Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:19

Isabel, klopt helemaal, gra merrie van De Bilterhoeve (dus BE) v. Brijol ;)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:34

linda2008 schreef:
Isabel, klopt helemaal, gra merrie van De Bilterhoeve (dus BE) v. Brijol ;)

Gaaf. Mooi ding. Ga je haar laten dekken?

(De fjorden-fanaat komt even naar boven. :') ) Bijrol is een goede hengst. Hij heeft mooie nafok.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:55

Haha leuk! Nee zij wordt niet gedekt, ik sta te popelen om te kunnen gaan rijden ;) misschien dat mijn jaarling (v. Jelte) over twee jaar eerst een keer gedekt wordt voor het beleren :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:05

linda2008 schreef:
Haha leuk! Nee zij wordt niet gedekt, ik sta te popelen om te kunnen gaan rijden ;) misschien dat mijn jaarling (v. Jelte) over twee jaar eerst een keer gedekt wordt voor het beleren :)

Leuk! Jelte is ook echt prachtig. Dat is echt een toppertje in de dop :D

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:27

Gimme_Joy, gaat goed zeg!
Grappig he met lange teugelen. :D

Haha Granoek, het zal wel wennen dat hij zich zo druk maakt als hij bij zijn vriend vandaan is, ondertussen loopt hij wel lekker actief. :P
Malik is daar trouwens heel makkelijk mee, mijn shet hinnikt altijd als ik Malik meeneem maar Malik interesseert het geen drol.

Knappe Gentle!
Zo schoon is Malik nog nooit geweest! :D
Lust hij het bit wel? :=

Rivano, gelukkig braaf geweest bij de tandarts.
Dat is toch ff een dingetje, Malik vond die klem in zijn mond ook spannend, dacht fftjes dat hij zou gaan paniekeren maar toen gaf hij zich toch maar over aan die rare fratsen.

Isabel, gelukkig is Joep nu veilig verklaard! :))

Fransje, lijkt wel of je op het strand bent zoveel ruimte!
Dat verplaatsen van de achterhand is eenbgoede oefening! :j
Lief koppie!

Orchidee, kijk Joy eens gaan!
Super dat hij zo braaf is!

Linda, leuke fjord is Raika!
Ook al lekker aan het rondslingeren.

Malik gaat ook goed!
Langs de weg gaat super, schrikt eigenlijk nergens van, grote vrachtwagens en scooters zijn iets spannender maar het enige wat er dan gebeurt is dat zijn ogen wat groter worden. :D
Longeren gaat ook goed, draven is wat makkelijker ook, hij was wel een keer omgedraaid, zat de longerlijn over zijn hals, toen ging hij ff schrikken. :P
Maar das allemaal wel goed, went vanzelf.
Verder luierd hij er op los, mijn dochter was al ongerust omdat hij zoveel lag. _O-

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:33

Wat leuk om jullie vorderingen te lezen.

Gimme_Joy. Leuk zeg op die manier longeren. Ik volg je ook al op de westernafdeling ;)

Wat een knapperd die Gentle <3

fijn als ze braaf zin bij de tandarts, Rivano :)

Wat een leuk filmpje Orchidee!

Prachtige fjord zeg! <3

MirandaFuego, Puppy's kunnen rare wendingen maken tijdens het longeren. haha maar ze leren er wel van toch.

hier ben ik lekker rustig aan bezig, ik merk dat Smiley wel zin heeft om dingen te doen. De hele dag in de paddock staan vind het blijkbaar niet zo leuk, want na een tijdje probeert hij eruit te komen.
Het liefst wil hij lekker tegen je aan hangen en aandacht.

Longeren doet hij echt perfect, luist goed naar mijn stemhulpen en vooral de whoa knop zit er duidelijk op.. :j Hij is vreselijk leergierig
Ik heb er zelfs al opgezeten. :o Hij was zo braaf..in de longeercirkel gedraafd en dat ging zo goed!

Afbeelding

Nu weer lekker een paar dagen wandelen en rustig aan verder oppakken. Hoe vaak per week doen jullie longeren en eventueel erop zitten?
Ik sta op een trainings/pensionstal en zij geven aan dat ik nu even moet door pakken zodat hij straks in de wei lekker kan verwerken. Zelf doe ik liever iets rustiger aan, omdat we hebben geen haast hebben.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:56

Ik zat er ongeveer 1x pw op, maar was wel bijna dagelijks met hem aan het werk. Al is Joep wel al bijna 10. ;)

De afgelopen maand heb ik er niet opgezeten en ben ik eigenlijk alleen bezig met oefeningen voor mijn opleiding én Equiday. :D Als Equiday voorbij is ga ik de intensiteit ophogen. Ik laat binnenkort een zadel passer komen en dan moet hij kunnen draven. Hopelijk heb ik dan iets later ook een fijn zadel waardoor we echt aan de bak kunnen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:04

Ten eerste, doe vooral waar je jezelf het beste bij voelt. Het is jouw paard, dus jouw beslissing.

Ik zit nog helemaal niet op mijn 4-jarige en longeren doe ik ook nog niet.
Oefen nu 1 a 2 keer in de week onze "werk aan de hand oefeningen" en daarnaast wandel ik nu nog twee a drie keer per week duur en afstand daarvan varieert.
Verder staat ze overdag lekker op het land in de kudde.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 11:17

Ah leuk Loody! Enne, waar staan jullie (mag ook in pb), die roundpen komt me bekend voor! :D

Gister weer wat vrijheidsdressuur gedaan, maar Joy was een beetje ongeduldig. Ik wil haar nu de spagaat aanleren, maar ze had er geen geduld voor :o . Dus maar een beetje wat dingetjes herhaald. Morgen ga ik weer met zadel longeren en zondag heb ik les.

Over dat te snel gaan, ik zit er ook best mee. Ben ik niet te vroeg oid? Maar Joy wordt heel vervelend van "stilstaan" of het grondwerken. Dus nu doorpakken en dan kan ze straks lekker het land op.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:39

Gimme_Joy schreef:
Ah leuk Loody! Enne, waar staan jullie (mag ook in pb), die roundpen komt me bekend voor! :D

Gister weer wat vrijheidsdressuur gedaan, maar Joy was een beetje ongeduldig. Ik wil haar nu de spagaat aanleren, maar ze had er geen geduld voor :o . Dus maar een beetje wat dingetjes herhaald. Morgen ga ik weer met zadel longeren en zondag heb ik les.

Over dat te snel gaan, ik zit er ook best mee. Ben ik niet te vroeg oid? Maar Joy wordt heel vervelend van "stilstaan" of het grondwerken. Dus nu doorpakken en dan kan ze straks lekker het land op.

Ik stuur je een pb.

Precies dat. Smiley wil graag wat doen. Ik merk idd dat hij vervelend wordt als hij niets doet. Hij gaat ook straks lekker het land op en mag dan lekker doorgroeien en verwerken.
Alleen maar in de paddock staan en wandelen door het bos en grondwerken is niet helemaal zijn ding nu.
Maar heb hem natuurlijk ook nog niet zo lang.
Hij doet wel alsof hij hier al jaren staat. Zo relaxed

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:00

Loody, wat een braverd!
Zelf zou ik het liefst straks 'vaak' korte momenten opbouwen met rijden.
Maar dan wel wat later en zonder stoppen, ik wil juist graag dat het lichaam zich gaat aanpassen aan het ruitergewicht.
Gewoon doen wat jij wil, en natuurlijk hoe het bij je paard past.
Andere mensen vinden allemaal wat anders, niks moet.

Mijne is op het moment ook een beetje vervelend maar volgens mij kun je dan juist beter niet opstappen! _O-
Dan gaat hij zijn vrienden maar lastig vallen. ~~}>
Malik is in februari drie geworden, maar ik ga er nu nog niet op.
Ik heb nog heel veel ernaast te doen, ben nog maar net begonnen met longeren en dat doe ik een paar keer per week.
Verder wat grondoefeningen, vrijheidsdressuur en verkeersmak maken.
Als dat allemaal onder de knie is ga ik met hem fietsen en bij het meer longeren.
Dan zie ik wel weer verder. :j
Heb er zo ook errug veel plezier van dus het rijden kan wat mij betreft best wachten.

Dit is mijn 'achtertuin' (foto met mijn vorige paard) dus daar ga ik me wel vermaken met Malik! :))

Afbeelding

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:02

Oh, Gimme_Joy, misschien moet je de splagaat eerst voordoen! :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 12:14

MirandaFuego schreef:

>;) Dan scheur ik uit mn broek... :')

En dan mag Joy eerst haar telefoon inleveren, want anders gaat dat filmpje de dag erna viral... ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:32

Ik doe met Joy nu 3x per week maximaal een half uurtje onder het zadel, met elke keer een dag er tussen. Op die dagen doe ik grondwerk, spelen we wat of heeft hij vrij. Zo probeer ik het leuk te houden voor hem, toch wat vooruitgang te boeken, zonder hem te overvragen.

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:30

Gimme_Joy schreef:
MirandaFuego schreef:

En dan mag Joy eerst haar telefoon inleveren, want anders gaat dat filmpje de dag erna viral... ^)

_O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:03

Hoe leer je spagaat aan, GJ? Lijkt mij ook wel een leuke oefening.

Vervelend doet Joya vooral met haar "partners in crime" in de kudde. Ze staat met 10 andere paarden waarvan er 4 tussen de 4-6 jaar zijn en die zoeken elkaar echt op. Ze zetten regelmatig de boel op stelten zodat ze met zijn alle de benen even strekken. Zijn het clubje 20-plusser niet altijd blij mee :D :Y)

MirandaFuego schreef:
Verder wat grondoefeningen, vrijheidsdressuur en verkeersmak maken.
Als dat allemaal onder de knie is ga ik met hem fietsen en bij het meer longeren.
Dan zie ik wel weer verder. :j
Heb er zo ook errug veel plezier van dus het rijden kan wat mij betreft best wachten.

He, dat heb ik ook! :j Ben nu wel zover dat ik het fietsen aan durf maar wacht nog even tot ze echt op de wei staan. Nu heeft ze nog weleens de neiging om als ik even niet oplet in het gras te duiken.. Mag niet, en doet ze ook niet als ik oplet maar zodra ik op het verkeer moet letten oid grijpt ze haar kans -O-
Is met wandelen nog wel te doen maar met de fiets minder handig.

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:22

Oh fransje, dat kan lastig zijn!
Malik doet dat dan weer niet, maar kan zich wel sterk maken, hij is voor een arabier echt mega lomp. :=
Ik verwacht met fietsen dat als we harder gaan, hij nog harder wil, dus ik wil wel ff duidelijk hebben dat de rem werkt.
En dat hij genoeg ruimte laat voor de fiets, ook wel handig. :D

Ik wil hem het liefst straks ook op de wei halen en brengen met de fiets, ik moet dan langs de drukke weg hier.
Hij gaat dan overdag op de wei en s'avonds weer naar huis, omdat hij anders een graasvoet ontwikkeld.
En is gewoon ook lekker om hem zo supermak te krijgen. :j

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:27

Welkom Loody! Veel plezier met die leukerd! :D Lief snoetje zit erop. <3 Het rijden ziet er lekker ontspannen uit. :j
En in verband met verder beleren, volg gewoon je gevoel. Als jij het liever rustiger aan doet en regelmatig bezig blijft, gewoon doen. Ik probeer ongeveer 1 keer per week te longeren en voorlopig maximum 1 keer per week 5 a 10 minuten 'rijden'. De mijne wordt 4 jaar in juni. Verder wissel ik af met grondwerk/schriktraining, fietsen, wandelen enzo.
Zelf ben ik ook meer fan van aan het werk blijven, maar wel rustig aan. :)

Isabel_k: Wat super dat Joep zoveel beter is! :D Geweldig om dat ook te horen te krijgen van iemand anders. :))
Super leuke foto's van jullie samen ook! <3

CubaLibre: Gentle doet het zo goed he, leuk om hem lekker wit te zien! :D Hij wordt er zeker niet lelijker op nu hij in Nederland staat. :~

fransje23: Fijn dat het oefenen woensdag beter ging dan de vorige keer! *\o/* Was het pas de tweede keer dat jullie op de rijvereniging oefenden?

Orchidee14: Wat doet Joy het goed zeg! Die oortjes. :(:) :P

linda2008: Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Ik vind Raika een leuke naam! :D Mooie leeftijd ook om rustig aan te beginnen! :)

MirandaFuego: Fijn dat Malik zo rustig op het verkeer reageert! Even grote ogen opzetten is best knap met vrachtwagens haha! Die van mij is minder stoer bij groot verkeer. _O-
En ik ben jaloers op jouw achtertuin! :wow:

Gimme_Joy: Haha, dat hoofdje van Joy als je springt! :D Fijn dat je lesgever zorgt dat je niet te snel gaat. Soms is het zo verleidelijk he... :o

Gimme_Joy schreef:
MirandaFuego schreef:

_O- _O- _O-

Fietsen hier gaat redelijk goed, alleen in stap wilt Aliaa achter de fiets aan kruipen. Gelukkig is Aliaa niet onhandig en weet ze maar al te goed waar ze haar voeten neerzet. :P De rem en vooruit werken ook redelijk goed. :D
Wij zijn ondertussen bezig met de jambette aan te leren. We hebben nog maar 2 keer kort geoefend, maar ze snapt het principe. Enkel het uitslaan nog. :P Ik merk ook dat ze beter reageert op oefeningen die ik aanleer zonder druk.
En vandaag zijn wij zo gaan wandelen:
Afbeelding

Afbeelding

*\o/*

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:01

Wat een leuk topic, mag ik mij ook aanmelden?

Ik heb een (bijna: 14 mei) 4 jarige paint. Gekocht toen hij 4,5 maand oud was:

Afbeelding

En bij mij gekomen toen hij 6 maande was.

Afbeelding

‘Swinters hield ik hem op “stal”, in een groepje van max 5 paarden van verschillende leeftijd, geslacht en formaat. Ging ik lekker met hem aan de slag.
Veel gekke dingen geoefend. Voetjes geven, vast staan, meelopen, toen hij ouder was singeltje om, dekentje op, wandelen op straat etc.

Zomers ging hij het land op en mocht hij van mei-nov vakantie vieren. Kwam ik alleen kijken of hij er goed bin stond, appeltje geven, aai over de bol, soms een lekkere poetsbeurt en voor de rest was ik aanwezig.

Afbeelding

‘Swinters haalde ik hem dan weer terug naar stal en gingen weer aan de slag. Schriktraining, wandelen, trailer laden, toen hij oud genoeg was lange lijnen etc.

Afbeelding

Ik heb een heerlijk makkelijk paard nu. Veel gewend. Hij staat nu op de Veluwe en daar kunnen we km’s wandelen. Voorheen stonden we in de randstad en wandelde we langs snelwegen. Niks was een probleem.

Nu zijn we zo ver, om verder te gaan. Hij is zadelmak. Ik wil hem western beleren.

Afbeelding

Mijn plan is dat wij beginnen na mijn herstel (ben herstellende na een operatie) zal ergens eind mei zijn denk ik!

Vlak voor mijn operatie eens een krukje naast hem gezet, daar op gestapt, wat gesprongen. Aan zowel de linker als rechterkant gedaan. Dit was helemaal geen probleem, hij stond mij echt aan te kijken “Holy cow, wat doe jij” :')

Omdat ik momenteel herstellende ben, heeft hij het super relaxt. Zijn verzorger wandelt wat met hem, gooit en wat los en geeft hem vooral heel veel liefde.
Dit zijn voornamelijk de foto’s die ik toegestuurd krijg _/-\o_

Afbeelding

Een hebben geen haast :o

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:30

Welkom Paint_girl! Prachtige paint heb je!

Leuk zoveel westernpaardjes hier :j

Tuig staat haar prachtig, Retjehorse!

Retjethorse schreef:
fransje23: Fijn dat het oefenen woensdag beter ging dan de vorige keer! *\o/* Was het pas de tweede keer dat jullie op de rijvereniging oefenden?

Nee, ik oefen 1 a 2 keer per week bij de rijvereniging. Maar was wel de tweede keer in de buitenbak meestal oefen wij in de hal. .

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:48

Zoowh kijk Aliaa eens helemaal in stijl wandelen!
Mooi! :))
En de jambette aan het oefenen, ook heel leuk.

Leuk paard Paint_Girl, gaat allemaal al lekker met jullie zo te horen.

Fransje, wel handig dat je zo in de binnenhal kan met slecht weer.
En buiten ook natuurlijk, goeie oefening.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:54

Wat leuk allemaal! Veel western paarden ook. :))

Vandaag was ik met Joep in België voor mijn opleiding. Hij was - super saai - ontzettend braaf. :D Direct zonder twijfelen op de trailer en ook op het vreemde terrein, in een vreemde stal was hij de rust zelve.
Afbeelding

Vlak voor we thuis gingen laden kreeg hij nog wel even een rol beroerte van mijn nieuwe hooinet dat op de poetsplaats lag. :+ We hebben het hier wel over Joep natuurlijk. _O-

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:26

Retjethorse, dat ziet er al mooi compleet uit zo :j

Paint-girl, welkom!! Wat fijn dat je paardje al zo veel gezien heeft, daar heb je echt een mega voorsprong mee ;)

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 13:16

Isabel, wat fijn dat hij zo rustig bleef!
Behalve dan bij zijn hooinet. :+
Het mooie is wel dat als ze eenmaal weten dat het eten is, het probleem gelijk over is. :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 13:22

Paint_Girl: Wat een leukerd! Ik hou van veel wit! :))

fransje23 schreef:
Welkom Paint_girl! Prachtige paint heb je!

Leuk zoveel westernpaardjes hier :j

Tuig staat haar prachtig, Retjehorse!

Retjethorse schreef:

Nee, ik oefen 1 a 2 keer per week bij de rijvereniging. Maar was wel de tweede keer in de buitenbak meestal oefen wij in de hal. .
Dank je wel, ik ben zelf nogal verliefd op het tuig waardoor ik het regelmatig op Aliaa wil leggen. :')
Er komen inderdaad nog veel westernpaarden voorbij hier. :))
Handig dat je zowel binnen als buiten kan oefenen.

MirandaFuego schreef:
Zoowh kijk Aliaa eens helemaal in stijl wandelen!
Mooi! :))
En de jambette aan het oefenen, ook heel leuk.
Dank je. <3
Jambette vind ik een van de leukere kunstjes! *\o/*

Isabel_k schreef:
Wat leuk allemaal! Veel western paarden ook. :))

Vandaag was ik met Joep in België voor mijn opleiding. Hij was - super saai - ontzettend braaf. :D Direct zonder twijfelen op de trailer en ook op het vreemde terrein, in een vreemde stal was hij de rust zelve.
[ [url=m/hfXlc8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vlak voor we thuis gingen laden kreeg hij nog wel even een rol beroerte van mijn nieuwe hooinet dat op de poetsplaats lag. :+ We hebben het hier wel over Joep natuurlijk. _O-

[ [url=m/kr2jGe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat goed van Joep zeg! :D Super stoer dat jullie dit kunnen doen.
Wel grappig dat hij bang was van het hooinet haha! _O-

linda2008: Paardlief is min of meer compleet qua outfit, nu ik nog. :P

Aliaa besloot vandaag het uitslaan bij de jambette spontaan aan te bieden dus ja, lekker makkelijk zo. :P Nu nog werken aan de hoogte en nadien aan het been langer in de lucht houden! *\o/*

Nu ik het filmpje zelf zie, valt me dus op dat mijn hand met de leadrope een eigen leven gaat leiden. >;)