Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:59

Lieser schreef:
Zonnebloem92"
[quote="Lieser schreef:
En weer wordt een bezichtiging afgezegd nog voor het zover was :(

Jammer! Paard al verkocht?

Ja, onder voorbehoud. We zijn gewoon niet snel genoeg :)[/quote]

Was jij niet met je dochter naar het paard gaan kijken voor tweede keer die wat sloom was? Is dat niks geworden?

Niet alle berichten gelezen nl.

Alja

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:06

Nee die is gekocht door Claire, hierboven een tiktok filmpje van hun waar ze al een goede contra galop laten zien :)

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:07

Lieser schreef:
Phonix schreef:
Is die Sleepy Hallow niks voor je C_Alsemgeest? Op SH.

32k ex btw ...

Ja, lekker aan de prijs.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:19

Phonix schreef:
Is die Sleepy Hallow niks voor je C_Alsemgeest? Op SH.

Ja dat had er zeker een geweest waar ik was gaan kijken... ook qua prijsklasse.
Echter wacht ik op een operatie en mag ik daarna 6 weken niks, dus, voor nu niet handig om nu een nieuwe te kopen.
In het begin wil ik alles liever zelf doen :+
Dus helaas nog even geduld voor mij.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:42

Alja schreef:
Nee die is gekocht door Claire, hierboven een tiktok filmpje van hun waar ze al een goede contra galop laten zien :)

Je mag me bot noemen, maar ik zie daar gewoon een paard dat per ongeluk verkeerd heeft aangesprongen en zo wat aanmoddert, geen contra...?

Maar grappig, blijlkbaar had ik deze in mijn favorietenlijst op MP staan :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:48

Ik wou het positief brengen maar zit idd in de verkeerde galop en wordt niet gecorrigeerd.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:03

Ik lees al een tijdje stil mee, maar meld me toch maar 'vast' aan... Komende zomer/najaar moet ik waarschijnlijk mijn paard in laten slapen. En hoewel ik er heel verdrietig om ben, oriënteer ik me ook alvast op de huidige markt.
Ik schrok me kapot, wat een prijzen tegenwoordig! Mijn budget is rond de €6000,- maar daar vind je maar erg weinig voor, zie ik al. Ik hoef er absoluut niet mee de sport in, maar het moet wel een betrouwbaar dier zijn. En niet bang zijn voor koeien. Want dat beperkt hier nogal in buitenrij mogelijkheden, heb ik al gemerkt met mijn huidige paard _O- (Terwijl hij er wel rustig naast op stal staat :') )

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:08

marley93 schreef:
Ik lees al een tijdje stil mee, maar meld me toch maar 'vast' aan... Komende zomer/najaar moet ik waarschijnlijk mijn paard in laten slapen. En hoewel ik er heel verdrietig om ben, oriënteer ik me ook alvast op de huidige markt.
Ik schrok me kapot, wat een prijzen tegenwoordig! Mijn budget is rond de €6000,- maar daar vind je maar erg weinig voor, zie ik al. Ik hoef er absoluut niet mee de sport in, maar het moet wel een betrouwbaar dier zijn. En niet bang zijn voor koeien. Want dat beperkt hier nogal in buitenrij mogelijkheden, heb ik al gemerkt met mijn huidige paard _O- (Terwijl hij er wel rustig naast op stal staat :') )

Mocht je straks iets nieuws gevonden hebben, kun je natuurlijk altijd een koeienclinic volgen bij Wendy van Osch, worden ze vanzelf makkelijker met koeien :)

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:36

Ze zat inderdaad in de verkeerde galop.. wel opgelost maar niet meer gefilmd was van de eerste keer kijken..

Maar goed meisje wil gewoon plezier en genieten en het fijn hebben en geen Z dressuur rijden..

Filmpje heeft ze zelf geedit.. Doet ze veel.. Daar is ze best goed in! Ach ja zo heeft iedereen zijn/haar talenten..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:51

Leuk filmpje hoor Clairtje, mooie pony.

Bedankt voor jullie antwoorden op mijn “hoe mooi moet je paard zijn” vraag. Ik ga aankomend weekend kijken bij een paard die qua omschrijving perfect is maar me niet direct aanspreekt op de foto’s (maar ook niet lelijk is). Al moet ik zeggen dat mijn gevoel voor hem wel groeit, sowieso mis ik het het heel erg om een paard te hebben. Maar ik wil ook geen overhaaste beslissing maken want ik wil er eentje die nooit meer weg hoeft. Ik merk wel dat paarden erg goed zijn voor mijn stemming, ik probeer nu te genieten van de rust maar dat voelt toch een beetje nutteloos :')

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:09

Dank je SCW! Dat is hier ook! Mijn dochter met (behoorlijke) Autisme kan hier zo van genieten.. als ze zwaar overprikkelt is zet haar bij een paard en ze gaat weer helemaal in de zen.. wij hebben het de afgelopen maanden ook enorm gemist! Zeker voor haar stemming. Vandaag nog even bij Datch geweest en als ik ze dan samen door de bak zie lopen en hij haar knuffelt en als een hond achter haar aan loopt en kusjes geeft dan kan ik ook alleen maar genieten! de zware weg die we bewandeld hebben de afgelopen jaren.. dan zie ik ze beide genieten en dan weet ik waarvoor ik het allemaal doe.. en dat is voor mij niet in geld of iets anders uit te drukken.. Dat zijn ook voor mij de geluksmomenten waar ik de energie uit put!

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:35

Clairetje81 schreef:
Dank je SCW! Dat is hier ook! Mijn dochter met (behoorlijke) Autisme kan hier zo van genieten.. als ze zwaar overprikkelt is zet haar bij een paard en ze gaat weer helemaal in de zen.. wij hebben het de afgelopen maanden ook enorm gemist! Zeker voor haar stemming. Vandaag nog even bij Datch geweest en als ik ze dan samen door de bak zie lopen en hij haar knuffelt en als een hond achter haar aan loopt en kusjes geeft dan kan ik ook alleen maar genieten! de zware weg die we bewandeld hebben de afgelopen jaren.. dan zie ik ze beide genieten en dan weet ik waarvoor ik het allemaal doe.. en dat is voor mij niet in geld of iets anders uit te drukken.. Dat zijn ook voor mij de geluksmomenten waar ik de energie uit put!

Wat ontzettend mooi en fijn! <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:40

xSCWx schreef:

Bedankt voor jullie antwoorden op mijn “hoe mooi moet je paard zijn” vraag. Ik ga aankomend weekend kijken bij een paard die qua omschrijving perfect is maar me niet direct aanspreekt op de foto’s (maar ook niet lelijk is). Al moet ik zeggen dat mijn gevoel voor hem wel groeit, sowieso mis ik het het heel erg om een paard te hebben. Maar ik wil ook geen overhaaste beslissing maken want ik wil er eentje die nooit meer weg hoeft. Ik merk wel dat paarden erg goed zijn voor mijn stemming, ik probeer nu te genieten van de rust maar dat voelt toch een beetje nutteloos :')

Bij mij vielen die paarden die op de foto niet aanspraken juist enorm mee. Veel knapper in het echt en uiteindelijk omdatde rest zo goed was was het uiterlijk dat voor mij ook :')

Juist degene die knap leken vielen vaak tegen. Erg gunstige foto's of op andere punten minder. (Tot dus zelfs duurder omdat het aansprekende dieren waren :+ )

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:42

xSCWx schreef:

Misschien is dat paard gewoon niet zo fotogeniek.En het ligt er ook aan voor welk doel je een paard wilt.Wil je hem om fotosessies mee te maken bijv. of om prettig en veilig mee te rijden of om hoge hindernissen te springen etc. In de wedstrijd-dressuursport kan een fraai uiterlijk wel extra punten opleveren.Ga nu eerst maar eens kijken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:47

Nee een fraai uiterlijk levert geen extra punten op? := Het is geen schoonheidswedstrijd. Een goed passende combinatie, een vriendelijke ruiter enzovoorts kan wel extra punten opleveren. Een goed verzorgde pony in de b ook. Maar een knappe pony die slecht gereden wordt of slecht loopt krijgt niks extras.

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:49

Even een vraagje voor de zoekers: valt het jullie ook op dat de prijzen voor een recreatiepaard ontzettend hoog zijn geworden?
Tegenwoordig vragen ze voor een 3 jarige, onbeleerde, amper in de hand geweest, met alleen een paspoort al 4500 euro.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:24

Mooi gezegd Clairetje :j prachtige omschrijving. En inderdaad voor mij ook zeer herkenbaar.

@mywishmax, ja daar heb je zeker een punt. De eerste pony waar ik ben gaan kijken (dat was dus vorig jaar al), had prachtige fotoshoot achtige foto’s. Maar die stond echt krom op zijn benen :=

Ik hoef gelukkig niet hoog de dressuur in dus daar hoef ik niet op uit te zoeken haha.

@vinnie ja de prijzen zijn soms bizar. Maar ook dat ik soms denk, voor 2 vergelijkbare paarden wordt door de een normaal geprijsd aangeboden en door de ander voor het dubbele? Dan snap ik soms ook niet waar het prijs verschil aan ligt behalve “wat de gek ervoor geeft”

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:06

xSCWx schreef:
Mooi gezegd Clairetje :j prachtige omschrijving. En inderdaad voor mij ook zeer herkenbaar.

@mywishmax, ja daar heb je zeker een punt. De eerste pony waar ik ben gaan kijken (dat was dus vorig jaar al), had prachtige fotoshoot achtige foto’s. Maar die stond echt krom op zijn benen :=

Ik hoef gelukkig niet hoog de dressuur in dus daar hoef ik niet op uit te zoeken haha.

@vinnie ja de prijzen zijn soms bizar. Maar ook dat ik soms denk, voor 2 vergelijkbare paarden wordt door de een normaal geprijsd aangeboden en door de ander voor het dubbele? Dan snap ik soms ook niet waar het prijs verschil aan ligt behalve “wat de gek ervoor geeft”

Maar echt… is er tegenwoordig zo veel vraag naar paarden dat het vraag-aanbod niet meer in balans is en ze zulke hoge prijzen vragen? Had gehoopt dat nu na de Coronamaatregelen zijn afgeschaft de paardenmarkt weer wat zou zakken met de prijzen..
valt me ook op dat in de categorie waarin ik zoek (met name de stokmaat 1.50-1.65) drie kwart van de paarden geïmporteerde PRE’s zijn

julya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:18

Ik kom eens even buurten. Voorlopig nog niet klaar om een paard te kunnen kopen. Maar de droom is er, en de mogelijkheid wordt groter.

Zijn er dingen waar je aan moet denken, die je misschien snel over het hoofd ziet? En dan bedoel ik met name met betrekking tot maandelijkse kosten.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:44

julya schreef:
Ik kom eens even buurten. Voorlopig nog niet klaar om een paard te kunnen kopen. Maar de droom is er, en de mogelijkheid wordt groter.

Zijn er dingen waar je aan moet denken, die je misschien snel over het hoofd ziet? En dan bedoel ik met name met betrekking tot maandelijkse kosten.

Ik heb het voor mijn merrie nooit gehad (inmiddels wel) ergens slecht en heb ik dus geluk gehad dat ze vrijwel nooit iets heeft.. Maar een spaarpotje voor je paard voor je hem uberhaupt koopt… Ik kocht mijn veulen en 4 weken later kon ik hem laten opereren aan koliek. Dat was geen leuk geintje :n

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:54

Corona heeft niks met de prijs stijging te maken. Het heeft het doen versnellen maar de prijzen gingen al omhoog

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:55

Ik vind juist dat de prijzen nu meer in verhouding zijn qua recreatiepaard.

Ook een recreatiepaard is niet gratis geweest qua (op)fokken, beleren, bomproof maken etc.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:01

StalNollie schreef:
Corona heeft niks met de prijs stijging te maken. Het heeft het doen versnellen maar de prijzen gingen al omhoog

Door corona en de verplichte sluiting van maneges hebben meer mensen een eigen paard gekocht. Dat heeft de prijzen echt wel verhoogd.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:01

@vinnie een wijze paardenvrouw zei van de week nog tegen me, mensen hebben door Corona ingezien dat ze hun leven ook anders kunnen inrichten dus de prijzen zullen niet meer zakken. Dat klonk voor mij wel logisch.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:07

Ik denk dat de oorlog in Oekrainie de prijzen wel doet gaan dalen. Met de huidige inflatie worden mensen toch voorzichtiger. Het topsegment zal wel hoog blijven, die zijn ook niet voor de doelgroep die het in de portemonnee voelen.