Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sterregoud schreef:In de regionale meldgroep zijn er nu 3 meldingen geweest van een wolf die iemand een stukje volgt, en 2 keer ook gromt , tanden laat zien. Een meisje van 12, een meisje van 15 en een volwassen vrouw.
Blijkbaar wordt dit nog steeds niet als gevaarlijk gezien ?
Was allemaal in Drenthe, weet nu even niet meer de precieze locaties.
Kaja schreef:pillow schreef:
Ik denk dat Pillow bedoelt, dat indien er een aanval ingezet wordt, men beter gaat nadenken dat dit niet in de haak is.
Ik leg niets uit, ik vraag om opheldering en de intentie van je bericht.
Bij een aanval is er maar één verliezer en dat is de wolf. Die wordt afgeschoten, echter niet uitgeroeid of uitgezet. De situatie zal hetzelfde blijven. Waarom zou je dan op een aanval hopen? Wellicht begrijp ik je niet goed en denken we hetzelfde. Een aanval zal leren dat het niet om een ietwat verwilderde hond gaat. Maar ik hoop dat het niet zover komt.
De dieren moeten met rust gelaten worden, alleen dat zal nog wel heel wat jaren duren…
rien10 schreef:Wat is het Roodkapje syndroom?
Je quote klopt niet. “Ik denk dat Pillow bedoelt…” schreef ik, niet Pillow.
Citaat:De definitieve vestiging van de wolf in Nederland wordt niet door iedereen met open armen ontvangen: er heerst een angst voor dit dier. Dit wordt het Roodkapje-syndroom genoemd: veel mensen zijn bang voor de wolf omdat ze uit verhalen zoals Roodkapje hebben begrepen dat het dier gewelddadig is.
DuoPenotti schreef:Ik vind dat jij ook gelijk hebt rien.
Maar ze draaien het om.
Wat wel precies bij die naievelingen past.Citaat:De definitieve vestiging van de wolf in Nederland wordt niet door iedereen met open armen ontvangen: er heerst een angst voor dit dier. Dit wordt het Roodkapje-syndroom genoemd: veel mensen zijn bang voor de wolf omdat ze uit verhalen zoals Roodkapje hebben begrepen dat het dier gewelddadig is.
Benzz schreef:sterregoud schreef:De NOS kiest ervoor om het ene schaap dat ernstig verwond nog loopt, te blurren.
Hoe zo objectief nieuws ?
Dat het echt drama is, en er enorm veel dierenleed ontstaat mag blijkbaar nog steeds niet gezien worden.
Weleens aan tijdstip gedacht? Er kijken ook kinderen....
Benzz schreef:sterregoud schreef:De NOS kiest ervoor om het ene schaap dat ernstig verwond nog loopt, te blurren.
Hoe zo objectief nieuws ?
Dat het echt drama is, en er enorm veel dierenleed ontstaat mag blijkbaar nog steeds niet gezien worden.
Weleens aan tijdstip gedacht? Er kijken ook kinderen....