Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjj_

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:41

Marjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:45

Weet iemand welke bokker dit kan zijn?

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:57

Oeeh wat een leuk dier zeg! <3 Ik zou niet weten wie.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:03

Als iemand nog ergens een verkeersmakke (solo en in groep) ruin tot 1.55 m (normale prijsklasse) ergens weet, hoor ik het graag.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:16

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:08

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:28

Ankie2011 schreef:
Als iemand nog ergens een verkeersmakke (solo en in groep) ruin tot 1.55 m (normale prijsklasse) ergens weet, hoor ik het graag.

http://link.marktplaats.nl/571609535

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:10

Hi iedereen, vandaag nieuwe foto's gemaakt. Croky is op deze foto niet ingevlochten. Geel dekje en blauwe peeskappen. En er zit een ander iemand op. Super braaf.

1. Snappen jullie nu wat ik bedoel met die hals? Moet je nagaan als er nog meer spieren opkomen.
Afbeelding

2. Draf
Afbeelding

3. Draf (Pas een maand onder het zadel)
Afbeelding

4. Draf
Afbeelding

Foto's zijn van vandaag.
Tussen het werken door even gemaakt.
Painted Black-look-a like toch?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:15

Waarom zo onscherp? Ik neem aan dat je deze niet voor een paar duizend wil verkopen... aan je tekst van je advertentie te lezen moet deze behoorlijk wat gaan opleveren en dan zulke foto's.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:16

dat denk ik niet gezien zijn maat.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:16

Inderdaad wel een typische PB; wat weinig lengte, niet zoveel schoudervrijheid en weke rug. Maar dat was misschien niet wat je wilde horen.. Ik vind een dikke nek niet zo boeiend. Bespiering kun je er met trainen wel op krijgen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:19

fokfanaat schreef:
dat denk ik niet gezien zijn maat.

Gezien zijn maat zal hij waarschijnlijk niet veel opleveren. Deze foto's maken het ook niet beter.
Maar als ik het tekst lees van de advertentie verwachten hun er heel erg veel van. Dus zal dit er ook weer een zijn die men niet verkocht krijgt en waar de eigenaren biedingen krijgen die hun hun prachtige zwarte parel niet waardig vinden :z

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:23

Croky is pas op 5 jarige leeftijd ingereden en de markt is slecht, hij heeft nog niets bewezen, en hij is pas 1.60. Ik denk niet dat hij nog gaat groeien. misschien een klein beetje. Tuurlijk is de prijs wel een paar duizend euro. 4000-6000 euro is de prijsklassen.
Foto's zijn gemaakt vanaf mijn mobiele telefoon. Ondanks jullie commentaar, zijn er al reacties geweest, altijd maar afwachten hoe serieus...Dit is de eerste keer dat hij in de verkoop is, we zullen dus zien..

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:27

Durante, gefeliciteerd!!

Ik ga woensdag weer 1tje kijken. Deze staat niet op internet maar is via mijn instructeur.

Hele goede foto's is ook niet alles. Dan denk je op de foto "WOW" en dan zie je hem in het echt en dan valt het onwijs tegen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:30

Dat is waar Liaan, maar een heleboel mensen kunnen niet door slechte foto's heen kijken (prikken). Die zien dan de potentie van een paard gewoon niet meer en die zien ze dan bijvoorbeeld wel bij foto's waarbij het paard gewoon netjes getoiletteerd is en scherp in beeld is.
Wat voor eentje ga je kijken?

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:33

Liaan schreef:
Durante, gefeliciteerd!!

Ik ga woensdag weer 1tje kijken. Deze staat niet op internet maar is via mijn instructeur.

Hele goede foto's is ook niet alles. Dan denk je op de foto "WOW" en dan zie je hem in het echt en dan valt het onwijs tegen.

Precies, het paard moet je gewoon aanspreken. Gewoon denken dit is een leuke. Elk paard kan mooi op de foto staan, met ingevlochten haren, glanzend huid, mooi halstertje en een prof fotograaf.
Karakter vind ik belangrijk, daarom vertel ik het ook goed in een advertentie.
Maar ik hoefde niet echt commentaar op mijn foto's. Maar meer om te kijken of hij bij een van jullie zou kunnen worden... Toch bedankt voor de tips! :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:21

Croky lijkt op deze foto's zwaar overbouwd... Dat had ik bij die eerste fotoreeks ook al een beetje, maar deze foto's... ik zou ze niet plaatsen :o

Mijn 4 jarige haal ik binnenkort uit de verkoop.
Er zijn een paar kijkers geweest (iets van 7) en van die 7 waren er eigenlijk maar 2 een beetje leuk geschikt voor mijn paard. Kopers klagen dan wel eens dat ze moeilijk een geschikt paard kunnen vinden.. maar mijn arme jonge dier heeft ook wat meegemaakt ondertussen. Paard wordt er gewoon minder van, komt steeds verder van de hulpen af... Niet leuk. Als verkoper moet je het allemaal maar aanzien...
Misschien iets om bij stil te staan, als je weer eens een paard gaat kijken en uitproberen. Het zou wel fijn zijn als ruiters die komen kijken eens aangeven waar ze zelf staan in hun hippische opleiding. Zo leuk is het niet om je fijn opgeleide paard 'gereden' te zien worden door iemand met de rijervaring van een jaar manegeles (en dat vertellen ze dan naderhand, he!) :\

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:23

dat is wel heel vervelend Dees.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:40

Snap goed wat je bedoelt Dees :j Veel ruiters (of ouders over hun kind) denken dat ze veel handiger zijn dan in werkelijkheid zo is... Vooral bij jonge paarden of paarden die niet zo makkelijk zijn, is dat lastig verkopen. Het is dan maar aan de verkoper om door de telefoon in te schatten of een paard geschikt is. En vaak hebben de kopers al wel een beeld en luisteren dan ook niet echt. Als je een aantal keer zegt dat een paard echt heel sensibel is en heet, komen ze toch gerust met een 15 jarige dochter die net van de pony's komt. En als verkoper ben je dan natuurlijk ook niet helderziend, dus kun je niet inschatten als iemand voor je staat of dat wel goed zal gaan.. Met als gevolg dat ze erop gaan en paard aan de hol gaat..
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 15-07-12 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:41

Tja Dees... dat is vervelend en het is zo'n leuk ding (en onbegrijpelijk in dezelfde prijsklasse als Crocky) Mensen met zo weinig ervaring staan daar uberhaupt niet bij stil... dat het niet alleen gaat om wat het paard kan maar dat jezelf ook iets te bieden moet hebben als ruiter bij zo'n jong dier.
Ik heb met tien jaar manege-ervaring als eerste een 15 jarige gekocht... en denk dat ik misschien als ik hier een vervanger voor ga zoeken een jonkie kies (maar wel dan nog met voldoende begeleiding). Maar zelfs toen vonden mensen het raar dat ik zo'n oude koos... nou ik ben er nog elke dag blij mee. Nou ja...vorige week niet... hij laat mij hard ervoor werken :Y)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:43

Maar Dees, als het jou niet aanstaat wat je op je paard zit zitten dan stop je toch gelijk met de bezichtiging?
En als je het niet doet dan kan het toch niet zo slecht zijn dat je paard daar slechter van wordt?

Marjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:49

Ik weet genoeg over die pony.....

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:55

Yom, vind 1.700 euro erg veel geld voor een pony die richting de 20 gaat. Daarnaast heeft hij zo'n trieste blik op de foto's en ziet hij er op de foto's erg schraal uit. Niet echt wat ik zoek.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:58

Roombolletje, bedankt voor je tip. Maar als ik op foto's de ruiter al zie rijden met een slof, denk ik dat die voor mij te sterk is.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:09

Dat zei de eigenaresse van de 4-jarige Johnson ruin ook, voor mij was er iemand wezen kijken, die nog nooit op iets anders had gereden als een manege pony, dat was niet verteld voordat ze erop stapte. Stap ging nog wel, maar toen ze aan wilde draven spoorde ze heel hard aan, en dat was het paard gewoon niet gewend, dus die ging er van door en de vrouw brak haar arm, maar de eigenaresse zei dat ze er toen gelijk weer is opgestapt omdat het beestje gewoon stond te trillen en hij snapte het gewoon niet en met zo'n jong paard moet je altijd uitkijken.