[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:27

Wauw wat een goede afloop.
En zo fijn om te lezen dat er toch heel veel liefde is geweest voor Misterico.... alleen het hangertje zegt al genoeg...

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 22:33

different1 schreef:
Wat een wending, wat ontzettend fijn dat er een eind aan je zoektocht is gekomen met deze heerlijke uitkomst!

Ik vroeg me alleen wel af, of Misterio het enige paard van deze Hans was?
En of er dus niet nog meer paarden rond kunnen lopen...

Hij heeft niet meer paarden.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 22:34

Dreamboy schreef:
Ik zou zeggen ga zoeken wie weet heb je ook kans op een gratis paard :D

Hahaha... laten we met z'n allen nog een wandeling gaan maken! :Y)
(eig niet grappig de hele oliebol but, beste van maken).

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:44

Ergens ook wel geluk dat hij het paard ergens heeft vrijgelaten en niet in de wei heeft achtergelaten, want voordat het dan opvalt dat er niemand meer voor zorgt, dat kan wel even duren. Dan had hij waarschijnlijk gebrek gekregen aan drinkwater in de hete zomer met alle gevolgen van dien.
Eind goed al goed, een heel erg fijn dat je straks ook zijn medische geschiedenis qua dierenarts gaat weten!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:45

Dreamboy schreef:
different1 schreef:
Wat een wending, wat ontzettend fijn dat er een eind aan je zoektocht is gekomen met deze heerlijke uitkomst!

Nou, gratis.. :') Geloof dat Diana hem inmiddels al aardig betaald heeft met alle DA bezoekjes..

( morgen staan alle natuurgebieden in Nederland vol met allemaal Penny meisjes met roze halsters afgezet met diamantjes om te kijken of er nog ergens een half verwilderde Spirit rondloopt die hoognodig gered moet worden, om vervolgens met een Konik of Przewalski thuis te komen. “ Ja maar mahaam, dat was een loslopend paard en die wilde ik redden )
Sorry off topic, maar was even aan het plaatjes denken _O- :')

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:45

LadyDii schreef:
Dreamboy schreef:

Hahaha... laten we met z'n allen nog een wandeling gaan maken! :Y)
(eig niet grappig de hele oliebol but, beste van maken).

Was ook sarcastisch bedoelt. Als hij meer paarden had gehad dan had zijn broer dat vast wel tegen jou gezegd.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:47

Dreamboy schreef:
different1 schreef:

Nou, gratis.. :') Geloof dat Diana hem inmiddels al aardig betaald heeft met alle DA bezoekjes..

( morgen staan alle natuurgebieden in Nederland vol met allemaal Penny meisjes met roze halsters afgezet met diamantjes om te kijken of er nog ergens een half verwilderde Spirit rondloopt die hoognodig gered moet worden, om vervolgens met een Konik of Przewalski thuis te komen. “ Ja maar mahaam, dat was een loslopend paard en die wilde ik redden )
Sorry off topic, maar was even aan het plaatjes denken _O- :')[/quote]

_O-

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 22:57

Yavanna schreef:

Hahahaha, maar een Konik is ook leuk!

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 22:57

Dreamboy schreef:
Was ook sarcastisch bedoelt. Als hij meer paarden had gehad dan had zijn broer dat vast wel tegen jou gezegd.

I know ghehe

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:00

LadyDii schreef:
Yavanna schreef:

oliebol! Heb ik net het enige halster wat een beetje op roze leek aan Diana gegeven.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:11

Dreamboy schreef:
LadyDii schreef:

oliebol! Heb ik net het enige halster wat een beetje op roze leek aan Diana gegeven.

Ik heb er nog wel een maar daar kun je alleen een Shetje mee vangen denk ik :')

Ts wat geweldig nieuws voor jou.

Avalanche

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:13

Shetters zijn ook super leuk :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:13

En ontsnappen relatief vaak :+

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:14

KittyDylan schreef:
Dreamboy schreef:
[q

Ik heb er nog wel een maar daar kun je alleen een Shetje mee vangen denk ik

Shetjes verdienen ook een tweede kans.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:15

Sintara schreef:

:D

Yep :') en luisteren voor geen meter :')

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:16

Sintara schreef:

Yup. Die van mij laatst voor het eerst in drie jaar. Gras was groener bij de buren. Koeien in paniek dwars door het draad gegaan en mijnheer stond prinsheerlijk te grazen |o

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 23:19

Marigold schreef:
Ergens ook wel geluk dat hij het paard ergens heeft vrijgelaten en niet in de wei heeft achtergelaten, want voordat het dan opvalt dat er niemand meer voor zorgt, dat kan wel even duren. Dan had hij waarschijnlijk gebrek gekregen aan drinkwater in de hete zomer met alle gevolgen van dien.
Eind goed al goed, een heel erg fijn dat je straks ook zijn medische geschiedenis qua dierenarts gaat weten!

Gebrek aan water had hij nu, helaas, ook. Hij was namelijk behoorlijk uitgedroogd.

Máár inmiddels niet meer :-D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:32

Is er een idee hoe lang misterio alleen rond gelopen heeft? Zou hij daarvan niet een longontsteking opgelopen kunnen hebben? Want zo te horen werd er goed voor hem gezorgd.
Ik ben blij dat hij straks officieel van jou is en niet hoeft te verhuizen. Hij heeft zoveel geluk gehad

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:35

Rivendell schreef:
Is er een idee hoe lang misterio alleen rond gelopen heeft? Zou hij daarvan niet een longontsteking opgelopen kunnen hebben? Want zo te horen werd er goed voor hem gezorgd.
Ik ben blij dat hij straks officieel van jou is en niet hoeft te verhuizen. Hij heeft zoveel geluk gehad

Dan moet hij wel heel lang rond hebben gelopen want in de periode dat hij gevonden werd, en een flinke poos daarvoor, was het kurkdroog.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:51

Wat een goed nieuws voor jou en Misterio, gefeliciteerd! Wel een heel sneu verhaal van de eigenaar zeg..

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 23:54

Rivendell schreef:

Geen idee, hopelijk krijg ik die informatie allemaal nog. Maar, ik vermoed toch wel een aantal weken. Maar echt zeker weten doe ik het nog niet.

Hij is in ieder geval voor het laatst gevaccineerd in 2020.
Daarvoor ieder jaar keurig gedaan. Dus ik denk dat het toch al even mis gaat met de eigenaar...

Mja, nogmaals. Als ik meer weet, weten jullie het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:58

nouhhouu.... kippenvel hoor...

dat hangertje. Hoe verzin je het (niet dat ik letterlijk denk dat het verzonnen is. Even to be sure, na alle commotie in dit topic).

En wat ontzettend verdrietig voor zijn eigenaar. Och. Fijn dat het iig de beste uitkomst van misterio en jou betreft. Ik hoop dat de beste man (hans) ook nog enige opluchting/verlichting gegund is. Want de wanhoop die uit zo'n daad spreekt breekt echt mijn hart ;(

Voor jullie samen ontzettend veel plezier iig <3 . Dat je er nu even extra van kunt genieten!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 00:56

Wat een verhaal!
Ik denk dat je er vrede mee zou moeten hebben als je nooit precies zult weten hoe Misterio in het natuurgebied is terecht gekomen. Hans heeft hem daar zelf heen gebracht of iemand anders heeft dat gedaan. Hoe precies, het is geen fijn verhaal. Dat jij hem gevonden hebt en verzorgd hebt dat wel. Dat zal Hans ook goed doen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 09:27

Ik heb een poosje zitten nadenken of ik dit wel of niet zou gaan posten

Ik doe het toch, met risico dat het niet gewaardeerd wordt.
Dat is dan maar zo.

Aan iedereen in dit topic, maar specifiek aan TS,
Ik vraag me af of het ethisch gezien correct is om zoveel informatie over de eigenaar te geven.
We weten inmiddels best veel. Over zijn naam, regio waar hij gewoond heeft, ziekte. Sinds wanneer hij een bepaald paard had, waarvan we de naam inmiddels kennen.

Ik denk dat het avg technisch èn moreel langzaamaan netter wordt om níet te veel van dat soort informatie meer te delen.

Ik snap dat het interessant is. Dat iedereen alles wil weten.

Maar het gaat nu niet meer alleen om een paard (voor wie het 0 uitmaakt dat informatie bekend wordt)

Maar ook om een (ziek) mens en diens familie.
En die rechten op anonimiteit en privacy beginnen wat mij betreft wel erg mee te wegen inmiddels.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 09:33

Femke_Tweety schreef:
Ik heb een poosje zitten nadenken of ik dit wel of niet zou gaan posten

Ik doe het toch, met risico dat het niet gewaardeerd wordt.
Dat is dan maar zo.

Aan iedereen in dit topic, maar specifiek aan TS,
Ik vraag me af of het ethisch gezien correct is om zoveel informatie over de eigenaar te geven.
We weten inmiddels best veel. Over zijn naam, regio waar hij gewoond heeft, ziekte. Sinds wanneer hij een bepaald paard had, waarvan we de naam inmiddels kennen.

Ik denk dat het avg technisch èn moreel langzaamaan netter wordt om níet te veel van dat soort informatie meer te delen.

Ik snap dat het interessant is. Dat iedereen alles wil weten.

Maar het gaat nu niet meer alleen om een paard (voor wie het 0 uitmaakt dat informatie bekend wordt)

Maar ook om een (ziek) mens en diens familie.
En die rechten op anonimiteit en privacy beginnen wat mij betreft wel erg mee te wegen inmiddels.

Nee hoor, waarom zou het niet gewaardeerd worden. Je hebt wel een puntje denk ik, maar ik moet zeggen, ik weet uit de berichten niet waar de man in Duitsland woont.
Daarnaast zijn er talloze Hansen en Bernden in Duitsland. Ik ken er al een zwikje.
Maar in kader van de AVG snap ik je punt zeker..
Alleen is het aan Diana zelf of ze dit verder deelt of niet, wellicht is het besproken met de broer van Hans en vindt hij het niet erg :)