Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:40

Geen idee of dat vogeltje het gaat redden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 10:14

Het gupje leeft nog en verplaatst zich wat door de stal, wordt ook gevoerd. Weet nu alleen niet wat ik met hem moet doen. :+ Ik hoor jullie al denken "niks" maar momenteel heeft ie "post opgenomen" vlak voor Rêve haar staldeur... Da's geen handige plek meer straks... :=

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:42

Is er een vogelopvang in de buurt die je om advies kan vragen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 11:00

Heb net gemaild naar opglabbeek omdat ik graag de foto wilde mee sturen. Ik zalvanavond toch weinig andere keuze hebben dan hem verplaatsen als ie dan nog zit waar ie nu zit. (terug naar zijn hoekje) want anders kan ik de paarden niet binnen halen. :=

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:26

't Is ook altijd wat met die beestjes ... muizen, paarden, honden, nu weer een vogeltje. Terug naar zijn hoekje klinkt als een goede optie want hij wordt gevoerd toch?

Heerlijke foto's ook weer van de honden. Ze zijn echt mooi met die donkere koppen maar ik vind vooral de manier waarop ze kijken heel gaaf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 11:36

Volgens mij wel. Inmiddels zit ie toch al meer dan 12 uur op de grond en hij had nog steeds de "YAY ETEN!!!" reflex. Dus ik vermoed dat zijn ouders hem gewoon op de grond voeren...

Zyon gaat een prachtige hond worden. Hele aparte ogen en manier van doen heeft dat dier. Alsof hij altijd bedachtzaam is voor hij iets doet. (zodra hij dan handelt besef je dat het schijn is want hij kan onmogelijk lang nagedacht hebben voor ie letterlijk "head first" tegen de kast op schuift omdat ie vergeet dat de vloer glad is.).

Yaiko weten we niet. Gisteren zat ik naar hem te kijken en zei tegen mijn man "Hebben herders ook een lelijke fase waar ze uit groeien denk je?"
Waarop mijn man in de lach schiet en zegt "Ik durfde het al niet opmerken .... Hij is uit verhouding he?"
dus ik: "ietwat ja.... Zou ie daar nog in groeien? :+"

Mijn man zegt dat ie uit gegroeid is (hij is van half juni dus bijna een jaar nu). Stuurde hem later op de avond een foto door van zo'n wilde hond en kreeg terug "ja het is bijna zo..."

Hij heeft poten die net te lang zijn voor zijn lijf, een hoofd dat net te klein is. Vrij grote oren en dan een snuit die eigenlijk net iets te spits is. _O- Het is allemaal nét genoeg uit verhouding dat je het ziet maar niet zoveel dat je denkt "wtf is dat" _o-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:42

Oei, Yaiko bijna een jaar oud. Ik weet niet zo veel van honden en hun groeibewegingen maar dat ie zo goed als uitgegroeid is, klinkt logisch. Maandagochtend Ikea hondje?

Bij jongere honden heb ik wel gezien dat de diverse onderdelen wat uit verhouding zijn: grote poten/voeten, grote oren en rimpels. Daarvan weet je dat ze er nog in gaan groeien maar bij Yaiko ben ik daar niet zo zeker van. Aan de andere kant: who cares? Hij past toch mooi bij jullie en jullie zijn blij met 'm.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 11:46

Ik vind africaanse wilde honden geweldig dus ik vind het niet erg maar het is wel geinig om te zien. _O-
Mijn man zei gisteren heel droog "De lelijkste is van u". _O- (Hij kan er nog steeds niet van over hoe pertinent Yaiko besloten heeft dat ik zijn mens ben. :))

Mijn lelijkerd is lief dus... :)) :+: Zijn volle broer had overigens gelijkaardige issues dus hij zal niet de enige zijn op de training die een beetje uit verhouding is. Of het zijn gewoon laatbloeiers. :+ Want zowel vader als moeder zijn hele mooie honden eigenlijk.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:12

Op gevaar af dat ik nu iets heel ongepasts schrijf: alle lelijkerds zijn van jou ...
... en groeien over het algemeen toch heel aardig uit.
Gevalletje van genoeg TLC.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 12:24

Maflinger_S schreef:
Op gevaar af dat ik nu iets heel ongepasts schrijf: alle lelijkerds zijn van jou ...
... en groeien over het algemeen toch heel aardig uit.
Gevalletje van genoeg TLC.

_O- _O- Dan hoop ik dat Rêve en Joy ook een succes gaan worden. :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:26

De basis is goed. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 12:37

:D

Overigens heb ik inmiddels van alles in de buurt te horen gekregen dat de natuur hard is en ze niet alles kunnen redden. "gewoon laten zitten". Toen ik zei dat ie dan vanavond mogelijk geplet wordt door mijn merrie mocht ik hem wel "aan de kant zetten". :+ Lijkt mij wel zo gezond voor 'm ja. :+

Ik ga die zwarte roodstaart echt er uit zetten als haar kinders nu groot zijn. :x :o Ze geeft me elk jaar hartzeer.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:54

Ikea hondje. _O- _O-

Hoe reageren de honden eigenlijk op onweer?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 14:34

Ze kruipen dicht bij ons. Ik ben herder-sandwich nu.

Ging de paarden van de weide halen voor het onweer losbrak en daar zat het propje hoor...
Afbeelding
Afbeelding
Welliswaar onder toezicht maar daar ging ie weinig aan hebben.
Afbeelding

Dus een oude doek van de paarden genomen en propje voorzichtig op gepakt en binnen gezet. Oud fleecedeken voor de staldeur dat ie niet onder de spleet door kan want de paarden kunnen aan hem daar als ze in de paddock lopen. Voor vanavond ook maar wat bedenken dat ie niet in de stallen gaat. :roll:

https://youtube.com/shorts/kroRrnkcQHg?feature=share

Vader ging nog een beetje van zijn oren maken ook. >;)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:42

Nu is een van mijn katten van slag, door die boze vadervogel…..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 20:48

Bloemetje75 schreef:

_O- _O- mijn excuses.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:49

Mijn hond vond ik zeker tot zijn 2,5 nog gegroeid/veranderd/uitgezwaard hoor!

Ach wat een lief vogeltje, dat is redelijk normaal dat ze lang op de grond gevoerd worden. Gelukkig zorg jij dat hij veilig is :)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:28

Ayasha schreef:
Bloemetje75 schreef:

_O- _O- mijn excuses.

Dochter en ik hebben haar hard uitgelachen…..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:28

Goed gedaan met die kleine roodstaart! Wat lief, die pluizenrasta. Als er iemand nog in zijn poten moet groeien, dan is hij het wel :D

Hoe gaat het met Joy? Ik ben ook heel benieuwd hoe die er later uitziet!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 23:36

Joy doet het erg goed. Het is hier vandaag en morgen niet echt weer om foto’s te maken. :o morgen misschien afhankelijk van de timing van het voorspelde onweer...

Hannanas: ik doe mijn best maar hij maakt het me niet makkelijk, het móet een ‘hij’ zijn met dat gedrag. :roll:

Heb hem net een ‘nestje’ gebouwd in de hoek van de stal. Hem uit Rêve haar stro gehaald met mijn doek en een deken tegen Rêve haar deur gelegd. Hopelijk weerhoudt hem dat van de stal in gaan tot morgenvroeg. :x Ik veronderstel dat hij op zoek gaat naar iets nest-achtig zoals stro en daardoor steeds de stal in gaat dus nu heeft ie zijn eigen plekje. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bakstenen als extra ontmoediging... dadelijk mijn man nog maar eens waarschuwen dat ik geen plat kuiken wil na al die moeite.. _O- als ie in de stal komt dan is er weinig aan te doen maar liever niet onder een schoen..

Ik: ‘let ge morgen op met mijn kuiken?’
Manlief: ‘uw kuiken? Ik heb toch iets aan de hand met u hè... das een wilde vogel hè?’
Ik: ‘een wild kuiken in MIJN stal.’
Man: ‘gij zijt echt een softie wat dat betreft he...’
Ik: ‘zijt blij. Gij zijt ook geadopteerd daardoor en niet meer verkocht.’
Man *opent en sluit mond een paar keer*
‘Ik let wel op met uw kuiken....’

:)) :))

Hij heeft mijn bouwsel nog niet gezien. _O- die gaat echt zuchten morgen. :=

Het is aan één kant open trouwens dus hij kan er uit. Hij kan alleen niet rechtstreeks naar de stallen zonder klimmen...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:56

Oh heerlijk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 00:06

Toen ik hem op pakte wilde ie zijn vleugels spreiden. Dus het is wel eentje die aan het oefenen is iig. Heb vroeger gelukkig valk en grasparkieten gehad dus weet hoe ik ze kan vast houden ook al is dit gupje wel fragieler. Héél voorzichtig zijn vleugeltjes weer naar zijn lijfje begeleid en ze daar gehouden. Doordat ie met zijn pootjes grip in die doek heeft was hij niet echt gemotiveerd om ze open te houden. Denk dat hij ze gewoon even wilde showen. _O- het was meer van ‘uhj ik had een nes... oh,.. nieuw nestje,.. Oke....’ *maakt het zich comfortabel.*. _O-

En WB Yaico, bij de DA bleek dat hij ook afgevallen is. Nu moest dat wel ivm die schouders. We hebben daar niet bij stil gestaan dat we hem wat schraler moesten voeren (hij was vrij zwaar en das overbodig gewicht op gewrichten die gaan moeten herstellen.) dus we beseften vandaag ineens dat dat waarschijnlijk is wat we zien.

Maar eens die geopereerd zijn en hij gerevalideerd is gaat hij hopelijk spieren kweken waardoor hij in verhouding komt. Zodra de DA die gaat opereren terug is van vakantie gaan we plannen. Hij is nu volgens de gewone DA mooi kwa gewicht voor de operatie. Niet te mager maar ook geen overbodige kilo’s..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:02

Ik had je man zijn gezicht willen zien toen jij zei dat hij ook geadopteerd is. _O-

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:42

Wahaha zalige conversatie met je man :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:30

Als hij gaat zuchten, het kan altijd erger..... ik sta vogelnestjes bij te knippen :o .....
sinds een zwaluwtje zichzelf opgehangen heeft aan 1 van de staartharen die ze verwerkt hadden in het nestje :(:)