Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:45

MISTRAL94 schreef:
Wat een lieve reacties :o

xkusjeirene: Ze komt uit Merelbeke vlakbij Gent. Normaal heb je natuurlijk helemaal niet te maken met grensovergangen. De Belgen vinden de Nederlanders natuurlijk nalatig omtrent de corona. Misschien laten ze ons daarom flink zweten :+

Alja: ja het is voor mij ook een enorme omschakeling. Van veel wit naar geen wit :') ik was bang te gaan vergelijken. Maar goed doe je hoe dan ook wel. Ongeacht de kleur.

Spaansepony: Ik had enorm lopen inlezen en zoeken overal. En dacht heb uitgebreid contact met paardenpunt Vlaanderen en de corona lijn. Dat mail contact had ik ook uitgeprint. Dus ik dacht moet lukken. Maar wat jij schrijft bleef ook hangen niets is soepel verlopen in dit proces :+ en controle van het rijbewijs denk wat een onzin :') Maar goed heb mijn mond maar gehouden. Ik denk dat hij ook wel door had toen wij beide de tassen in wilde duiken voor papieren dat hij dacht, die zijn goed voorbereid. Nou ja een beetje extra spanning in je leven... Ik vind haar ook veel knapper. Ik dacht straks heb ik dat paard mooi gemaakt in mijn hoofd en kom ik daar staat daar een aardslelijk paard :')

Noa gefeliciteerd met de verkoop van je paard. Wat fijn dat je vooruit kunt gaan kijken nu!

Delaja wat jammer dat je nog geen paardjes gaat kijken.

Milo hij is wel knap. Hoe groot is hij? Weet niet of ik het al gevraagd heb hoor :o

Ja, dat zijn natuurlijke lastige situaties nu, Nederland en Vlaanderen blijft toch altijd een liefde en haat relatie :p Gelukkig zijn jullie alsnog de grens over gekomen. Ik denk ook dat ze niet heel veel keuze hadden om jullie in België te laten. Dus fijn dat het goed is gekomen en nu genieten van je prachtige paard!!

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:54

MISTRAL94 schreef:
Eigenlijk zou er een topic moeten komen voor mensen die net een paard aangeschaft hebben dit jaar ofzo zodat je daar kunt kletsen over dingen waar je tegen aan loopt oid :D

Goeie! Hihi

PSvanLot

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:56

Super leuk voor je Mistral! Alles uiteindelijk goedgekomen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:57

Milo2012 schreef:
MISTRAL94 schreef:
Eigenlijk zou er een topic moeten komen voor mensen die net een paard aangeschaft hebben dit jaar ofzo zodat je daar kunt kletsen over dingen waar je tegen aan loopt oid :D

Goeie! Hihi

Absoluut! Ik lees hier graag mee, maar anderzijds vind ik het ook leuk om updates te geven en lezen

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:07

Topic voor paardjes die dit jaar aan zijn gekocht is zeker een leuke! Maakt het net wat makkelijker updates te plaatsen.

In ieder geval gefeliciteerd iedereen met jullie nieuwe aanwinsten.

Paard wel niet gekocht, dan nog eens de grens overgang in België. Je hebt er wel een mooi verhaal van gemaakt. Kan het alleen maar mooier zijn nu ze in de wei staat bij jou.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 20:08

Gefeliciteerd Mistral!! Hoe komt dat plots, dat ze dan toch terug contact opgenomen hebben met jou? Ik dacht dat het plots sinds de corona crisis dood stil geweest was van hun kant uit en ze plots ook voor 1000 euro meer online stond?

Hier een Belg, dusjha, de grenzen zijn hier "streng" bewaakt. Wij nemen het inderdaad allemaal veel serieuzer, maar ik had liever toch in Nederland gewoond tijdens deze crisis :')

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:38

MISTRAL94 schreef:
[ [url=m/d6gHAu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is er <3 niet de meest charmante foto naast een hoop stront, maar het gaat om het idee.
Was een hele lange dag, met de nodige emoties en spanningen. Bij de grens verliep het niet soepel. Troffen natuurlijk een overijverige beambte. Die tot 2 keer toe zei dat het geen terechte verplaatsing was. Wilde de papieren niet zien. Wilde weten waarom we met z'n tweeën waren. Moest mijn rijbewijs laten zien en toen liet hij ons gelukkig door rijden. Was behoorlijk zweten. Voor ons werd een bestelbusje terug gestuurd. Zijn prima ontvangen bij de eigenaar. Niets meer van het rare gedrag van afgelopen tijd. Hebben nog koffie gedronken met de eigenaar en zijn vrouw. Kwam ook wel naar voren dat hij wel een beetje spijt heeft van de verkoop. De trailer vond ze toch wel heel spannend. En heeft na ruim 4 uur op de trailer gestaan te hebben, nog even de benen kunnen strekken in de bak. Mijn oudje van 28 was niet te spreken dat ze in de stal naast haar kwam te staan. Dus die heeft staan bokken, schoppen tegen de wand en een hoop gegil. Maar ze waren rustig toen ik kwam.

Gefeliciteerd! Fijn dat je haar eindelijk hebt, na deze pittige weg die jullie hebben afgelegd (letterlijk en figuurlijk)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:09

StonedRomy schreef:
Topic voor paardjes die dit jaar aan zijn gekocht is zeker een leuke! Maakt het net wat makkelijker updates te plaatsen.

Paard wel niet gekocht, dan nog eens de grens overgang in België. Je hebt er wel een mooi verhaal van gemaakt. Kan het alleen maar mooier zijn nu ze in de wei staat bij jou.

Zo roerig is mijn leven ook. Het gaat bij mij nooit van een leien dakje :') ik moet altijd enorm vechten overal voor, vraag mij niet waarom. Maar ze was het meer dan waard *\o/*

Psvanlot heb ik van jouw aanwinst een foto over het hoofd gezien? Of heb je die niet geplaatst?

Calipsolover: ik heb een hele lieve vriendin die hem gebeld heeft. Hij gaf in het gesprek ook aan dat ik de nieuwe prijs niet hoef te betalen. Maar dat er gesproken moest worden over de onkosten.

Domi94 dank je wel

Zou er dan een huiskamertopic van gemaakt moeten worden? Wie voelt zich geroepen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:18

had der hier niet geplaatst. ik doe je een pm

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:44

Noa, fijn dat het paard verkocht is, op naar een nieuw hoofdstuk.

Delaja, jammer maar er zijn genoeg paardjes nog.

Mistral, Haha dit was ook te verwachten, maar nu willen we leuke updates hoe het gaat. En 1,62 is een mooi dames paardje zeg ik altijd maar.

Ik had nog drie leuke dieren gezien. 1 in Duitsland, mensen akkoord met mijn bod maar toen zag ik twee andere op zelfde adres. Daar heb ik morgen een afspraak mee, en zie dat ze nu al uit de advertentie gehaald zijn. Ze was ook vrij ongeduldig aan de telefoon dus ben benieuwd of ze nog te koop zijn. Het is 2 u enkele reis, dus ik bel morgen wel even van te voren of het nut heeft of ik eraan kom.(dat grapje ken ik inmiddels). Anders rij ik net zo lief naar Duitsland.

De Johnson is gister verkocht en opgehaald, die gaan dr dressuurmatig verder opleiden wat ik begreep en dan zoeken ze in de toekomst ook een huisje voor.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:02

Die van milo is 1.62

Die van mij is 1.69 tenminste dat stond in de advertentie :+ moet wel zeggen dat ik een deken 205 ongevoerde gekocht had van Horsegear maar daar verzoop ze in. Zelfs de 195 is nog ruim :D maar het is ook wel een compact paard.

Oh die merrie al verkocht? Dat heb je snel gedaan. Hoeveel paarden voor de handel wil je erbij hebben?

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:13

MISTRAL94 schreef:
Die van milo is 1.62

Die van mij is 1.69 tenminste dat stond in de advertentie :+ moet wel zeggen dat ik een deken 205 ongevoerde gekocht had van Horsegear maar daar verzoop ze in. Zelfs de 195 is nog ruim :D maar het is ook wel een compact paard.

Oh die merrie al verkocht? Dat heb je snel gedaan. Hoeveel paarden voor de handel wil je erbij hebben?

Oh lekker slim van mij! Leest zo makkelijk op mijn telefoon.

Ik kan 4 extra kwijt in feite. Die boxen heb ik leeg. En als ik de ezels naar buiten schop in de paddock met schuilstal en de Welsh ponys ook heb ik meer ruimte 2/3 plekken extra. Maar dat is eigenlijk niet de bedoeling ervoor. Want alles staat te hinniken en te balken tussen 18/19 u want dan willen ze heel graag naar binnen. :+

Had ik jullie al verliefd laten worden?
Afbeelding

En Gerrit heeft humor
Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:29

Oh wat zijn ze toch leuk <3 als ik zelf genoeg ruimte zou hebben zou ik ook ezeltjes willen.
En ik blijf ook Gerrit fan! Ik val erg voor oogopslag. Ik vind hem een leuke oogopslag hebben.

Mijn dochter zei dat ze de merrie wel mooi vind maar dat ze niets met bruine paarden heeft. Ze vindt bont gewoon mooier :+

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:43

MISTRAL94 schreef:
StonedRomy schreef:

Zo roerig is mijn leven ook. Het gaat bij mij nooit van een leien dakje :') ik moet altijd enorm vechten overal voor, vraag mij niet waarom. Maar ze was het meer dan waard *\o/*

Psvanlot heb ik van jouw aanwinst een foto over het hoofd gezien? Of heb je die niet geplaatst?

Calipsolover: ik heb een hele lieve vriendin die hem gebeld heeft. Hij gaf in het gesprek ook aan dat ik de nieuwe prijs niet hoef te betalen. Maar dat er gesproken moest worden over de onkosten.

Domi94 dank je wel

Zou er dan een huiskamertopic van gemaakt moeten worden? Wie voelt zich geroepen?

Ik zou dat wel willen doen als ik zou weten hoe dat moet :+ ben niet zo handig met bokt... :')

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:45

Spaansepony schreef:
MISTRAL94 schreef:
Die van milo is 1.62

Ik kan 4 extra kwijt in feite. Die boxen heb ik leeg. En als ik de ezels naar buiten schop in de paddock met schuilstal en de Welsh ponys ook heb ik meer ruimte 2/3 plekken extra. Maar dat is eigenlijk niet de bedoeling ervoor. Want alles staat te hinniken en te balken tussen 18/19 u want dan willen ze heel graag naar binnen. :+

[ [url=m/jwjjev.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Gerrit heeft humor
[ [url=m/FzDLug.png]Afbeelding[/url] ]

Oh wat zijn ze leuk! <3
T Is dat wij de paarden niet meer aan huis hebben anders had ik het wel geweten.. :+:

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:45

MISTRAL94 schreef:
Oh wat zijn ze toch leuk <3 als ik zelf genoeg ruimte zou hebben zou ik ook ezeltjes willen.
En ik blijf ook Gerrit fan! Ik val erg voor oogopslag. Ik vind hem een leuke oogopslag hebben.

Mijn dochter zei dat ze de merrie wel mooi vind maar dat ze niets met bruine paarden heeft. Ze vindt bont gewoon mooier :+

Ik snap dat ze bont mooi vind, al vind ik bont met weinig wit mooi :+
En ben veroordeeld over mijn eigen maffe bontje.
Zal morgen wel eens fito van haar zoeken. Ik jou ook echt van mooie spikkels trouwens!

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 00:08

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 00:14

Leuk! Ik heb mij daar gemeld omdat ik hier eigenlijk niet meer hoor.

Spaansepony ben benieuwd naar foto's van jouw bonte. Ik zal morgen in het andere topic wel even foto's plaatsen van mijn bontjes. Ook al heb ik er nog maar 1 van

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 01:16

Ik heb even flink zitten bijlezen, wat een leukerds allemaal!

Vind die van jou in het bijzonder knap, mistral. En gerrit bijft leuk <3

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 02:01

Ik zit momenteel met een dilemma, wie mag ik een pb sturen? :o

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:59

Ketly schreef:

Stuur maar hoor

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:03

Spaansepony schreef:
MISTRAL94 schreef:
Die van milo is 1.62

[ [url=m/jwjjev.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Gerrit heeft humor
[ [url=m/FzDLug.png]Afbeelding[/url] ]

Die ezeltjes zijn echt leuk <3

Hoeveel paarden, pony’s en ezels heb je nu staan? Volgens mij een hoop?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:44

Ketly schreef:

Ja hoor, stuur maar. Je hebt half kans; ik kan je wel of niet helpen :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:54

Ketly schreef:

Ook mij mag je een pb sturen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:56

Mijn pb staat ook open!