xmarliez schreef:HorsePassion schreef:Ik heb even een stukje uit de Hoefslag geciteerd.
https://www.dehoefslag.nl/nieuws/dressu ... -het-voortWat vinden jullie van de reactie van Diederik van Silfthout?
Ik walg ervan. Hij rijdt zelf echt als een hork en ziet echt het probleem niet. Hij bagetalliseert het zelfs.
Ruiters zoals hij zijn juist degene die de sport kapot maken.
Mee eens, als er een ruiter is waar ze achter de gesloten deuren moeten gaan kijken is hij het wel. Hij zal dan nooit meer een paard van dichtbij gaan zien. Er zijn maar weinig mensen zo hardhandig en bruut als dat hij en zijn vader zijn.
Dit zijn eigenlijk bijzondere reacties. En waarom?
De quote van Hester:
Citaat:
And everyone can see that this is four years ago, people do make mistakes, and what do we do? We never forgive people for all the things that happen in life. I mean, you know, right now it’s going to be a long road for her, and a lesson—for everybody really, in the horse world. We’ve got to put the horses first.”
Hier zegt Hester het al goed: We vergeven NOOIT. Maar is er niet iets als een uitspraak: Vergeven maar niet vergeten?
En wat zeggen de reacties hierboven? Die van Silfhout verbetert nooit, die vergeven we nooit. Maar voor zover ik weet zijn de van Silfhoutjes nooit op deze manier betrapt.
Verder, nog een QUOTE die erg belangrijk is, deze komt van de link waarin van Silfhout geciteerd wordt:
Citaat:
Onlangs hadden we een interview met Diederik van Silfhout. We spraken met hem over de toekomst van de paardensport, waarin ook de stewards op de internationale wedstrijden ter sprake kwamen.
Kennelijk wordt een interview VAN VOOR het naar buiten komen van de video van Dujardin nu gelinkt aan onvriendelijk rijden van van Silfhout en aan een rare reactie. Maar je moet dus de reactie wel in perspectief plaatsen.
Daarnaast, mag je een gevaarlijke situatie niet voorkomen? Want dat wordt er besproken. Ik vind het dus helemaal geen raar interview, en zeker niet als je het leest in de context van nog niets bekend over Dujardin.
Ik volg van Silfhout al langere tijd niet meer, maar hij was ook gewoon een ruiter uit het rollkürtijdperk. Daar kunnen we nu schande van spreken, maar wees eerlijk, er werden successen behaald. En zou je er zelf niet aan meedoen als je in die tijd op deze manier aan de top mee kon doen? Het is erg gemakkelijk roepen 'nee, ik zou dat nooit doen', maar het principe van Anky van de 'laag diep en rond', dus de rollkür werd in die tijd door heel veel ruiters gekopieerd en zelfs aangemoedigd in lessen, ongeacht je wedstrijd of trainingsniveau. Er waren echter ook veel ruiters niet zo handig als Anky en consorten en dan was dat ldr echt niet vriendelijk hoor.
Gelukkig dat die tijd voorbij is en het niet meer mag.