Hahaha leuk overzicht, zo te zien wordt er goed voor Stip gezorgd!
dierenfan
Geplaatst: 04-10-23 21:29
Super leuk gedaan zo met Stip! Wij hebben vanmorgen voor eerst in 2 weken weer zelf paard gereden. Na de ronde ben ik voor het eerst op mijn eigen paard gaan zitten! Zo'n gave ervaring! Op het terrein even rond gestapt en hij past zoveel beter bij mij! Veel vlakker in zijn gangen dan het paard van mijn man. Hopelijk deze winter wat lessen op mijn eigen paard en dan met hem de straat op. Hij is paar weken geleden geschrokken van een aardappel rooier dus onder het zadel kan groot verkeer nu af en toe een dingetje zijn. Daarom zal ik dat buiten rijden voorlopig zelf nog laten. In 2 span interesseert groot verkeer hem niet maar duidelijk onder het zadel wel. Al vind hij gelukkig de sloot in gaan ook geen optie maar wil nu omdraaien. Helaas zelf wederom een longontsteking dus werkt ook flink tegen. Hopelijk herstel ik snel dan kan ik weer met grondwerk aan de slag met hem. Komt zeer regelmatig groot verkeer langs en kunnen we zo weer vertrouwen op bouwen.
Leedebee
Geplaatst: 05-10-23 12:48
Thanx
@dierenfan wat gaaf dat je nu zelf gereden hebt! Wel balen van he longontsteking... hopelijk knap je snel op!
Zadelmakmakmeneer voor het eerst een paar pasjes gedraafd vandaag op het harde (4e keer totaal). Heel happy met hoe het gaat, gaat rustig aan en ze vindt het eigenlijk allemaal wel prima.
Nog goed nieuws over de genen gehad (WFFS vrij) en nu mag puppy even een weekje over alles nadenken terwijl baasje op vakantie gaat
Met een beetje mazzel heb ik morgen ook een Wintecje op stal liggen waar ik straks zelf de paar maandjes verder kan…
Fokfanaat, ah nee, wat balen zeg! Hoop dat het meevalt.
Hier ook positief bericht. Vanavond les gehad met Sheri. Eerst even aan de dubbele lijnen. Daarna naast het blok gezet. Instructrice erop en een beetje over hem heen gebogen en overal vanaf boven aangeraakt. Nog niet echt gewicht op zn rug gelegd. Vond ie links wel best, rechts vond ie het wat vreemd.
Hahaha nee dat ken ik. Soms maakt mijn vriend een foto, als die zn eigen paard nog niet aan het zadelen is. En heel soms heb ik zelf een hand vrij, maar dat zijn dan vaak slechte foto's
ElinaSK
Geplaatst: 06-10-23 07:13
Ik lees wel alles mee maar op iedereen reageren als jullie zo hard gaan lukt niet hoor
@oji ziet er netjes uit de wond. Hopelijk blijft het zo goed herstellen
@igniss wat goed! Jullie zijn echt al lekker bezig.
@koekie balen zeg zulke slechte communicatie, daar zou ik ook niet tegen kunnen.. hopelijk herstel Ellie wel voorspoedig
@sherivey klinkt goed, je maakt al mooie stappen dus
@leedebee leuk filmpje zo
@dierenfan balen van je longontsteking, beterschap . Wel fijn dat je zelf weer wat gedaan hebt.
@manic ook goed bezig daar, lees ik al.
@fokfanaat balen joh, hopelijk snel weer opgeknapt.
Hier ook een super momentje gisteren. Weer geoefend met inparkeren en dan blijven staan (is heel moeilijk). Uiteindelijk viel het kwartje dat staan blijven meer opleverd. En omdat ze de zweep volgt met haar achterhand kon ik op de hoefslag ook al dressuurmatig wat doen aan de hand, ze doet het allemaal zo makkelijk. Wordt straks een heerlijk paard om te rijden.
Valt best mee, het is een trucje en als ze die eenmaal door hebben is het heel simpel .
Leedebee
Geplaatst: 06-10-23 18:42
Stip kan dat ook, maar hij moet nog even leren dat hij niet door blijft draaien. Nu draait hij gewoon doodleuk over het krukje heen en eindigt die dus aan de andere kant van paardlief
Misschien beter om bij het hek te oefenen haha!
ElinaSK
Geplaatst: 06-10-23 21:01
Leedebee schreef:
Stip kan dat ook, maar hij moet nog even leren dat hij niet door blijft draaien. Nu draait hij gewoon doodleuk over het krukje heen en eindigt die dus aan de andere kant van paardlief
Misschien beter om bij het hek te oefenen haha!
hier ook wel eens dat ze iets te fanatiek is..
magootie
Geplaatst: 08-10-23 21:29
Hoi! zou ik hier ook mee mogen kletsen?
Ik heb een 3-jarige ruin van Daily Diamond x Rousseau. Ik heb hem gekocht als veulen na het overlijden van mijn merrie en dit voorjaar heb ik hem zelf zadelmak gemaakt. Ik doe ook veel werk aan de hand met hem en doe dingen als schriktraining enz.
Ook ben ik op dit moment voor een eigenaar een 3-jarige Livius zadelmak aan het maken die het ook erg goed doet!
Nou, hier weer 2 compleet verschillende dagen gehad.
Gisteren gelongeerd, of naja, poging tot. Kon echt niks met de gup, we hebben ook echt ruzie gehad. Wel redelijk af kunnen sluiten, lees, er kon normaal een rondje links- en rechtsom gestapt worden.
Vandaag mocht ie, samen met ons andere paard, een stukje mee wandelen. Geen stap verkeerd gedaan. Zowel voorop, achterop als naast elkaar gelopen. Voor het eerst een stukje aan de hand gedraafd. Met zn mattie voorop, want hij snapte er geen reet van. Ook nog een grote aardappelplukmachine en trekker met aanhanger tegen gekomen. De steen in de berm aan zn andere kant was spannender.
Ook nog wat halthouden en achterwaarts geoefend. Deed ie allemaal zo braaf.
Ik snap dat dier soms echt niet hoor.
Leedebee
Geplaatst: 08-10-23 22:11
Welkom, wat een leuk koppie! Hij doet goed zn best zo te zien
@sherivey misschien vindt hij het moeilijk? Dat kan ook nog wel eens weerstand opleveren. Fijn dat het wandelen wel goed ging
Geen idee, het wisselt zo erg. Hij is soms ook super braaf met longeren. Ja, het wandelen vind ie volgens mij ook het leukste dat er is, ondanks dat ie het soms best spannend vindt. En dan voornamelijk geluiden in bosjes/ sloten. Alles wat ie kan zien is interessant en mogelijk eetbaar.
Mijn knappe kerel staat links. Zijn eerste keer in deze omgeving. Dit was zondag ochtend. We zijn afgelopen vrijdag naar Burgh Haamstede geweest. Lekker door het bos laten crossen. Hij vond het geweldig! Optimaal gebruik kunnen maken van het weer. Alles in paddock en inloopstallen staat ook winter klaar. Hopelijk kunnen ze nog even op de weide blijven maar indien nodig kunnen ze zo de paddock op. Het beleren is hier wel afgerond inmiddels. Ongelooflijk wat hij in 1 jaar tijd allemaal gedaan heeft!
ElinaSK
Geplaatst: 09-10-23 17:56
@magootie welkom, jullie zijn al lekker bezig . Gaaf paard om te zien ook .
@sherivey krijgt ie wel genoeg tijd om alles te verwerken? Kan zijn dat ie het idd moeilijk vindt of het nog niet heeft verwerkt. Ups en downs horen er bij hoor, maar soms is het ook niet erg een stap terug te doen. Juist iets wat ze goed kennen herhalen geeft jezelf en het paard weer vertrouwen voor de volgende keer .
@dierenfan ooh wat heerlijk zo met paard en wagen lekker er op uit.
Ahhhh mn favoriete Parker!!! Die doet t zeker goed! Polletje ook trouwens mn dochter is vandaag voor het eerst zonder longerwn opgestapt. onder hulp aan de grond doet ie ook al even.
Leedebee
Geplaatst: 11-10-23 19:48
@dierenfan heerlijk uitzicht!
Hier vandaag ff laten lopen met een bit in voor de 2e keer. Nog wel gewoon los. Hij vondt het indoen nog wat gek, maar eenmaal in ook gelijk goed.
Hier vandaag een beetje in de bak aangekeuteld. Beide heren hebben een nieuw touwhalster, dus dat moest op de foto. De donkerste van de twee is de gup, die andere is z'n mattie van 10 jaar oud.
Leedebee
Geplaatst: 11-10-23 23:07
Thanx
Staat ze goed zo'n lekker fel kleurtje!
juniper
Geplaatst: 11-10-23 23:31
Leedebee wat een mooi hoofdstel! Heb je bewust voor een kneveltrens gekozen? Ik heb ergens gelezen dat zo'n bit voor jonge paarden extra duidelijk is omdat het wat druk op de wang geeft.