Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:14

Zo, weer een tijdje afwezig geweest hier. Maar de training met rijden gaat tot nu toe weer met een fijne stijgende lijn.

Afgelopen zondag hebben we iets heel anders gedaan. Namelijk een workshop schrik training bij ons op stal.

Het hele verhaal heb ik in een topic staan, dat is deze:
[ITP] History @ workshop Schriktraining

Nog een leuke foto van op het matras stappen.

Afbeelding

Ook heb ik een filmpje gemaakt, aangezien History deze maand alweer 2 jaar in mijn leven is. Een leuk overzichtje van toen tot nu. Voor wie interesse heeft:

http://youtu.be/hSsZ2b8dUhU

Babootje

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:35

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:36

Zoiets wil ik met de mijne ook gaan doen! Ik moet alleen eerst nog wat vaker oefenen met wandelen buiten met Takoda. Mijn instructrice woont een kwartiertje van me vandaan dus dat vind ik voor nu nog te ver. Zijn nu ook nog heel veel sloopwerkzaamheden aan een huis waar ik dan langs moet. We wandelen nu wel maar dan zoek ik nog rustige plekjes uit zoals de polder en het bos waar ik via het pad langs mn huis heen kan. Stapje voor stapje breiden we dat ook weer uit.

Afbeelding
Soon..... hahaha :+

Afbeelding
Madam weer aan het werk :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:57

Gisteren dan de eerste keer op Rico gezeten thuis! Wat was hij braaf! :D Keek niet op of om van alles, niet van de sprongen of staanders, niet van het hooi, van de schäffer, van niets. Enkel een plasje op de hoefslag was beetje eng :D
Ook weinig spanning bij het opzadelen in de poetsplaats, wel wat nerveus en trippelen, maar das wel normaal voor een 3j welke 3 dagen op een nieuwe plaats staat :)

Knappe foto's van history, wat doet hij dat braaf! En leuk topic! Sneu dat je ziek was!
Boston: ze ziet er goed uit :j

Babootje: hij vond het idd wel wat spannend toen! Fijn dat hij nu zo relaxed is!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:10

Leuke foto Boston.
Fijn dat ie zo braaf gaat Charisma.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:59

Oh dat filmpje Babootje, die vond het eng :D Gelukkig gaat het nu een stuk rustiger :)

Super Charisma, zo heb je in elk geval wel een goeie start genomen :)

Mijne heeft plots enorme moeite met tempocontrole. Hij wil alleen maar lopen... Zondag bleef hij maar door m'n hand lopen en steeds weer aangalopperen, dus heb ik hem een hele tijd laten galopperen tot hij het niet zo leuk meer vond. Daarna was ie wel flink(er).
Gisteren kwam de fysio/zadelpasser om z'n zadel te checken en ze vond hem wat vast op 1 plekje in de rug, dat is nu losgemasseerd. Benieuwd of het loperige daarvan kwam, of gewoon een 'moeilijke' fase..

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:12

Wat een leuk paard Orsje, zo lief ook met dat meisje erop <3 Gave beschermers ook op die foto, waar zijn die van?

Gaaf Charisma! Ik vraag me wel af wat een schäffer is :P

Mallootje schreef:
Mijne heeft plots enorme moeite met tempocontrole. Hij wil alleen maar lopen... Zondag bleef hij maar door m'n hand lopen en steeds weer aangalopperen, dus heb ik hem een hele tijd laten galopperen tot hij het niet zo leuk meer vond. Daarna was ie wel flink(er).
Gisteren kwam de fysio/zadelpasser om z'n zadel te checken en ze vond hem wat vast op 1 plekje in de rug, dat is nu losgemasseerd. Benieuwd of het loperige daarvan kwam, of gewoon een 'moeilijke' fase..

Mijne deed dat ook een dag...Toen had hij geloof ik opeens door dat galopperen een stuk makkelijker is dan draven dus probeerde hij de heeeeele tijd aan te springen. Ik werd er echt helemaal gek van, zat nog net niet te huilen. Ik kon gewoon niets meer. De keer daarna probeerde hij het nog één keer en sindsdien heeft hij het niet meer gedaan. Hopelijk is het bij jou ook snel weer over....

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:36

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:14

Orsje wat een leuk filmpje van jouw History! De andere History was idd wel wat ril in het begin.

Leonie wat draaft hij braaf over de balken zeg!

Ik heb Elmo vanmiddag naar de kliniek gebracht. Zijn koker blijft ook na een week penicilline spuiten nog te dik en te hard. Het is wel verbeterd, maar niet genoeg.
Morgenochtend krijgt hij een echo om te achterhalen waar de ontsteking vandaan komt en om een behandelplan te bepalen.
Ik had alleen morgenochtend geen vervoer voor hem, dus mag hij er een nachtje logeren. Morgenvroeg rij ik er zelf heen en ben er dan bij als hij onderzocht wordt.
Ik hoop dat we er dan nu achterkomen wat hij echt goed behandeld kan worden.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:35

Wat vervelend Marije. Hopenlijk knapt hij snel op

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:59

Nou moet ik even goed denken van welke lijn die beschermers zijn. Heb er ook het dekje en oormutsje van.
Ik meen een lijn van Harrys Horse.

Hier is het filmpje van de schriktraining!

https://youtu.be/E9FXFLoaQH8

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:16

Leuk filmpje hoor!
Die wip is leuk met die gewichtsverplaatsing.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:06

Haha die sjef. Wtf moet ik nu met mijn benen doen. Leuk hoor die filmpjes.

History was inderdaad beetje schieterig in het begin.

Succes marije. Hopen dat het simpel op te lossen is.

Wij hebben gister ons eerste galopje gedaan. Was er nog niet van gekomen maar ging gelijk mooi rustig en met best veel balans *\o/*

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:36

Babootje, pff ik kreeg van dat filmpje helemaal weer een beetje een benauwd gevoel vanwege Haydn ...
Maar die kneep er ook erg bij met z'n staart en ging dan echt rennen ook nog .
Gelukkig zeg je dat hij nu een stuk braver is.
Leonie, wauw wat is Sjef toch een braverd, en wat heb je hem al lekker aan het lopen :)
Marije, wat vervelend dat het niet genoeg opknapt, ik hoop dat ze snel met iets komen wat wel goed helpt.
Pol013, wat super , heerlijk gevoel moet dat je hebben gegeven.

Gisteren gereden met Hudson, ik dacht " ik stap gewoon voor de stal op " Hudson wilde niet stilstaan dus ik hup steeds met het krukje erachteraan ... Na 5 pogingen kon hij het geduld opbrengen om 4 sec te blijven staan hihi... Toen over het pad ( zon 50 meter ) naar de bak gestapt ...super braaf, en heel fijn kunnen rijden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:56

Die van mij had die schietreactie (wtf doe jij daar boven) toen ik hem de eerste keer als handpaard wilde pakken. En zoef, weg was hij.
Maar wel fijn dat hij dat dus al behoorlijk normaal vond toen ik er zelf op ging zitten.

Leuke moniek.
Sowieso leuk om te volgen dat iedereen echt leuke stapjes maakt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:21

Heb Elmo achtergelaten in de kliniek. Hij heeft een ontsteking aan de zaadstreng met abces- en fistelvorming en zal daar dinsdag aan geopereerd worden. Hoop zo dat hij snel weer de oude is daarna!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:34

Oh jeetje Marije dat is heftig, heel veel sterkte en succes de komende dagen..

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:23

Marije: das niet leuk! Sterkte ermee! Rico heeft hetzelfde gehad, t was een zware periode, maar hij is er wel helemaal van genezen!
Leonie: knappe sjef!!
Moniek: hihi, wat leuk dat hij al zo relaxed is met nieuwe dingen!

Hier gisteren voor het eerst met een ander paard in de piste gereden. Rico vond enkel het voorbijsteken en het in de tegenrichting van het paard rijden wat eng, maar na 2x was dat ook wel weer goed. Voor de rest heel braaf! Ik zit er echt graag op! :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:51

moniek21 schreef:
Babootje, pff ik kreeg van dat filmpje helemaal weer een beetje een benauwd gevoel vanwege Haydn ...
Maar die kneep er ook erg bij met z'n staart en ging dan echt rennen ook nog .
Gelukkig zeg je dat hij nu een stuk braver is.

Echt hoor. Niet normaal hoe braaf ie is nu. En eigenlijk meteen toen we van de wei kwamen. Ik denk dat het ook goed is geweest. Zadelmak maken en dan nog een poosje wegzetten. Zo heeft hij het allemaal goed kunnen verwerken in zn koppie. En alhoewel 4 maanden best lang is, hij was het echt niet vergeten.
Sinds hij terug is eerst weer een weekje gelongeerd en nu zo ongeveer de 4e keer er weer opgezeten te hebben is het verbazingwekkend hoe snel hij alles oppakt. Volgens instructrice zijn er maar weinig 3 jarigen die in galop al zoveel balans hebben. We galopperen kleine stukjes waarbij je zodra je een beetje spanning voelt weer terug gaat naar draf. Gaat allemaal perfect. Per keer is hij zo'n kwartier/20 min ohz en wordt hij 10 minuutjes vooraf gelongeerd. Best een drukke stal waar wij staan, maar naar andere paarden kijkt hij niet echt.
Van de week toen we aan het rijden waren kwam er iemand met een geblesseerd paard aan de hand in de bak stappen, die op een gegeven moment op zn achterbenen stond en bijna losliep :brr: . Hij keek wel even maar liep er geen pas harder om; dus onwijs koel in zn hoofd. Dat samen met toch veel voorwaartse drang maakt het samen een fijn en bewerkbaar dier.

Leuke filmpjes allemaal.
Lastig altijd om de balkjes goed op afstand te hebben bij zon ruim lopend paard als Sjef haha. Maar hij doet het allemaal mooi en kijkt goed. Hij wist nog niet goed wat ie met het sprongetje aan moest. Had je hem al eens vrij laten springen?

En wat een braverd die History Orsje. Met zn voeten op t plankje kijkend naar zn buurman hoor je hem denken "aansteller"! :D

Moniek fijn dat je lekker alleen kunt opstappen (en met kruk). Wat mij betreft ook, leren ze dat zo snel mogelijk. Veel beter voor de rug.

Beterschap met Elmo Marije!

Fijn dat Rico zich daarin laat bewerken Charisma. Heb ooit een pony gehad die dat ook deed; die was al wat ouder en het was moeilijk af te leren. Als je er even niet bij was met je hoofd, had ze zich al omgedraaid en lag ik er vaak ook naast. Vliegensvlug was ze daarin, draaide bij wijze van spreken onder je door. Was trouwens ook bodemschuw. Een natte plek op de grond of op de bakrand was altijd aanleiding voor "discussie".

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:29

Citaat:
Leuke filmpjes allemaal.
Lastig altijd om de balkjes goed op afstand te hebben bij zon ruim lopend paard als Sjef haha. Maar hij doet het allemaal mooi en kijkt goed. Hij wist nog niet goed wat ie met het sprongetje aan moest. Had je hem al eens vrij laten springen?

Nee, ik heb hem 1x gelongeerd met een balk op de grond. Het was ook alleen de bedoeling om balkjes te lopen. Maar hij deed het zo braaf, dat ik wel een sprongetje durfde te wagen. Maar dat vond hij maar vreemd haha.

Vandaag voor het eerst les gehad op vreemd terrein. Daar was hij wel even het mannnetje haha. Maar verder wel super braaf. Ook het laden ging goed. Hij liep er zo in. Het is echt zo'n heerlijk paard. Ben helemaal verliefd op hem :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:37

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:26

Wat een fijn beest zeg, heel tof.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:33

Leonie_M schreef:
Filmpje van vandaag
https://youtu.be/fW3qxeE16TI

:D :D :D :D Jij had ook wat "discussie". Zegt ie altijd zoveel onder het rijden?
Maar ziet eruit als een fijn beest. Benieuwd hoe hij er over een half jaartje en jaartje uitziet. Moet een imposante worden denk ik.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:18

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:19

Marije_jiplover schreef:
Heb Elmo achtergelaten in de kliniek. Hij heeft een ontsteking aan de zaadstreng met abces- en fistelvorming en zal daar dinsdag aan geopereerd worden. Hoop zo dat hij snel weer de oude is daarna!

Heel veel beterschap voor Elmo!!!