Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

coroosje

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:08

Waarom zetten mensen toch 'lieve kinderpony' boven een advertentie als het gaat om een hengst van een paar maanden... Is in ieder geval niet wat ik onder een kinderpony versta :D

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:14

Morgen.

Mag ik me hier ook melden?
Na de verkoop van mijn paard er eindelijk weer aan toe op zoek te gaan naar een nieuw paard, hoewel het meest ideale zou zijn als deze rond maart volgend jaar pas komt.

Eisen:
Ruin
4-9 jaar
>1.60m
Werklust
Allround recreatief

Vind die zwarte op de filmpjes zo op het eerste zicht wel een leuk paard, alleen kan de advertentie daarvan niet terugvinden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:15

@coroosje: Ik heb ook een hele brave shet hengst gehad, daar konden de kinderen alles mee (al had ik hem daar niet voor, hij was schouwhengst). Hij is later als kinderpony weg gegaan, al heb ik bij de verkoop wel geadviseerd hem toch even te laten castreren. :)

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:34

Lante schreef:
@coroosje: Ik heb ook een hele brave shet hengst gehad, daar konden de kinderen alles mee (al had ik hem daar niet voor, hij was schouwhengst). Hij is later als kinderpony weg gegaan, al heb ik bij de verkoop wel geadviseerd hem toch even te laten castreren. :)

Ik neem dat hij geen veulen meer was ;)

Vind het gewoon bijzonder dat bij een shet alles al snel braaf wordt genoemd. Bij een grotere pony zou volgens mij niemand het in zn hoofd halen een hengstveulen een kinderpony te noemen toch?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:36

Nee, al was hij als veulen ook heel lief hoor. ;) Ik ben het met je eens dat een hengst ook niet mijn eerste keuze zou zijn als ik om een kinderpony zou zoeken. :)

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:53

Mijn shethengst was als veulen een schat, maar daarna echt een hele sterke.eigenwijs! Echt geen kinderpony, zou hem ook niet zo verkopen (niet dat ik hem wil verkopen :))

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:23

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:04

En was die schimmel wat johnnydepony?

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:23

Ben een stille meelezer, maar toch ook benieuwd naar wat je van die schimmel vond johnnydepony

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:37

Hij was toen vooral veel te duur, inmiddels prijs behoorlijk gezakt.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:07

Ik meld me ook even hier!
Ben al geruime tijd op zoek naar een allround paard, leeftijd tot 12 jaar, schofthoogte boven de 1.65m, zeer goed beleerd in enkelspan voor de wagen en onder het zadel. Makkelijk in je eentje op de trailer te zetten ivm les op locatie en uitrijden op de Veluwe.
Geen tuigers.
Heb al een paar keer naar Groninger paarden en Gelderse paarden gekeken, vanwege het veelzijdige karakter. Er was altijd wel wat mee: Of zo stijf als een plank of niet in de trailer te krijgen. Of zo dominant dat ze niet bij andere paarden konden staan :') . Heb gewoon nog geen geluk gehad.
Nu heb ik een paard op het oog: geen Groninger dit keer, maar een KWPN-er. Hij staat me erg aan, zeer prettig voorwaarts, goed onder het zadel en voor de wagen, lief in de omgang, sociaal naar andere paarden maar er is een 'maar' waardoor ik nu twijfel: hij heeft een lichte hartruis. Verder prima conditie en ook goedgekeurd, met de lichte hartruis als enige bemerking. Ik rij fanatiek recreatief (recreactief) met af en toe een onderlinge wedstrijd. Het is niet de bedoeling dat ik het paard voor (men)endurance ga gebruiken. De eigenaren vragen er niet de hoofdprijs voor, ik weet inmiddels wel dat een internationale menner hem niet gekocht heeft ivm zijn lichte hartruis. Deze beste man heeft natuurlijk andere ambities dan ik. Twijfel,twijfel!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:08

oei daar durf ik je niet over te adviseren. Gevoelsmatig lijkt het me een no go maar weet het ook niet zeker.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:10

Hey Pops, ik lees dat jullie een groter springpaard zoeken ?
Wat voor iets zoeken jullie ?
ik heb eentje staan van 1m75 die 7 jaar is, heel stevig gebouwd, oogt wat klassiek. Dat is een Canturo uit een Feinschnitt merrie die al heel bijzonder fokte (nakomeling trapte het tot in Kentucky).
Deze mag weg voor 6000€, staat aan deze prijs omdat hij nog erg groen is. Hij is wel bijzonder braaf, ik kan er zelf een beginneling opzetten, maar toch is hij met een ervaren ruiter goed vooruit. Heeft ook een mooie draf en zou dus mischien wel voor dressuur kunnen passen. Ik krijg het nu wat moeilijker om hem op niveau te rijden omdat ik geen piste heb en het toch wel erg glad wordt op de weide -O-

edit: foto
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door betadine op 09-10-12 13:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:13

Dat is moeilijk zo'n hartruis, kan me voorstellen dat je daar over twijfelt. Aan de andere kant zullen er aardig wat paarden zijn die het hebben maar waarvan men het niet weet.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:18

Vala schreef:
Dat is moeilijk zo'n hartruis, kan me voorstellen dat je daar over twijfelt. Aan de andere kant zullen er aardig wat paarden zijn die het hebben maar waarvan men het niet weet.

Idd :j . Ik ken er wel die een hartruis hebben en die goed mee doen in de marathon. Ik zou het zelf als paard me aansprak en de prijs goed is, wel aandurven, denk ik.
Anders nog even een second opinion (da/kliniek) vragen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:20

Mijn vorige paard had een hartruis en bleek een gat in de hartwand te hebben paard is er niet oud mee geworden en rijden was sterk af te raden ivm het plotseling om te kunnen vallen. Nu is er natuurlijk altijd een risico maar ik ben er niet meer opgegaan.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:21

Vala: ik denk inderdaad dat er heel wat paarden rondlopen met een lichte hartruis, zonder dat de eigenaren het weten.
Aan de andere kant: mijn hond is superoud geworden met een megahartruis, maar dat betreft wel een ander dier en niet te vergelijken denk ik, medisch gezien.

Ik ben ook van plan om 2 onafhankelijke klinieken te informeren over het gebeuren. Ben benieuwd wat daar uitkomt. Kijk, zo'n dressuurwedstrijd, daar lijden ze niet zo heel erg van, maar de vaardigheid (marathon/kegeltjes rijden) vereist meer inspanning van het hart.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:22

Wilawander schreef:
Mijn vorige paard had een hartruis en bleek een gat in de hartwand te hebben paard is er niet oud mee geworden en rijden was sterk af te raden ivm het plotseling om te kunnen vallen. Nu is er natuurlijk altijd een risico maar ik ben er niet meer opgegaan.

Ow, da's erg! Maar hier was geen sprake van een lichte hartruis, denk ik?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:22

@WW: dat is wel heel heftig idd. Ik was er hier vanuit gegaan dat het een (lichte) hartruis betreft, iets wat toch best veel paarden lijken te hebben en er veelal pas uitkomt bij de controle bij een operatie bv.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:56

betadine: We zoeken eigenlijk een eventingpaard voor mijn vriend, die heel goed kan springen, goed genoeg kan bewegen om op een bepaald niveau mee te draaien, heel graag en goed kan galoperen. En dus ook genoeg bloed heeft... Ik vrees alleen een beetje dat 7 te oud zal zijn als hij weinig ervaring heeft.
Hij wil best wel een 7jarig paard kopen (volgend cross seizoen zijn ze "al" 8) maar dan liefst 1 waar hij direct mee kan meedoen..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:08

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:09

Pops schreef:
betadine: We zoeken eigenlijk een eventingpaard voor mijn vriend, die heel goed kan springen, goed genoeg kan bewegen om op een bepaald niveau mee te draaien, heel graag en goed kan galoperen. En dus ook genoeg bloed heeft... Ik vrees alleen een beetje dat 7 te oud zal zijn als hij weinig ervaring heeft.
Hij wil best wel een 7jarig paard kopen (volgend cross seizoen zijn ze "al" 8) maar dan liefst 1 waar hij direct mee kan meedoen..

Zit zo een beetje mee te kijken voor jullie.. maar meeste spring paard houd op bij 1.69 :')

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:12

Pops schreef:

Jammer dat die van mij voor jullie te klein is, is echt precies wat jullie zoeken! :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:15

Pops schreef:

Dan zal deze te groen zijn. Hij heeft wel al gesprongen met een ruiter op (niet ik) en dit ging doed, maar ik zie hem toch morgen nog geen eventingparcoers lopen. Spijtig eigenlijk, want aan vermogen zal hij niet ontbreken.

Mischien een advertentie plaatsen binnenkort. In plaats van ruiter zoekt groot paard...Grote vriendelijke reus zoekt grote ruiter :P

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:15

Nicole schreef:
Zit zo een beetje mee te kijken voor jullie.. maar meeste spring paard houd op bij 1.69 :')

Echt hé!