upendo schreef:Als je de klinische keuring al niet wil betalen bij afkeur....
dat had ik dus ook

Röntgen vind ik geen probleem om zelf te betalen, als dan blijkt dat het ook niet goed is, maar dan wel eerst klinisch goed natuurlijk.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luna02 schreef:Ik meld me hier ook weer even. Heb een leuk paardje op het oog dat ik misschien wil gaan bezichtigen. Dit is mijn eerste zoektocht naar een eigen paard en ik merk dat ik het zo spannend vind! Het gaat toch om best een groot deel van je eigen verdiende centen! Is dit herkenbaar voor anderen? Ik ben ook wel een beetje en wat als... denker, maar goed haha. Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Danique_G schreef:Zelfde hier. Ik vind geld uitgeven sowieso lastig, maar tegelijkertijd heb je ook niets aan duizenden euro's die alleen maar op de bank staan, vertel ik mezelf dan maar.Luna02 schreef:Ik meld me hier ook weer even. Heb een leuk paardje op het oog dat ik misschien wil gaan bezichtigen. Dit is mijn eerste zoektocht naar een eigen paard en ik merk dat ik het zo spannend vind! Het gaat toch om best een groot deel van je eigen verdiende centen! Is dit herkenbaar voor anderen? Ik ben ook wel een beetje en wat als... denker, maar goed haha. Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Heel herkenbaar. Ik ben echt een te voorzichtig als het gaat om mijn spaargeld, dit geef ik liever niet uitik zie er echt tegen op om dit geld uit te geven als het zo ver is. Zou gewoon meerdere keren kijken en keuren als het zo ver is. Ben je toch weer iets zekerder!
De kans dat je paard vrij vlot ernstig ziek wordt is klein en wat onregelmatig een keer is geen schande natuurlijk. Zo probeer ik altijd te denken althans
Levita schreef:Ik val hier ook weer binnen. Vorige week bij 2 merries geweest en 1 sprak mij heel erg aan. Met name net karakter. Zo ontzettend braaf, voorwaarts maar controleerbaar en totaal niet kijkerig. Ze is 5 jaar oud en moet nog veel leren. Maar ik ben wel een echte dressuurprikker, en dit is een springpaard. Mijn instructrice vraagt zich af of ik op den duur niet meer wil, dan dat het paardje dressuurmatig zou kunnen. Maar het dier is zo jong nog en pas 5 maanden onder het zadel. En ze is zo braaf. Pffff lastig hoor.
Mkango schreef:Danique_G schreef:Zelfde hier. Ik vind geld uitgeven sowieso lastig, maar tegelijkertijd heb je ook niets aan duizenden euro's die alleen maar op de bank staan, vertel ik mezelf dan maar.
Heel herkenbaar. Ik ben echt een te voorzichtig als het gaat om mijn spaargeld, dit geef ik liever niet uitik zie er echt tegen op om dit geld uit te geven als het zo ver is. Zou gewoon meerdere keren kijken en keuren als het zo ver is. Ben je toch weer iets zekerder!
De kans dat je paard vrij vlot ernstig ziek wordt is klein en wat onregelmatig een keer is geen schande natuurlijk. Zo probeer ik altijd te denken althansNu heb ik wel de mazzel dat ik geen 10k+ uit hoef te geven aan het type paard dat ik wil, maar als ik dan na ga denken over hoeveel zo'n dier op jaarbasis kost en "wat als hij ziek wordt/geblesseerd raakt"...
Mkango schreef:upendo schreef:Als ze goed gebouwd zijn kunnen springpaarden ook heel ver komen in de dressuur..![]()
En... Met een springer kun je makkelijker een parcoursje/cross meepakken dan met een dressuurgefokte, uitzonderingen daargelaten.
[ Afbeelding ]
Luna02 schreef:Ik wil een ex-renpaard en van een paar mogelijke opties weet ik al dat ze ooit botbreuken gehad hebben, dus röntgenkeuren begin ik sowieso niet aan.Heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik wil inderdaad ook het liefst meerdere keren gaan kijken en zeker ook klinisch en röntgen laten keuren. Haha nee dat is ook zeker waar. Het enige wat je hebt is financiële zekerheid als er eens een keer iets groots kapot gaat zoals je auto, maar sta er helemaal achter dat je je geld beter kunt uitgeven aan iets waar je plezier aan hebt als dat het maar op de bank staat!
upendo schreef:Ik vind sowieso wat van de huidige dressuurfokkerij, maar dat is een discussie voor een andere plek.
Ik durfde het niet te zeggen...
Moet ook eerlijk zeggen dat ik bij de KWPN hengstenkeuringen sommige springhengsten betere bewegers vond dan de dressuurgefokte..
Al ben ik bevooroordeeld.. Geef mij maar een springer, kun je sowieso alle kanten mee op.
Mkango schreef:upendo schreef:Als ze goed gebouwd zijn kunnen springpaarden ook heel ver komen in de dressuur..![]()
En... Met een springer kun je makkelijker een parcoursje/cross meepakken dan met een dressuurgefokte, uitzonderingen daargelaten.
[ Afbeelding ]
Levita schreef:Ik val hier ook weer binnen. Vorige week bij 2 merries geweest en 1 sprak mij heel erg aan. Met name net karakter. Zo ontzettend braaf, voorwaarts maar controleerbaar en totaal niet kijkerig. Ze is 5 jaar oud en moet nog veel leren. Maar ik ben wel een echte dressuurprikker, en dit is een springpaard. Mijn instructrice vraagt zich af of ik op den duur niet meer wil, dan dat het paardje dressuurmatig zou kunnen. Maar het dier is zo jong nog en pas 5 maanden onder het zadel. En ze is zo braaf. Pffff lastig hoor.
N0a schreef:Ik ben vandaag wezen kijken bij een bijna 5 jarige ruin. En dit is hem hoorwe hebben alles al doorgesproken, maar voor de vorm slaap ik er nog even een nachtje over.
Hele lieve mensen. Mocht ook zo t paard even mee nemen langs de weg. Kwamen we fietsers, auto's, drones, mensen op skeelers tegen. Paard gaf geen kick, hij vond het allemaal leuk. Voelde zo vertrouwdhelemaal blij. Morgen maar eens alles gaan regelen.