Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mce schreef:Duitsers zijn veel vriendelijker gaan rijden, zelfs Isabell heeft begrepen dat haar (oude) rijstijl niet meer past in deze tijd
Alle landen zijn veel paard vriendelijker gaan rijden de meeste nieuwkomers in de sport rijden vriendelijk, heb met genoegen gekeken naar de Japanners die in de eventing brons winnen
Hoe dan deze misser bij Charlotte (GP zijn dus niet altijd goede oplossers van problemen) hoop overigens voor het paard dat het een eenmalige actie was
HorsePassion schreef:_San87_ schreef:https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... n-woedend/
Jessica over het filmpje van Charlotte.
https://www.chronofhorse.com/article/ca ... yAzaOxrrOQ
En ook Carl heeft gereageerd.
Wat hypocriet, ze zijn zelf geen haar beter.
Ook van Charlotte kwamen altijd zeer vriendelijke foto's en video's voorbij.
Er is een andere kant. En wel bij het gros van de dressuurruiters wat het daglicht niet kan verdragen en verborgen blijft.
En de meeste zijn er ook blind voor en denken dat een zweep gebruiken er gewoon bij hoort.
En nu ineens een statement maken. Daar trap ik in ieder geval niet in.
Suzanne F. schreef:Ik ben het wel eens met Diederik. Ze moeten wel het verschil blijven zien tussen oneerlijk handelen en een hengst op het juiste moment tot de orde roepen. Voor jezelf maar ook om anderen veilig te houden. Een keer een grote hengst tot de orde roepen vind ik anders dan je lieve ruintje het terrein over meppen of lekprikken.
Benzz schreef:mce schreef:Duitsers zijn veel vriendelijker gaan rijden, zelfs Isabell heeft begrepen dat haar (oude) rijstijl niet meer past in deze tijd
Alle landen zijn veel paard vriendelijker gaan rijden de meeste nieuwkomers in de sport rijden vriendelijk, heb met genoegen gekeken naar de Japanners die in de eventing brons winnen
Hoe dan deze misser bij Charlotte (GP zijn dus niet altijd goede oplossers van problemen) hoop overigens voor het paard dat het een eenmalige actie was
Dat klopt, voor Rio was al duidelijk dat het allemaal harmonieuzer moest, echter heeft NL daar schijt aan gehad. Beetje hetzelfde gedrag als wat er nu vertoond wordt qua reacties op CD.
HorsePassion schreef:_San87_ schreef:https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... n-woedend/
Jessica over het filmpje van Charlotte.
https://www.chronofhorse.com/article/ca ... yAzaOxrrOQ
En ook Carl heeft gereageerd.
Wat hypocriet, ze zijn zelf geen haar beter.
Ook van Charlotte kwamen altijd zeer vriendelijke foto's en video's voorbij.
Er is een andere kant. En wel bij het gros van de dressuurruiters wat het daglicht niet kan verdragen en verborgen blijft.
En de meeste zijn er ook blind voor en denken dat een zweep gebruiken er gewoon bij hoort.
En nu ineens een statement maken. Daar trap ik in ieder geval niet in.
JessicaD88 schreef:Iemand Caetano Maria met Hit Plus uit Portugal gezien vanmiddag? Paard wordt helemaal lek geprikt en ze mag gewoon doorrijden. 24 zweepslagen 4 jaar voor de OS mag niet, snap ik, maar dan ben je in feite voor de ogen van de jury je paard aan het mishandelen en dan mag je je proef vervolgen en wordt er niet eens op afgestraft?!
.
Change3x schreef:Hieperdi schreef:Ik wist niet dat Diederik van Silfhout ook bekend stond op zijn manier van rijden en doen
Die wil je thuis niet zien trainen hoor..
996981 schreef:Phonix schreef:Het probleem is dat als Nederlandse ruiters naar Nederlandse wedstrijden gaan, dat ze dan veel te hoog scoren. En daardoor denkt dat het goed is.
Uhm, Nederland is een van de strengste landen mbt tot jurering
Benzz schreef:mce schreef:Duitsers zijn veel vriendelijker gaan rijden, zelfs Isabell heeft begrepen dat haar (oude) rijstijl niet meer past in deze tijd
Dat klopt, voor Rio was al duidelijk dat het allemaal harmonieuzer moest, echter heeft NL daar schijt aan gehad. Beetje hetzelfde gedrag als wat er nu vertoond wordt qua reacties op CD.
Benzz schreef:996981 schreef:Uhm, Nederland is een van de strengste landen mbt tot jurering
Echt niet, daar zit de jury te vertellen dat de ruiter van die vervelende handjes heeft om vervolgens een 8 op houding en zit te geven.
Sorry hoor, iets teveel geschreven bij de subtop.
pol013 schreef:JessicaD88 schreef:Iemand Caetano Maria met Hit Plus uit Portugal gezien vanmiddag? Paard wordt helemaal lek geprikt en ze mag gewoon doorrijden. 24 zweepslagen 4 jaar voor de OS mag niet, snap ik, maar dan ben je in feite voor de ogen van de jury je paard aan het mishandelen en dan mag je je proef vervolgen en wordt er niet eens op afgestraft?!
.
Dit is wel een interessante.
Want ik had met beide medelijden eigenlijk.
Het paard was duidelijk niet in zijn hum en de amazone bijna wanhopig. Dat droop er gewoon vanaf.
De engelse commentator liet heel duidelijk doorschemeren dat ze veel beter gewend zijn van deze combinatie dus het zal een one-off zijn geweest.
Maar daar ben je dan. Op de Olympische spelen. Samen een mooie route afgelegd tot daar wan anders was je niet gekwalificeerd. Je weet dat je beter kunt. Maar je team is ook afhankelijk van je. Als jij afgroet is je team verloren. Was het voor deze combinatie zelf misschien beter geweest? Ja
Maar snap ik dat ze het zo oploste? Ook wel ja.
En lekprikken: even voor de duidelijkheid. Als ze dat daadwerkelijk gedaan had was ze er acuut uitgehaald he. Zo zijn de regels. Maar ze had inderdaad behoorlijk moeite om hem aan het lopen te houden.
Ik vind het absoluut geen vergelijkbare gevallen. Maar het roept wel de vraag op: hoe ver mag je (wanneer) gaan.
MyWishMax schreef:Ik vond het ook wel jammer dat er meteen langskwam dat het onzin was dat de ruiter uit de VS gediskwalificeerd is, want was volgens hen maar klein wondje. De bloedregel is er toch echt voor het welzijn van het paard en de mensen die het hardst roepen dat er daarnaar gekeken moet worden de afgelopen tijd waren nu degene die het hardst riepen dat het onterecht was op SM. Toevallig wel allemaal Amerikanen ook
Je kan het zonde vinden, maar die regel is er gewoon en ik vind het goed dat er ingegrepen is. Mensen zijn voor allerlei regels tot het hun zelf treft of iemand van hun eigen land lijkt het soms.
MyWishMax schreef:Ik vond het ook wel jammer dat er meteen langskwam dat het onzin was dat de ruiter uit de VS gediskwalificeerd is, want was volgens hen maar klein wondje. De bloedregel is er toch echt voor het welzijn van het paard en de mensen die het hardst roepen dat er daarnaar gekeken moet worden de afgelopen tijd waren nu degene die het hardst riepen dat het onterecht was op SM. Toevallig wel allemaal Amerikanen ook
Je kan het zonde vinden, maar die regel is er gewoon en ik vind het goed dat er ingegrepen is. Mensen zijn voor allerlei regels tot het hun zelf treft of iemand van hun eigen land lijkt het soms.
Kaja schreef:De Desperado dochter had gewoon teveel spanning. Als ze door spanning op de lip of de tong bijten en er is bloed te zien, dan volgt eliminatie. Punt. Simpeler kunnen we het niet maken. Het is een goed paard en het was eeuwig zonde, maar daarbij was er ook geen sprake van een happy athlete. Dus terug naar de tekentafel en hopen dat ze met de jaren leert dat ze de spanning af kan laten vloeien.
Veronica2 schreef:Kaja schreef:De Desperado dochter had gewoon teveel spanning. Als ze door spanning op de lip of de tong bijten en er is bloed te zien, dan volgt eliminatie. Punt. Simpeler kunnen we het niet maken. Het is een goed paard en het was eeuwig zonde, maar daarbij was er ook geen sprake van een happy athlete. Dus terug naar de tekentafel en hopen dat ze met de jaren leert dat ze de spanning af kan laten vloeien.
De Desperado dochter had een wondje opgelopen aan de binnenkant van de kogel.
De bloedregel is echt prima en die geldt voor iedereen exact hetzelfde, of je nou in de basis rijdt in Schuddekutteveen of op een kampioenschap in Parijs.