Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 00:19

Maflinger_S schreef:
Super Sam en super Kat. Superteam!

Gaaf dat het zo goed ging, want dat ging het eigenlijk zo te lezen, ondanks wat foutjes. Als jullie weer wat meer in de wedstrijdroutine komen, gaat het vast nóg beter.

:j Éigenlijk ging het echt goed. Hij stond er goed aan maar ik heb het er gewoon niet uit gereden. Het waren echt allemaal dingen die ik prima kan voorkomen als ik niet ‘te perfect’ wil rijden (ironisch genoeg.)

Nu die 1e voorbij is gaat dat normaal de volgende beter gaan. :j en echt, deze jury is echt als voor de wolven gegooid worden voor ons. Vind het echt gaaf dat híj onderaan schrijft dat Sam uitstraling heeft en hem opgewaardeerd heeft naar paard. De laatste keer dat we bij hem startte was het nog (letterlijk ‘hij doet het best goed.. voor een pony.’ Met dan dat toontje. :+ )

Vandaag toonde Sam zich dus voldoende dat hij even vergat dat ie nog steeds pony is. :D Ik kan me sowieso weinig fouten permitteren (Chris zegt altijd; rijden voor een negen om een 7 te krijgen) maar bij deze jury mag ik echt geen hakkeltje hebben wil ik een beetje vooraan rijden. Dus ondanks dat ik echt niet gepresteerd heb (we waren voorlaatste) kan ik alleen maar tevreden zijn. Sam was happy en fit. Heeft op verschillende punten vooruitgang getoond ook in de proef... Ik kon hem veel meer rijden en dat is wat me een beetje verraste waardoor we fouten kregen. :+ Maar de volgende wedstrijd weet ik dat en pas ik me aan. :)

Het is echt heel cliché ik weet het. Maar zelfs aan het secreteriaat (die vrouw die je op het filmpje ziet staan aan de hoek van de C zat op het secreteriaat (hoe schrijf je dat in vredesnaam?) en was oorspronkelijk ook heel erg ‘kritisch’ op Sam omdat zijn aanleuning te los was. Dat was toen gewoon een fase, ik rijd om MIJN doelen te halen op lange termijn. Niet om jurys blij te maken op korte termijn. Dat komt vanzelf als ik mijn fases doorlopen heb. :j vonden ze het vrij laag gepunt. Tja. Dat is jammer maar ik geef mijn speknek gewoon een knuffel en heb hem net nog eens verteld hoe ontzettend trots ik op ‘m ben. :+:

Ik zou ook zweren dat hij vrolijk is... Sam kan echt wel genieten van de aandacht die hij op wedstrijd krijgt want iedereen kent Sam. :+ voor juni om is weten alle ‘nieuwe’ (voor ons) ruiters wie Sam is al herkennen ze mij zonder Sam nog niet als hun leven er van af hangt, _O-

De sfeer heeft wel werk nodig. >;)
Ik zei na het aanmelden toen ik voorbij iemand kwam die een beker had ‘proficiat’ en ik werd aan gekeken alsof ik een tweede hoofd had. :=
Vertelde het tegen één van de oude bekende en die zei heel spontaan: ‘fijn dat je terug bent. Jij kan die sfeer ombuigen.’
Bedankt voor het vertrouwen.., _O- denk dat dat eerder komt omdat ik haar ooit getroost heb toen ze met pech zat maar oké. :))

Ik moet wel zeggen dat ik in het passeren zoals altijd ‘succes’ zei tegen de ruiter na mij en ze keek me hem even aan, glimlachte en zei bedankt. Ik hou gewoon vol. :j er komt een punt dat het minder moeite kost om gewoon vriendelijk te zijn dan me te negeren. _O-

culaccino schreef:
Mooi is dat, dat ze zo meedenken <3 Dat jasje liet je eerder hier zien, he? Staat mooi :j

Soms.., _O- die galop na de 1e groet was niet zo slim. Dat is de niveau 3 proef. :)) daar is baasje nog niet klaar voor. _O- (Sam wel) heb nog nooit weg gegaloppeerd na de halt en houd sowieso nooit halt op de middellijn dus waar hij dat haalde.... := dat was echt een moment van ‘note to self: Sam is 200% op je hulpen dus kuit is niet nodig.’
Komende weken beetje sleutelen aan alles wat minder hectisch te krijgen zonder dat hij die frisheid verliest en dan komt het goed. :j denk nu ik de proef een paar keer bekeken heb dat het hectische is wat me punten gekost heeft. Hij ziet ze normaal nl graag hoog bovenin en vrij kort. Maar het is allemaal net niet vloeiend genoeg en dat was mijn schuld. Ik had hem daar net een halve cm meer moeten geven ondanks zijn heethoofd en interesse in het terras. :+ (je rijdt daar ook echt zo ongeveer over het terras heen, zo voelt het iig. :=)

Dat is idd het jasje dat ik hier toonde. Zit ook heerlijk, heb er zelfs mee los gereden, het is zo luchtig... een hele goede vriendin was langs gekomen en ik showde heel trots dat mijn jasje een soort ‘netstof’ is. Manlief was ook ineens happy (hij heeft hem me immers cadeau gedaan want ik zou m nooit gekocht hebben voor mezelf :+: ) dat ik zo enthousiast was. Heb ook echt veel complimenten gekregen er over. Tis zo’n gaaf kleurtje... :+: Mijn man kent me niet echt op ‘gewone wedstrijden’ dus deze kant van mij heeft hij nog niet echt gezien. Op het IPK is er vaak niet echt mogelijkheid om zo te socializen en dat is de enige wedstrijd waar hij tot nu toe bij geweest is. Maar dan zijn we maar met 12 en is iedereen vrij nerveus. Op de wedstrijd zelf is het dan net iets serieuzer zeg maar, (dan maak ik wel lol met de officials maar dat is alleen als ik zelf losrijd. :+ )

Heb een teleurgestelde conculega overtuigd om 12 juni ook te starten (ze wilde het selecteren op geven na vandaag. Ze heeft consequent rond de 70% gereden en nu ineens 64 terwijl de proef gewoon zoals normaal ging.).

Ze reageerde met ‘gij hebt echt goede hoop hè?’ Dus ik ‘als jij niet in je doel geloofd gaat ook niemand het voor je doen dus hup, en anders gaan we gewoon samen af in stijl. :j ‘ (da’s sowieso mijn motto.)
Ben benieuwd of ze nieuwe moed vindt.

Een andere ruiter vroeg waar ik mijn jas gehaald heb via Facebook en ik heb heel dom gezegd ‘bij emmers.’ En pas een half uur geleden realiseerde ik me dat ze meer gehad had aan het merk en model.... := hierom moet je mij dus vragen wat je daadwerkelijk wil weten... Ik doe niet expres vaag... het dringt gewoon echt te laat door, :=

Óh op een gegeven moment sprong Sam bijna uit zijn vel omwille van een bloembak. We stonden op 1 seconden bij mijn man die voor de uitgang was gaan staan. Dus hij: ‘wat kreeg die nu?’
Ik: ‘er staat daar een bloembak die hij net gezien heeft. Zo’n ronde betonnen... soort oude waterput die omgebouwd us ofzo.’
Man: *zoekt bak* ‘waar?’
Ik: ‘daar, achter die boom *wijs*
Man: ‘die staat vijf meter van de piste af en is amper te zien?’
Ik: ‘doe geen moeite om het te begrijpen. Krijgt ge alleen maar hoofdpijn van. Hij heeft m gezien en is geschrokken.’
Man: ‘ik snap echt niet hoe jij het uit houdt met dat paard...’
_O- _O- gewoon.... niet te veel vragen stellen. :)) Sam = Sam. Er hoeft geen logica achter zijn gedrag te zitten. Sam heeft zijn eigen logica... :j

Ik ben moe en nog steeds mentaal te hyper om te slapen. _O-

loez

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:51

Hahahaha jou verhalen zijn zo mooi om te lezen!
Op naar meer wedstrijden in elk geval!! *\%/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:54

Ach, een beetje hittepit ziet een paars bloempje op meer dan 50 meter..... 5 meter is super dreigend dichtbij :=

Fijn hoe het ging! Geen complete ramp, eigenlijk best goed, de ponyhater was positief, de kop is er af +:)+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:06

JOh, ik heb grote warmbloeden zien flippen van een blaadje dat ergens ver weg wegwaaide. Of zelfs van dingen waarvan je niet zag dat er waren. Zoals je tegen je man zegt bij zo'n typjes moet je je daar je hoofd niet over breken. Zo zijn ze nu eenmaal en daar kan je niets aan veranderen.

Je hebt voor je gevoel een goede proef gereden en dat is het bijzonderste. Nu werken aan de verbeterpuntjes in je proef.

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:01

Voor je wedstrijdupdate kom ik eens van onder mijn meeleessteen vandaan.
Fijn dat het goed ging en dat Sam zich niet gedroeg alsof hij voor het eerst in zijn leven op wedstrijd ging. :D

De sfeer op wedstrijden kan inderdaad soms echt beneden alle peil zijn. Mijn twee dochtertjes hadden gisteren een wedstrijdje op de manège (op de manège, hou dat in gedachten) en zelfs daar vond ik de sfeer bij momenten bits. I try to beat them with kindness, dus ook van mij krijgt iedereen die ik naar de ring zie stappen een 'succes' en als er eentje traantjes laat, probeer ik te troosten. Hopelijk nemen mijn 2 madammekes dat snel over. Het moet leuk zijn voor iedereen, er hangen geen levens van af.

Vraagje uit curieusiteit: ik lees al een paar keer dat Sam een hertenhals heeft. Zijn de rechtopstaande manen dan een bewuste keuze om dat een beetje te proberen verdoezelen? Of heeft hij gewoon manen die tegendraads zijn en niet willen vallen? ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 13:35

Frieke84 schreef:
Voor je wedstrijdupdate kom ik eens van onder mijn meeleessteen vandaan.
Fijn dat het goed ging en dat Sam zich niet gedroeg alsof hij voor het eerst in zijn leven op wedstrijd ging. :D

De sfeer op wedstrijden kan inderdaad soms echt beneden alle peil zijn. Mijn twee dochtertjes hadden gisteren een wedstrijdje op de manège (op de manège, hou dat in gedachten) en zelfs daar vond ik de sfeer bij momenten bits. I try to beat them with kindness, dus ook van mij krijgt iedereen die ik naar de ring zie stappen een 'succes' en als er eentje traantjes laat, probeer ik te troosten. Hopelijk nemen mijn 2 madammekes dat snel over. Het moet leuk zijn voor iedereen, er hangen geen levens van af.

Vraagje uit curieusiteit: ik lees al een paar keer dat Sam een hertenhals heeft. Zijn de rechtopstaande manen dan een bewuste keuze om dat een beetje te proberen verdoezelen? Of heeft hij gewoon manen die tegendraads zijn en niet willen vallen? ;)

Ik snap nooit waarom het zo moet, als je een beter paard hebt, en veel paarden zijn kwalitatief beter dan Sam, dat weet ik, wees dan nederig en dankbaar dat je dat betere paard hebt. Wees trots op jezelf dat je meer ervaring hebt maar accepteer dat iedereen ergens moet beginnen en begeleid eventueel die persoon indien die daarvoor open staat. Waarom zou je een minder paard of minder ervaren ruiter moeten afkraken?

Ik heb gisteren nog iemand een paar mogelijkheden gegeven om de wending om de achterhand te verbeteren. (Ze gaf aan dat ze daar echt mee vast zat. Tis niet dat ik haar na de proef aangesproken heb er over ofzo :p )

Zijn rechtopstaande manen zijn omdat ik eens gefrustreerd raakte met vlechten en ik ze af geknipt heb. :o :o (ik was toen nog slechter kwa fijne motoriek en Sam heeft ellendige manen om te vlechten, hij stond toen nog niet stil, kreeg pijn in mijn hand, werd gefrustreerd op mezelf omdat mijn hand niet mee werkte en heb de schaar er in gezet. :+ :o) Ik heb sinds niet meer proberen te vlechten dus ik heb geen idee of het nu beter zou gaan maar iedereen is hem zo gewend inmiddels dus ik houd het zo. _O-

Mijn DA vroeg ook al waarom hij korte manen had. Toen ik zei "omdat ik niet graag vlecht" heeft Sam even moeten wachten op zijn vaccin ondanks dat ie dat al klaar had. _O-

Vandaag mag Sam lekker rusten. Vanaf morgen gaan we wat sleutelen. :j

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:06

Oh, dus zodra Rêve meegaat worden haar manen ook gekortwiekt. :D ;)

Daar ben ik trouwens heel benieuwd naar: Rêve op wedstrijd.
Staat dat al ergens op de planning? :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 16:12

pfoeh, als ik een euro kreeg voor elke keer dat me dat gevraagd wordt. _O- Nee, voorlopig zijn daar nog geen concrete plannen voor. Kan zijn dat ik het ergens dit seizoen ineens in mijn kop krijg en haar mee neem. Kan ook zijn van niet. :+
Ik ben wat dat betreft nogal van het "spontaan beslissen". :o Wil haar eerst nog eens mee nemen naar Chris. :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:36

Misschien moet je man maar eens vlechten Ayasha. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 19:37

petraaken schreef:
Misschien moet je man maar eens vlechten Ayasha. :+

_O- arme Sam... Nee denk dat hij beter zijn korte kapsel houdt. :))
Afbeelding
<3

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:01

Wat een leuke wedstrijd-update !

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:01

Looking Good!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 23:00

Echt sorry Sam…in mijn hoofd was Sam een haflinger. Geen idee waarom :+ Had t nooit opgezocht :') Hij is enorm knap zeg!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 23:15

Hoewel Rêve het je wellicht ook niet in dank gaat af nemen heb jij misschien Rêve voor ogen? Da's een donkere palomino die al eerder voor haflinger uit gescholden is op bokt. _O-

Hoewel, zo lang Rêve eten krijgt denk ik niet dat het haar boeit hoe je haar noemt. _O-

Sammie is inderdaad prachtig. :+: Op elk gebied. <3

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 00:11

Dat durf ik je in alle eerlijkheid niet te zeggen. In mijn beleving heb je wel eens fotos van Reve geplaatst waardoor ik wel een aardig blond beeld in mijn hoofd heb bij haar naam maar waarom ik bij Sam op een haflinger kwam….al sla je me dood :? :o?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 00:17

Volgens mij is er wel een bokker met haflingers geweest die SammyO of Sammy0 noemde of iets in die aard. Misschien heb je ze daarom aan elkaar gelinkt? :D ik zie bij die nickname iig meteen de haflinger ava die hij/zij had.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 01:03

Onbewust misschien wel. Klinkt niet heel gek nee.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:20

Mooie foto van Jou en je knappe Sam! <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 14:00

Ik moest vrijdag eigenlijk lachen om sam en mijn man. Ze lijken elkaar een beetje gevonden te hebben nu. Hoewel mijn man veel opmerkingen maakt over het feit dat Sam overgevoelig is houdt hij er wel rekening mee. _O-
Chris wilde iets veranderen aan het hoofdstel en mijn man meteen "pas op eh Chris want Sam is van suiker!" _O-
Chris weet gelukkig hoe ik met Sam ben dus die is sowieso altijd heel voorzichtig met hem maar die schoot in de lach en zei maar niks. Maar vrijdag merkte mijn man dus ook op dat Sam best gespierd is. _O- Ineens kwam er vanuit de camion (we hebben tralies dus waar ik mijn spullen heb staan heb ik vrij zicht en geluid op Sam en dus ook mijn man) "Zeg Speknek, waar komen al die spieren eigenlijk vandaan?" _O-
Dus ik zeg terwijl ik mijn laarzen aan deed (ik zat dus buiten het zicht) "van hard werken baas." waarop mijn man keihard in de lach schiet want als ze hier 40min gereden worden om de dag is het veel. _O- _O-

sinds noemt hij Sam dus speknek. :+ Zondag porde ie hem in zijn bilspier en terwijl Sam ietwat nieuwsgierig om keek zei mijn man "Allemaal proteïnen!" (mijn man doet aan bodybuilding)

Heb maar eens met mijn ogen gerolt en Sam bleef hem een beetje aan staren van "waarom por je me?" :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 16:42

Arme Sam :')

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 18:06

Wordt Sam nog beledigd ook. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 19:19

Hij is wel wat gewend. Een paar jaar geleden was hij wat te dik omdat ik juist in het voorjaar amper had kunnen rijden door een breuk en Sam kan je niet longeren.

Omdat mijn man hem niet dik mocht noemen van mij noemde hij hem atletisch rond. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:15

Goed gevonden van je man. Ik mijn ene merrie nu ook atletisch rond noemen. :)*

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:28

das een goede, die ga ik ook gebruiken :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 19:00

Joy spam vinden jullie vast niet erg?
Ben aan het proberen om mijn stiefvader goede foto’s te maken. Nog een paar dagen en hij is 1 jaar. :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding