de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:13

Wel leuk om te horen hoe goed die van jullie het doen! Die van mij heeft een week vakantie gehad want ik zit midden in een verhuizing.

Ik hoop eigenlijk vandaag te kunnen rijden, maar altijd maar weer afwachten of ik aan het einde van de dag nog de energie kan opbrengen.
En eigenlijk is het heel stom, want ik kom er altijd superblij en vol energie vanaf, maar net dat stukje om op te zadelen en me daartoe te zetten staat momenteel even tegen in deze drukke tijd.

Gelukkig is hij jong, en erg groot, dus een weekje vakantie kan geen kwaad.

Qua voer krijgt die van mij nu gemiddeld per dag 2 kg brok, 1,5 kg muesli en 1,5 kg (ongeweekt) senior priores (een volle bak geweekt).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:14

_Anneruth schreef:
@Suzanne F: het SI gewricht kan je toch niet op de foto zetten of vergis ik me? Volgens mij moet je er dan een inwendige echo van laten maken.

Voor zover ik weet kan daar gewoon een foto van worden gemaakt.
Ik snap niet dat mensen met osteopathie enzo aankomen terwijl ze niet weten hoe het dier van binnen op de foto is. Dat is zoiets als een zalfje gaan smeren als je kanker hebt.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:21

JudArthos schreef:
Van Gigi heb ik nog niks gemerkt van tanden eigenlijk, maar ze heeft gisteren dan ook pas weer voor het eerst in 2 maanden in bit een gehad :)

De dierenarts is vandaag voor haar geweest. Wordt toch een bezoekje aan de osteo of kliniek, Gigi heeft namelijk een erg onderontwikkelde achterhand en liep zelfs een beetje onregelmatig.. Heb me om de achterhand nooit zo'n zorgen gemaakt omdat ze zo jong is, maar de dierenarts nam dit toch een heel stuk serieuzer..

Dat is niet zo mooi....ik zou inderdaad ook het zekere voor het onzekere nemen en misschien eerst wat foto's laten maken. dat is goedkoper dan eerst 5 x de osteopaat ernaar laten kijken.
(dat heb ik bij ons op stal eens gezien) paard ging al een tijdje naar de osteo, uiteindelijk foto's gemaakt, helemaal niet goed.
Mocht het wel echt slapheid zijn, kun je altijd kijken of je bijv. iets van Equitop Myoplast (of een ander supplement met minder suiker) bij kunt voeren.

Bij slapheid is het ook altijd belangrijk om echt goed te blijven/gaan voeren.....Want slapheid verbeter je natuurlijk alleen door goed voer en training. En zonder het juiste/voldoende voer, kan een jong paard het werk nooit af.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:23

@yeentll, Wolfskiezen zijn echt een ellende, ben blij dat Garola ze er nu uit heeft. Ze kon amper haar eten wegkrijgen. Is inderdaad bij het inrijden een hele opluchting als ze eruit zijn.

@nine1987, Ik ben erg benieuwd naar je welshmerrie, heb je foto's? :D

@JudArthos, Verstandig dat je de dierenarts erbij hebt gehaald! Het scheelt dat hij nog jong is, wie weet is het grotendeels nog gewoon te verhelpen met goede training.Een osteopaat kan natuurlijk nooit kwaad.

@G_entle, super dat Gentle zo goed gaat! Ik zweer ook bij de K&M zadels, heerlijk zacht maar toch bewegingsvrijheid.

Ik heb vandaag een superspannende dag, ik ga vanavond waarschijnlijk voor het eerst zelf op Garola! :D Ik ben niet eens zenuwachtig want vertrouw haar voor 100%, maar heb er gewoon gigantisch zin in!

JudithGigi

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:41

We hebben gekozen voor osteopaat omdat dit goedkoper is en we wel een klein idee hebben waarom ze zo'n last heeft. Achteraf kunnen we er altijd nog voor kiezen om een foto te laten maken. :)
En ze wordt prima gevoerd/getraind :) ze krijgt 3 keer per dag een door de dierenarts uitzocht brok en hooi, en nog zemelen met muesli en lijnzaadolie voor haar darmen :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:09

goedkoper, dan kun je beter een plaatje laten schieten, dan kun je gericht behandelen.

Tandarts laat ik altijd doen voor ik ze zadelmak maak, net als rontgen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:27

Als een echo van het SI gewricht en foto's van de rug laat maken ben je ca 300,- kwijt. Dan weet je wel gericht waar je aan toe bent of het botten of spieren of banden zijn.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:06

peetje82, laat jij ze volledig op de foto zetten? of alleen benen?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:55

Si doen ze inwendig maar is echt niet belastend voor jouw paard hoor en dan is er meteen duidelijkheid. meestal pakken ze dan al de achterhand kwa foto's ook mee,

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:01

alleen de benen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:14

Whaaaaaaaaaaaa *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:42

Goedzo Ketly! Zit je op een roze wolk?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:57

Ja zeker wel! <3 Het ging superfijn, natuurlijk allemaal nog lekker slingerig en onwennig, maar ik voel eronder gewoon een top paard met een top karakter. Ik blijf nog even lekker op mijn roze wolkje zitten :Y)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:04

Leuk zeg! Je past er ook mooi op! Mooie volle staart heeft hij, zeg!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:26

Gisteren met Guapa op verplaatsing gaan rijden. Het was een drukke bedoening in de binnenpiste, waren op een gegeven moment met 10 paarden. Ze was dus meer gespannen dan anders en heb niet echt fijn kunnen rijden. Iedere keer dat ze tussen een paard en de wand moest remde ze af. Maar ze is nu wel weer een ervaring rijker! Het was alvast een goede les voor dat de wedstrijden beginnen.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:36

Is ook nog wel wat eng voor een jong paard om langs andere paarden te gaan..
Ik heb nog maar een keer eerder met een andere vreemde (kleine a :P) pony in de bak gereden. Voor de rest rijd ik altijd samen met onze E-pony, dus dat is allang niet meer spannend. Wel jammer dat je niet zo fijn hebt kunnen rijden.
Maar het zal wel wennen, 10 paarden is ook niet niks haha.
Goede ervaring inderdaad en hopelijk gaat het de volgende keer al heel wat ontspannender!
Ik heb, noodgedwongen door het weer, afgelopen zondag ook in de binnenbak gereden. Daar is het altijd heel rustig.
Hij was in het begin nog wel gespannen en loerde naar alles, haha. En als er een paard vertrok dan ging zijn staart in de lucht en begon hij macho te lopen. :P
Verder wel naar de ontspanning kunnen rijden en ben blij hoe hij zijn eerste keer binnen heeft gedaan!
Ik heb even in je profiel gespiekt, en je andere paard, wat een mooi hoofdje heeft die zeg! <3
Je Apache is ook super leuk, al vind ik alle Apache's leuk. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:06

_Anneruth schreef:
Als een echo van het SI gewricht en foto's van de rug laat maken ben je ca 300,- kwijt. Dan weet je wel gericht waar je aan toe bent of het botten of spieren of banden zijn.

Zou ik ook doen. Weet je iig iets.

jolly_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:08

Ik heb ook een 3jarige! Ik ben hem aan het opleren samen met mijn instructrice,
De aller belangerijkste tip : geduld en verwacht nooit te veel maar laat je verassen :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:31

\Yehhh Ketly hou die roze wolk lekker even vast hoor

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 07:44

Ja, mijn Z-paard is een plaatje <3 zo jammer dat hij van de ene blessure in de andere is gesukkeld... :n Guapa is heel omverwacht op mijn pad gekomen. Verwacht eigenlijk wel veel van deze merrie, al zou ik dat niet mogen doen en gewoon genieten.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:49

Vandaag is de jongen langs geweest die Hinde zadelmak gaat maken om te kijken hoe ver we zijn. Hij vond het longeren erg goed gaan en zag er potentie in. We hebben besloten om haar waarschijnlijk eind februari lichtjes onder de man te brengen.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:01

heerlijk dat het longeren al zo goed gaat. EEn goed begin is het halve werk.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:19

Ik wil me hier ook graag melden , gezien de mijne voor het stamboek ook 3 jaar is sinds 1 januari :D
Zal even kort iets vertellen over hem.
Hij heet Haydn ( spreek uit als Heiden ) en is een Dreamboy x Michelangelo, ik gok hem nu op 168 à 169
donkerbruin 4 witte voeten en een kolletje :) ik heb hem vanaf dat hij 5 mnd oud was.
Hij heeft een gevoelig karakter is daardoor wat nerveus op z'n tijd maar heeft heel veel vertrouwen in mij :D , ik ben nu al 2 wk niet bij hem geweest doordat ik een keizersnede heb gehad op 31 dec en nu trotse moeder ben van een dochter <3
Maar zondag staat Haydn heel groot op de agenda , ga ik weer even lekker poetsen en een stukje wandelen *\o/*
Hier nog een filmpje van hem , dan hebben jullie een beeld van mijn knappe ( gecastreerde ) man ;)

http://youtu.be/pUc6r1e8aR8

http://youtu.be/Ay98VIf3ALU

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:06

Welkom! Wat een gaaf paard zeg! Die ziet er beloftevol uit :)
En gefeliciteerd met je dochter :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:17

Wauww wat een mooie zeg!