[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:45

Die valk is wel gaaf

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:52

Heftig Nicole, en wat zal de zoektocht ook moeilijk voor je zijn! Want je hebt afstand moeten doen van je droompaardje, en met dat beeld en gevoel is het natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg.....

Fleurtjuh: meid ik zou het niet eens durven!!Wij houden een maandinkomen over per maand gezamelijk en daar heb ik zelfs al heeeeel lang overna moeten denken of ik het aandurfde een eigen paard ivm kosten die er achter weg kunnen komen. Ik ben op zoek gegaan maar liep tegen een leasepaard aan, heel fijn gevoel dat ik alleen de stallingskosten betaal.
En het gaat er niet om dat ik dan alles luxe wil en zoveel kwijt zou zijn aan maandelijkse bedragen, maar ik kijk ook verder! Je geeft aan tandarts kom je bijna niet want je hebt bijna nooit wat..Nou succes als er in 1 x wel wat mis is, dat kost klauwen met geld brr.want veel word er niet meer vergoed.
Maar het is en blijft je eigen keus.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:00

Marus schreef:
Heftig Nicole, en wat zal de zoektocht ook moeilijk voor je zijn! Want je hebt afstand moeten doen van je droompaardje, en met dat beeld en gevoel is het natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg......

Absoluut waar.. Maar daarom ook, ik vind niet erg als ik hem morgen zou vinden of volgend jaar pas..
Onverwachts staat ie daar ineens op mijn pad... :)

Deze maand NRPS hengsten keuring misschien dat ik daar wat leuks tegen kom en denk zo bij mij zelf dat waarschijnlijk een Duitser zal worden als het weer een pony word <3

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:01

Meestal als je echt gaat zoeken vind je het paard niet.
Meestal moet je er inderdaad tegen aan lopen tijdens het vrijblijvende neuzen of via via staan vaak nog de meest leuke paarden te koop.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:06

Goos_Horses schreef:
Meestal als je echt gaat zoeken vind je het paard niet.
Meestal moet je er inderdaad tegen aan lopen tijdens het vrijblijvende neuzen of via via staan vaak nog de meest leuke paarden te koop.

Ik ben nu ook idd in contact met iemand in Duitsland die 6 tal 2.5 jarige Duitse rijponys heeft staan en heeeel veel contact met fokkers :) Westfalen keuring is net geweest en zijn 41 pony's door waarvan ongeveer 10 van overblijven en goed gekeurd worden.. Dus wie weet

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:06

@ Fleur, ik dacht te lezen dat een paard 1000 of ten hóógste 1400/1500 euro mocht kosten?
Nu lees ik dat je 700 gespaard hebt (sowieso knap dat je spaart hoor!) en misschien nog iets (150) kunt lenen??
Of dat allemaal verstandig is laat ik aan jouw eigen oordeel over. Ik vraag alleen maar even aandacht voor de verkopers onder ons. Kijkers die tevoren al weten het paard niet te kunnen betalen ontvangen is op zijn zachts gezegd irritant. "Moeten eerst nog wat pups verkopen", "moeten eerst kinderbijslag ontvangen", "moet eerst 13e maand krijgen", we hebben hier alles al gehad. Echt niet leuk als je een halve dag aan de kijkers hebt gespendeerd. Dus: even doorsparen en een buffertje maken is misschien beter?

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:09

Te koop:
Leuke 15 jarige bruine ruin, 1.70m. L dressuur en L springen. Erg mooi paard, braaf in de omgang. KWPN papier. Paard rijdt erg fijn en heeft goede gangen. PB voor meer info.
http://www.youtube.com/watch?v=kUFADWZ1Hq8

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:15

InekeN schreef:
@ Fleur, ik dacht te lezen dat een paard 1000 of ten hóógste 1400/1500 euro mocht kosten?
Nu lees ik dat je 700 gespaard hebt (sowieso knap dat je spaart hoor!) en misschien nog iets (150) kunt lenen??
Of dat allemaal verstandig is laat ik aan jouw eigen oordeel over. Ik vraag alleen maar even aandacht voor de verkopers onder ons. Kijkers die tevoren al weten het paard niet te kunnen betalen ontvangen is op zijn zachts gezegd irritant. "Moeten eerst nog wat pups verkopen", "moeten eerst kinderbijslag ontvangen", "moet eerst 13e maand krijgen", we hebben hier alles al gehad. Echt niet leuk als je een halve dag aan de kijkers hebt gespendeerd. Dus: even doorsparen en een buffertje maken is misschien beter?

:') meen je serieus dat er ooit gezegd is ''moeten kinderbijslag ontvangen''??Zoja WALGELIJK

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:22

Zouden we de belerende al dan niet goedbedoelde adviezen jegens Fleurtjuh (?) nu eindelijk achterwege kunnen laten?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:24

Ik zou er nog even flink over na denken Fleurtjuh & anders wens ik je veel succes!
Hoop alleen niet voor het dier dat het dan over 2 mdn weer te koop staat onder het mom van "wegens financiele problemen",

Meid echt, een paard kost echt wel meer van 100 euro in de maand... :n
Je moet minstens elke maand 400-500 euro wegkunnen leggen.

Maar goed, levenslessen moet je leren. Alleen sneu als er een dier de dupe van word.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:27

Heb je nog leuke paarden gespot dan kaja?? *D

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:32

xchanel01 schreef:
jeeetje wat vind ik dit een gave pony!
http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... JEXpUKiXas

vind het alleen altijd ontzettend krom als mensen in hun advertentie zetten geen telefonische prijsopgave..

en nicole, ik keek altijd met liefde naar de topic's van luca, waar wat knap dat je hem om die reden weg hebt gedaan, diepe respect! kan menige ruiter/mens nog wat van leren, ik hoop dat je snel een nieuwe topper vind!

Staat hier zowat naast. Een errruuug ruige pony.. Er stond eerst een prijsklasse bij en dat was niet onder de €10.000. En ik geef ze groot gelijk!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:33

Ramzi schreef:
xchanel01 schreef:
jeeetje wat vind ik dit een gave pony!
http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... JEXpUKiXas

vind het alleen altijd ontzettend krom als mensen in hun advertentie zetten geen telefonische prijsopgave..

en nicole, ik keek altijd met liefde naar de topic's van luca, waar wat knap dat je hem om die reden weg hebt gedaan, diepe respect! kan menige ruiter/mens nog wat van leren, ik hoop dat je snel een nieuwe topper vind!

Staat hier zowat naast. Een errruuug ruige pony.. Er stond eerst een prijsklasse bij en dat was niet onder de €10.000. En ik geef ze groot gelijk!

Denk tussen de 10 tot 20 ongeveer.. Maarja dat zijn die duitse rijpony's ook waard.. als ik zie wat ze voor een onbeleerde 2.5 jarige hengst daar vragen :')

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:35

Dat denk ik ook. Is gewoon een super brave én goede pony. Die zijn goud, ik bedoel dubbel platina waard.. :o

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:37

@ Fleur Ik zou als ik jou was ook gewoon nog ff lekker wachten met het aanschaffen van een paard! Vroeger wilde ik ook erg graag een paard, maar ben blij dat me ouders altijd hebben volgehouden dat het te duur was. Nu ben ik 25 en heb ik voor het eerst mijn eigen paardje naja jaarling dan ben er enorm blij mee! Alleen de 2e dag dat ik haar officieel had viel ze al in de sloot! En ja hoor 5 dagen aan de antibiotica en 2 dagen de veearts op bezoek! Dit zijn allemaal onverwachte kosten die je wel zou moeten kunnen betalen. En dat is zoals de rest al aangeeft niet het enige, er komt nog zo ongeloofelijk veel meer bij kijken dan alleen het harnas. En daarbij constant met het gevoel moeten rondlopen dat ze maar niks zal mankeren lijkt mij geen leuke situatie!

@de rest Ik ben sinds kort dus een troste eigenaar van een merrie jaarling welke ik op het moment dat ik bezig was met de aanschaf van haar op dit forum voorbij heb zien komen! Waarbij zelfs iemand zei dat als ze met haar thuis zou komen der vriend der regelrecht terug zou sturen vanwege der witte hoofd! :D Of vanwege het schimmel zijn of vanwege de combinatie Rhodium x Kigali.
Haha.

Nou ik moet zeggen ik hield ook nooit van schimmels maar wel altijd van beesten die anders zijn! En ik vind haar helemaal geweldig, en als ze in de kudde staat hoef ik nooit te twijfelen of zij het is of niet! Vanaf het moment dat ik haar zag op de foto was ik dus verkocht, en dat ik haar gezien had al helemaal! En ja ik vind zwarte of egale paarden erg mooi, maar zij is gewoon lekker anders! En tot nu toe heel erg braaf, en nieuwschierig op een lieve manier. Helemaal blij dus. *D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:42

Wat leuk dat jij haar hebt gekocht SamanthaIJ.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:43

Selka schreef:

Valt niet mee... Maar topic word er niet leuker op door al dat geklaag over penny gedrag -O-

:D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:45

Kaja schreef:
Selka schreef:

Valt niet mee... Maar topic word er niet leuker op door al dat geklaag over penny gedrag -O-

Iemand mag gerust met zn neus op de feiten gedrukt worden om eens te zien dat ze verkeerd bezig zijn of verkeerde keuzes gaan maken..

Ik vind het hier nog steeds heel erg leuk :D

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:53

Needje schreef:

Ja, ik vind het ook erg leuk!! Ben helemaal happy met der!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:56

SamanthaIJ schreef:
Needje schreef:

Ja, ik vind het ook erg leuk!! Ben helemaal happy met der!

Ik vind haar helemaal niet lelijk. Super knap dier :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:56

Nicole met wie heb je contact? misschien kan ik ook wat voor je betekenen. Een goede vriend van ons fokt Duitse rijpony's en heeft goede contacten met meerdere hengstenhouders/fokkers van Duitse rijpony's hier in Duitsland.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:57

Kaja is niks penny aan, mensen proberen een mens en paard te behoeden voor een zeer grote fout!
Welzijn staat ondanks dat het topic daar niet over gaat naar mijn idee altijd nog voorop en geloof niet dat het paard zijn welzijn daar voorop gaat indien het aangekocht word.

Samantha foto's? :-)
interessant bloed overigens

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:00

Kaja schreef:
Selka schreef:

Als het niet bevalt dan lees je het toch niet?
Het was trouwens nog steeds ontopic, want het ging over het budget van een (nog te kopen) paard.

Ik vind dit topic nog steeds leuk om te lezen. :)

Samantha wat een leuk ding met die witte toet. Veel geluk met haar.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:11

Wilawander schreef:
Nicole met wie heb je contact? misschien kan ik ook wat voor je betekenen. Een goede vriend van ons fokt Duitse rijpony's en heeft goede contacten met meerdere hengstenhouders/fokkers van Duitse rijpony's hier in Duitsland.

Heb je een PBtje gestuurd :)

Sam hij/zij is stoer met dat witte hoofd! Doet me aan Enton denken van Esmee :P

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:17

Goos_Horses schreef:
Kaja is niks penny aan, mensen proberen een mens en paard te behoeden voor een zeer grote fout!
Welzijn staat ondanks dat het topic daar niet over gaat naar mijn idee altijd nog voorop en geloof niet dat het paard zijn welzijn daar voorop gaat indien het aangekocht word.

Kom op zeg, op en top penny gedrag.
Ze moet en zal het paard hebben, kijken/keuren (zeuren) en dezelfde dag besluit ze nog het niet te doen.
Omdat ze niet genoeg geld heeft :?
Heeft ze geen ouders die haar hier op moeten wijzen? Die haar sowieso hadden moeten leren dat voor niets enkel de zon op gaat? En het paard behoeden? Waarvoor? Heb je gezien hoe het dier eruit ziet?

Het is ook niet erg dat het een keer gezegd word, maar het word tot in den treure herhaald!

:D :D :D