Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IndianLady schreef:zucht dit is nu al nummer ???????? die denkt dat ze het beter weet.
Snoevie schreef:lauraa_call schreef:Wat vind jij dier vriendelijker??
Ik weet dat het niet altijd zo hoeft te gaan, maar tog vind ik dat slchten voor sommige paarden misschien beter is, verschild per paard. Maar diervrindelijker?? Echt niet!!![]()
dat is dan jouw mening,ik vind het wel diervriendelijker omdat het zo snel gebeurd is.
je moet kiezen wat voor je paard het beste is en niet voor jou
lauraa_call schreef:Ik denk niet dat ik het beter weet, ik heb dingen mee gemaakt...
IndianLady schreef:heb jij het dan meegemaakt dat de paarden ineen rijtje staan bij de slachterij?? Dat was het enige waar ik commentaar op gaf.
IKbenEllen schreef:lauraa_call schreef:Ik denk niet dat ik het beter weet, ik heb dingen mee gemaakt...
Goh ik merk het ja, wat en kommer en kwel op die manege....
IKbenEllen schreef:Daar kies je dan toch zelf voor, je HOEFT niet in die rij te staan!
lauraa_call schreef:Je moet niet ofer DIE manege praten, want dit gebeurde niet op DIE manege
lauraa_call schreef:Als je je paard op komt laten halen, je paard gaat de trailer/vrachtwagen op en gaat weg. Bij somige paarden wordt dan nog welis gekeken of ze nog kunen lopen en worden SOMIGEN zelfs nog manege lessen in gegooit, zo dat ze nog geld binnen kunnen brengen.
NOGMAALS. Dit hoeft niet altijd zo te zijn, sterker nog, het gebeurt weinig (Ookal is weinig nog te vaak.) En dat hele gedoe met de slager hoeft ook niet altijd zo te gaan. Maar het kan wel en daar moet je rekening mee houden. Hoe mooi je je afspraak ook maakt.
IKbenEllen schreef:lauraa_call schreef:Als je je paard op komt laten halen, je paard gaat de trailer/vrachtwagen op en gaat weg. Bij somige paarden wordt dan nog welis gekeken of ze nog kunen lopen en worden SOMIGEN zelfs nog manege lessen in gegooit, zo dat ze nog geld binnen kunnen brengen.
NOGMAALS. Dit hoeft niet altijd zo te zijn, sterker nog, het gebeurt weinig (Ookal is weinig nog te vaak.) En dat hele gedoe met de slager hoeft ook niet altijd zo te gaan. Maar het kan wel en daar moet je rekening mee houden. Hoe mooi je je afspraak ook maakt.
Dit is mijn probleem!
Als ik mijn paard wil slachten breng ik hem ZELF weg, op een tijdstip dat ie daar alleen is, en wordt ie snel geslacht. En dan zeg ik ook nog dat ik niet wil dat freaks hem opeten![]()
Jij kaart een situatie aan die je gemakkelijk kunt voorkomen.
Dat het op de door jou omschreven manier gebeurt, ja, dat zal best kloppen, maar dat zijn toch geen paarden van liefhebbende eigenaars? Waar het hier dus constant over gaat?
IndianLady schreef:haha ja dat heb ik ook gezien. Op een filmpje uit Amerika. Als je het niet weet schrijf dan niks. Of liever ga op zoek naar het topic Slachterij Nijkerk. Daar wordt je heel wat wijzer van.
lauraa_call schreef:Wel dus, daarom is het zo l*lig