:
MyWishMax schreef:
Als je naar de percentages kijkt dan is NL wel strenger. Waar hier het niet vanzelfsprekend is om 60 procent te rijden is die 60 procent hier daar 65 procent.

Dat er in subtop soms te soepel gejureerd wordt, helemaal eens. Heb ik al eens als voorbeeld gegeven tussen wat je haalt in de basis voor dezelfde fout en wat je haalt in de subtop. Terwijl je zou denken dat die laatste strenger zou moeten zijn. Helemaal op 'basis' fouten als niet halthouden, wissels naspringen en nog wat simpele dingen. Zelfs taktfout in uitgestrekte draf bijvoorbeeld.

Het is dus een soort allebei waar.

Juist. Probeer hier maar eens een dressuurpaard te verkopen naar het buitenland. Je moet standaard uitleggen dat een paard daar met dezelfde proef 3-5% erbij loopt.

Ga voor de grap eens een concours in Amerika bezoeken. Je valt er van achterover.

Zelfs de basis in Engeland is 63 procent laag als ik de Engelsen moet geloven. Dan waren ze echt extreem teleurgesteld, zoals men hier is met net aan of net geen winst. Zal in hun subtop niet anders zijn en de proeven met uitslagen die ik gezien heb was 63 tot 67 'normaal' voor een oké proef die hier idd 3 tot 5 procent lager zou zitten. Hoewel de echt goede proeven niet echt veel hoger waren, alsof die wel vergelijkbaarder gejureerd werden.

Amerika vind ik nog een slag erger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-24 10:48

Babootje schreef:
Change3x schreef:

Volgens mij mag je verhalen via via (dus niet uit de eerste hand) niet hier delen.

Dat geldt voor E&D. Niet voor discussietopics.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:58

denisesilver schreef:
M_D_H schreef:
Het is niet zo zeer dat Nederland daar schijt aan heeft gehad, de ruiters hebben er schijt aan gehad.
We kennen toch nog allemaal wel die saga met een van de bondscoaches (was dat van der Schaft?) Ik weet nog wel dat de KNHS bij zijn aanstelling vermelde dat ze voor van der Schaft kozen omdat ze meer de harmonieuze kant op wilde, dat de olympische spelen ze de ogen had geopend dat we echt een andere richting op moesten gaan...
Het gevolg was dat de ruiters praktisch in staking gingen en dat van der Schaft er mee stopte met als belangrijkste reden dat hij geen bondscoach wilde zijn van een team die weigerde te veranderen en op de oude weg wenste door te gaan.

En ik denk dat we allemaal wel weten welke ruiters hier het voortouw in genomen hebben.

Het is dat het selectiegewijs niet kan, maar eigenlijk had de bond toen op zijn strepen moeten gaan staan, en ieder die niet mee wilde werken naar huis moeten sturen. Ik vind dat nog steeds zo'n bizarre gewaarwording.

MWM die sukkel van mij presteert het wel een halve gat in haar lip te bijten/stoten. Maar dat heb ik tot nu toe alleen op stal gezien :')

Ik heb ook nooit begrepen dat dit niet gebeurde, dan gaan de zogenaamde topruiters maar niet mee, kies voor ruiters uit het A kader of B kader, als die zich wel kunnen aanpassen en maak daarmee een mooi statement.
Maar helaas, KNHS heeft de kop weer laten hangen en geluisterd naar de ruiters uit het Olympisch kader.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:03

Change3x schreef:
_San87_ schreef:
Babootje schreef:

Klopt misschien, maar wat heeft het voor nut om een stal of een ruiter, of een team af te zeiken met verhalen van horen zeggen? De paardenwereld zou al een hoop opknappen als mensen zouden stoppen met dat ongefundeerd afbreken van anderen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:15

Er wordt hier toch ook gespeculeerd over wat CD allemaal nog meer zou kunnen doen bij haar paarden?

Ik vertel alleen dat deze persoon ook niet zo heilig is naar aanleiding van het bericht wat hierover hem gepost is. Net als een aantal anderen hier overigens. De paardensport zou nog mooier zijn als iedereen in de basis leuk met zijn paarden om gaat en vervelende verhalen uit betrouwbare bronnen niet constant in de doofpot gestopt worden. :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:15

M_D_H schreef:
Ik heb ook nooit begrepen dat dit niet gebeurde, dan gaan de zogenaamde topruiters maar niet mee, kies voor ruiters uit het A kader of B kader, als die zich wel kunnen aanpassen en maak daarmee een mooi statement.
Maar helaas, KNHS heeft de kop weer laten hangen en geluisterd naar de ruiters uit het Olympisch kader.

jep, grote fout is dat

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:16

Babootje schreef:
Change3x schreef:
Veronica2 schreef:
_San87_ schreef:

Klopt misschien, maar wat heeft het voor nut om een stal of een ruiter, of een team af te zeiken met verhalen van horen zeggen? De paardenwereld zou al een hoop opknappen als mensen zouden stoppen met dat ongefundeerd afbreken van anderen.
Ik denk dat er wel echt een verschil zit in een ervaring van een vriendin die je goed kent en waarvan je de directe reactie hebt gezien, of iets wat je een random persoon hebt horen zeggen ooit.

Voor ons is Change3x ook maar een random persoon online, net zoals alle andere Bokkers (degene die offline ook bevriend zijn daar gelaten). Alles is al indirect. Mensen moeten sowieso enigszins filteren wat ze wel en niet geloven. Ik denk dat iemand die de ervaring van een vriend noemt (als reactie op een "hoe weet jij dat" comment) echt geen problemen geeft in een discussie als dit.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:21

Ik zou inderdaad nooit iets delen wat niet uit een betrouwbare bron komt, en de meeste verhalen hou ik ook lekker voor mezelf. Ik treed ook nu niet op in details omdat dit niet aan mij is, maar er mag best gezegd worden, na aanleiding van het artikel, dat deze beste man niet zo traint met zijn paarden als dat iedereen natuurlijk denkt en/of hoopt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:47

Babootje schreef:
Change3x schreef:

En je kunt met en via via verhaal ook geen klacht indienen. Op zich is dat maar goed ook, want men kan zo ook mensen moedwillig kapot maken.

Change3x

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:51

Gelukkig kan dat inderdaad niet. Ik denk dat mensen vaak sowieso te bang zijn om een klacht in te dienen, zeker tegen een grotere naam. Je kunt aan de hele ophef omtrent de video van CD al zien hoeveel aandacht dat trekt van heel de paardenwereld.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:52

Change3x schreef:
Ik zou inderdaad nooit iets delen wat niet uit een betrouwbare bron komt, en de meeste verhalen hou ik ook lekker voor mezelf. Ik treed ook nu niet op in details omdat dit niet aan mij is, maar er mag best gezegd worden, na aanleiding van het artikel, dat deze beste man niet zo traint met zijn paarden als dat iedereen natuurlijk denkt en/of hoopt.

ik vind het not done om zomaar zoiets te roepen terwijl het niet te controleren valt en ik hoop dat mensen hier een heleboel scheppen zout bij doen.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:57

Veronica2 schreef:
De paardenwereld zou al een hoop opknappen als mensen zouden stoppen met dat ongefundeerd afbreken van anderen.
De paardenwereld zou nog veel meer opknappen als mensen hun paard eens als een levend wezen zouden zien en behandelen in plaats van als een verdienmodel.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:59

Babootje schreef:
Change3x schreef:

ik vind het not done om zomaar zoiets te roepen terwijl het niet te controleren valt en ik hoop dat mensen hier een heleboel scheppen zout bij doen.

Ik roep niet zomaar iets zoals aangegeven, maar je bent natuurlijk vrij om te geloven wat je zelf wil. ;)

Laten we dan ook stoppen met speculeren over dat CD haar paarden thuis ook mishandelt (want dat is hier toch al wel heel vaak direct en indirect geroepen).

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:00

Fika schreef:
Veronica2 schreef:
De paardenwereld zou al een hoop opknappen als mensen zouden stoppen met dat ongefundeerd afbreken van anderen.
De paardenwereld zou nog veel meer opknappen als mensen hun paard eens als een levend wezen zouden zien en behandelen in plaats als een verdienmodel.

Want? Omdat jij denkt dat het is? Dit is dus dat ongefundeerde afbreken wat ik bedoel en in dit geval van de paardenwereld in het algemeen. Wat je doet is een poging tot stemmingmakerij en het zwart maken van iets waar je zelf geen positieve bijdrage aan wil leveren.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:01

We hebben in dit topic ook geen bewijs gezien ofzo.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:04

Change3x schreef:
Laten we dan ook stoppen met speculeren over dat CD haar paarden thuis ook mishandelt (want dat is hier toch al wel heel vaak direct en indirect geroepen).

Goed idee, want het enige wat we weten is dat ze Freestyle een wond had veroorzaakt en dat ze een onbekend paard van een onbekende ruiter met een zweep achterna heeft gezeten. Speculeren over andere dingen is echt zinloos en brengt niks positiefs.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:04

Met een zweep achterna gezeten... ze heeft er niet 24 keer in 1 minuut op los gemept...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:05

Fika schreef:
We hebben in dit topic ook geen bewijs gezien ofzo.

Van het feit dat cd haar eigen paarden hardhandig traint? Nee. Daar is inderdaad geen bewijs van.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:05

Van het feit dat ze andermans paard heeft mishandeld met een zweep plus de vele vergelijkbare eigen ervaringen van bokkers.