[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 09:57

<3 <3 Wat een geweldig nieuws en blije update, paardje boft ontzettend met jou als zn nieuwe baasje. En de naam Sunshine kan gewoon geen toeval zijn.........

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:04

Dreamboy schreef:
different1 schreef:
Wat een wending, wat ontzettend fijn dat er een eind aan je zoektocht is gekomen met deze heerlijke uitkomst!

Ik vroeg me alleen wel af, of Misterio het enige paard van deze Hans was?
En of er dus niet nog meer paarden rond kunnen lopen...

Ik zou zeggen ga zoeken wie weet heb je ook kans op een gratis paard :D

Wat een reactie :roll:
Voor hetzelfde geld had Misterio een maatje welke nu ook rondzwerft, en we weten allemaal hoe Misterio eruit zag, dat gun je toch geen enkel ander paard?
Ik ga er vanuit dat Misterio bij huis o.i.d stond, aangezien er geen reacties zijn geweest dat mensen het paard herkenden van de afgelopen 10jr.
En een paard alleen is sneu, dat wisten we 10jr geleden ook.
Laatst bijgewerkt door different1 op 13-11-22 10:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:07

different1 schreef:
Dreamboy schreef:

Voor hetzelfde geld had Misterio een maatje welke nu ook rondzwerft, en we weten allemaal hoe Misterio eruit zag, dat gun je toch geen enkel ander paard?

TS had al aangegeven dat er maar 1 paard is.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:20

Dreamboy schreef:
different1 schreef:
Wat een wending, wat ontzettend fijn dat er een eind aan je zoektocht is gekomen met deze heerlijke uitkomst!

Ik vroeg me alleen wel af, of Misterio het enige paard van deze Hans was?
En of er dus niet nog meer paarden rond kunnen lopen...

Ik ga er vanuit dat Misterio bij huis o.i.d stond, aangezien er geen reacties zijn geweest dat mensen het paard herkenden van de afgelopen 10jr.
En een paard alleen is sneu, dat wisten we 10jr geleden ook.[/quote]

Een paard / pony alleen zie ik hier in Duitsland helaas nog veel meer dan me lief is. Bovendien was al bekend dat hij maar een paard had.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:15

Er zijn hier ook zat mensen die maar 1 paard hebben. Dat wil niet zeggen dat het dier ook daadwerkelijk al die tijd alleen stond. Daar heeft TS niks over gezegd (volgens mij). Kan prima dat het dier wel jaren samen met andere paarden stond. We weten het niet.

We weten ook niet hoe de opname van de oude eigenaar geregeld is. Mogelijk heeft hij ingestemd met levenslange opname. Dat gaat ons geen zak aan en is ook niet van belang voor dit topic.

Ts wat een geweldige uitkomst!! Heel veel plezier met deze prachtige kerel!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:34

Sintara schreef:
En ontsnappen relatief vaak :+

Hoho niet allemaal over 1 kam scheren !
Mijn pony's voelen zich aangesproken!

Ts, gefeliciteerd!!

opisop_shop

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:50

Ook ik vond dat er hier wel heel gedetailleerd werd verteld over het hoe en wat van de eigenaar. Zoiets hoeft toch niet open en bloot op internet?
Je kunt ook aangeven dat de eigenaar door psychische problemen waarschijnlijk geen andere uitweg zag dan deze en dat de broer probeert wat meer informatie te krijgen over het paard enz. De strekking is dan hetzelfde maar wat minder prive zaken op internet .

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:44

Ben wel benieuwd hoe zijn stalling was, eigen beheer of manege of boer of wat dan ook

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:45

Ts, wat je ook doet en neer typt.....

Het is nooit goed :roll:

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:53

Nou ja, voor de volledigheid is het hele verhaal wel fijn, maar inderdaad is het niet verstandig of nodig om meer inhoudelijke informatie over de oude eigenaar te delen.

TS heeft het super gedaan, ze heeft het toch maar voor elkaar gekregen om de oude eigenaar te vinden waar vele anderen het al lang opgegeven zouden hebben. Dat ze dat graag wil delen is logisch en dat wij allemaal donders graag willen weten hoe de vork aan de steel zat ook. Als TS het niet inhoudelijk gedeeld had, was daar ook zeker het nodige commentaar op geweest.

Voor nu is het gewoon fijn voor TS dat ze dit deel over een week kan afsluiten en eindelijk echt toekomst plannen kan gaan maken met Misterio.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:05

Ik zie het probleem niet zo. Duitsland is heel groot en een groot deel van de mannen heet Bernd of Hans. Er wordt geen woonplaats genoemd en ook geen achternaam. En wie zegt ons dat dit de echte namen zijn? Dat weet alleen TS. Je kunt ook overal een probleem van maken en wat Daan13 zegt, het is nooit goed.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:06

Daan13 schreef:
Ts, wat je ook doet en neer typt.....

Het is nooit goed :roll:

Je kunt denk ik ook niet verwachten dat duizenden mensen het allemaal over iets eens zijn :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:11

Dreamboy schreef:
Ik zie het probleem niet zo. Duitsland is heel groot en een groot deel van de mannen heet Bernd of Hans. Er wordt geen woonplaats genoemd en ook geen achternaam. En wie zegt ons dat dit de echte namen zijn? Dat weet alleen TS. Je kunt ook overal een probleem van maken en wat Daan13 zegt, het is nooit goed.

Nou dat dus

En sommige mensen zijn nog roomser dan de paus.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:39

Wat een vriendelijkheid naar elkaar zeg... die flauwe opmerkingen als iemand ts of een ander een berichtje stuurt met he.. misschien hier op letten.

Gok dat ts prima voor zichzelf op kan komen als ze het vervelend vind :)

Ts wat spannend zo die laatste momenten tot je meer zekerheid hebt tot eigendom ed.
Het is wat bizar allemaal qua hoe t loopt, daarom fijn om te lezen dat je idd vanalles op papier gaat zetten mbt overdracht.
Hopelijk wat meer achtergrond info van een dierenart straks.

Die arme man ook. Fijn dat zn maatje nu iig goed terecht komt zo !

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:44

sasja0705 schreef:
Ben wel benieuwd hoe zijn stalling was, eigen beheer of manege of boer of wat dan ook

En waarom is dat nou belangrijk,wat doet dat er toe. Het dier is daar weg en nu bij TS. Alle ins en outs over zijn verleden hoef jij niet te weten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:20

Toch is dat wel interessant in het kader van equine asthma en gedrag van het paard :) het helpt soms om de oplossing te vinden.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:27

Avalanche schreef:
Toch is dat wel interessant in het kader van equine asthma en gedrag van het paard :) het helpt soms om de oplossing te vinden.

Klopt, maar de enige die dit hoeft te weten is TS. En dan is het aan haar of zij dit wel of niet met ons wil delen.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 13-11-22 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 16:34

Femke_Tweety schreef:
Ik heb een poosje zitten nadenken of ik dit wel of niet zou gaan posten

Ik doe het toch, met risico dat het niet gewaardeerd wordt.
Dat is dan maar zo.

Aan iedereen in dit topic, maar specifiek aan TS,
Ik vraag me af of het ethisch gezien correct is om zoveel informatie over de eigenaar te geven.
We weten inmiddels best veel. Over zijn naam, regio waar hij gewoond heeft, ziekte. Sinds wanneer hij een bepaald paard had, waarvan we de naam inmiddels kennen.

Ik denk dat het avg technisch èn moreel langzaamaan netter wordt om níet te veel van dat soort informatie meer te delen.

Ik snap dat het interessant is. Dat iedereen alles wil weten.

Maar het gaat nu niet meer alleen om een paard (voor wie het 0 uitmaakt dat informatie bekend wordt)

Maar ook om een (ziek) mens en diens familie.
En die rechten op anonimiteit en privacy beginnen wat mij betreft wel erg mee te wegen inmiddels.

Dat mag je best vinden hoor en ik snap je ook wel. Maar meer informatie en privé gegevens zullen nooit openbaar geplaatst worden. Ook is het voor jullie een vraag en voor mij een weet of Hans en Bernd wel de echte namen zijn. Duitsland is reuze en ik heb nergens een woonplaats of regio benoemd, ook dát zal nooit gebeuren. AVG technisch zit ik dus helemaal prima.

"Privé omstandigheden" is in dit geval niet duidelijk genoeg. Voor alle trouwe volgers die het verhaal vanaf dag 1 volgen. Want, wélke omstandigheden dan? Dan blijft er onbegrip, vooral tegenover de eigenaar. Omdat ik dit dus wél gedeeld heb, is het voor iedereen wellicht duidelijk(er) en is er in plaats van woede, meer begrip voor de beste man. Ik ben namelijk echt van mening dat hij dit met alle beste bedoelingen zo gedaan heeft en heel veel om het dier geeft. Hij heeft hem notabene 11 jaar zelf gehad en nooit doorverkocht, ieder jaar keurig laten vaccineren en het paard is in de omgang absoluut braaf dus ik kan me niet voorstellen dat hij 'mishandeld' is.

Ik zal zondag een update geven en natuurlijk virtueel een feestje starten dat hij officieel van mij zal zijn, hoe sneu het verhaal ook is, voor Misterio, Hans en mij is dit de allerbeste uitkomst. Dat weet ik 100% zeker. Met zo'n 'reden' had ik hem ook gerust willen teruggeven, maar dat zit er niet meer in. Ik ben geen heks en heb ook een hart, snap je? Y;( Toen ik dat hangertje zag brak mijn hart.

Elfin. Morgen zal ik contact opnemen met de DA en hoop ik dat hij mij meer kan vertellen over Misterio zijn gezondheid en medische geschiedenis. Hij zal me ook kunnen vertellen waar het paard heeft gestaan.. op een stalling of aan huis? Voor de rest hoop ik dat de broer zondag meer te vertellen heeft als ik hem persoonlijk ontmoet en als niet....dan niet. Ik accepteer het ook als ik nooit helemaal zal weten hoe Misterio daar terecht is gekomen.. de vraag 'waarom' is namelijk wel beantwoord en ongeacht of dat nou rechtvaardig is en of er überhaupt een reden is om een paard te 'dumpen'..., nee..maar in dit geval doet dat er niet toe.

Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:13

Wat een wending in dit hele verhaal zeg! Zielig voor de eigenaar dat hij zo’n keuze heeft moeten maken, zoals ik Lees in de berichten heeft hij heel veel om dat paard gegeven, ts, ik vind dat je het super doet, en ik hoop dat het paard zich ook snel fijner gaat voelen. Hopelijk gaat het de oude eigenaar ook goed doen, als hij weet hoe zeer jij je hebt ingezet, en alles op alles hebt gezet om uit te zoeken hoe en wat. Petje af hoor!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:18

Dreamboy schreef:
Avalanche schreef:

Klopt, maar de enige die dit hoeft te weten is TS. En dan is het aan haar of zij dit wel of niet met ons wil delen.

Maar Sasja mag toch wel aangeven dat ze er benieuwd naar is?
Waarom zit iedereen elkaars berichten te corrigeren? Laat mensen toch zelf weten wat ze willen schrijven.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:22

Precies. En hoeveel mensen posten wel niet in dit topic? Je gaat nooit iedereen op 1 lijn krijgen. Ik word een beetje moe van dat gezaag: "het is ook nooit goed".
Je gaat het nooit iedereen naar de zin maken. En hoe erg is dat?

Mensen mogen ook kritische berichten plaatsen, en vragen stellen. Niets mis mee. Het is ook niet dat ze daarom jaloers zijn of zo :)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:41

Dreamboy schreef:
Avalanche schreef:

Maar Sasja mag toch wel aangeven dat ze er benieuwd naar is?
Waarom zit iedereen elkaars berichten te corrigeren? Laat mensen toch zelf weten wat ze willen schrijven.[/quote]

Natuurlijk mag ze dat. Ik snap ook best dat een heleboel mensen, inclusief ikzelf, nieuwsgierig zijn naar het hoe en wat. De meeste volgen dit topic al vanaf het begin en willen dus ook graag weten hoe het afloopt. TS heeft ook al heel veel gedeeld, ook omdat ze graag meer over hem en zijn verleden te weten wilde komen. Maar het is aan TS wat ze wel of niet nog kwijt wil aan ons.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:47

pillow schreef:
sasja0705 schreef:

En waarom is dat nou belangrijk,wat doet dat er toe. Het dier is daar weg en nu bij TS. Alle ins en outs over zijn verleden hoef jij niet te weten.

Heb ik je wat gedaan ? Kennen wij ons ?

Jammer, ik had al een heel stuk getypt maar per ongeluk gewist.

De huisvestiging kan dus degelijk nog van invloed zijn...

Zij het in het kader van zijn gezondheid ( misschien helemaal perfect op hem afgestemd en dat zou dus Diana kunnen helpen)

Of stel hij was op een manege gestald en door de manege houder
" gedumpt" omdat "Hans" niet meer bereikbaar was.

Is maar een aanname,hoor, maar dumpen is in Duitsland ook strafbaar.

Voor de rest ben ik voor TS gewoon harstikke blij, hoe zich alles ontwikkeld heeft.

Btw : een vraag stellen betekend niet dat ik van TS verwacht dat zij deze ook daadwerkelijk beantwoord.
Wat TS hier of op FB deelt is geheel aan haar.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:54

Sasja, even tot 10 tellen ik denk niet dat ze het zo bot bedoelt. Maar wat je zelf ook al aangeeft is deze informatie vooral voor TS van belang en is het aan haar of ze het met ons wil delen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:12

Dreamboy schreef:
... Maar het is aan TS wat ze wel of niet nog kwijt wil aan ons.

En dat geldt voor elk willekeurig topic en hoeft dus niet 36 keer te worden herhaald :)*