Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 14:24

Sorry, egopost!

Afbeelding
*\%/* *\%/* *\%/*

ik heb een foto vanaf de andere kant genomen, maar die zet ik alleen op het vokgtopic. Want ik ga gelyncht worden denk ik :')

Ook met bitje gelongeerd en ze ging mooi laag gelijk op druk. Gooide wel twee keer haar tong erover... :=
Afbeelding

Afbeelding

En daarna was het speeltijd! :+
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:26

Hier ook even n ego post :D

Vandaag lekker met Gentle gewandeld.... toen ook maar besloten om eens op te springen en te gaan hangen, hij keek me nog net niet aan zo van: ja, en nu????

Wauw! Vet GJ!

Gimme_Joy

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 14:55

Brave Gentle! En wat fijn dat je er zo op kan hangen, ik hen daar echt een krukje bij nodig :=

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:14

Hihi, ik moest ook wel flink afzetten hoor.... ben niet echt klein maar Gentle is groot! Aankomende week ga ik maar eens aan de slag met het wennen aan n singel en uiteindelijk zadel.

Nog iets minder dan 2 weken boxrust te gaan dus heb nog tijd genoeg om vanalles met hem te doen :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 15:14

Fijn dat hij zo rustig blijft! Dat scheelt echtwel. En als je hem bezig houdt heeft hij sowieso genoeg te verwerken mentaal gezien.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:19

Leuk fransje!
Ze doet het toch nog wel rustig, je ziet haar ook denken. :D
Malik probeert de jambette te doen als ik de hoeven ga krabben dus dat is voorlopig nog geen goed kunstje voor hem. :=

Gimme_Joy, Jėėėh!
Wat vond ze ervan?
Met bite ook al braaf..daarna probeerde ze zich wel te verstoppen. _O-

Gentle is echt zo rustig! :wow:

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:56

Isabel_k: Zo’n eng hooinet... zo herkenbaar _O-

Retjethorse: Filmpje ziet er goed uit! Hoe ga jij het aanleren om het been langer in de lucht te houden?
Die van mij die is ongeveer net zover als die van jou. Maar krijg hem niet netter

Ginme_joy: oortjes foto!!! Gefeliciteerd :D

CubaLibre: Prachtig paard heb je <3 en wat een koelekikker!

Ik kreeg zojuist weer een fototje doorgestuurd _O-

Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 18:03

Danku danku _/-\o_ :D

Joy had er helemaal niks van. Trainster zei ook dat ze dit normaal nooit zo gelijk doet. Ze is gek op Joy. Want ze heeft af en toe wel gekke acties, maar is verder oerbraaf. *\o/*

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:16

Ik moet bekennen dat ik erg blij ben met mn koelekikker :)

Fijn dat Joy ook zo oerbraaf is, wat gekke acties is ook niets mis mee af en toen ;)

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:55

Super fijn toch, als ze zo koel in het koppie zijn! Vind ik ook hoor. :o

Vorig jaar zou ik met een stalgenootje en haar bomproef paard naar buiten gaan zodat er een stabiel paard met hem mee was.... Flynn was uiteindelijk het relaxt :')

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:45

Gimme_Joy: Goed hoor van Joy! Eerste oortjesfoto! *\o/*

CubaLibre: Haha Gentle neemt echt alles zo cool op he. :') Ik kan me voorstellen dat je ongelooflijk trots bent op hem. :D

MirandaFuego schreef:
Leuk fransje!
Malik probeert de jambette te doen als ik de hoeven ga krabben dus dat is voorlopig nog geen goed kunstje voor hem. :=
Ik denk dat je mij bedoelt? :P Als het zo is: ja Aliaa is normaal erg rustig met grondwerk, ze denkt mee en doet echt haar best. :D

Oei haha, jambette als je hoeven wilt uitkrabben is niet zo handig nee. :+ Voorlopig lijkt Aliaa kunstjes niet te misbruiken en hopelijk blijft dat zo ook. :P Het zou gaaf zijn mocht ik ooit het steigeren kunnen aanleren! :o

Paint_Girl schreef:
Retjethorse: Filmpje ziet er goed uit! Hoe ga jij het aanleren om het been langer in de lucht te houden?
Die van mij die is ongeveer net zover als die van jou. Maar krijg hem niet netter

Ik kreeg zojuist weer een fototje doorgestuurd _O-

[ [url=m/9d0Io9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat is een hele goede vraag. := Mijn idee voorlopig is enkel nog belonen voor het langer in de lucht houden en zo proberen uit te breiden, maar dan moeten ze het wel gaan aanbieden ook natuurlijk. :') Heb je al eens filmpjes opgezocht op Youtube en daaruit tips geprobeerd? Vaak merk ik bij Aliaa dat manier nummer 1 niet werk, maar dat ze bij manier nummer 2 of 3 wel meteen de klik maakt. :j Vaak is het gewoon uitproberen wat werkt en wat niet. Er zijn zo veel manieren.

Nou die foto, ze moeten je paard minder hard laten werken hoor! :oo Zo moe... :Z

Paint_Girl: Cool is leuk, maar te cool hoeft ook weer niet toch? :D
Haha geweldig. Neem je een ander paard mee zodat de jouwe er iets van kan leren, leert de ander uiteindelijk van de jouwe. _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:00

Ja haha Retjethorse, even wat namen verhusselt. :D
Steigeren is ook iets wat Malik makkelijk doet, maar ik vind het voor nu wat te vroeg, ben toch bang dat dat nu nog te veel enthousiasme oplevert. :=

Flynn is harstikke lui, die vind het vast te veel moeite om te schrikken! _O-

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:03

Steigeren ga ik ook nog niet meteen aan beginnen hoor, eerst zien dat alle andere kunstjes niet misbruikt worden. >;)

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:46

Retjethorse schreef:
Paint_Girl: Cool is leuk, maar te cool hoeft ook weer niet toch? :D
Haha geweldig. Neem je een ander paard mee zodat de jouwe er iets van kan leren, leert de ander uiteindelijk van de jouwe. _O-

Dat is zeker waar :D

En ja, ik zit veel filmpjes op YT te kijken, maar denk dat het idd toch afhangt van het moment dat hij het doet en dat uitbundig belonen _/-\o_

Hier worden de trucjes en kunstjes gelukkig ook nog niet misbruikt. Maar wacht idd nog wel met het steigeren aanleren. Wil niet dat dat misbruikt gaat worden }>

Kunnen die van jullie al veel trucjes?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 20:50

Joy kent "zoek", "pak" en "stay". Ook kan ze "wachten" als ik een snoepje voor haar neus hou. En als ik in mijn vingers knip en ik hou mijn hand op target ze die.

Ik wil nu wat verder dan de basis. Steigeren ga ik helemaal niet doen. Misschien over een paar jaar, maar nu nog niet.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:05

Ja, ik had vandaag dus echt geluk dat Aliaa wat ongeduldiger was en zelf het been uitsloeg. Meteen uitbundig beloond en enkel het uitslaan werd nog beloond. Nu laat ik dit enkele dagen rusten en dan zie ik wel weer wat ik krijg. :P

Die van mij kan enkel inparkeren voor het krukje en nu dus ook het begin van jambette. :') Tot nu toe ben ik een beetje lui geweest met het aanleren van trucjes. :o
Ik denk zelfs dat als het ooit zover komt om steigeren aan te leren, dat ik er een lesgever met ervaring ga bijhalen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:50

Isabel-k, goed dat Joep zich zo keurig gedragen heeft! :j Je ziet zijn "wtf-moment" voor het hooinet wel duidelijkop de foto!

Retjehorse, Aliaa pakt de jambette goed op zo te zien!

GJ, gaaf! Speciaal momentje! *\o/*

Gentle ook al zo een topper! *\o/*

Flynn is een relaxte koele kikker, erg fijn!

Citaat:
MirandaFuego schreef:
Leuk fransje!
Ik denk dat je mij bedoelt? :P Als het zo is: ja Aliaa is normaal erg rustig met grondwerk, ze denkt mee en doet echt haar best. :D

Ik dacht ook al, huh :D

Joya kan kusje geven, flemen, op het blok staan en het begin van apporteren ( oppakken, aangeven en loslaten). Zou graag Jeannette en Spaanse pas willen aanleren maar ben ook bang dat ik dan te pas en te onpas een voorbeen voorbij zie vliegen...
Flemen is ze ook weleens over enthousiast mee :')

Heerlijk weer was het vandaag he! Heb lekker haar staart en benen gewassen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 06:53

Joep kan best veel kunstjes, maar hij heeft ze allemaal zelf aan mij aangeboden. Heel leuk. :D Maar eigenlijk probeer ik het zo min mogelijk te doen. Ik vind het grappig dat hij het leuk vind, maar daar houd het voor mij ook weer op. :=

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:17

Leuk filmpje van Flynn!

Joy had ik gezien in het andere topic, super leuk :)

Duke kan 'tik' en dat is dan volgens mij wat jullie targetten noemen haha. Als ik mijn hand ergens houd en ik zeg tik dan tikt hij hem aan :') Op die manier heb ik hem ook leren inparkeren voor een opstapje en dat kent hij nu ook best aardig!
Verder vooruit, achteruit zijn we al vroeg mee begonnen omdat hij een periode heeft gehad dat hij echt over je heen kon lopen. Kan daar nogal slecht tegen :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:55

Gj, wat tof!!! :))

CL, oh heerlijk toch!! Ik moet dat met een krukje doen. Ik heb er van de week ook even naast gesprongen en geprobeerd te hangen, maar ik heb vooral moeite om haar stil te laten staan. Ze heeft al lang door als ze een stap opzij zet, dat ik eerst mijn krukje weer moet verplaatsen :P

Retjet, haha eigen outfit moet nog, heel herkenbaar!! Paard is al lang klaar maar ikke...... :=

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 13:56

Ik ga dat uiteindelijk ook met n krukje doen hoor maar wil m ook aanleren dat t ook zo kan....

Vandaag weer iets nieuws toegevoegd, longeersingel en zoals verwacht gaf meneer er helemaal niets om, eerst rustig gaatje voor gaatje aangetrokken maar hij gaf geen krimp... oké, singel los en opnieuw maar toen dus meteen flink aangesingeld... resultaat: niets!!!

Prima, even laten staan met singel om en daarna aan de wandel gegaan...

Echt, deze slaat serieus alles joh, nog nooit zo'n mega makkelijke gehad ;)

Afbeelding

Na het wandelen nog even gesprongen en gehangen en mezelf opgetrokken aan de singel zodat hij druk kreeg, hij keek me aan met zijn standaard blik: ja vrouwtje, en nu???

Voor het eind van deze week is hij zadelmak want morgen of overmorgen gooi ik dus mooi mn Engelse zadel erop :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 13:58

Hahaha die blik, zo was het hier ook ja :')
Gisteren stonden ze langs elkaar en soms probeer ik vanaf de grond zonder zadel op Dexter te springen (nee dit is nog nooit gelukt maar ik geef niet op)
en nu deed ik het ook en Duke stond er langs maar die deed ook niks, dus omgedraaid, Duke zijn manen gepakt en gedaan alsof ik ging springen maar die bleef ook staan zo van 'ja kom je nog of blijf je hier wat als een debiel staan springen' :')

Vriend heeft denk ik een foto gemaakt, even zoeken

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:02

Wat fijn dat het zo goed gaat!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:23

fransje23 schreef:
Ik dacht ook al, huh :D

Jullie kunnen toch ff van paard ruilen, dan klopt het. :')

Joya kan ook al leuke trucjes! :))
Ja dat enthousiasme ken ik dus met benen zwaaien wachten we nog maar fftjes mee..

Gimme_Joy, Joy vindt trucjes volgens mij ook heel leuk! :))

Cubalibre wat goed dat hij zo makkelijk is!
We zien binnenkort dus oortjesfoto's! 8-)

Granouk, wij wachten geduldig op de foto! O:)

Malik stond vandaag in race stand.
Dus met longeren ging hij heel hard en toen draaide hij om en kwam de longeerlijn onder zijn staart en die klemde hij vast, toen kon hij nog iets harder. :P
Op een gegeven moment werd hij wel wat moe dus toen ging hij een tandje rustiger.
Daarna de stallen gedaan en buiten gewandeld, toen was hij braver dan gister. :D

Malik kan inmiddels heel goed apporteren en hij kan half soort van flemen.
Hij heeft een elastieken lip en die gaat alle kanten op. :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:31

Ohja de foto haha Afbeelding