Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:00

De vergelijking gaat wel degelijk op. Niet over de grootte van het gebied maar over menselijk gedrag dat plaatsvindt bij "bezienswaardigheden".

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:02

Melding wolvenalert Drenthe, in Zwiggelte een 1 jarig Schotse hooglander gedood door wolven. Als je de foto’s ziet, dan word ik niet lekker. Wat een leed, wat een angst en pijn.

Die voorstanders met hun lobby zijn of stekeblind of volkomen empathieloos om dit goed te vinden.

pillow

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 00:21

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 09:37

pillow schreef:
https://fb.watch/oAPVojInbw/
Ik blijf me verbazen. Wat moet dat volk daar. Ik hoop echt dat het beest de aanval een keer inzet.

En dat gaat dan gebeuren bij een kind, want hij zal de zwakste als eerst gaan proberen 8)7

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:09

pillow schreef:
Ik blijf me verbazen. Wat moet dat volk daar. Ik hoop echt dat het beest de aanval een keer inzet.

Ik vraag me echt oprecht af waarom je dat zou hopen? Is dat omdat je er vervolgens zelf beter van wordt, wil je er iets mee bewijzen of is het gewoon afgunst?

Buiten om het feit dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat we dierentuinachtige taferelen gaan krijgen, snap ik wel dat het indrukwekkend is voor mensen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou dit soort nieuwsgierigheid altijd onderdrukken omwille van het dier zelf, maar ik snap de nieuwsgierigheid wel. En sommige mensen kijken nu eenmaal niet verder dan hun neus lang is.

Echter om dan te hopen dat het dier de aanval inzet, ook dan kijk je niet verder dan je neus lang is.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:19

Kaja schreef:
pillow schreef:

Ik vraag me echt oprecht af waarom je dat zou hopen? Is dat omdat je er vervolgens zelf beter van wordt, wil je er iets mee bewijzen of is het gewoon afgunst?

Buiten om het feit dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat we dierentuinachtige taferelen gaan krijgen, snap ik wel dat het indrukwekkend is voor mensen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou dit soort nieuwsgierigheid altijd onderdrukken omwille van het dier zelf, maar ik snap de nieuwsgierigheid wel. En sommige mensen kijken nu eenmaal niet verder dan hun neus lang is.

Echter om dan te hopen dat het dier de aanval inzet, ook dan kijk je niet verder dan je neus lang is.

En ik vraag me dan oprecht af op welke manier Pillow hier beter van zal worden volgens jou. En afgunst waarop?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:20

Ik denk dat Pillow bedoelt, dat indien er een aanval ingezet wordt, men beter gaat nadenken dat dit niet in de haak is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:30

Ik hoop ook dat er eens een aanval komt.
Liefst niet op een kind natuurlijk.
Maat bij de ouders flink wat hechtingenin een arm, ja hoor laat maar gebeuren.
Misschien dat die naiefjes dan eindelijk snappen dat dat dier niet los hoort.
Gewoon komt de waarheid toch niet aan het licht, dat zou het mooiste zijn natuurlijk, maar daar hebben we de media de laatste jaren wel in gezien...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:34

rien10 schreef:
Ik denk dat Pillow bedoelt, dat indien er een aanval ingezet wordt, men beter gaat nadenken dat dit niet in de haak is.

Dat dus. Kaja is heel goed in negatieve uitleg en idd wat zou ik daar voor winst uit halen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:39

In Elsloo (frl) is vanochtend een dood schaap gevonden.

En jaarling Schotse Hooglander stier in Zwiggelte van gisteren was hier ook gemeld toch.

Bron: meldingen wolven in Westerveld

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:44

pillow schreef:
rien10 schreef:

Dat dus. Kaja is heel goed in negatieve uitleg en idd wat zou ik daar voor winst uit halen.

Ik leg niets uit, ik vraag om opheldering en de intentie van je bericht.

Bij een aanval is er maar één verliezer en dat is de wolf. Die wordt afgeschoten, echter niet uitgeroeid of uitgezet. De situatie zal hetzelfde blijven. Waarom zou je dan op een aanval hopen? Wellicht begrijp ik je niet goed en denken we hetzelfde. Een aanval zal leren dat het niet om een ietwat verwilderde hond gaat. Maar ik hoop dat het niet zover komt.

De dieren moeten met rust gelaten worden, alleen dat zal nog wel heel wat jaren duren…

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:57

Een aanval is niet leuk en inderdaad is de wolf dan de dupe want die wordt afgeschoten. Het lost niets op op korte termijn maar er zullen hopelijk wel ogen geopend worden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 12:04

Kaja schreef:

Omdat iedereen Pillow snapt behalve jij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 12:07

Hebben jullie die aanval gezien in Polen op een hond... Ik zal geen fotos plaatsen en niet het filmpje van het complet bloedspoor

Denkt pro wolf echt dat dat hier niet gaat gebeuren?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 13:08

Je kunt voor of tegen zijn. Maar waar het om gaat is welke schade geaccepteerd wordt door Nederland. Hetzij wetgeving, hetzij de totale publieke opinie. Natuurlijk zijn wolven gevaarlijke roofdieren, sterk en slim. Maar hoeveel mensen houdt dit werkelijk bezig? De polarisatie tussen de voor- en tegenstanders lijkt mij minstens zo gevaarlijk. De ene kant beschuldigt de andere kant van leugens, overdrijving of complotten. Die zijn helemaal niet nodig voor dit beleid. Ja, de dierenhouders zijn niet klaar voor dit wolvenbeleid. Ik ook onvoldoende al doe ik mijn best. En het inleveren van vrije beweging of het individueel ophokken is echt heel erg jammer. Maar voorlopig moeten we er toch aan wennen, al zou ik het persoonlijk graag anders zien. Ja, wolfwerende omheiningen helpen wel wat al is het geen 100 procent. Er zijn ook aanvallen binnen die omheiningen, maar dat wil niet zeggen dat het nutteloos uitgegeven geld is natuurlijk. Alles wat ontmoedigt, draagt weer bij aan de veiligheid. Maar ook wolven leren van onze ontoereikende maatregelen. Net als wij moeten leren van onze halve maatregelen. Zo gaat het tussen roofdier en prooi al het hele bestaan. Even een poging tot realistisch denken...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 13:35

Onali schreef:
Kaja schreef:

Dus vraag ik om uitleg. Is dat niet juist?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 13:59

Onali schreef:
Kaja schreef:

Ik ben het volledig eens met Kaja.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:17

Ach kom op zeg. Mensen gaan dit zien als uitstapje. En de mensen die er wonen die zitten elke dag in de ellende.

Ze komen niet met massa's kijken bij de dode dieren die er dagelijks zijn.

Als je dan zo graag deze "natuur" wil bekijken. Ga dan ook kijken naar de ellende die erbij komt.

Als het onderdeel van onze natuur zou moeten zijn zou je hem niet zo makkelijk moeten tegenkomen als nu. DAN is het natuur, want dan laat de wolf ook zijn natuurlijke gedrag zien. Namelijk schuw, onbenaderbaar en bij het zien van een mens vertrekt hij.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:30

Huertecilla schreef:
Onali schreef:

Ik ben het volledig eens met Kaja.[/quote]

En dat verbaasd mij dan weer helemaal niet.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:33

[/quote]
Omdat iedereen Pillow snapt behalve jij.[/quote]
Dus vraag ik om uitleg. Is dat niet juist?[/quote]

Als je alleen om uitleg zou vragen niet. Maar je suggereert dat Pillow er zelf beter van wordt en zelfs afgunstig zou zijn. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:39

Dreamboy schreef:
Een aanval is niet leuk en inderdaad is de wolf dan de dupe want die wordt afgeschoten. Het lost niets op op korte termijn maar er zullen hopelijk wel ogen geopend worden.

Het lost wel iets op op de korte termijn. De wolf in kwestie, die niet bang van mensen is, is er niet meer. Herhaling kan niet meer voorkomen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:16

rien10 schreef:
Dreamboy schreef:

Het lost wel iets op op de korte termijn. De wolf in kwestie, die niet bang van mensen is, is er niet meer. Herhaling kan niet meer voorkomen.

Ja, tot de volgende "tamme" wolf zich meldt. Maar het lost op korte termijn niet het landelijke wolvenprobleem op.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:22

Nee. Lost zeker niet alles ineens op.
Maar als niet schuwe dieren wel geschoten mogen worden. Niet schuw is ook volgens de Europese regels die vee pakken.
Dan gaat het leed wel naar beneden.
Het gevaar dat zo'n half tamme toch een keer uithaalt naar die toeristen gaat naar beneden.
Dan blijven schuwere over die wild pakken. Ook hun jongen niet leren dat je makkelijk de McDonald's in kunt springen.
En ja zeker weten dat er een tijd later 1 dat weer doet.
Maar 1 of tientallen... Dat scheelt honderden weidedieren.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:32

DuoPenotti schreef:
Nee. Lost zeker niet alles ineens op.
Maar als niet schuwe dieren wel geschoten mogen worden. Niet schuw is ook volgens de Europese regels die vee pakken.
Dan gaat het leed wel naar beneden.
Het gevaar dat zo'n half tamme toch een keer uithaalt naar die toeristen gaat naar beneden.
Dan blijven schuwere over die wild pakken. Ook hun jongen niet leren dat je makkelijk de McDonald's in kunt springen.
En ja zeker weten dat er een tijd later 1 dat weer doet.
Maar 1 of tientallen... Dat scheelt honderden weidedieren.

Precies. Er zullen hopelijk eens wat ogen geopend worden als er daadwerkelijk een aanval van zo'n tam gemaakte wolf plaats vindt. Maar dan wel liever een wolvenknuffelaar en geen kind.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:45

In de regionale meldgroep zijn er nu 3 meldingen geweest van een wolf die iemand een stukje volgt, en 2 keer ook gromt , tanden laat zien. Een meisje van 12, een meisje van 15 en een volwassen vrouw.
Blijkbaar wordt dit nog steeds niet als gevaarlijk gezien ?
Was allemaal in Drenthe, weet nu even niet meer de precieze locaties.