Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:31

In het vorige topic en in deze heb ik eigenlijk vooral altijd meegelezen en lekker meegekletst, maar eigenlijk nooit iets van "onszelf" laten zien. Dit komt vooral doordat ik geen smartphone heb, en dus eigenlijk nooit echt makkelijk ff tussendoor wat beeldmateriaal kan maken. Mn vriend kwam een tijdje geleden aanzetten met een klein digitaal camera-apparaatje zodat ik ook eens wat 'kiekjes' kon schieten.

Enfin, dan moet je hem gebruiken ook. Vandaag lukte dat zowaar, hoewel het wel wat onwennig is. Ik heb wat filmpjes en foto's gemaakt vandaag. In ons voorste stuk land groeit nauwelijks gras en kan ik daardoor vaak een soort bak of picadero afzetten met lint, dat deel ligt wat hoger en er ligt een laag zand waardoor het fijn werken is. Op het filmpje zie je iets waar ik vaak graag "het echte werk" mee afwissel, een spelletje dat ik bevestigen noem. Dingen waar we aan werken of aan gewerkt hebben kunnen we zo nog even "bevestigd zien" (of dus juist onbevestigd, zodat ik weet dat we daar nog verder aan moeten werken). Vandaag ging het om zowel lichaamstaal als stemhulpen. Waarbij ik tijdens het filmen meteen ook iets nieuws over mezelf leerde; als ik film wordt ik ineens heel stil. :')

Hierbij twee linkjes, van filmpjes die ik wel durf te tonen in dit topic, mede ook door de altijd fijne sfeer hier. Kwaliteit is niet best en ik vond het nog best moeilijk om een beetje goed beeld te houden en tegelijkertijd mn aandacht te houden op wat ik aan het doen ben. Ik kwam bij het terugkijken ook een filmpje tegen van een heleboel zand bijvoorbeeld. _O- Maar ook had de kerel het meteen door als ik mn aandacht bij de camera had, en niet meer volledig bij hem, en dan verlies ik zijn aandacht ook meteen. Was dus nog best een opgave, en de bloopers bespaar ik jullie.

Soms (heel soms dus) hoor je mij iets zeggen, andere keren zijn het signalen met mn lichaam en/of hand. Die zien jullie dan niet, maar ik vermoed dat je het wel aan hem af kunt lezen. Leuk detail ook, wat me extra opviel bij het terugkijken, is dat hij nog steeds erg de neiging heeft om bij een "goedzo" te stoppen, zovan 'mooi, kan ik nu weer naar mn eten toe :+ '. Vroeger was dat echt een puntje, nu kan ik hem corrigeren met een handgebaar.

Oh, en de oplettende kijker ziet ook mijn andere vriendjes een rol spelen. Tinus de kat, die op de oprit achter een muis aan zat en daarmee aan het voetballen ging. En aan de andere zijde zie je in het tweede filmpje onze kleine kerel, die doet wat hij meestal doet als hij het zat is en ook mee wil doen; de afzetting slopen. Om die reden gooi ik hem ook vaak in de graasweide achter ons huis, maar vandaag vond ik dat hij eigenlijk al te lang op het gras had gestaan. :+

Genoeg gepraat, hier dan de filmpjes.

Geryon

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:49

Ik lees altijd mee maar heb moeite met reageren omdat het al gauw teveel wordt om overal dan nog op te reageren dus dan komt het er al helemaal niet van :o _O-

Welkom alle nieuwkomers (ik ben zelf ook nog vrij nieuw hier), heel leuk om te lezen en zien hoe jullie dingen aan pakken!

Filmpje van guinness heel herkenbaar! Echt leuk ook om te zien, want mensen delen vooral als ze wat verder zijn en alles wat makkelijker gaat.
Wat doet hij het braaf!

Hier nog steeds gestaag bezig! We stappen draven en galoperen in de bak dus ik durf het nu op zich wel rijden te noemen _O-
Paard heeft twee weken op pijnstilling gestaan en liet geen verbetering zien van de onregelmatigheid dus ze gaan nu toch uit van een scheefheid of iets. Het wordt ook niet slechter dus we gaan voor nu nog even zo door.

Mijn vriend mag ivm corona niet mee naar stal dus ik heb nog geen filmpjes helaas. Terwijl ik zoo benieuwd ben naar het beeld pff!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:55

Serenity350 schreef:
In het vorige topic en in deze heb ik eigenlijk vooral altijd meegelezen en lekker meegekletst, maar eigenlijk nooit iets van "onszelf" laten zien. Dit komt vooral doordat ik geen smartphone heb, en dus eigenlijk nooit echt makkelijk ff tussendoor wat beeldmateriaal kan maken. Mn vriend kwam een tijdje geleden aanzetten met een klein digitaal camera-apparaatje zodat ik ook eens wat 'kiekjes' kon schieten.

Enfin, dan moet je hem gebruiken ook. Vandaag lukte dat zowaar, hoewel het wel wat onwennig is. Ik heb wat filmpjes en foto's gemaakt vandaag. In ons voorste stuk land groeit nauwelijks gras en kan ik daardoor vaak een soort bak of picadero afzetten met lint, dat deel ligt wat hoger en er ligt een laag zand waardoor het fijn werken is. Op het filmpje zie je iets waar ik vaak graag "het echte werk" mee afwissel, een spelletje dat ik bevestigen noem. Dingen waar we aan werken of aan gewerkt hebben kunnen we zo nog even "bevestigd zien" (of dus juist onbevestigd, zodat ik weet dat we daar nog verder aan moeten werken). Vandaag ging het om zowel lichaamstaal als stemhulpen. Waarbij ik tijdens het filmen meteen ook iets nieuws over mezelf leerde; als ik film wordt ik ineens heel stil. :')

Hierbij twee linkjes, van filmpjes die ik wel durf te tonen in dit topic, mede ook door de altijd fijne sfeer hier. Kwaliteit is niet best en ik vond het nog best moeilijk om een beetje goed beeld te houden en tegelijkertijd mn aandacht te houden op wat ik aan het doen ben. Ik kwam bij het terugkijken ook een filmpje tegen van een heleboel zand bijvoorbeeld. _O- Maar ook had de kerel het meteen door als ik mn aandacht bij de camera had, en niet meer volledig bij hem, en dan verlies ik zijn aandacht ook meteen. Was dus nog best een opgave, en de bloopers bespaar ik jullie.

Soms (heel soms dus) hoor je mij iets zeggen, andere keren zijn het signalen met mn lichaam en/of hand. Die zien jullie dan niet, maar ik vermoed dat je het wel aan hem af kunt lezen. Leuk detail ook, wat me extra opviel bij het terugkijken, is dat hij nog steeds erg de neiging heeft om bij een "goedzo" te stoppen, zovan 'mooi, kan ik nu weer naar mn eten toe :+ '. Vroeger was dat echt een puntje, nu kan ik hem corrigeren met een handgebaar.

Oh, en de oplettende kijker ziet ook mijn andere vriendjes een rol spelen. Tinus de kat, die op de oprit achter een muis aan zat en daarmee aan het voetballen ging. En aan de andere zijde zie je in het tweede filmpje onze kleine kerel, die doet wat hij meestal doet als hij het zat is en ook mee wil doen; de afzetting slopen. Om die reden gooi ik hem ook vaak in de graasweide achter ons huis, maar vandaag vond ik dat hij eigenlijk al te lang op het gras had gestaan. :+

Genoeg gepraat, hier dan de filmpjes.

[ Video ]

[ Video ]

Knap die buiging om je heen die vind ik echt wel lastig!

En knap paard!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:29

Sizzle schreef:
Hallo allemaal. Ik ben dit jaar ook begonnen met beleren van mijn 4 jarige knabstrupper en het lijkt mij hier wel een leuk topic. Heb wel een beetje het idee dat het topic harder gaat dan ik kan bijlezen zo gemiddeld, dus ik weet nog niet of ik een blijver ben :P

Welkom!

Knabstuppers kom je niet veel tegen hier in het land geloof ik. Vind het wel hele leuke paarden om te zien :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:32

Nee klopt, ik heb haar als jaarling uit de buurt van Hamburg gehaald.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:52

Gaaf paard Serenity!

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 00:06

CalipsoLover schreef:
Neen zo is dat Shanna, wel jammer, ik ken veel heel lieve hengsten. Maar als hij er lastig van wordt denk ik dat hij liever zijn paaseitjes kwijt is. Verder wel gewoon braaf met merries?

Jodym, ik zou je onzekerheid geen kans geven. Als je merkt dat je onzeker wordt of schrik krijgt zou ik het even aan iemand anders over laten. Ik voel me vaak zekerder als iemand bij me is die me even kan helpen of laat hem even door iemand anders doorrijden.

Ik vind het ook erg jammer, hij ging zo goed en was zo lief en braaf als hengst zijnde, super relaxed, ik hoop dat het gewoon even een slechte dag was, en dat we toch stiekem nog even kunnen wachten. Hij doet namelijk ook vrijwel niks op merries... Als die langs de weide komen kijkt hij een keertje op en gaat verder met eten hihi. Soms komt hij ook een keertje kijken maar doet niks. Maar mocht hij gewoon echt 'moody' worden ervan, wordt het toch maar gewoon een ruintje :j

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 00:12

Thanks voor de complimentjes namens de grote kerel. :+

@Geryon: moet er eerlijk bij zeggen dat hij het eigenlijk al vrij vroeg zelf aanbood, signaal is wanneer ik mijn passen zo zet dat ik soort van achterwaarts mn voeten neerzet terwijl ik ronddraai, en mijn blik naar beneden richt, dan komt hij automatisch zo naar binnen toe. Wel is wat je op het filmpje ziet ook meteen zn "goede" kant, de andere zijde vind hij echt lastiger nog. Wat je ook in het tweede filmpje wel terugziet, daarin heeft hij soms echt wel moeite ook met de bochten en is hij een stuk stijver.

@Sizzle; Onbekender maar zeker niet minder mooi ras, en erg knappe paarden ook. Ik heb de Knabstrupper leren waarderen bij de fokker van mijn paard. Die had ook elk jaar 1 of 2 knabstrupper veulens uit zijn merries. Zijn leeftijdsgenootje in spikkelvariant groeide uit tot een schitterende barokke hengst. Heb daar pas geleerd hoe mooi die paarden eigenlijk zijn, voorheen dacht ik altijd dat spikkels een soort hipheidsgehalte hadden. :') Ben inmiddels wel benieuwd naar een fotootje van de jouwe. :j

Shanna7836 schreef:
CalipsoLover schreef:
Neen zo is dat Shanna, wel jammer, ik ken veel heel lieve hengsten. Maar als hij er lastig van wordt denk ik dat hij liever zijn paaseitjes kwijt is. Verder wel gewoon braaf met merries?

Jodym, ik zou je onzekerheid geen kans geven. Als je merkt dat je onzeker wordt of schrik krijgt zou ik het even aan iemand anders over laten. Ik voel me vaak zekerder als iemand bij me is die me even kan helpen of laat hem even door iemand anders doorrijden.

Ik vind het ook erg jammer, hij ging zo goed en was zo lief en braaf als hengst zijnde, super relaxed, ik hoop dat het gewoon even een slechte dag was, en dat we toch stiekem nog even kunnen wachten. Hij doet namelijk ook vrijwel niks op merries... Als die langs de weide komen kijkt hij een keertje op en gaat verder met eten hihi. Maar mocht hij gewoon echt 'moody' worden ervan, wordt het toch maar gewoon een ruintje :j

De mijne heeft op zn 3de en 4de een paar enorme puber periodes gehad, waarin we ook ontzettend met elkaar overhoop konden liggen. Het jonge paard gaat een aantal keer best wel wat veranderingen door, ook op hormonaal gebied, en daarnaast gaan ze op een gegeven moment ook steeds meer een "eigen identiteit" ontwikkelen en zoeken. Dat kan dan gepaard gaan met uittesten, uitproberen, ineens totaal anders reageren of iets "ineens niet meer kennen".

De mijne is nu 6, nog steeds hengst, maar inmiddels wel een stuk stabieler in zn doen en laten. Hij begint nu echt "een beetje volwassen" te worden. Natuurlijk staat het voorop dat het veilig moet blijven voor paard en mens, en niet alle hengsten kunnen hun weg vinden in de wereld zoals wij hem ingericht hebben als mens. Maar zou niet te snel bij de pakken neerzitten. Dat heb ik al iets te vaak gedaan, waarna het tegendeel alsnog bewezen werd. ;)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 08:24

goldenarrow schreef:
Waarschijnlijk rij je zelf dan te voorzichtig. Had ik met mijn rijmerrie ook die ik vorig jaar inreed. Wilde het te lief doen, maar dan nam ze zelf de leiding en schrok ze overal van. Toen ik zelf zekerder ging rijden was dat bijna direct over.

Ah bedankt! Dit geeft hoop

Knap paard hierboven, wauw!
Moet wel lachen om die shet _O- haha!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:09

Wat leuk dat je filmpjes plaatst, Serenity! :j
Volgens mij hebben jullie beide plezier in dit werk!
Zag hem ook inderdaad reageren op het moment dat je "goed zo" zegt.
Filmpjes kunnen je wel helpen om je eigen training te bekijken en verbeteren.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:40

Wat een mooi dier Serenity! En het ziet er ook erg goed uit wat jullie samen doen!

Geryon, wat fijn dat je alle gangen nu kunt rijden. En ik hoop voor je dat het nu een beetje lekker blijft gaan. Apart dat pijnstilling trouwens niks doet, hopelijk valt het allemaal mee en wordt het vanzelf beter..

Bedankt voor de complimentjes over Guinness. Ik ben ook best tevreden hoe het nu gaat. Al moet zijn voorwaartse drang echt nog beter worden en zijn er nog heel veel andere dingen waar we aan moeten werken.
Ik moest wel een beetje lachen om het feit dat iedereen filmpjes plaatst als het al wat beter gaat. Ik heb ook eerlijk gezegd geen filmpjes waar het niet goed gaat, omdat dan niemand aan filmen denkt hahaha. En ik heb wel wat filmpjes bij de trainster gemaakt waar ook mindere stukken in zitten, maar ik weet niet of zij wel op bokt wil ;)

Ik ga geloof ik ook maar in m’n routine meenemen dat ik handschoenen aan doe, goed plan :')

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:46

Lief! Dankjulliewel.

fransje23 schreef:
Wat leuk dat je filmpjes plaatst, Serenity! :j
Volgens mij hebben jullie beide plezier in dit werk!
Zag hem ook inderdaad reageren op het moment dat je "goed zo" zegt.
Filmpjes kunnen je wel helpen om je eigen training te bekijken en verbeteren.

Inderdaad! Grappige is over dat filmen ondersteunend werkt, dat wist ik ook wel, maar deed ik nooit. Zo'n typische wijsheid die je op de hoedenplank laat verstoffen omdat het niet in je gewoontes past. :')

Zag net dat er een schroefgaatje onderin de camera zit voor bevestiging op een statief, zal mn vriend is vragen of hij niet toevallig nog iets dergelijks heeft liggen. :j

En we hebben inderdaad wel veel lol in wat we doen, of dat nu een beetje onwennig cirkelen met de camera in je hand is of iets totaal anders. Hoewel ik van mezelf wel snel de lat hoog leg, en dus nog veel zie om aan te werken of meer zichtbaar te krijgen. Maar dat is tegenwoordig niet meer vanuit een soort "moeten", en dat werkt ook veel fijner.

@Jodym: Heb ook een merrie gereden die als je te voorzichtig was er gewoon compleet met je aan de haal ging. Niet als in ervandoor gaan, maar als in "neemt de leiding over en ik had nog maar weinig in te brengen".

Wat ik lastig vond destijds was dat het omdraaien van die rollen inhield dat ik meer van me liet horen, sneller, beter en duidelijker. De ruimte nemen voordat zij het deed zeg maar. In de eerste instantie gaf dat als resultaat dat ze enkel nog meer op spanning leek te staan. Iets later begon ze juist eindelijk echt een beetje te ontspannen en los te laten.

Succes met je paardje.

Oh en die shet is een mafketel ja. Hij wordt (nog) niet echt beleerd omdat hij nog maar 2 is (wil later mennen met hem) maar hij steelt zo nu en dan wel de hoofdrol. Zo ook gisteren, toen ik de camera aan het pakken was kroop hij onder het lint door om de grote kerel te pesten. Die joeg hem vervolgens juist weer achterna waarop die kleine besloot dat bovenlangs makkelijker was dan onderlangs.
Afbeelding

Afbeelding

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:57

kruimellover schreef:
Wat een mooi dier Serenity! En het ziet er ook erg goed uit wat jullie samen doen!

Geryon, wat fijn dat je alle gangen nu kunt rijden. En ik hoop voor je dat het nu een beetje lekker blijft gaan. Apart dat pijnstilling trouwens niks doet, hopelijk valt het allemaal mee en wordt het vanzelf beter..

Bedankt voor de complimentjes over Guinness. Ik ben ook best tevreden hoe het nu gaat. Al moet zijn voorwaartse drang echt nog beter worden en zijn er nog heel veel andere dingen waar we aan moeten werken.
Ik moest wel een beetje lachen om het feit dat iedereen filmpjes plaatst als het al wat beter gaat. Ik heb ook eerlijk gezegd geen filmpjes waar het niet goed gaat, omdat dan niemand aan filmen denkt hahaha. En ik heb wel wat filmpjes bij de trainster gemaakt waar ook mindere stukken in zitten, maar ik weet niet of zij wel op bokt wil ;)

Ik ga geloof ik ook maar in m’n routine meenemen dat ik handschoenen aan doe, goed plan :')

Thanks! Ik vind hem ook nog steeds elk jaar mooier worden nu hij aan het uitzwaren is. <3

Handschoenen, ja, dat is echt een goede gewoonte. Toen we bij de fokker voor de derde keer ofzo gingen lopen/longeren/beetje oefenen in de bak en meneer ineens recht omhoog ging omdat een merrie verderop naar em begon te lonken, hield ik er letterlijk bloedblaren aan over. Sindsdien heb ik de zeer hardnekkige gewoonte aangeleerd dat ik altijd handschoenen draag. Wandelen, stilstaan, werken aan de hand, longeren; zodra er een leidsel of touw in mn hand ligt heb ik handschoenen aan. :')

Tip; zorg dat je meerdere setjes hebt (reserve) en dat je er altijd eentje hebt liggen in/op plekken waar je sowieso langskomt als je naar de paarden gaat. Zo heb ik standaard een setje in de kist met poetsspullen en zalfjes zitten, en had ik ze vroeger ook standaard in mn auto toen hij nog bij zn fokker stond.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:13

Die shet :oo

Serinity, wat doet je paard dat gehoorzaam zeg. Netjes hoor.

Ik heb mijn paard 1 jaar geleden van de wei geplukt. In 2019 hebben we alleen maar veel gewandeld en een begin gemaakt met lange teugelen. We hebben nogal wat stal pech gehad en zijn in afgelopen jaar 3x verhuist, de laatste keer vorige maand. Nu hebben we wel een stabiel stekje want hier heb ik ook een aantal jaar met mijn vorige paard gestaan (die ik ook zelf opgeleid had). Misschien dat sommigen mijn topic destijds gezien hebben waar mijn paard uitgemaakt werd voor levensgevaarlijk monster omdat ze veel te snel in een groep gegooid was.

Eind 2019 hebben we een begin gemaakt met de singel. In maart heb ik er een zadel opgedaan en een paar keer met hoofdstel begonnen.

We zijn tussendoor nog bij de kliniek geweest omdat ik haar vaak erg stijf en gevoelig op de voeten vond. Niets gevonden, was waarschijnlijk groeipijn op de weke delen. Het is nu ook weer veel beter.

Afgelopen weken ben ik gaan oefenen met hangen en benen erover zwaaien (we hebben een mooie hoge trap). En inmiddels ben ik dan voor de eerste keer erop gasn zitten. Ze doet het er braaf.

De dame in kwestie (nog op de vorige stal), ik zal later wat foto‘s zoeken van de verschillende stappen:
Afbeelding

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:20

Sizzle schreef:
Die shet :oo

Serinity, wat doet je paard dat gehoorzaam zeg. Netjes hoor.

Ik heb mijn paard 1 jaar geleden van de wei geplukt. In 2019 hebben we alleen maar veel gewandeld en een begin gemaakt met lange teugelen. We hebben nogal wat stal pech gehad en zijn in afgelopen jaar 3x verhuist, de laatste keer vorige maand. Nu hebben we wel een stabiel stekje want hier heb ik ook een aantal jaar met mijn vorige paard gestaan (die ik ook zelf opgeleid had). Misschien dat sommigen mijn topic destijds gezien hebben waar mijn paard uitgemaakt werd voor levensgevaarlijk monster omdat ze veel te snel in een groep gegooid was.

Eind 2019 hebben we een begin gemaakt met de singel. In maart heb ik er een zadel opgedaan en een paar keer met hoofdstel begonnen.

We zijn tussendoor nog bij de kliniek geweest omdat ik haar vaak erg stijf en gevoelig op de voeten vond. Niets gevonden, was waarschijnlijk groeipijn op de weke delen. Het is nu ook weer veel beter.

Afgelopen weken ben ik gaan oefenen met hangen en benen erover zwaaien (we hebben een mooie hoge trap). En inmiddels ben ik dan voor de eerste keer erop gasn zitten. Ze doet het er braaf.

De dame in kwestie (nog op de vorige stal), ik zal later wat foto‘s zoeken van de verschillende stappen:
[ [url=m/hoYL03.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie zachte uitdrukking heeft ze zeg, lekker lijf ook. Hoop dat de stijfheid inderdaad met het groeien te maken heeft en onschuldig blijft. Mooie dame is het. :j

Dankjewel ook! En ja, die shet, hij laat wel vaker zn springkunsten zien. Dus misschien ga ik hem later blijer maken door een ruitertje voor hem te zoeken die met hem het springen/crossen wil gaan ontdekken. Het is echt een racemonster ook. Maar ik ben toch echt wel veel te groot voor hem als ruiter, dus dat kan ik hem niet bieden op een beetje vrijspringen na. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:29

We hebben 1 referentie been (die het meeste aangaf in de buigproef, al was het minimaal) van onder naar boven op de foto gezet en voor de zekerheid de voorvoeten. Was allemaal keurig zonder bemerkingen dus ik ben eigenlijk wel redelijk gerustgesteld. Ik heb een erg goede dierenarts.

Foto van eerste keer erop:Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:54

Sizzle, mooi paard zeg! Mooie omgeving in de wei ook :D

Net weer even met Mattvey bezig geweest. Hij was weer enorm braaf :D
Zadeltje op gedaan, even gelongeerd, wat grondwerk gedaan. Longeerlijn over m heen gezwiept en langs zn achterhand laten glijden. Paardje reageerde zo goed! <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:15

Wat gaat het topic hard! Wel alles gelezen :j

Zag een aantal nieuwe paarden voorbij komen, welkom! Zo leuk om alle vorderingen en ervaringen te lezen. Interessant ook al die verschillende rassen! Van heeeeele grote dressuurpaarden tot westerntoppers tot stoere koudbloeden.

Feyre moest vrijdag naar de hoefsmid. En waar ze normaal écht een zoet en opgevoed paardje is was ze vrijdag een monster :oo Gelukkig hebben we een hele geduldige smid en uiteindelijk lukt het ook wel maar echt :x Een kleine 700 kilo die ‘hell no’ zegt omdat ze geen zin heeft is een uitdaging :=

Vandaag mocht ze even kijken bij een openstaande trailer en heeft ze zelfs ook al met een voetje op de klep gestaan. Topper! Daarna gaan wandelen. Had mijn handen er vol aan, ze was zo druk en blij. Voor het eerst over het houten bruggetje bij de golfbaan geweest. Dat was gek, maar na even kijken hoe paddockvriendje het deed stapte ze er zo over heen. Topper!!!

Afbeelding
Ik ben (ruim) 1.80 _O- :D

Afbeelding
:+:

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:57

Wtf een vliegende shet :wow:
Misschien is horse agility wel wat voor hem?!

Wat een bijzonder paard, Sizzle!
Op die foto waar je er voor het eerst op zit lijkt ze haast tevreden te kijken.
Je verhaal van die stal heb ik gelezen. Hopelijk nu gewoon een goede vaste plek.

Dilan, fijn dat het vandaag weer zo goed ging.

Berdien, had Feyre een dwarse puber-bui bij de hoefsmid?
Ze heeft echt massa he, en dat wordt nog meer natuurlijk!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:16

Berdien schreef:
Wat gaat het topic hard! Wel alles gelezen :j

Zag een aantal nieuwe paarden voorbij komen, welkom! Zo leuk om alle vorderingen en ervaringen te lezen. Interessant ook al die verschillende rassen! Van heeeeele grote dressuurpaarden tot westerntoppers tot stoere koudbloeden.

Feyre moest vrijdag naar de hoefsmid. En waar ze normaal écht een zoet en opgevoed paardje is was ze vrijdag een monster :oo Gelukkig hebben we een hele geduldige smid en uiteindelijk lukt het ook wel maar echt :x Een kleine 700 kilo die ‘hell no’ zegt omdat ze geen zin heeft is een uitdaging :=

Vandaag mocht ze even kijken bij een openstaande trailer en heeft ze zelfs ook al met een voetje op de klep gestaan. Topper! Daarna gaan wandelen. Had mijn handen er vol aan, ze was zo druk en blij. Voor het eerst over het houten bruggetje bij de golfbaan geweest. Dat was gek, maar na even kijken hoe paddockvriendje het deed stapte ze er zo over heen. Topper!!!

[ [url=m/nh3Fv9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben (ruim) 1.80 _O- :D

[ [url=m/Dqp1Az.jpg]Afbeelding[/url] ]
:+:

Die is wel groot! :wow: maar wel knap.
Fijn dat de smid geduldig is. :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:36

Vandaag bij Prazani even de vlechten eruit gehaald en ook zijn derde oor maar even bijgeknipt. Knap ding <3
Afbeelding

Zometeen maar eens kijken hoe hij gaat reageren op een bijzetje.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:39

Wat is een derde oor?! :') :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:42

Het stukje waar het kopstuk ligt, daar waar bij de meeste paarden de manen zijn weggeknipt. Dat noemt men derde oor.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:47

Jep, wij knippen/scheren het altijd wat verder weg trouwens, ivm shows. Nu loopt Prazani geen shows, maar normaal doen we echt wel dik een handbreedte en nog liever zelfs een handlengte. Zo komt de hals goed uit als ze opgesteld staan.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:47

Oooh :') Nooit geweten _O-