Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rose_Sonny schreef:Ik had destijds een zwarte merrie met weinig wit besteld bij mijn merrie, dus typisch voor haar is het een half bonte vos hengst geworden hahaha. Maar hij is wel echt super knap en ik ben stiekem toch wel echt heel erg blij met hem.
Ik had een Appaloosa merrie besteld met heeeeeeeel veeeeel wit en stippels.
al bieden ze me een berg geld deze gaat echt niet weg, en ik denk ook dat hij verliefd op mij is
want iedere dag wanneer hij me ziet of hoort dan hinnikt hij uit allemacht
En daar wordt ik stiekem heel gelukkig van
toppie allemaal
) dus komt vast goed ook even aan longeerlijn gedraaft 1 rondje links en 1 rechts maar super trots op beestje

ook heeft ze voor het eerst een bitje in gehad. Stuur en rem nog ‘even’ monteren en ik kan starten met rijden
__Suzanne__ schreef:Klinkt als verlatingsangst (separation anxiety), Sjafrane, vervelend! Bijvoorbeeld Tristan Tucker (TRT method) en Warwick Schiller hebben filmpjes hoe je dat kunt trainen. Lastig probleem!
Ik had van de week een mijlpaal, ik heb hij Rodie in de stijgbeugel gestaan/gewicht op haar rug gehad (uiteraard vanaf een krukje). Ze vond er helemaal niets vanook heeft ze voor het eerst een bitje in gehad. Stuur en rem nog ‘even’ monteren en ik kan starten met rijden
of zijn er hier goede tips ( momenteel geen deken wel ruim in de vliegen spray verschillende soorten)