Geplet kan je nog in wijn verwerkt worden. Dan wordt je wel opgedronken, hier zou je snel in de maag verdwijnen.
Ik blijf bij drachtig, hoefjes van een shet zijn natuurlijk wel een stuk kleiner dan tinker platvoeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Swift schreef:Ja misschien komt het doet verschil in formaat Percy of is dit potentiële veulen gewoon minder beweeglijk.
Ja haar buik toont nu wel echt drachtig Gwenvd, dat was eerder ook niet zo duidelijk maar nu inderdaad wel.
De Vitalbix is wel speciaal voor drachtige merries, ik heb bewust voor dit voer gekozen vanwege het lage suiker en zetmeel gehalte waardoor het beter aansluit bij de voedingsbehoefte van een Shetlander en ze ook niet overvoerd wordt als ze toch niet drachtig blijkt te zijn.
Swift schreef:Ik denk dat er meer winst valt te behalen met zorgen dat ze voldoende ruwvoer eet dan met meer krachtvoer. Het hooi dat we eerder hadden was behoorlijk grof, het hooi wat we nu hebben is wat fijner en daar lijkt Skyla langer van door te eten. Hopelijk blijft ze dat volhouden!
Swift schreef:Ik hen je topic toevallig vandaag gelezen Libera, ik zocht op "merrie lang drachtig zonder uier" en toe kwam onder andere jouw topic naar voren. Wat een verhaal joh, jij kreeg ook wat voor je kiezen in jouw topic zegTerwijl jij waterdicht bewijs had dat ze toch echt drachtig was... En dan ook nog zo'n verdrietig einde
![]()
Ze toont inderdaad ook niet enorm. Qua verloop lijkt het best wel op Skyla, alsof ze gewoon laat op gang komen ofzo... Als Skyla nog een maand te gaan had zat ze mooi op koers maar nu is het wel een beetje gek allemaal...
Cowgirl schreef:Gewoon een vraag: Kun je een drachtigheid ook kenbaar maken door bloedonderzoek? Of urine net als bij mensen?