Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:18

Gerjanne_s schreef:
ze was super braaf echt niks op aan te merken wilde alleen niet door plassen water. Geondheid kan ik niet veel over zeggen, geen verstand van. Ze glansde wel mooi, misschien ietwat mager. Vond haar op de grond wat nukkig overkomen en van een draver is het natuurlijk jammer dat er geen handgalop inzit. Kan hier namelijk wel van genieten. Moet zeggen dat ik sinds lange tijd weer echt genoten heb van een ritje wat natuurlijk heel positief is! Ik ga zeker nog een keer kijken en neem dan iemand mee, en dan even de voors en tegens tegenover elkaar zetten

Ik heb nu 2 dravers gehad en idd echt van genoten. De handgalop heb ik nooit echt gemist. Kwa gezondheid moet je wel goed opletten. Ik heb met beide dravers redelijk veel pech gehad. De 2e heb ik zelfs af moeten laten. Hij was zo vreselijk scheef, als je naar zijn schouders keek zat er wel 10 cm verschil in links en rechts. (Niet de enige reden waarom ik hem heb laten gaan) Dus kijk daar goed naar, hoe scheef is hij, staat hij recht op zijn hoeven enz. Op de grond wat nukkig overkomen herken ik ook. Dravers zijn vaak wat eenkennig. Naarmate je elkaar beter leert kennen hoe beter dat word en word je echt ,maatjes dan gaan ze voor je door het vuur!!

thuesday

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:59

Hallo, even jullie advies nodig! Ik heb een super leuk paard gezien en ben echt completely in love!!!!
Alleen hij heeft een bemerking bij het been waardoor hij hem iets optrekt, ze zeggen dat hij er geen last van heeft en dat er al een dierenarts naar gekeken heeft..
Dit is hem:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoekid/530
Wat moet ik nu doennnnnn?
Vind t wel een beetje risky om bij wijze van zo'n paard te kopen, of moet ik m dan alweer rontgelogische laten testen? Ben niet echt van plan om de 'hoge' sport op te gaan zoeken! Gewoon recreatief wat springen, dressuur, buiten en af en toe wat westrijden!

Advies gevraagd ;-)!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:03

als je echt 100% wil weten dat hij er geen last van gaat krijgen met jou doel, zou ik hem inderdaad laten keuren. Is zodat je het zeker weet.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:03

Ik zou er niet aan beginnen, je weet dat het paard een bemerking heeft en in de advertentie staat dat de kosten voor jou zijn bij keuren. Ik zou dan lekker verder kijken naar een paard welke wel goed loopt.

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:04

Lastig, staat alleen het gevolg en niet de oorzaak. Daar zou ik eens naar vragen, dan kan je daar verder op doorzoeken wat de consequenties ervan zijn

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:05

welmoed__ schreef:
als je echt 100% wil weten dat hij er geen last van gaat krijgen met jou doel, zou ik hem inderdaad laten keuren. Is zodat je het zeker weet.

Merrie heeft een klein gebrekje, licht trekje in dr linkerknie, is alleen in stap, valt nauwelijks op, heeft er geen last van, dierenarts heeft er naar gekeken.

T is idd niet verstandig, maar er is toch soms zon onderhandeling te maken, dat als hij afgekeurd word dat dan de kosten voor de verkoper zijn?

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:07

@ wreckh, dat van de gezondheid had ik me ook al bedacht, het is namelijk een merrie die behoorlijk in de koersen heeft meegedaan en bij dravers beginnen ze met twee al. Als ze er dan mee stoppen is dit vaak omdat ze op/versleten zijn (als ik het mis heb mag je het zeggen hoor!) Dus als je kijk dat ze nu tien is en er nog niet zo lang uit is...

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:19

dat is inderdaad altijd handig om te vragen, als het toch een klein gebrekje is volgens de eigenaren, om het dan met afkeuren kosten verkoper is.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:26

Gerjanne_s schreef:
@ wreckh, dat van de gezondheid had ik me ook al bedacht, het is namelijk een merrie die behoorlijk in de koersen heeft meegedaan en bij dravers beginnen ze met twee al. Als ze er dan mee stoppen is dit vaak omdat ze op/versleten zijn (als ik het mis heb mag je het zeggen hoor!) Dus als je kijk dat ze nu tien is en er nog niet zo lang uit is...

Dat is niet waar ;) , ze stoppen 9 van de 10x omdat ze niet snel genoeg zijn of aangalopperen tijdens de koers.
Ik zou me geen vreselijke zorgen maken of dat ze versleten is.

Wel moet je goed nadenken over wat je wil.
Wil je echt alleen buitenritten maken dan heb je een geweldig paard :j, maar wil je gaan dressuren of springen dan heb je niet het meest ideale ras (en sommigen doe je er ook echt geen plezier mee).

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:54

Pollux schreef:
Ja, dat bedoelde ik ook te zeggen (niet heel duidelijk, haha). Maar de schimmels doen het goed zo te zien.

Ik heb ook een schimmeltje op het oog :D

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:57

XladyX schreef:
Pollux schreef:
Ja, dat bedoelde ik ook te zeggen (niet heel duidelijk, haha). Maar de schimmels doen het goed zo te zien.

Ik heb ook een schimmeltje op het oog :D

En ik eentje op proef :-).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:58

thuesday schreef:
Hallo, even jullie advies nodig! Ik heb een super leuk paard gezien en ben echt completely in love!!!!
Alleen hij heeft een bemerking bij het been waardoor hij hem iets optrekt, ze zeggen dat hij er geen last van heeft en dat er al een dierenarts naar gekeken heeft..
Dit is hem:
Vind t wel een beetje risky om bij wijze van zo'n paard te kopen, of moet ik m dan alweer rontgelogische laten testen? Ben niet echt van plan om de 'hoge' sport op te gaan zoeken! Gewoon recreatief wat springen, dressuur, buiten en af en toe wat westrijden!

Advies gevraagd ;-)!

Uhm, thuesday, het is een merrie, dus geen "hij". Als je geen probleem hebt met het merrie-zijn van het dier en nog steeds hopeloos verliefd erop bent, laat het dan keuren door een onafhankelijke dierenarts en zorg dat je daar een goed advies van krijgt. Punt is dat wij hier niet kunnen zien wat dit "optrekken" exact inhoudt, waar het vandaan komt en hoe je daar dus tegenaan moet kijken. Op zich denk ik niet dat foto's hier veel informatie over zullen geven, trekken van een been is meestal een spieren/banden-probleem.

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:08

Waratje schreef:
thuesday schreef:
Dit is hem:

Advies gevraagd ;-)!

Uhm, thuesday, het is een merrie, dus geen "hij". Als je geen probleem hebt met het merrie-zijn van het dier en nog steeds hopeloos verliefd erop bent, laat het dan keuren door een onafhankelijke dierenarts en zorg dat je daar een goed advies van krijgt. Punt is dat wij hier niet kunnen zien wat dit "optrekken" exact inhoudt, waar het vandaan komt en hoe je daar dus tegenaan moet kijken. Op zich denk ik niet dat foto's hier veel informatie over zullen geven, trekken van een been is meestal een spieren/banden-probleem.

mwihi dat wist ik eigelijk ook.. Ja inderdaad, waarsch is het krampachtigheid ofzo, maar heb gewoon even een mail gestuurd voor meer info, meer info kan tenslotten geen kwaad!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:08

klinkt als pattela fixatie, knie die op slot gaat. Voor puur recreatief zou ik hem niet laten staan

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:22

Adin schreef:
klinkt als pattela fixatie, knie die op slot gaat. Voor puur recreatief zou ik hem niet laten staan

Ook af en toe een wedstrijd rijden wil ik evengoed, wel dressuur geen wedstrijd. Is pattela fixatie erg?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:25

Adin schreef:

Zou ook weleens een simpele hanentred kunnen zijn, oftewel, schoonheidsfoutje. De dierenarts moet dat kunnen zeggen bij een keuring, zelfs zonder foto's. Laat je voor de zekerheid een fotootje schieten van die knie, als er echt twijfels zijn.

welmoed__ schreef:
dat is inderdaad altijd handig om te vragen, als het toch een klein gebrekje is volgens de eigenaren, om het dan met afkeuren kosten verkoper is.

Ehm, er staat duidelijk in de advertentie dat keuren voor kosten koper is. Daar zal dus wel niet over te onderhandelen zijn en daar hebben ze nog gelijk in ook!!
Je weet dat je een paard met een opmerking laat keuren, dus dan kun je altijd wel een reden vinden om het paard af te keuren. Op dat soort "kopers" zit je niet te wachten.

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:25

wel dressuur geen springen, sorry;)! haha

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:26

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:37

Doe t niet heb ik zo net besloten ;-)!

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:47

Lijkt me slim thuesday, er staan best veel andere paarden te koop :-).

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:50

je moet maar zo denken.. er zijn er zoveel meer zonder gebreken :j

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:52

Ja daarom, hebben jullie buiten MP en bokt etc nog handelstallen waar ze niet al te duur(lagere prijsklasse) 2000 euro, paarden te koop hebben staan voor de recreatie??

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:53

en sporthorses btw;-)!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:55

bij jansen en van de hout. keuren is dan wel een aanrader, ze hebben echter dan vaak wel heel veel goedkoop spul staan.
verder ga ik niet in op hoe de stal in elkaar steekt etc. ;)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:56

thuesday schreef:
Ja daarom, hebben jullie buiten MP en bokt etc nog handelstallen waar ze niet al te duur(lagere prijsklasse) 2000 euro, paarden te koop hebben staan voor de recreatie??

Bij mij in stal staat een leuke schimmel. Ik weet niet wat je leeftijdsgrens is. Ze staat niet officieel te koop wegens uitslag ziekenhuis van mij.