[FOTO] Mijn 'lelijke' schimmel als (sport)paard..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn knappe schimmel en mijn andere knappe niet schimmel haha. En mijn hondevriend :D
Vandaag tijdens de clubkampioenschappen! even snel tussendoor :)

Basilicium

Re: [FOTO] Mijn 'lelijke' schimmel als (sport)paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:21

Wat een knapperd(s)! en wat een prachtige locatie :D

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:48

prachtige foto's, die foto van de paarden samen is ook erg leuk!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:10

Wohooiw mistid die foto is ruig!
Wat leuk die foto met 2 schimpies er op
Mooie locatie en fotos hierboven!

Mistid: staat hem heel wijs ja. Maar hij loopt beter op een trensje haha, dus rijd er zelden tot nooit mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:19

Wauw mistid wat een gave foto!!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:35

Mastid wat een ontzettend gave foto, lijkt me zo eng om zover naar beneden te springen

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:18

Mijn schimmel vandaag voor het rijden. En niet vergeten de hond natuurlijk! :D

Paardje weer helemaal goed nadat hij donderdag opeens koliek had, wat ben ik blij dat ik er net optijd bij was

Afbeelding

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:24

^ Acherm, inderdaad, gelukkig maar dat je er op tijd bij was. Hij (?) ziet er inderdaad topfit uit, fijn dat jij hem ook (weer) als zodanig ervaart :) Wanneer ik naar jouw paard kijk, vermoed ik dat dat qua hoofd en hals is hoe mijn schimmeltje er over een tijdje uit zal zien. Geen idee over welke tijdsspanne we dan praten, maar qua patroon op het hoofd en de twee grote neerwaartse "strepen" op zijn hals is het alsof ik in een glazen bol kijk :) Enneh, als dat zo is, dan ziet het er helemaal niet slecht uit voor mijn lelijkerd ;)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:29

Beterschap anique! Fijn dat het beter gaat!

Mijn schimpie heeft wat last van der mondhoekjes dus we gaan maar es bitloos!

Ze kijkt er ook zo blij bij hè?!

Afbeelding

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:55

_Elke schreef:
Ze kijkt er ook zo blij bij hè?!

"Human, please, do I have to be posted on the interwebs today?"

Wel een prachtbeestje :) Wat is er nu precies gaande met dat hoofdstel? Het ziet er heel bijzonder uit, alsof de keelriem en neusriem samenkomen onder het hoofd en alsof er een soort verlengstukje tussen teugels en neusriem zit. Zijn dit aanpassingen die je hebt gemaakt op een hoofdstel mét bit? Het ziet er in ieder geval prachtig uit. Hopelijk hebben jullie fijn gereden en kunnen haar mondhoeken ondertussen lekker herstellen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:13

Haha Tnx :)

Dit is goedkoop bitloos hoofdstel. Je kunt het zo zien ;de keelriem kruist maar de andere kant en gaat daar door een ringetje. Andere kant zelfde dus onder haar kaak kruisen de keelriemen en gaan door de ring aan de neusriem. Aan de keelriemen maak je dan de teugels.

Als ik dan links aan de teugel zit wordt haar hoofd geduwd aan de rechter kant. Andersom ook. Die hoofdstel voert dan druk uit achter de oren en op de neus.

Het is wel ff wennen maar tot nu toe reageert ze goed :)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:16

Excuses dat ik even off topic ga, post vooral meer lelijk-mooie schimmeltjes, maar bedoel je een cross rope bridle achtig idee? Het ziet er in ieder geval heel leuk uit! (helaas reageert de mijne beter op side pull dan op gekruiste krachten ;))

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 00:00

Ik denk het ja hihi weet het eigenlijk niet zo goed haha erg hè..

Ik heb ook sidepull geprobeerd maar dat was alleen maar rennen met de kop in de lucht haha!!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:54

Dat van Elke is een kaakgekruist hoofdstel, ik denk dat dat wat vaker voorkomt dan een cross rope touwhalster. Ze maken allebei gebruik van zijwaartse druk, maar een touw is dan scherper dan een gewoon leren kaakgekruist hoofdstel en geeft ook net wat andere druk. Ik heb zelf een kingekruist hoofdstel, daarbij is de kaak helemaal vrij en kruisen de riempjes onder de kin :)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:30

Thanks voor de info, dames! :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:49

Haha Elke, ze kijkt alsof ze liever 3 bitten en een slof er aan heeft hangen dan helemaal niks _O-
Maar zonder gein, fijn dat ze er goed op reageert. Toen de mijne 1,5 jaar geleden aan zijn gebit was behandeld heb ik er ook een weekje mee gereden. Die van mij is van nature best wel drammerig en hardloperig. Dus was bang dat die aan de haal ging. Maar dat viel mee. Enkel na een halfuur, 3 kwartier kreeg die meer drive en begon die harder te lopen, maar verder liep die er appuyementjes en al mee weg :D
Afbeelding

Mijn vorige paard reed ik altijd bitloos. Liep ze fijner op dan met bit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:00

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:16

Hahaha, ja die heeft echt haar zonnigste humeur op staan met haar bitloze optoming :))

Gave spring/crossfoto's gezien :)

Kin- en kaakgekruiste hoofdstellen wordt mijn witte dame Boos, Heul Boos van :)) Sowieso bitloos vindt ze niks, waarschijnlijk te veel druk op de neus. Maar de myler wat ik geprobeerd heb vond ze ook niks, ze is gewoon hopeloos ouderwets met haar voorkeur voor een el cheapo dubbelgebroken trensje :+ (en vervolgens zit ik met bitloze hoofdstellen en een retedure Myler opgescheept met m'n goeie gedrag, en bedankt paard).

Wij moeten van de veearts aan het werk om de laatste onregelmatigheid na haar 6 weken durende hoefzweer/bevangenheid/gekneusde rug ellende eruit te krijgen, raar gevoel om op een (licht) onregelmatig paard te moeten gaan zitten maar paard is er wel vrolijk onder :D (maar ohhhhh wat erg om te zien, ze is echt ALLE bespiering kwijt, oud besje zo ;( -O- )

Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:21

Brokkenpiloot ben ie Jolijn!
Ah Vientje ik ken je gevoel :(:) die van mij heeft de afgelopen jaren ook 2x iets gehad en dan is alles helemaal weg.
Hopelijk wil die van jou goed herstellen, die van mij is nu redelijk op weg gelukkig.

Net een cap gekocht. Kwam eigenlijk voor t goedkoopste samshield model en kom je thuis met een kep italia. 8-10 weken wachtten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:42

<3 <3

*foto verwijderd op verzoek*
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 14-11-17 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd op verzoek

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:47

Ah Vientje.. ben heel benieuwd hoe hij/zij opknapt :(!
En Especial.. Wat zal het mij een genot zijn ooit jouw paardje voor m'n lens te hebben <3

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:53

Vientje, Sterkte ermee en hopen dat ze snel opknapt!!!

Especial, Die van jou is zo ontzettend gaaf <3

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:03

Haha Elke moest echt lachen om jou foto! Hij kan wel leuke bekken trekken. En dat centenbakje ook :P. Ziet er wel heel erg vriendelijk uit!

Mooie schimmel heb je Robijntjah! Succes met het herstel!

@Vientje, Wij hebben dat ook ooit eruit moeten rijden. Komt omdat ze opnieuw goed moeten leren lopen nadat ze zo lang "verkeerd" gelopen hebben om het been te ontlasten. Er komt vast snel vooruitgang in!

Welke cap heb je gekocht Queelens? Wil ook zo graag een nieuwe cap maar er zijn zoveel mooie (en vooral veel dure) :P

Mooi paard Especial, leuke appeltjes! Ben echt jaloers op die voorpluk!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:47

Ik blijf appelschimmels toch echt het mooist vinden, tof zo die appeltjes :j

Doe maar duur, KEP! :wow: Wel gaaf! Maar hier echt way above budget. Ik geef dat geld dit jaar uit aan een veulen (nou ja, een rietje O:) :Y) ) /3 50% kans op schimmel, volgens de kleurengenerator :D

Ja dat gaat hard met die spieren hè, zeker als ze de 15 gepasseerd zijn. Je ziet ze eraf vlíegen gewoon, zonde!
Fijn om te lezen dat er ook nog mensen zijn die heil in dat advies zien JumpingRider, ik krijg van verschillende kanten te horen dat erdoorheen rijden onzin is en dat ik het beest zowat mishandel door 'm niet op de trailer naar de kliniek te zetten :\ Voelt niet goed (legt vinger op de zere plek bij mij qua twijfels :P ) :o Maar de DA zegt: eerst aan het werk, voordat we verder gaan kijken mocht het niet beteren door beweging... Madam Pluizebol is wel duidelijk erg blij wat te mogen doen, die verveelde zich blijkbaar te pletter op rust :))

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:23

Knap bekkie Especial!
JumpingRider: heb een matte bruine textile gekocht met een cognac bandje. Niet teveel poespas dus. Daar houd ik niet zo van. :D
Geef je als tip: ga ze iig passen in een ruitersportzaak. Ik had veel 'mooie' op het oog maar die werden spuuglelijk als ik ze ophad :+