Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:Quinc schreef:Staan jullie puppy's bij een opfok?
Nee ik hou ze thuis.
Ik ben geen fan van de opfok
Kabayo schreef:ik ook niet, mijn puppaard staat "thuis". Wij staan op DHZstal en huren daar een inloopstal met ruime paddock en in de zomer eigen wei. Mijn veulenkind heeft tot vorige week (dus bijna 2 jaar)bij haar moeder gestaan en is een gezonde, sociale merrie. Vorig jaar af en toe een halingerveulen van 8 maanden erbij gehad en dat ging super. Moeder is nu verkocht en ze heeft nu een pinnig 17 -jarig welshje als tante erbij en dat gaat ook super, dus opfokvoorstanders die roepen dat een paard wat zo opgroeid niet sociaal wordt, mogen gerust komen kijken wat een rustig vriendelijk dier onze Missy isQuinc schreef:Staan jullie puppy's bij een opfok?
Nee ik hou ze thuis.
Ik ben geen fan van de opfok
carika schreef:Ilayla:
Zimba vind apart staan niet zo erg, ze staan nog steeds in weilanden meteen naast elkaar.
Hij loopt al een stuk beter, vooral nu de grond weer wat zachter wordt.
Ilayla schreef:carika schreef:Ilayla:maar ik denk dat het ook aan je situatie ligt. Als het alternatief een stal is met een chagrijnige oud paard en weinig weidegang, zou ik zeker kiezen voor een opfok.
farahdiba46 schreef:ik weet niet of dit een hint naar mij was maar paarden hier hebben heeel veel weidegang, juist omdat je zelf de verantwoording voor je wei hebt, natuurlijk staan ze er niet alleen zomers op maar in de winter wel veel minder want als ze alles stuk lopen heb ik zomers bijna geen gras. Het pinnige oude welshje hebben we heel bewust gedaan omdat Missy ondanks haar vriendelijke karakter toch soms ook wel aardsbrutaal is