Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:52

Mooi en sympathiek paard, alleen wat overbouwd en mist voor mij wat lengte in zijn lijf.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:08

tita schreef:
Niet mijn type paard wel kwa bouw lekker spek nekkie. Ga je bellen?

Nee denk het niet. De bouw is voor mij toch een minpuntje.

1ste foto vind ik 't echt een prachtig paard met veel body.

Maar dat hoge achterbeen vind ik toch minder en je krijgt echt een beetje dat duikboot effect zeg ik altijd, wat je bij veel springpaarden ook ziet :D

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:15

tammiebels schreef:
Hey dames,
Ik zie dat jullie allemaal met leuke suggeties komen. Als jullie nog wat tegen komen voor mij hou ik me aanbevolen. Zal mijn lijstje "eisen" (klinkt wel heel erg) er nog even bijzetten.

-Merrie
-Stokmaat vanaf 168 (of het moet een stevig gebouwd paard zijn maar niet veel kleiner, ben zelf 181)
-Zwart, donkerbruin of bruin
-Tot ongeveer 8 jaar
-Tot 5000 euro maar prijs gelang kwaliteit
-Niveau maakt niet uit, mag onbeleerd maar mag ook wat gelopen hebben

Dat was het wel volgens mij. In elk geval alvast bedankt als iemand wat voor mij vindt.

Edit, oh ja, hou eigenlijk niet zo van friezen en zo

Waarschijnlijk heb je deze allemaal al gezien :Y) . Ik weet niet waar je ambities liggen?

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... ag=2&foto= (voldoet misschien niet helemaal aan de maat)

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... 0235&pag=5

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... g=5&foto=2

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... 0251&pag=5 (ook misschien weer de maat)

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... 3057&pag=2

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... 1691&pag=3

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... g=3&foto=2

Zo maar een paar onder elkaar gezet ;) .

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:56

@parouscha: kan het me wel voorstellen inderdaad. hij is wat overbouwd en net iets te oud om nog het risico te nemen dat hij een laatbloeier is. kans is dan groot dat hij zo blijft en dat zou misschien jammer zijn als je wat meer ambities hebt. verder wel een leuk dier om te zien met een lekkere body.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:06

@Parouscha, ja die is echt leuk om te zien. Net wat je zegt, die eerste foto
@maai_ke bedankt dat je rond wil kijken
@Sunrise, ja de meesten heb ik daarvan al wel gezien (en sommigen wel een paar keer vaker hihi), zit ook wel wat leuks tussen. Ik zal even kijken, bedankt

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:13

Ik doe het graag want ik kijk toch voor mezelf rond en ik zoek zo ongeveer hetzelfde als jou. Mijn budget is wat kleiner maar dan zie ik nog wel de paarden zoals jij ze zoekt natuurlijk. :)

Zie net hier op bokt een heel leuk paard staan. Advertentie is volgens mij vandaag geplaatst. Het lijkt een wat drukker paard te zijn met name met springen maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik hou niet zo van de hele slome dieren als ze maar niet schrikkerig zijn. Ziet er echt wel uit als een paard voor mij en heeft een leuke leeftijd en prijsklasse. Nu ben ik toch wel heel benieuwd geworden. Voor de mensen die graag willen weten welk paard ik bedoel, stuur even een pb. Vind het niet netjes om advertentie van bokt hier neer te zetten. :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:17

@tammiebels: Wat vind je van deze? Staat op bokt maar volgens mij ook te vinden op marktplaats. Ik vind dit in ieder geval een enorm aansprekend dier en als ik het geld had zou ik haar zo meenemen denk ik. Lijkt mooi aan de maat en groeit misschien nog wat. Beschikt over een mooie body en genoeg potentie gezien de punten die ze scoort. Heeft dus al L2 gelopen en is nog jong. Ook nog bruin dus wel wat je zoekt.
[EA-TK-PP] Jong dressuurpaard, Van The Man x Glennridge

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:00

parouscha schreef:
tita schreef:
Niet mijn type paard wel kwa bouw lekker spek nekkie. Ga je bellen?

Nee denk het niet. De bouw is voor mij toch een minpuntje.

1ste foto vind ik 't echt een prachtig paard met veel body.

Maar dat hoge achterbeen vind ik toch minder en je krijgt echt een beetje dat duikboot effect zeg ik altijd, wat je bij veel springpaarden ook ziet :D

Kwestie van goed les nemen. Binnen twee maanden ken je 'm niet meer terug! Paard is duidelijk "de grond in" gereden.

maai_ke schreef:
@tammiebels: Wat vind je van deze? Staat op bokt maar volgens mij ook te vinden op marktplaats. Ik vind dit in ieder geval een enorm aansprekend dier en als ik het geld had zou ik haar zo meenemen denk ik. Lijkt mooi aan de maat en groeit misschien nog wat. Beschikt over een mooie body en genoeg potentie gezien de punten die ze scoort. Heeft dus al L2 gelopen en is nog jong. Ook nog bruin dus wel wat je zoekt.
[EA-TK-PP] Jong dressuurpaard, Van The Man x Glennridge

Beetje hetzelfde "probleem" hoewel duidelijk minder erg. Staat wel een lekker bekkie op.
Niet direkt mijn voorkeur qua afstamming, maar ik geloof wel dat ik de moeite zou nemen om te gaan kijken; ALS ik wat zocht (maar ik zoek niks, hooguit een koper voor mijn poownie....)

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:11

hey leuke paarden laten jullie hier zien!
Die 6jarige uit Drieborg is leuk hoor parouscha! Als je de tijd hebt kun je altijd
gaan kijken. Deze kun je ook proberen onder het zadel. Als je een klik hebt op alle punten kun je rijtechnisch veel bereiken. Vindt je het dan niets, heb je weer veel geleerd over wat je zoekt.

Met mijn nieuwe boef gaat het goed hoor! Hij houdt van lekker veel eten en is lief en lekker ondeugend!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:13

:P Ikke wat doe jij hier dan

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:16

Ik vind die uit de link niet zo parouscha; te kort en overbouwd. Kan je leuk een L/M proef mee rijden, maar daarna ga je echt lengte in het lijf missen. Vind de springfoto ook niet echt gunstig moet ik zeggen, maar dat kan natuurlijk gewoon slecht geschoten zijn.

Nog een week of 3 en dan wordt mijne gekeurd. Ik hoop zo dat ze goed is.. Ga me er nu ook echt op verheugen!

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:21

Heb haar al pb gestuurd hihi, maar ja, zoiets zoek ik dus dus bedankt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:21

tita schreef:
:P Ikke wat doe jij hier dan

Wellicht komt er iemand langs waarvan ik denk: die mag mijn Poownie misschien wel kopen........

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:22

Sunrise_ schreef:
tammiebels schreef:
Hey dames,
Ik zie dat jullie allemaal met leuke suggeties komen. Als jullie nog wat tegen komen voor mij hou ik me aanbevolen. Zal mijn lijstje "eisen" (klinkt wel heel erg) er nog even bijzetten.

-Merrie
-Stokmaat vanaf 168 (of het moet een stevig gebouwd paard zijn maar niet veel kleiner, ben zelf 181)
-Zwart, donkerbruin of bruin
-Tot ongeveer 8 jaar
-Tot 5000 euro maar prijs gelang kwaliteit
-Niveau maakt niet uit, mag onbeleerd maar mag ook wat gelopen hebben

Dat was het wel volgens mij. In elk geval alvast bedankt als iemand wat voor mij vindt.

Edit, oh ja, hou eigenlijk niet zo van friezen en zo

Waarschijnlijk heb je deze allemaal al gezien :Y) . Ik weet niet waar je ambities liggen?

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... ag=2&foto= (voldoet misschien niet helemaal aan de maat)

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... 0235&pag=5

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... g=5&foto=2

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... 0251&pag=5 (ook misschien weer de maat)

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... 3057&pag=2

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... 1691&pag=3

http://www.sporthorses.nl/scripts/zoek_ ... g=3&foto=2

Zo maar een paar onder elkaar gezet ;) .

die laatste heb ik in het echt gezien dus als iemand wilt weten pb

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:06

Vandaag gebeld en we gaan zondag een 2 uur rij trip maken naar friesland! :D
Eigenlijk ga ik totaal tegen mezelf in kwa reistijd maar heb echt een fijn gevoel als ik naar het filmpje en de foto's kijk <3

Dus nu in spanning hoe het zondag gaat heb alleen wel een angst is namelijk lengte..
Ik ben redelijk lang (1.80) maar heb tot nu toe nooit een klik met grotere paarden gehad, rij veel fijner op de kleinere paarden.. Dit is een 4 jarige ruin van nu 1.64 zal dus nog 1/2 cm doorgroeien maar daar blijft het waarschijnlijk ook bij, kwa bouw zal het moeten lukken mja tis dus even afwachten.

Voor de rest heb ik der echt een goed gevoel bij, is ook al recent gekeurd geweest, maar klinische toch nog voor het zekere over laten doen, maar eerst zondag maar eens afwachten :o

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:20

De Trento-B is bijna zeker verkocht, weet ik toevallig. Ik ben overigens nog op zoek. Deze week naar een aantal jonge paarden kijken (Sorento, Johnson, Contender). Ik vind het moeilijk. Prijzen liggen enorm uiteen. Ik kijk nu naar paarden 2.000 euro boven budget. Eerst maar eens kijken of ik hierin iets vind. Dan kan er altijd wat af. Als het écht iets is, nou dan komen we er wel uit.

Overigens: kijk je niet blind op schofthoogte. Een vroeger stalgenootje (ruim 1.80 en nog eens lange benen) heeft haar ruintje (1.63) naar de GP gereden. Eenmaal verder getraind komt er zoveel spiermassa dat het best mooi oogt.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 06:31

ben inderdaad zelf niet bij de keuring geweest omdat ik a: moest werken en b: ik daar weer dik 2 uur voor zou moeten rijden heen, en nog een keer terug ook natuurlijk. Ik heb wel zelf een da uitgekozen en deze met de verkoper een afspraak laten maken, en duidelijk aangegeven waarvoor en hoe en wat. De verkopers had ik natuurlijk al eerder ontmoet en dat waren aardige mensen, dat zegt natuurlijk niet altijd wat maar ik heb er een goed gevoel bij hoor.
Als je tegenwoordig niemand meer kan vertrouwen.....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 07:19

>;) je hebt toch vrije dagen...

@ittakesmore hebbie een linkje of een foto wij zijn natuurlijk wel nieuwsgierig.
@eb01 wat is jouw budget ik zelf ben flink gezakt en nog in mijn budget vind ik bijna niks mensen doen alsof het nog gulden zijn.
@ twilight wat is er mis met die laatste :P voor jou dan want jij hebt een ander

@lets meeste mensen willen niet meer gewoon lol met je knol en beetje wedstrijden rijden echte sport is praktisch onbetaalbaar.

Heb gister waanzing veullie gezien op SH 6000-8000 euro van Don Romantic mega beest...zat te denken koop nu een paard en als Prince dood is een goed veulen en dan opfok in..wie weet heb ik dan over paar jaar een echt paard met potentie...maar lief werd gek toen ie dat hoorde volgens hem was ik dan bejaard :P

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:07

Ik wil ook altijd zelf bij de keuring zijn, ook al is het ver, de afspraak is dan dat ik de trailer ook meeneem en als het paard is goedgekeurd gaat hij gelijk mee naar huis.

Als alles goed gaat ben ik geslaagd! Een leuke ruin, 5 jaar oud en L1 met winst en voor mij doen groot (1,73). Is 2 uur rijden bij me vandaan maar ja........
Nu nog keurings DA vinden daar in de buurt, ze willen niet verder dan 30 minuten van huis, nu heb ik er een gevonden die op 35 minuten zit, ik hoop dat ze daar geen probleem van maken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:27

Als ze daar moeilijk over doen moet zou ik hem laten staan...snap sommige mensen niet je wilt toch van je paard af of niet.

Hoe hebt jij dat geregeld met keuringskosten ingvdh?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:48

kobuss1 schreef:
ben inderdaad zelf niet bij de keuring geweest omdat ik a: moest werken en b: ik daar weer dik 2 uur voor zou moeten rijden heen, en nog een keer terug ook natuurlijk. Ik heb wel zelf een da uitgekozen en deze met de verkoper een afspraak laten maken, en duidelijk aangegeven waarvoor en hoe en wat. De verkopers had ik natuurlijk al eerder ontmoet en dat waren aardige mensen, dat zegt natuurlijk niet altijd wat maar ik heb er een goed gevoel bij hoor.
Als je tegenwoordig niemand meer kan vertrouwen.....
Je kunt in deze paardenhandel tijd, niemand vertrouwen. Had er ook een vrije dag voor opgenomen. Maar het zal vast meevallen. Succes!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:48

ik ga vanmiddag nog een keer bij de Paddox kijken :):)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:54

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:04

Om die merrie heb ik laatste gemaild. Toen was ze net verkocht.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:19

Afspraak is gelukt! Het was geen probleem gelukkig. Keuringskosten zijn voor mij, ik heb overigens nog niet meegemaakt dat ze die zelf voor hun rekening namen.
Het paard is overigens vorig jaar al rondom gekeurd en toen kwam er een chipje uit, dat hebben ze weg laten halen en op de nieuwe foto's die daarna zijn genomen zijn geen bemerkingen gevonden. Ik mag toch hopen dat hij goed is.

Het gaat overigens om dit paard
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/83842/zoekid/448579

Soms denk ik ook wel van "wil je wel verkopen" dan kom je bij een paard, ongepoetst, lange onverzorgde manen en staart, vuil dekje op etc. Ik vind het toch altijd leuker om te komen en het paard ziet er super uit.

@parouscha Spannend! ik hoop dat alles lukt!