Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:59

Eb01 schreef:
@ Sunrise: volgens mij hebben we dezelfde smaak. Dit zijn inderdaad paarden die mij ook aanspreken, de laatste vind ik idd minder. Maar blijft moeilijk van een foto. In welke regio zoek jij? Ik krijg nu af en toe paarden aangeboden via kennissen e.d. en zal dan eens opletten of het in jouw regio zit.

Ik zoek in M-Limburg en heb echt de tijd niet om half Ndl af te reizen. Ik heb geen haast en er is voldoende aanbod tot 7000. Tot op heden valt het tegen (ofwel type paard ofwel prijs) maar ik heb goede hoop.

Weet er iemand iets meer over die drie paarden? Ik vind het niet erg om ver te rijden maar na drie keer een dag i.d. auto voor niets ben ik iets voorzichtiger geworden

Momenteel heb ik nog niet de luxe om zelf een paard aan te schaffen. Wel ben ik mij vast aan het oriërenteren op prijs/leeftijd etc, zodat ik, wanneer ik afgestudeerd
ben een beeld heb van wat ik zoek :) .
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je na een paar pogingen geen zin meer hebt om stad en land af te reizen :j .

Britt1

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:33

En, heb je al enig idee wat je zou willen Sunrise?

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:44

Oh, ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn "liefde op t eerste gezicht" is goedgekeurd !!
Misschien stom maar t was t eerste paard waar we gingen kijken, ik was al verliefd op de foto's en in t echt nog veel meer.
Ik ben wel zo slim geweest om mensen mee te nemen die er verder vanaf staan dan ik, want ik had ze van de foto al gekocht, haha !!

Ben er helemaal blij mee, zaterdag wordt ze gebracht!
Is mijn eerste echte 'eigen' paard, zo spannennnnnnd! Heb wel eerder een verzorgpaard gehad die ongeveer voor mezelf alleen had, dus het principe van een paard houden was mij bekend.
Maar dit lijkt me toch nog een tikkie anders hoor, ben dolgelukkig :D .

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:13

Te horen gekregen? Was je er niet zelf bij dan :?

Maar gefeliciteerd :j

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:14

kobuss1 schreef:
Oh, ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn "liefde op t eerste gezicht" is goedgekeurd !!
Misschien stom maar t was t eerste paard waar we gingen kijken, ik was al verliefd op de foto's en in t echt nog veel meer.
Ik ben wel zo slim geweest om mensen mee te nemen die er verder vanaf staan dan ik, want ik had ze van de foto al gekocht, haha !!

Ben er helemaal blij mee, zaterdag wordt ze gebracht!
Is mijn eerste echte 'eigen' paard, zo spannennnnnnd! Heb wel eerder een verzorgpaard gehad die ongeveer voor mezelf alleen had, dus het principe van een paard houden was mij bekend.
Maar dit lijkt me toch nog een tikkie anders hoor, ben dolgelukkig :D .

Wat leuk voor je! Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar een foto!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:16

>;) kobus klinkt niet helemaal goed hoor was je er zelf niet bij dan is het wel door een da gebeurd die jij hebt aangewezen

iid van harte en willen graag een foto zien.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:17

Britt1 schreef:
En, heb je al enig idee wat je zou willen Sunrise?

Dressuurgefokt paard met papier, kleur maakt niet uit maar geen bonte.
Merrie of ruin, leeftijd ergens tussen de 3-7 jaar, schofthoogte vanaf 1,65m maar liever tegen de 1,70m (heb lange benen).
Paard moet in ieder geval zadelmak zijn en helemaal goedgekeurd.
Qua budget, tsja ligt aan salaris en spaargeld tegen die tijd :Y) .

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:21

Leuk projectje om voor te sparen Sunrise, komt vast helemaal goed :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:22

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:28

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:30

Ik ga morgen nog even bij de ruin kijken. We zijn allebei wel gek met hem. Maar omdat we hem nog maar 1 keer hebben gezien en gisteren een apart telefoontje kregen van de tussen persoon die de ruin verkoopt voor de fokker's, twijfelen we een beetje :?

Wel een hele aardige man, vroeg me van alles. Alleen hij vertelde het op een manier dat ik begon te twijfelen, hij zij: Heb je er goed over nagedacht? Je moet niet verongelukken met zo'n groot paard. En als je het niet doet, kun je altijd nog op zoek naar een vertrouwde :? :? :?

Dus ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor morgen en dan ga ik hem even uitproberen hoe hij zich gedraagt in de omgang.

Toen wij er waren was alles goed en braaf, aan het halster naar buiten. Braaf op de vrachtwagen etc.

Hij is overigens onbeleerd, maar dit wist ik en ik laat hem dan beleren door een prof.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:31

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:40

:D de eerste is waarschijnlijk de beste en nog niet af de 2e is gereserveerd ik ga zo weer es neuzen en kijken of ik wat kan afspreken kreeg net van bokker wat binnen via Sh zelf niet gezien lijkt wel aardig ff opzoeken.

http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... kid/323947

@britt paar paginas terug zie je wel paard ik ben wezen kijken

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:45

Dat is een mooi paard Tita. Wat een voorpluk!! *zwijmel*

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:46

Die is ook erg leuk Tita!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:49

hihi :P

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:51

Tita, ik kan de foto niet vinden. Welke pagina?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:53

Britt1 schreef:
Tita, ik kan de foto niet vinden. Welke pagina?

:= pagina 58

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:16

oehhhhhhhh mooiiiiiiiiiiiiii

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:26

@kobus: wat fijn zeg! Maar als ik het goed begreep was je er niet bij toen hij werd gekeurd? Was er wel iemand bij die je kende of goed vertrouwde? Dat kan heel belangrijk zijn.
@sunrise: Ik vind ze alledrie heel leuk ogen maar de tweede spreekt mij heel erg aan. Heel allround zo van de foto's af te zien en hij lijkt het ook heel makkelijk te doen. Op de prijs na zou dat mijn keuze zijn om te gaan kijken. Maar volgens mij zitten wij in hetzelfde schuitje. Eerst maar eens afstuderen.
@tita: Jij hebt ook wel smaak zeg! Wat een prachtig paard zo op het eerste oog. Wel nog erg groen volgens mij maar hij lijkt het mooi op te pakken. Is dit gewoon voor de mooi of heb je plannen om hem te gaan bekijken?
@parouscha: Altijd naar als iemand zo gaat te praten aan de telefoon. Is natuurlijk altijd even kijken met wat voor iemand je te maken hebt maar als het goed voelt zou ik je gevoel volgen en niet naar dat gezeur luisteren.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:33

Zo dacht ik ook Maai_ke

Ook helemaal uithoren naar wat voor werk we deden en waar we woonden enz.
Maar ze willen ook weer heel graag dat hij bij ons komt. Ze doen er veel voor en hij word als hij goed is ook op de vrachtwagen bij ons gebracht.

Dus wat je er van moet denken. Maar morgen ben ik benieuwd :j

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:54

Hey dames,
Ik zie dat jullie allemaal met leuke suggeties komen. Als jullie nog wat tegen komen voor mij hou ik me aanbevolen. Zal mijn lijstje "eisen" (klinkt wel heel erg) er nog even bijzetten.

-Merrie
-Stokmaat vanaf 168 (of het moet een stevig gebouwd paard zijn maar niet veel kleiner, ben zelf 181)
-Zwart, donkerbruin of bruin
-Tot ongeveer 8 jaar
-Tot 5000 euro maar prijs gelang kwaliteit
-Niveau maakt niet uit, mag onbeleerd maar mag ook wat gelopen hebben

Dat was het wel volgens mij. In elk geval alvast bedankt als iemand wat voor mij vindt.

Edit, oh ja, hou eigenlijk niet zo van friezen en zo

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:16

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:17

@parouscha: Misschien zijn het gewoon mensen die hun paard maar moeilijk weg kunnen doen en zeker willen zijn dat ze een goed tehuis vinden? Dat hoor je wel vaker. Ik heb mijn kopers toendertijd ook van alles gevraagd hoor. En zelfs mensen afgewezen. Ging om een jong meisje wat duidelijk niet de ervaring en kracht had om mijn paard goed te kunnen rijden. Daar komen problemen van en daar zit niemand op te wachten. Uiteindelijk hebben we nu een prachtige combinatie gevonden. Als ik nu weer foto's van die twee samen zie weet ik dat ik de goede keuze maakte. :)
@tammiebels: Ik zal even voor je uitkijken. Ik kom regelmatig wat leuks tegen. Volgens mij valt er nog best wel wat te vinden voor jou budget en eisen.
@parouscha nog een keer: Wat een lekker paard zeg! Die kan wel leuk lopen. Ook ik ben van mening dat de achterhand wat hoog is en denk niet dat dit nog veel zakt gezien de leeftijd. Maar hij heeft wel een leuk achterbeen en duidelijk een goede body.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:50

Niet mijn type paard wel kwa bouw lekker spek nekkie. Ga je bellen?