Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:18

je bent er idd vroeg bij om er over te beslissen denk ik! Kan alle kanten nog op! :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:19

Hoe bedoel je? Ik snap je even niet haha

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:33

@Vinj: Mooi paard heb je zeg!!

@Nahte: Gelukkig is valt het mee na het vast liggen van je merrie.

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:44

we hebben nog niks van arabiertje gehoord??!?!? dat paard op proef zou toch gekeurd worden?!?!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:48

nee dat wordt pas zaterdag...maar ze neemt m toch..

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:51

ohhh hihi oke... ja dat denk ik ook... maar toch...
ik ga er vanuit dat ze de keuring niet door komt... ze zit helemaal vast in der lijf... naja... er is al genoeg over gezegd eigenlijk.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:52

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb gisteren mijn Z2 poown verkocht en ben op zoek naar iets anders.
Ga dit weekend al bij wat paarden kijken samen met een vriendin die ook een paard zoekt.
Ik zoek een kleintje,zadelmak,max 6 jaar,liefst al eens gekeurd en max 6000 euro voor de dressuur.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:14

Over groeien gesproken.. de pony die ik ingereden heb was op 3 jarige leeftijd 1,36m. Hij is inmiddels 5,5 jaar en meet bíjna 1,50m, en zijn kont is (weer!!) hoger dan zijn schoft. Maargoed, het verschilt wel echt per paard. :j

Ik ga zondag kijken bij een héél interessant paard, een 7 jarige ruin die ik al eerder eens heb gezien en zien lopen.. ben erg benieuwd of het klikt! :D

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:37

Een vriendin van me had een paar geleden een ruin gekocht, was toen een jaar of 5 denk ik en dan ook nog om even door te rijden en te verkopen. Is hij uitgegroeid tot rond de 1m 80 :') Heeft trouwens M gelopen en is nu 7 of wordt 8 misschien? schimmelruin, weet eigenlijk niet of hij er nu nog is.

Maar doordat hij dus zo'n spurt kreeg kon ze hem niet goed doortrainen en hebben ze het rustig aan gedaan toendertijd

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:43

Heb bericht van de dierenarts over die hengst. Het hoeft niets ernstigs te zijn. Kan door de groei komen, maar daar kom je pas naar een paar jaar achter. Foto's had volgens haar niet veel zin. Dan heb je nog geen garantie dat het goed is. Er zit een tik in de gewrichten die er eigenlijk niet hoort te zitten.

Baal nu verschrikkelijk. Het is echt een heel tof paardje. Een paardje waar ik mezelf wel mee aan het werk zie gaan. Maar wil geen risico lopen. Zodadelijk heb ik 2 mankepoten waar ik niets mee kan ;(

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:47

JoannevZ schreef:
Heb bericht van de dierenarts over die hengst. Het hoeft niets ernstigs te zijn. Kan door de groei komen, maar daar kom je pas naar een paar jaar achter. Foto's had volgens haar niet veel zin. Dan heb je nog geen garantie dat het goed is. Er zit een tik in de gewrichten die er eigenlijk niet hoort te zitten.

Baal nu verschrikkelijk. Het is echt een heel tof paardje. Een paardje waar ik mezelf wel mee aan het werk zie gaan. Maar wil geen risico lopen. Zodadelijk heb ik 2 mankepoten waar ik niets mee kan ;(

Dan kan je beter het zekere voor het onzekere nemen.
Er is altijd nog ergens een leukere

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:49

JoannevZ schreef:

Hoe oud is die hengst?
Ik heb een 3/4 volbloedje en ze knakt ook regelmatig. Inmiddels is ze 11 en mankeert echt nooit wat, spijkerhard op de benen. Heb je info gevraagd aan een erkend paardenda?

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:51

Deze hengst is nu 2,5 jaar. Heb het nagevraagd aan een erkend paardenarts.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:52

Wat zou die tik dan na een paar jaar kunnen betekenen?

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:57

Als het over gaat, komt het door de groei. Mocht het niet overgaan, kan hij er uiteindelijk artrose van krijgen. Even een voorbeeldje: Stel hij heeft te weinig gewrichtsvloeistof, krijgt hij sneller last van slijtage en dus ook artrose.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:59

Is daarover dan geen duidelijkheid via ro-foto's, scan, echo oid te krijgen? Of wel, maar maakt het dat allemaal erg kostbaar?

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:06

Vergeet niet dat blijkbaar de dikte van de gewrichtsvloeistof ook een rol kan spelen. Ik vraag me af of dit gemakkelijk te controleren valt. Het is wel zo dat, als je een paard van weet ik het hoeveel duizend euro koopt, wel sneller duurdere onderzoeken laat ondergaan. Ben best bereid om een paardje te laten keuren, maar het moet financieel ook mogelijk zijn. Ik zou niet snel een paard röntgen laten keuren. Dat is voor mij niet te betalen. Daarbij hoeft een paard voor mij niet in de (top)sport te lopen.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:10

Als je er niet 100% achter staat dan niet doen.

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:26

ambre schreef:
Mag ik me hier ook melden?
Ik heb gisteren mijn Z2 poown verkocht en ben op zoek naar iets anders.
Ga dit weekend al bij wat paarden kijken samen met een vriendin die ook een paard zoekt.
Ik zoek een kleintje,zadelmak,max 6 jaar,liefst al eens gekeurd en max 6000 euro voor de dressuur.

staat op sporthorses een dreamcatcher x gribaldi, donker bruine merrie.
ben er zelf geweest ook gereden.
braaf, goed nagevelijk te rijden, 1.64.
is 4 maanden zadelmak

leuk paard, maar voor mij te klein

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:09

R_ali_R schreef:
Seasons schreef:
Voor die leuke meelezer, zoek een leven en bemoei met je eigen zaken. ;) (Andere meelezers, heb het niet tegen jullie!)

De Burger Stable hebben inderdaad leuke. Elwood is zo leuk!

die is inderdaad leuk maar aan de kleine kant.

ik vind zelf diego en exprezo wel leuk

Helaas Diego is verkocht die halen wij morgen op :) echt een geweldig paard. Burgers is een hele eerlijke goede stal met fijne paarden zeker een aanrader om langs te gaan als je iets ziet wat je bevalt

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:12

Gefeliciteerd! Dan heb je een erg leuk paard..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:14

RM94 schreef:
Helaas Diego is verkocht die halen wij morgen op :) echt een geweldig paard. Burgers is een hele eerlijke goede stal met fijne paarden zeker een aanrader om langs te gaan als je iets ziet wat je bevalt

Das een hele gave! stoere krachtpatser 8-) *D Proficiat!

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:15

Helaas Diego is verkocht die halen wij morgen op :) echt een geweldig paard. Burgers is een hele eerlijke goede stal met fijne paarden zeker een aanrader om langs te gaan als je iets ziet wat je bevalt[/quote]

ahh dat jammer.
Gefeliciteerd, lijkt me een heel leuk paard!!!

Heb je de andere 2 jonge paarden ook gezien?
Zoja zou je er wat over kunnen vertellen?
Het is voor mij een stuk rijden dus alle info is welkom!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:18

R_ali_R helaas nee wij zijn echt speciaal voor de San Remo gegaan ik was er meteen wild van toen ik het filmpje zag. Weet niet wat je budget is maar ik weet nog een hele gave 2,5 jarige Zhivago bij Stal Prestige in Baarle Nassau op site staat ook een filmpje is een heel lief paard groot ook echt al wel 1.70m

Kan je alleen zeggen dat de paarden daar allemaal heel relaxed in de stal stonden wat je op het filmpje ziet is ook gewoon echt hoe ze lopen

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:20

dat is nu +/- 6.000
komt elke maand een beetje bij