Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:58

MISTRAL94 schreef:
Oh wat zijn ze toch leuk <3 als ik zelf genoeg ruimte zou hebben zou ik ook ezeltjes willen.
En ik blijf ook Gerrit fan! Ik val erg voor oogopslag. Ik vind hem een leuke oogopslag hebben.

Mijn dochter zei dat ze de merrie wel mooi vind maar dat ze niets met bruine paarden heeft. Ze vindt bont gewoon mooier :+

Was Gerrit niet een merrie?

Oei, dat had je iets anders aan moeten pakken, dan :D
Heeft ze niet ergens wat witte haren zitten? Dan kun je zeggen dat ze incognito bont is :D :D

Ik heb een paard met een bonte vader. Ik heb sterk het vermoeden dat het de bedoeling was die hengst ergens goedgekeurd te krijgen want ze heeft een volle broer van een jaar jonger.
Maar beide zijn bruin _O- Maar als je goed kijkt, zie wel de kenmerken; ze heeft opvallend licht bruine ogen, een plukje wit onderin de manankam, haar kol heeft rafelrandjes (verloop bruin naar wit) en net te veel witte haren in de staart dat het per ongeluk is, zeg maar. Ik noem haar incognito bont :D want ze heeft dus wel de genen.

Eigenlijk wel jammer want hij was redelijk vrij van te populair bloed, ook al is die van mij duidelijk geen allemansvriendje, als ze het doet voor je, doet ze het ook echt en dat is toch wat je eigenlijk wil, zeker bij merries.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:44

Lillz schreef:
Ik heb even flink zitten bijlezen, wat een leukerds allemaal!

Vind die van jou in het bijzonder knap, mistral. En gerrit bijft leuk <3

Dank je wel :o Ze is nog knapper dan ik dacht. Op de heenweg was ik echt wel onrustig dat ik haar in mijn hoofd heb lopen ophemelen. Ik dacht echt straks is het een aardlelijk paard :') Maar dat was niet het geval.

Oeps ga ik de mist in door de naam van Gerrit? Om te denken dat het een ruin is? Help spaansepony? :D

Welke hengst is dat Ikke? Ik vind bont ook nog steeds erg gaaf. Toch waren de opmerkingen van juryleden soms niet mis, tijdens de dressuurwedstrijden. Wat vaak met bont ook is, dat kleur ten koste van bouw gaat. Daarnaast vond ik de mooi getekende bonte paarden wel enorm aan de prijs wat ik de afgelopen maanden gezien heb. Dan hadden ze nog maar weinig tot niets gelopen maar betaal je echt voor de kleur.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:03

MISTRAL94 schreef:
Welke hengst is dat Ikke? Ik vind bont ook nog steeds erg gaaf. Toch waren de opmerkingen van juryleden soms niet mis, tijdens de dressuurwedstrijden. Wat vaak met bont ook is, dat kleur ten koste van bouw gaat. Daarnaast vond ik de mooi getekende bonte paarden wel enorm aan de prijs wat ik de afgelopen maanden gezien heb. Dan hadden ze nog maar weinig tot niets gelopen maar betaal je echt voor de kleur.

Sommige juryleden is gewoon klootjesvolk. Als je gezicht hen niet aanstaat, heb je al 5 verliespunten te pakken voordat je de ring in rijdt.
Andere juryleden heb je gewoon wat aan. Die geven zinvol commentaar en kijken naar hoe er gereden wordt. Wat jij van bont zegt, herken ik aan ex-mijn-Welsh-Cob. Sommige juryleden haken af als je met iets "afwijkends" binnen komt.
Die Cob is eens tegelijk uitgebracht door eigenaar en instructrice. De jury merkte haarfijn de verschillen op en schreef dat ook gewoon op. Dat was ook precies terug te zien op de video die van beide gemaakt is. Die juryleden verdienen een extra knuffel (ik ken haar vrij goed :D )

Die van mij is van Apache junior. Geen idee of daar nog ballen onder hangen maar hij is in ieder geval nooit goedgekeurd, voor zover ik dat kan traceren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:23

Eerlijk is eerlijk, er zijn ook juryleden die wel enthousiast reageren. Ik had de eerste proef, een jurylid die ik hoorde zeggen tegen de voorlezer. Een bonte hoort voor de kar niet in de ring. Bij haar heb ik nooit winst gereden ( waren 4 weken lang wedstrijden op vrijdagavond). Flink de balen natuurlijk. 2e proef ging minder dan de eerste proef. Toen ik klaar was werd er getoeterd. Kwam hij uit de auto denk nu gaan we het krijgen. Kwam nog met fijne tips en zei, nu heb je het allemaal zo netjes voor elkaar maar heeft het paard van die harige benen (Ze heeft net na de winter altijd van die lange haren aan haar voorbenen) Maar reed dus mooi wel een winstpunt. Dus het kan wel degelijk positief zijn. Maar had altijd het gevoel, dat ik er wel harder aan moest rijden ten opzichte van paarden die bouw en kleur wel mee hadden. Mijn ondertussen oudje heeft en haar bouw niet mee en volgens sommigen haar kleur. Die mensen hebben gewoon geen smaak :+

Apache junior zegt mij zo niets maar komen wel veel bonte hengsten bij de laatste jaren gelukkig.

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:45

MISTRAL94 schreef:
Lillz schreef:
Ik heb even flink zitten bijlezen, wat een leukerds allemaal!

Vind die van jou in het bijzonder knap, mistral. En gerrit bijft leuk <3

Dank je wel :o Ze is nog knapper dan ik dacht. Op de heenweg was ik echt wel onrustig dat ik haar in mijn hoofd heb lopen ophemelen. Ik dacht echt straks is het een aardlelijk paard :') Maar dat was niet het geval.

Oeps ga ik de mist in door de naam van Gerrit? Om te denken dat het een ruin is? Help spaansepony? :D

Aardelijk paard _O- Die heb ik nog nooit gehoord. Ga 'm er zeker in houden :')

Volgens mij is Gerrit ook een merrie :j

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:48

Paardenfan25]
[quote="Spaansepony schreef:
MISTRAL94 schreef:
Die van milo is 1.62

Die van mij is 1.69 tenminste dat stond in de advertentie :+ moet wel zeggen dat ik een deken 205 ongevoerde gekocht had van Horsegear maar daar verzoop ze in. Zelfs de 195 is nog ruim :D maar het is ook wel een compact paard.

Oh die merrie al verkocht? Dat heb je snel gedaan. Hoeveel paarden voor de handel wil je erbij hebben?

Oh lekker slim van mij! Leest zo makkelijk op mijn telefoon.

Ik kan 4 extra kwijt in feite. Die boxen heb ik leeg. En als ik de ezels naar buiten schop in de paddock met schuilstal en de Welsh ponys ook heb ik meer ruimte 2/3 plekken extra. Maar dat is eigenlijk niet de bedoeling ervoor. Want alles staat te hinniken en te balken tussen 18/19 u want dan willen ze heel graag naar binnen. :+

Had ik jullie al verliefd laten worden?
[ [url=m/jwjjev.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Gerrit heeft humor
[ [url=m/FzDLug.png]Afbeelding[/url] ]

Die ezeltjes zijn echt leuk <3

Hoeveel paarden, pony’s en ezels heb je nu staan? Volgens mij een hoop?[/quote]

Phoe even rekenen, 1 springpaard wat nu drachtig is en nog 4 weken moet. Maar heb er zelf geen klik mee en weet niet of ik ga opgeven na 4 jaar.
Een bonte waar niks mee kan en die erg getraumatiseerd is.
Mijn allereerste pony met twee ezels, die is er al 21 jaar.
Gerrit dan voor nu om weer te trainen.
1 Welsh pony voor de wagen, 1 Welsh pony met haar jaarling veulen nu, 1 Welsh pony gekocht omdat ie wat opgeknapt moet worden en nog een Welsh pony onder het zadel met de kids.

Conclusie teveel en voor de kleine grut moet ik gewoon eens afstand doen. Dus 8 en 2 ezels :+ :Y)

Ikke/mistral, Gerrit is een ruin.

HAha soms heb ik dat ook ben ik wezen kijken ergens en valt het tegen, rij ik naar huis en denk ik viel toch wel mee? Maar vaak is het dan echt niet zo ;)

Ik ben onderweg trouwens naar Duitsland alweer wel een leuk dier gezien, wel wat hoog geprijsd. Maar kijken kan altijd.

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:22

@spaansepony

Haha paardengekte is duidelijk toegeslagen hier :P Maar wel leuk zeg, zo'n hele kudde bij elkaar, succes bij het kijken naar het paard in Duitsland!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:03

xkusjeirene schreef:
@spaansepony

Haha paardengekte is duidelijk toegeslagen hier :P Maar wel leuk zeg, zo'n hele kudde bij elkaar, succes bij het kijken naar het paard in Duitsland!

Nou ben leeg terug, lang verhaal. Stop zo nog wel bij twee bekende kijken wat die hebben :+ }>

Autumnn

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:47

Zo, ik ben ook terug van de bezichtiging. Flink stof tot nadenken!

Enorm gaaf dier, grote reus van 1.72. Alleen het opstapprobleem is ietsje erger dan ze had verteld. Eigenaresse durft er al niet meer op, want ze is er een paar x vanaf gevallen en ik heb nu ook niet gereden want we hadden geen hulp. Paard stond flink op spanning als je er alleen al naast stond.
Daarnaast stond hij voor op ijzers (want: slechte hoeven). Mijn hart zegt ja! Mijn gevoel nee.
Dit is een paard waar je vanaf de basis moet beginnen en met z’n tweeën moet tegenhouden. Ik heb wel een filmpje wat hij doet, als je dat wilt zien stuur maar een PB. Qua karakter is hij super lief

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:51

Autumnn schreef:

Enorm gaaf dier, grote reus van 1.72. Alleen het opstapprobleem is ietsje erger dan ze had verteld. Eigenaresse durft er al niet meer op, want ze is er een paar x vanaf gevallen en ik heb nu ook niet gereden want we hadden geen hulp. Paard stond flink op spanning als je er alleen al naast stond.
Daarnaast stond hij voor op ijzers (want: slechte hoeven). Mijn hart zegt ja! Mijn gevoel nee.
Dit is een paard waar je vanaf de basis moet beginnen en met z’n tweeën moet tegenhouden. Ik heb wel een filmpje wat hij doet, als je dat wilt zien stuur maar een PB. Qua karakter is hij super lief

Ik stuur je even pb!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:09

Autumnn schreef:

Eerlijk, niet doen.
Ik heb 1,5 jaar lang een paard in training gehad die met zo probleem kwam. Voet in de beugel was weg in volle galop. Als ik hem tegen de bakrand aanzette en iemand hield hem vast was opstappen geen enkel probleem. Daarna 15/20 minuten spanning onder het zadel en daarna kon ik er lezen en schrijven mee.
Probleem werd wel iets minder in de loop der tijd bij mij, maar ik kon nooit alleen opstappen. En als ik dacht laat hem rijden door andere dan was het gevaarlijk. Het is er nooit uitgegaan helaas. Sommige in niet ernstige maten kun je makkelijk trainen erop en braaf krijgen, maar als het al zo erg is waarom zou je dan willen? Er zijn zoveel dieren te koop en zeker omdat jullie wel wat meer betalen omdat jullie het willen houden zal ik verder kijken..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:12

Ha had ik het goed met Gerrit :D
Vertel Spaansepony wat heb je meegemaakt vandaag?

Autumnn ik ben ook wel benieuwd naar het filmpje

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:12

Met zo’n dingen vraag ik mensen die een hond zoeken altijd: ‘ stel, dit gedrag blijft vertonen ( of komt terug ), kan je je leven dan zo inrichten dat zowel jij als het dier er geen last van hebben?

Als jij dus altijd samen met iemand op stal bent en het geen probleem vindt om buiten niet af te kunnen stappen en even later er weer op... en in de prijs is rekening gehouden met dit probleem, dan zou ik zeggen doen! Twijfel je ook maar 1% over een van deze punten, dan lekker laten staan en verder zoeken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 21:20

Autumnn schreef:

Ik zou daar eerlijk gezegd ook niet aan beginnen...

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:30

MISTRAL94 schreef:

Richting Duitsland, mooi dier.. grens controle ineens... nooit gehad in Duitsland en naar mijn idee hadden die geen grenzen dicht gegooid. Met pijn en moeite de grens over.. paard daar mooi dier, hartstikke zomer exceem in dusdanige mate dat ie geen staart meer had :( tja dat is geen 1850€ waard en zakken willen ze ook niet en eerlijk wat moet je er dan mee en aan wie verkoop je dat?

Teleurgesteld een kennis opgebeld met handelsstal, nou die stuurde z’n werknemer maar die had er schijnbaar geen zin in want volgens diegene was er 1 te koop terwijl aan de telefoon werd gezegd door de kennis zeker 5. Nou laat maar, was binnen 5 minuten weg, want een Haflinger met bok hoefjes hoef ik ook niet :o

Kennis twee ging wat lastig doen, ja nee ja nee uiteindelijk wilde ze het paard toch nog even niet verkopen maar morgen wel. Tja ben nu op pad en niet morgen. :+

Kennis drie gebeld met handelsstal in kwpn ers, tja die was niet thuis maar zeker wel aantal dieren in mijn prijsklasse wat ik zoek en wil. Maar moet daar dan wel altijd snel zijn want die vent heeft altijd mega druk, dus morgen vroeg heen en dan uitzoeken, hij heeft altijd super leuk spul en is m’n stiekeme adresje }>

Kennis 4 die heeft deze week ook nog interessante dieren binnen, dus dat zal wel weekend worden.

Al met al,... ik ben teleurgesteld en leeg thuis na 550 km gereden te hebben :+ :+ :+

Jij al met je nieuwe aan de slag gegaan?

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:33

Autumnn schreef:

Wat lastig zeg! Ik heb je ook een pb gestuurd, ben wel eens benieuwd.
Het scheelt misschien wel dat hij het karakter heeft.

Ik vind het altijd heel lastig om gelijk de deur dicht te gooien. En aan de ene kant zeg ik ook niet doen.
Maar als het karakter erin zit en er zit iets in om voor te vechten, misschien ben juist jij dan wel de juiste persoon.

Denk er gewoon goed over na met een gezond verstand en laat je adviseren. Ik kan daar moeilijk over oordelen. Paarden kopen blijkt toch altijd een gok, zelfs een gezond paard kan uiteindelijk verschrikkelijk zijn. En het paard wat iedereen bestempelde als verschrikkelijk kan met jou als eigenaar wel helemaal opbloeien. Kijk dus ook naar je eigen kwaliteiten. ;)

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:36

Spaansepony schreef:
MISTRAL94 schreef:

Richting Duitsland, mooi dier.. grens controle ineens... nooit gehad in Duitsland en naar mijn idee hadden die geen grenzen dicht gegooid. Met pijn en moeite de grens over.. paard daar mooi dier, hartstikke zomer exceem in dusdanige mate dat ie geen staart meer had :( tja dat is geen 1850€ waard en zakken willen ze ook niet en eerlijk wat moet je er dan mee en aan wie verkoop je dat?

Teleurgesteld een kennis opgebeld met handelsstal, nou die stuurde z’n werknemer maar die had er schijnbaar geen zin in want volgens diegene was er 1 te koop terwijl aan de telefoon werd gezegd door de kennis zeker 5. Nou laat maar, was binnen 5 minuten weg, want een Haflinger met bok hoefjes hoef ik ook niet :o

Kennis twee ging wat lastig doen, ja nee ja nee uiteindelijk wilde ze het paard toch nog even niet verkopen maar morgen wel. Tja ben nu op pad en niet morgen. :+

Kennis drie gebeld met handelsstal in kwpn ers, tja die was niet thuis maar zeker wel aantal dieren in mijn prijsklasse wat ik zoek en wil. Maar moet daar dan wel altijd snel zijn want die vent heeft altijd mega druk, dus morgen vroeg heen en dan uitzoeken, hij heeft altijd super leuk spul en is m’n stiekeme adresje }>

Kennis 4 die heeft deze week ook nog interessante dieren binnen, dus dat zal wel weekend worden.

Al met al,... ik ben teleurgesteld en leeg thuis na 550 km gereden te hebben :+ :+ :+

Jij al met je nieuwe aan de slag gegaan?

Nou jeetje, van het kastje naar de muur dus. :(:)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:50

Nou lekkere motivatie ook van kennis 1 en 2 ook trouwens vandaag niet verkopen morgen wel :?

Ik heb haar vanmiddag even aan de longeerlijn gehad. Dat deed ze braaf. Nu achter een goed passend bit aan. De oude eigenaar had zijn bit op gemeten kwam op 13.5 dus ik had een bit gekocht 13.5 maar diewas te groot. Heb nog een myler bit van mijn overleden merrie maar die is te klein. Dus zoeken naar een bit en afspraak bij de zadelmaker maken.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:18

Hallo! Ik heb een vraagje over beugelriemen. Binnenkort mijn eerste paard. Super spannend allemaal. Nu was ik alvast aan het online shoppen en ik moet dus ook beugelriemen hebben. Je kan kiezen voor maat 115 cm, 125 cm, 135 cm, 145 cm, 155 cm en 165 cm. Ik ben 1.68 en heb eigenlijk zelf geen idee welke beugelriemen ik dan zou moeten kiezen. Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen? Bedankt alvast!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:23

Lepeltje23 schreef:
Hallo! Ik heb een vraagje over beugelriemen. Binnenkort mijn eerste paard. Super spannend allemaal. Nu was ik alvast aan het online shoppen en ik moet dus ook beugelriemen hebben. Je kan kiezen voor maat 115 cm, 125 cm, 135 cm, 145 cm, 155 cm en 165 cm. Ik ben 1.68 en heb eigenlijk zelf geen idee welke beugelriemen ik dan zou moeten kiezen. Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen? Bedankt alvast!

Ik ben lilliputter dus ik heb 145, ben 1,60. Meisje die bij mij rijd is 1,68 denk en komt er prima mee weg. Maar mensen langer als 1,70 zitten al onderaan

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:27

Spaansepony schreef:
Lepeltje23 schreef:

Ik ben lilliputter dus ik heb 145, ben 1,60. Meisje die bij mij rijd is 1,68 denk en komt er prima mee weg. Maar mensen langer als 1,70 zitten al onderaan

Bedankt Spaansepony! Dus dan zou je misschien beter een maat groter nemen en voor de 155 cm gaan?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:29

Autumnn schreef:

Is het een vos waar je naar bent gaan kijken?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 00:06

Qua beugelriemen durf ik niets te zeggen. De zadelmaker heeft dat voor mij geregeld. Ik ben zelf ook maar klein 1.64 dan zal ik neem ik aan ook vrij korte beugelriemen hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:17

Autumnn schreef:

Slechte hoeven, in welk opzicht? Persoonlijk zou ik daardoor al neigen naar "nee, doe maar niet". Genoeg paarden met goede hoeven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:33

Autumnn schreef:

Ik heb er ook ooit een gekocht met een opstapprobleem met het idee dat we daar aan zouden gaan werken. Het werd ook vermeld bij de bezichtiging.Maar ik heb het er nooit uitgekregen,ik moest altijd hem even laten vasthouden bij het opstijgen of in een hoek zetten en dan heel vlug zijn.Maar dat was een pony en geen groot paard. Als je er eenmaal opzat was hij wel perfect.