de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:24

Dank jullie wel :D , ik ben erg gek met hem, het is wel een heel ander type dan mijn vorige
paard ook qua karakter, maar dat is ook wel weer erg leuk.
Hij gaat eind feb verhuizen vanuit de opfok naar een grote paardenstal ;) en dan gaat hij op 2 mei naar een stal om te leren paardrijden :+ Ik ga het laten doen ivm een historie van mij met rugklachten ( wat nu heel goed gaat , en dat wil ik ook zo houden hihi )

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:47

Leuk beest Moniek21!

Vandaag hinde weer sinds 1,5 week aan de longe gehad. Dit keer had ik haar bijgezet met een slofteugeltje, en jeetje wat ging ze sjouwen. Ze was veel losser door haar lijf en vooral in haar kaak, ik denk dat het goed is geweest om de tandarts te laten komen. Wat een heerlijk beestje heb ik toch <3 Weinig paarden meegemaakt die zo werkwillig en intelligent zijn!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:10

Dat is wel heel gaaf yeentll, heerlijk als ze zo meewerkend zijn.
Haydn heb ik wel al in het longeerbakje gehad ( los) en ik moet zeggen dat hij ook niet dom lijkt,
als hij aan het draven was en in begon zacht ho-hoooo te roepen...ging hij ook echt terug naar stap :D
Maar vanaf 1 mrt gaat hij pas echt aan het " werk " dit was meer even spelen voor 5 min ;)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:11

@Zirano, dat gaat zeker lukken! :D

@Yeentll, spannend! Super dat hij er potentie in zag, is voor jou ook een hele geruststelling.

@Moniek21, Wat een heerlijk paard om naar te kijken, wees er trots op! <3

Vandaag ben ik er achtergekomen dat Garola in ieder geval niet bang is voor water. :D Ze denderde er doorheen en had de grootste lol met haarzelf.. :+

Afbeelding

Volgende week zal ik er zelf weer op, vanaf februari zal ik haar helemaal zelf oppakken.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:14

Ooee die beentjes! <3

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:26

JudArthos schreef:
Ooee die beentjes! <3

Haha ze showde in het water wel wat meer dan normaal, vond het wel een mooi moment. :+ Ben wel blij dat ze niet bang is, kan ik straks als ze er klaar voor is lekker naar het meertje bij ons in de buurt. :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:15

Ik ken de ervaring dat sommige paarden niet onder de man makkelijk door plassen lopen, maar dat ze onder de man buiten toch plassen ontwijken :P

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:18

Batlow schreef:
Ik ken de ervaring dat sommige paarden niet onder de man makkelijk door plassen lopen, maar dat ze onder de man buiten toch plassen ontwijken :P

Dan gaan we lekker aan een halstertouw op pad.. :+ Hoop in ieder geval dat ze het ohz ook zo leuk blijft vinden!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:22

Hihi, alles valt natuurlijk te leren. Die van mij gaan we binnenkort aan de hand sloten leren springen :) hij mag af en toe jachten gaan lopen :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:24

Wauw dat is ook gaaf! Met jou of onder iemand anders?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:25

Twijfel geval. Ik weet niet of ik hem de eerste keer door iemand anders laat doen of zelf begin. Ik wil sowieso wel zelf gaan rijden, maar laat waarschijnlijk eerst een ervaren hunter hem meenemen.. Hij moet ook wennen aan de meute en de hoeveelheid paarden..

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:31

Het is inderdaad nooit verkeerd om eerst een ervaren ruiter eens te laten rijden. Dan weet je precies hoe hij reageert en kan je je daar zelf ook op voorbereiden. Deel je dan wel je foto's met ons? :D Ben wel erg benieuwd, ziet er altijd heel heftig uit.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:01

Wouw Ketly wat een lekker beest , Haydn loopt gelukkig ook uit zichzelf door het water, het is zelfs zo dat hij er in gaat staan en dan gaat staan drinken :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:57

moniek21 schreef:
Ik wil me hier ook graag melden , gezien de mijne voor het stamboek ook 3 jaar is sinds 1 januari :D
Zal even kort iets vertellen over hem.
Hij heet Haydn ( spreek uit als Heiden ) en is een Dreamboy x Michelangelo, ik gok hem nu op 168 à 169
donkerbruin 4 witte voeten en een kolletje :) ik heb hem vanaf dat hij 5 mnd oud was.
Hij heeft een gevoelig karakter is daardoor wat nerveus op z'n tijd maar heeft heel veel vertrouwen in mij :D , ik ben nu al 2 wk niet bij hem geweest doordat ik een keizersnede heb gehad op 31 dec en nu trotse moeder ben van een dochter <3
Maar zondag staat Haydn heel groot op de agenda , ga ik weer even lekker poetsen en een stukje wandelen *\o/*
Hier nog een filmpje van hem , dan hebben jullie een beeld van mijn knappe ( gecastreerde ) man ;)

http://youtu.be/pUc6r1e8aR8

http://youtu.be/Ay98VIf3ALU

Wat een superstoer paard zeg. En gefeliciteerd met je dochter.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:19

Haha wauw, vandaag weer 'gereden' maar bij de eerste stap ging hij compleet los en ben ik op mijn rug gevallen. Blij met een bodyprotector :') beetje last van mijn rug nu. Maar heb daarna nog wel lekker gereden! Zal straks filmpje uploaden....

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:21

heb je dat op film die val???
Ik heb ik juni 2014 mijn rug op twee plekken gebroken (niet eens van een jong paard maar van een pony van een D pony die ik door trainde voor de eigenaar - niet hard gevallen gewoon net verkeerd) en sindsdien rijd ik als ik alleen ben ook altijd mn jonge beestjes met BP. Heb nu wel zo eentje gekocht met losse blokken die goed mee beweegt (die andere die ik had was een plank maarja die gebruikte ik toch nooit haha)
Ik heb hem nog niet nodig gehad die BP maar je zou hem idd maar een xtje wel nodig hebben en niet aan hebben.

Afgelopen week weinig gereden met de jonkies, gemis van de binnenbak was groot. Komende week houden ze beter weer dus dan gaan we weer wat meer doen. Woe wel nog met Go naar buiten geweest met mn verzorgster op een ervaren paard. Gisteren moest ik werken en toen heeft verzorgster voor het eerst zonder mijn begeleiding op Go gereden en dat ging super (mijn vriend was er wel en die heeft het gefilmd - toch knap dat een meisje van 15 zo'n groot paard weet rond te sturen zonder problemen)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:56

Babootje schreef:
moniek21 schreef:
Ik wil me hier ook graag melden , gezien de mijne voor het stamboek ook 3 jaar is sinds 1 januari :D
Zal even kort iets vertellen over hem.
Hij heet Haydn ( spreek uit als Heiden ) en is een Dreamboy x Michelangelo, ik gok hem nu op 168 à 169
donkerbruin 4 witte voeten en een kolletje :) ik heb hem vanaf dat hij 5 mnd oud was.
Hij heeft een gevoelig karakter is daardoor wat nerveus op z'n tijd maar heeft heel veel vertrouwen in mij :D , ik ben nu al 2 wk niet bij hem geweest doordat ik een keizersnede heb gehad op 31 dec en nu trotse moeder ben van een dochter <3
Maar zondag staat Haydn heel groot op de agenda , ga ik weer even lekker poetsen en een stukje wandelen *\o/*
Hier nog een filmpje van hem , dan hebben jullie een beeld van mijn knappe ( gecastreerde ) man ;)

http://youtu.be/pUc6r1e8aR8

http://youtu.be/Ay98VIf3ALU

Wat een superstoer paard zeg. En gefeliciteerd met je dochter.

Dank je wel :D
Vandaag weer bij hem geweest , allebei weer helemaal happy hahaha ....lekker geknuffeld met m'n vriend :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:43

Kady1 schreef:
heb je dat op film die val???
Ik heb ik juni 2014 mijn rug op twee plekken gebroken (niet eens van een jong paard maar van een pony van een D pony die ik door trainde voor de eigenaar - niet hard gevallen gewoon net verkeerd) en sindsdien rijd ik als ik alleen ben ook altijd mn jonge beestjes met BP. Heb nu wel zo eentje gekocht met losse blokken die goed mee beweegt (die andere die ik had was een plank maarja die gebruikte ik toch nooit haha)
Ik heb hem nog niet nodig gehad die BP maar je zou hem idd maar een xtje wel nodig hebben en niet aan hebben.

Afgelopen week weinig gereden met de jonkies, gemis van de binnenbak was groot. Komende week houden ze beter weer dus dan gaan we weer wat meer doen. Woe wel nog met Go naar buiten geweest met mn verzorgster op een ervaren paard. Gisteren moest ik werken en toen heeft verzorgster voor het eerst zonder mijn begeleiding op Go gereden en dat ging super (mijn vriend was er wel en die heeft het gefilmd - toch knap dat een meisje van 15 zo'n groot paard weet rond te sturen zonder problemen)

Nee de vrije val helaas niet, was wel mooi geweest... Ik gebruik nu een rodney powell bodyprotector, heel fijn ding. Wil zelf voor een sir lancelot kijken.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:54

3e keer onder het zadel vandaag met galopje er bij. Je ziet dat ik aan de linkerkant helemaal onder het zand zit van m'n val :+

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:31

Owja behoorlijk blubber :p filmpje zelf ziet er wel goed uit :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:26

Voor de 3e keer ziet het er netjes uit toch! Ik heb geen bp, ook nog nooit mee gereden dus kan er niet over meepraten. Heb wel altijd netjes mijn cap op hoor, jong of oud, heb dat ding altijd op!

Zowel zaterdag als zondag weer lekker gereden met Gio. Zaterdag thuis, terwijl de andere paarden in de wei stonden. Gio ging hard naar achter toe waar de paarden stonden en dan heel sloom weer naar voren, hihi. Lekkere fratsen soms.

Ik moet ook een keer een filmpje maken, maar ben vaak alleen met hem. Ook fijn natuurlijk dat ik alleen overal heen kan, maar zit toch wel een azen op mooie foto of film.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:29

Jeetje Batlow vervelend van die val, gelukkig kon je weer opstappen en het toch nog fijn afsluiten.
Filmpje ziet er zeker goed uit voor pas de 3e keer.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 12:09

Wij rijden de eerste 1 a 2 maanden ook met bodyprotector. Vinden we toch net iets veiliger.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:15

Ik heb de eerste maanden ook met een BP gereden, nu al een tijdje zonder en hij is nu lastiger dan in de eerste maanden.. O:)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:19

Vind het toch wel fijn dat ik nu met bp rij. Als ik dat ding gisteren niet aan had gehad tijdens de val, had er meer aan de hand kunnen zijn. Heb nu alleen beetje stijve nek en stijve rug... Ik was eerst niet van plan om het zelf te doen, maar uiteindelijk toch zelf nu. We wisten wel dat hij niet makkelijk zou zijn, dat blijkt weer. We longeren hem ook voordat we erop gaan, om hem al goed moe te maken. Anders is het alleen maar rodeo.. Moet uiteindelijk ook afgebouwd worden maar voor nu eerst nog longeren..