Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:20

Alice, welke vond jij nou beter de cheyenne of de cherokkee?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:24

Ik had een Cherokee paszadel maar die was splinter nieuw en lag toen voor geen meter op mijn friese merrie! Stond zo bol en hoog dat ik er niet eens op ben gaan zitten!
Ik had zelf de cheyenne gekocht caramello:D heel mooi kleurtje!
Als ik weer een moet kiezen....

cherokee maar denk zelfs dat ik dat niet zou doen maar een london lexinton of stella zou nemen!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:34

Ik ga de cherokee bestellen, mocht het niet passen of echt niet fijn rijden kan ik hem altijd nog terugsturen.
Maar de prijzen worden per morgen heel erg opgeschroeft, dus wou wel bestellen vandaag.
En de lexington vond ik ook erg mooi maar een dressuurzadel heb ik al, ik wou een zadel voor buitenritjes en lange afstanden, en kwa prijs/kwaliteitverhouding vind ik de cherokee wel voldoen :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:39

Dan zou ik de Cherokee bestellen! Maar ga je niet eerst proberen? Meteen bestellen. Ook al worden de prijzen opgeschroefd weet ik nog niet of dat handig is! (straks ben jij ook een van de dames waarvan je zo'n mooi splinter nieuw bf zadel van kunt kopen :D)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:41

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:49

Nee de stella lijkt me zelf niets. Teveel glitte :-p
Maar ik heb op een topic een verkoopster gesproken. Ze had van de week de nieuwe prijzen gekregen en gaat ze morgen doorvoeren. Maa er stond op de website binnen 14 dagen retour geld terug. Dus tja ik kan het gewoon 2 weken proberen en als het me niet bevalt dan terug sturen

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:00

@Lioony
is een kleine pensionstal, van iemand waar ik paar jaren terug op ponyclub heb gezeten.
Vraag me echt wie les geeft, stal zelf ziet er goed uit, kom er vaak langs.
goeie buitenbak, paarden in groupsverband in grote wei.

faciliteiten
- Wasplaats
- Solarium
- Zadelkamer
- Kantine
- Toilet
- Rijbak van 20x60m
- Longeercirkel (2m hoog)
- 3 ruime paddocks
- 3 grote weides

prijs 210-225 per maand, is dat goede prijs?

Lesprijs keek ik even van op, heb nooit priveles gehad, altijd manege en op ponyclub hadden we ook groepsles. :o

@Alice13
http://www.paardennamen.nl/d4.htm staat misschien iets tussen

die zadels zien er mooi uit, is daar meer info over?
rijden die fijner dan normaal zadel?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:18

Ik ga toch maar even wachten, ik ga ze wel eerst testen en dan tweedehands ergens vandaan plukken :P
Denk dat als ze bevallen ik een topic bij gezocht open en dan ik mensen naar mij toe laat komen :P

Do
Domeniek
Dora
Dory
Dorien
allemaal leuke namen :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:38

Verstandig dat je even wilt wachten, en eerst uit gaat proberen!
Ik vind do nog steeds het mooist! hahaha

Wel bedankt voor het mee denken trouwens ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:43

Ja ik ook :D
Ja had even overlegd met vriendlief :P
en aangezien ik paardlief nog klein beetje moet afbetalen :P is het verstaniger te wachten en een tweedehandse te kopen mocht het me bevallen.
Overigens is het de bedoeling dat ik met het zadel buitenritjes ga maken, en om nou daar zo'n duur zadel voor aan te schaffen zo ineens. Kan ik beter even wachten.
Overigens als het helemaal bevalt het boomloos, gaan allebei de zadels er uit en komt er een lexinton maar dat zal nog wel 1 of 2 jaar duren :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 18:27

Maar over ieder paard moet je de baas zijn? Ik snap niet wat de opfok daar mee te maken heeft.
Als je je paard in bv een gevarieerde kudde zet, met oudere en jongere dieren, krijgt 'ie juist een prima opvoeding mee. Begin jij dan op 5 jaar rustig met wat grondwerk, waarbij je spelenderwijs doorgaat van desensibeliseren naar zadelmak maken, dan zul je merken dat dat prima gaat.
Sorry ik snap niet dat mensen met 3 er al op gaan wanneer wetenschappelijk is aangetoond dat je je paard daarmee schade toebrengt. Wil je als 'ie 20 is dan niet meer rijden? Het is tegenwoordig gewoon normaal dat paarden op die leeftijd de worst in gaan zeg....

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:57

Ik begreep van mijn instructrice juist dat als ze lekker een tijd in de opfok staan met paardenvriendjes ze dan vaak beter en relaxter in hun koppie zijn als je er uiteindelijk mee begint :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:23

Hoh even! Opfok en kudde maak ik onderscheidt in!
Gypsy jij zei opfok! Dat zijn jonge paarden bij elkaar in!
Mijn paard zal altijd in een kudde staan want ik laat mijn paard niet vereenzamen!
Ik denk echter wel dat als je paard gewend is aan mensen handen (dus in en uit de stal naar de wei, voeren misschien een keer longeren) dat je daar je paard rustiger maakt( of desensibiliseert) voor later het echte werk!

Ik ga echt niet op een te jong paard zitten. Ik heb in het verleden heel wat paarden in gereden. Ik weet echt wel waneer ze er aan toe is. Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 19:42

Maar lichamelijk dat weet ik ook wel. Het duurt namelijk heel lang, tot de botten volgroeid zijn. Daar hoef je geen ervaring voor te hebben, iedereen kan dat onderzoek gewoon googlen.

Ook in de opfok kun je gevarieerde leeftijden hebben. Moet je wel goed zoeken.
Wat ik iig het belangrijkst vind, is dat ze lekker dag en nacht buiten staan met soortgenoten, zo een goede opvoeding meekrijgen, en dat baasje af en toe langskomt zodat ze idd gewend zijn aan mensen.
Verder komt dat vanzelf wel, als ze er mentaal klaar voor zijn leren ze heel snel hoor.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:54

Nou ik denk dat ik dit zelf heel goed in kan schatten. Ik ga geen domme dingen doen. Hoef hier ook geen uitleg/les in te krijgen :D
Voorlopig wordt het lekker spelen in wei en bak en dergelijke met soortgenoten en met mij :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 21:55

Tis gewoon een tip ;)

Ik ben ondertussen stallingen aan het zoeken, nog best lastig zeg.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 00:11

Dat weet ik ook wel hoor! En vind ik ook heel fijn, ik neem ook ieders advies ook echt in overweging! Maar ik vraag ook hulp van deskundige hier uit de omgeving en zij zien het paard straks in het echt. Dus met hun hulp hoop ik de juiste keuze's te maken :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:54

Alice. Als ik een jong paardje zou hebben zou ik het ook zo doen. Gewoon lekker bij een stal zomers 24/7 buiten met soortgenootjes jong en oud. En dan lekker wanneer je zin/tijd hebt paardje lekker meenemen naar stal voor poets/afspuit/voetje optil/knuffel siessie haha kan het niet anders verwoorden.
Tja in de winter hebben wij alleen maar stallen beschikbaar en gaan ze gemiddeld 4 uurtjes per dag maar buiten. (vind dit persoonlijk te weinig maargoed je kan niet echt vinden iets hier in de buurt waar ze lange. Buiten staan |( ) maar dan zou ik er voor kiezen snafhts op stak overdag naar buiten

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:05

Goedemorgen..
Omg mijn nacht in dromenland was een zware zeg...
Moet nu even rustig bijkomen en dan nog wat mensen bellen over stalling. :')

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:26

Haha ja ik las het. Veel succes met bellen.

Ik heb dus mailtje gestuurd over testzadel. Krijg ik dag later pas bericht terug. Dus ik stiur meteen wat terug. Het duurt en het duurt.... Waarom hebben ze de mail nou gewoon niet aanstaan :')

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:30

Hahaha ocharme...

Nouja zeg, denk ik de ideale stalling gevonden te hebben, willen ze alleen maar ruinen!
Want ze vragen zo, is het geen ruin? Dus ik neeee nee het word zowiezo een merrie ik ben een merriemens, hun: oh maar wij willen allen maar ruinen. Want het is kennelijk een groep ruinen.
Tja ik kan ergens wel snappen dat 1 merrie in een groep ruinen mis niet zo handig is.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:33

Maar dat kan toch gewoon? Tenzij ze allemaal nog denken dat ze hengst zijn :p ja dan is de merrie niet zo gelukkig. Maar zo apart nog nooit van gehoord alleen ruinen. Wel dat hengsten niet worden toegelaten.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:34

Nouja als mijn merrie de enigste vrouw zou zijn in een groep mannen. Ik ken best ruinen die zullen vechten om een vrouw hoor.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:49

Je hebt toch ook ruinen die gewoon "dekken" zegmaar. Als je het dan treft met 10 van dit soort ruinen. Loopt je meriie na een dagje wei lekker krom _O- srry kon ht niet laten :-p

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:59

Jaren geleden was ik op de Posbank(veluwe) daar stonden haflingers, ik kocht een kaart waar haflingers op stonden.Ik kwam die kaart vanmorgen tegen,ik stuurde die kaart naar mijn pony.Er stond op, als ik een haflinger tegen kom van 1m55 koop ik hem en dan heb jij een maatje.Ik heb niks met haflingers, maar nu jaren later staat er 1 in de wei en die wordt 1m55.Vind dit zo grappig.