Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 22:05

Vinnie123 schreef:
Charmaine schreef:
Een 9 jarige die net een week gecastreerd is? Nooit gekeurd, snelle handel, pffff. Ik ben niet zo positief over de hele verkoopmarkt van paarden dus ik zou al héél alert zijn hier.

Als verkoper niet akkoord met keuren bijv zou ik niet eens in de auto stappen. Ik zou zeggen laat je voorál niet opjagen. Er zijn zoveel leuke paarden....

Dat klopt inderdaad, ben gelukkig een ontzettend gevoelsmens en iets in me zegt dat er iets niet klopt. Keuren had de verkoper in principe geen problemen mee, maar wilde hem zo snel mogelijk verkocht hebben(zoals elke handelaar denk ik). Ik wil ook graag meerdere keren komen kijken, voor mij is het immers geen snelle handel maar een vriendje voor het leven. Hoe naar zou het zijn als je totaaaal geen klik hebt met je eerste paard..

hij is natuurlijk wel lekker tam met rijden als hij net gecastreerd is :')

maar als hij nog heel groen is kan hij ook aangespannen nooit echt beleerd zijn lijkt mij. Ik zou je gevoel volgen.

StalNollie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 22:08

Vinnie dan moet je ook eerlijk naar verkoper zijn als het snelle afwikkeling betreft. Dit is niet meerdere malen komen kijken en eventueel keuren.

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 22:28

Oehlala schreef:
Vinnie123 schreef:

Dat klopt inderdaad, ben gelukkig een ontzettend gevoelsmens en iets in me zegt dat er iets niet klopt. Keuren had de verkoper in principe geen problemen mee, maar wilde hem zo snel mogelijk verkocht hebben(zoals elke handelaar denk ik). Ik wil ook graag meerdere keren komen kijken, voor mij is het immers geen snelle handel maar een vriendje voor het leven. Hoe naar zou het zijn als je totaaaal geen klik hebt met je eerste paard..

hij is natuurlijk wel lekker tam met rijden als hij net gecastreerd is :')

maar als hij nog heel groen is kan hij ook aangespannen nooit echt beleerd zijn lijkt mij. Ik zou je gevoel volgen.

Ja, idd, als ik een mega tamme had gewild had ik misschien beter vorige week de dag van de castratie kunnen gaan :))

Wel even complimenten voor jullie reacties, heel fijn! Dankjulliewel :)

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 22:31

StalNollie schreef:
Vinnie dan moet je ook eerlijk naar verkoper zijn als het snelle afwikkeling betreft. Dit is niet meerdere malen komen kijken en eventueel keuren.

Ik denk niet dat je dat zo kunt stellen. Heb namelijk netjes aangegeven dat ik er even over nadenk en het bespreek en volgende week terug bel. Hij zou er ook over na denken: als de pony er volgende week nog is en ik wil komen kijken, hij ziet de klik dan zou hij hem met een aanbetaling voor me vasthouden.

Daarnaast gaf ik hierboven al aan dat de verkoper voor keuring open staat, echter in het verleden -volgens de verkoper- niet gekeurd.

Edit: als hij dan al verkocht is dan is dat zo, dat is voor mij ook niet het einde van de wereld. Genoeg andere leuke alternatieven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 23:38

Onze shetlandpony hebben we puur alleen op het uiterlijk gekocht. Zijn gedrag was drama :+ Hij is drie kleur bont en heeft een vlek over zijn oog. Hij staat daarbij netjes op de benen en ziet er sterk genoeg uit om voor de kar te lopen. Alleen daarom heb ik hem gekocht. Dat karakter zou ik later wel zien.

Eigenlijk heb ik alleen maar mooie paarden gehad. Ik let ook op de bouw op wat ik mooi vind. Een aansprekend hoofd is voor mij doorslaggevend als het om mijn rijpaard gaat.

Maar innerlijk is doorslaggevend. Voor mij moet toch wel het gehele plaatje kloppen. Of ik moet een paard goed kennen en daarom erop vallen, dan wordt het uiterlijk niet mee genomen. Ooit heb ik een goudvis gekozen omdat die leuk van lelijkheid was :D

Wat een mooierd, ziet er heel lief uit. Leuke aftekening, gefeliciteerd! @Clairtje

Welkom @Vinnie Wat maakt dat deze ruin je zo aanspreekt? Ik krijg van je beschrijving een beetje rode vlag gevoel maar kan je niet zo heel goed uitleggen waarom. Ben benieuwd wat de achtergrond is en hoe het komt dat er zo weinig mee gedaan is. Succes!

Romidromi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 00:06

Hey hey,

Ik kom even binnenvallen op dit onderwerp. Ik ben eindelijk ook langzaam opzoek naar mijn eigen paard. Van de zomer ben ik afgestudeerd en dan kan ik mijn spaarrekening aanvullen met een grote mensen baan haha…

Nu ben ik al een beetje aan het oriënteren op stallen in de buurt van Amersfoort want soms zijn die wachtrijen zo lang. Mijn vraag is wat kan ik nog meer doen als voorbereiding en hebben jullie nog tips voor betrouwbare stallen die dressuurpaarden verkopen? Zijn er nog meer mensen die opzoek zijn naar een dressuurpaard?
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en tips :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 06:39

Ik zou niet perse dressuurstallen in de gaten houden. Kijk vooral op sporthorses, marktplaats, e-horses en kijk daar naar je gewenste niveau

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:05

Romidromi schreef:
Hey hey,

Ik kom even binnenvallen op dit onderwerp. Ik ben eindelijk ook langzaam opzoek naar mijn eigen paard. Van de zomer ben ik afgestudeerd en dan kan ik mijn spaarrekening aanvullen met een grote mensen baan haha…

Nu ben ik al een beetje aan het oriënteren op stallen in de buurt van Amersfoort want soms zijn die wachtrijen zo lang. Mijn vraag is wat kan ik nog meer doen als voorbereiding en hebben jullie nog tips voor betrouwbare stallen die dressuurpaarden verkopen? Zijn er nog meer mensen die opzoek zijn naar een dressuurpaard?

Wat is ongeveer je budget?
Ken veel stallen... maar prijzen liggen wat uit elkaar.

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:48

Evamarie schreef:
Onze shetlandpony hebben we puur alleen op het uiterlijk gekocht. Zijn gedrag was drama :+ Hij is drie kleur bont en heeft een vlek over zijn oog. Hij staat daarbij netjes op de benen en ziet er sterk genoeg uit om voor de kar te lopen. Alleen daarom heb ik hem gekocht. Dat karakter zou ik later wel zien.

Eigenlijk heb ik alleen maar mooie paarden gehad. Ik let ook op de bouw op wat ik mooi vind. Een aansprekend hoofd is voor mij doorslaggevend als het om mijn rijpaard gaat.

Maar innerlijk is doorslaggevend. Voor mij moet toch wel het gehele plaatje kloppen. Of ik moet een paard goed kennen en daarom erop vallen, dan wordt het uiterlijk niet mee genomen. Ooit heb ik een goudvis gekozen omdat die leuk van lelijkheid was :D

Wat een mooierd, ziet er heel lief uit. Leuke aftekening, gefeliciteerd! @Clairtje

Welkom @Vinnie Wat maakt dat deze ruin je zo aanspreekt? Ik krijg van je beschrijving een beetje rode vlag gevoel maar kan je niet zo heel goed uitleggen waarom. Ben benieuwd wat de achtergrond is en hoe het komt dat er zo weinig mee gedaan is. Succes!

Dankjewel!

Met name de foto’s en de aparte kleur. Ik vind het ook spannend hoor, en had ook al een beetje een rode vlag gevoel. Maar ik dacht “ach, het is een handelaar die wilt er snel vanaf”. Hij heeft de pony ook nog niet lang.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 10:16

Vinnie123 schreef:
Evamarie schreef:

Dankjewel!

Met name de foto’s en de aparte kleur. Ik vind het ook spannend hoor, en had ook al een beetje een rode vlag gevoel. Maar ik dacht “ach, het is een handelaar die wilt er snel vanaf”. Hij heeft de pony ook nog niet lang.

Misschien is dit een import uit Spanje? Daar worden hengsten vaak niet gecastreerd.Ook je opmerking over aparte kleur wijst op Spaanse import.

Romidromi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 10:45

c_alsemgeest schreef:
Romidromi schreef:
Hey hey,

Wat is ongeveer je budget?
Ken veel stallen... maar prijzen liggen wat uit elkaar.

De stallen die ik heb gezien zitten allemaal rond de 400 euro. Ken jij goedkopere stallen?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:02

Wacht eens even, meen je een dressuurpaard voor 400 eurotjes te kopen of zoek je gewoon alvast pensionstalling? :P Voor het tweede is 400 p/m redelijk realistisch afhankelijk van de faciliteiten.

Clairetje81 schreef:
https://vm.tiktok.com/ZMLnFaSQ9/

Voor de mensen die benieuwd zijn naar Datch! Geen idee hoe ik hier een foto moet uploaden..

Gefeliciteerd!

Foto's uploaden kan trouwens door te klikken op voeg foto's toe > choose files > juiste foto op je telefoon/computer aanklikken > upload. Dan zou je je foto onderaan je post onder het kopje Afbeeldingen moeten zien, als je daarop klikt komt het in je post te staan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:09

Vinnie123 schreef:
Evamarie schreef:

Dankjewel!

Toch geen Palomino hoop ik he?

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:15

Evamarie schreef:

Nee geen palomino! Een appaloosa :) waarom dan eigenlijk?

Romidromi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:44

[quote="Fly_high"]Wacht eens even, meen je een dressuurpaard voor 400 eurotjes te kopen of zoek je gewoon alvast pensionstalling? :P Voor het tweede is 400 p/m redelijk realistisch afhankelijk van de faciliteiten.

[quote="Clairetje81"]
https://vm.tiktok.com/ZMLnFaSQ9/

Ooohhh hahaha je bedoeld dressuurpaard. Nee die is niet te krijgen voor 400 hahah. De prijzen van de paarden zijn nu echt heel hoog dus ik ga ongeveer nog een halfjaar sparen dan heb ik ongeveer 10.000-15.000 euro (hopelijk zijn de prijzen dan een beetje gedaald) Stuur maar stallen door die een beetje te vertrouwen zijn :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:48

Romidromi schreef:
c_alsemgeest schreef:

De stallen die ik heb gezien zitten allemaal rond de 400 euro. Ken jij goedkopere stallen?

Nee die niet :+
Maar bedoelde je budget voor een paard... aangezien je betrouwbare adressen zocht.
Heb een aantal betrouwbare adressen voor dressuurgefokte paarden, maar moet wel passen bij het budget.

Maar zie je budget nu inderdaad.
Voor die prijsklasse heb ik er niet veel voor je.
Debbehoeve heeft er soms eentje staan rondom die prijs... maar dat zijn dan wel echt hele groene gewone.
Maar dat is dan weer wel een heel fijn adres.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 12:59

En weer wordt een bezichtiging afgezegd nog voor het zover was :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:03

Lieser schreef:

Jammer! Paard al verkocht?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:07

Is die Sleepy Hallow niks voor je C_Alsemgeest? Op SH.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:25

Zonnebloem92 schreef:
Lieser schreef:

Jammer! Paard al verkocht?

Ja, onder voorbehoud. We zijn gewoon niet snel genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:31

Vinnie123 schreef:
Evamarie schreef:

O ik dacht even het paard te kennen adhv je omschrijving, maar nee toch niet.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:39

Phonix schreef:
Is die Sleepy Hallow niks voor je C_Alsemgeest? Op SH.

32k ex btw ...

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:40

Evamarie schreef:
Vinnie123 schreef:

O ik dacht even het paard te kennen adhv je omschrijving, maar nee toch niet.

Ah vandaar! Nee hoor, maar zou dat evt dan wat zijn? Dan mag je me altijd een pb doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:42

Vinnie123 schreef:
Vinnie123 schreef:

Ah vandaar! Nee hoor, maar zou dat evt dan wat zijn? Dan mag je me altijd een pb doen :)

Nee, dat is niet wat.

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:46

Evamarie schreef:
Vinnie123 schreef:

Nee, dat is niet wat.

Ok duidelijk.. ;)