Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:02

Dank jullie.
Ben vandaag in mn pauze even bij Elmo op bezoek geweest. Hij stond lekker in de wei te grazen. Hij voelt zich iig op zijn gemak daar.

Nu maar hopen dat ze niet al te veel rommel tegenkomen tijdens de operatie.
Hoelang heeft Rico na zijn operatie op de kliniek gestaan?

Leonie wat een leukerd! Doetie goed hoor!

Ik ben vanmiddag maar met mijn oudje naar het bos en de hei geweest. Even de zinnen verzetten na alle gedoe met Elmo. Even hoofd lekker leeg laten waaien.
Morgen elmo even lekker gaan poetsen en knuffelen op de kliniek.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:49

Babootje schreef:
Leonie_M schreef:
Filmpje van vandaag
https://youtu.be/fW3qxeE16TI

:D :D :D :D Jij had ook wat "discussie". Zegt ie altijd zoveel onder het rijden?
Maar ziet eruit als een fijn beest. Benieuwd hoe hij er over een half jaartje en jaartje uitziet. Moet een imposante worden denk ik.

Nee thuis doet hij dat gelukkig niet meer. Tenminste niet onder het rijden. Als er paarden langs lopen dan moet hij ze vaak nog wel even begroeten :D.

Normaal gesproken hoef ik er ook niet zo aan te rijden. Maar nu had ik echt wel het gaspedaal nodig om rond te komen. Hij blaast zich enorm op, maar blijft verder zo braaf. Was kapot toen ik er af kwam :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:55

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, Leonie. Maar ondanks dat doet hij het wel heel goed hoor!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:55

Wanneer wordt Elmo geopereerd Marije? Wel fijn dat hij daar zo op zijn gemak is

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:56

Dinsdagmorgen is hij aan de beurt.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:58

Spannend. Ik ga voor je duimen dat het allemaal meevalt en hij snel opknapt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:13

Dank je. Ik vind het inderdaad wel spannend ja.
Heb dinsdagochtend om een rustige werkplanning gevraagd en dinsdagmiddag vrij. Zodra ze bellen dat hij weer wakker is kan ik er meteen naartoe.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 07:07

Nou de eerste val is een feit O:)

Hudson was zo super stout gisteren, we waren aan het stappen achterin de bak waren we op dat moment..
Er hinnikte een merrie opeens en hij werd gewoon gek 8)7 Dus hij ging op de plek een paar luchtsprongen maken, na 3 lag ik eraf -O- hij rende gelijk naar die merrie toe ( die stond aangrenzend aan de bak in de paddock ) en ging daar staan bakkeleien... Toen ik mezelf had herpakt en afgeklopt ben ik erheen gelopen.. Hem flink toegesproken dat dit toch echt niet de bedoeling was, teugels bijmekaar en hup er weer op... Flink eraan gereden en elke keer als hij weer wilde zeuren bij die merrie hem weer even toegesproken ~~}> ... Fijn gereden evengoed nog. Na het rijden voelde ik wel de pijntjes opkomen :')
Nu vooral erg last van m'n schouderbladen en dan vooral links stekende pijn :(:) gelukkig heeft hij vandaag een dagje vrij, morgen maar eens flink longeren en dan dinsdag weer rijden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 08:11

Ojee Moniek, stoute Hudson!
Hopelijk niet al te veel (spier)pijn.
En daarna gelukkig toch wel fijn met hem gereden, dat is ook wel fijn.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:14

Leonie, wat een kletsmajoor. Je hebt hem wel fijn aan het lopen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:15

Arme elmo wat een ellende zo!

Die van leonie is heel erg gaaf zeg!

Moniek een zandruiter. Maar wel opgelost gelukkig hopelijk valt de pijn mee vandaag.

Ik ben afgelopen week wezen kijken bij hem en het viel me helemaal niks tegen. Eerste paar rondes zag ik wel wat hij bedoelde dan is hij teveel terug. Halverwege werd spanning minder en bewegen al heel anders. Het is wel heel onzeker nog maar ze doen mooi rustig aan. Deze week beginnen ze met de galop hadden zw nog niet geprobeerd omdat ze niet wilde dat hij bang zou worden. Opstappen en ruiter zelf gaat wel prima.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:52

Ik heb vooral plotselingen steken bij m'n linker schouderblad bij bewegen .. Verder valt het alles mee vergeleken bij de val van Haydn ...
Gaat wel weer snel over denk ik .

Wat goed Vencedor , fijn dat ze het zo rustig aanpakken met hem voor z'n vertrouwen :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:55

Ah wat stom Moniek, vallen is nooit leuk. Wel knap dat je meteen weer bent opgestapt en hem nog durfde terechtwijzen ook!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:56

Dat is schrikken Moniek. Ook omdat het zo onverwachts was. Hopenlijk knap je snel weer op.

Fijn dat ze zo rustig aan doen vencedor.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:14

Ja Mallootje ik weet niet wat het is maar vind Hudson verder niet eng hahaha dat was met Haydn wel anders ;) ik denk wel dat ik bij de volgende keer dat ik erop ga even de zenuwen heb hoor ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:23

Kan ik me voorstellen! Gelukkig ben je goed geëindigd dat scheelt al.

Ja dat rustig aan ook wel nodig denk ik. Hij zei dat er een hoop paarden zijn die makkelijker zijn met mak maken. Beetje aftasten als ze met rem erop lopen maar je ze ook niet echt vooruit kun "rammelen" op zon moment. Maar hij stond er prima bij heb er al mn vertrouwen in en geen haast dus ze zien maar :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:48

Klinkt goed Vencedor, zou me wel vertrouwen geven als dat over mijn paard zou gaan.

Ik heb de galop bij Elmo onder het zadel ook nog niet meegepakt. Hij had nog te weinig balans. Aan de longeerlijn lukt het nu wel.
Mijn idee is dat ik hem een keer in het bos op een mooi recht pad 'per ongeluk' in galop laat gaan.

Ach, ik zie nu wel, voorlopig doen we nu even niks.
Net bij hem op bezoek geweest en verwend met wortels en een lekkere borstelbeurt. En lekker uitgebreid geknuffeld met hem.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:08

Die van mij gallopeerde al de derde keer onder de man beide kanten op. Eerste paar keer hebben we hem in de longeercirkel gereden, afgelopen vrijdag is hij voor het eerst los in de bak geweest. Ook direct al in galop en stuur lijkt het ook redelijk te doen. Morgen mag hij weer aan het werk :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:12

Marije, dat vond hij wel heel fijn denk ik even lekker borstelen en wortels eten :)

Gomir, klinkt alsof hij het goed doet ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:15

Hij doet het super! Is echt een lekker dier :+:
Aan de longeerlijn vindt hij galloperen nog heel erg moeilijk, maar onder de man gaat het juist heel makkelijk.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:05

Oeii Leonie, wat is hij gaaf!! <3 :oo

Ik duim voor je dat Elmo snel opknapt Marije!

Wat dapper dat je er meteen weer op bent gegaan Moniek, zou ik denk ik niet durven. Maar ik ben ook echt geen held, haha.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:58

Jammer van die val Moniek, maar gelukkig valt het mee en kon je weer opstappen.
Het is fris weer en dat kun je goed merken. History was gisteren ook een stukje frisser. :D :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:40

Marije: rico is in totaal 4 weken op kliniek geweest (ook omdat wij op vakantie gingen erna en ik niemand had om de thuisverzorging goed te laten verlopen). Maar normaal moest hij 1w - 10 dagen blijven.

Leonie: kan je filmpje helaas niet zien :) maar zo te horen heb je een gave babbelaar!
Moniek: dat is niet leuk zo'n val! Gelukkig niet te erg zo te horen! Ik heb mezelf ook al ingeprent dat het gewoon een kwestie is wanneer ik er een keer af val en niet als :D dat hoort er helaas bij...

Fijn dat ze het allemaal zo goed doen! :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:45

Ah 4 weken is idd wel lang ja. Maar beter goed verzorgd in de kliniek dan ga je ook wat geruster op vakantie.
Bij deze kliniek heeft onlangs een paard met een vergelijkbare operatie iets van 2 weken op de kliniek gestaan na de operatie en daarvan zeiden ze dat de operatie zelf best een klus was ivm allerlei verklevingen van binnen.
Ik houd dus zelf ook rekening met ong. 2 weken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:50

Hahaha klopt Charisma, hij was ook eigenlijk al die tijd al te braaf ;) het is idd gewoon wachten op wanneer het gaat gebeuren .. En dan maar hopen dat het meevalt ;)