Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:42

anjali schreef:
Wat ik helaas wel zie is dat een tweejarige gekocht wordt en dat men niet het geduld heeft om met beleren nog een jaar te wachten.Dus ik denk als je een paard zoekt waar je meteen wat mee wilt gaan doen (als in inrijden...) dat je beter geen tweejarige kunt kopen.

Dat is inderdaad vaak het probleem. Laat ze toch lekker jong zijn en buiten spelen zonder dat mensen zich ermee bemoeien. Ze moeten nog zo lang en zo veel.

anjali

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:51

Ik denk dat je een veulen best al wel wat kunt gaan leren zoals geborsteld worden,meelopen aan het halster.Dat is toch ook nodig voor als smid of veearts moeten komen. Maar al gewicht op de rug dat is denk ik niet goed omdat de botten nog zacht zijn dan.Maar het gebeurt wel.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:10

PSvanLot schreef:
anjali schreef:
Wat ik helaas wel zie is dat een tweejarige gekocht wordt en dat men niet het geduld heeft om met beleren nog een jaar te wachten.Dus ik denk als je een paard zoekt waar je meteen wat mee wilt gaan doen (als in inrijden...) dat je beter geen tweejarige kunt kopen.

Dat is inderdaad vaak het probleem. Laat ze toch lekker jong zijn en buiten spelen zonder dat mensen zich ermee bemoeien. Ze moeten nog zo lang en zo veel.

Ik zal jou dan geen linkje doorsturen van een pony wat te koop staat en net 2 jaar is en al gereden is. Incl foto’s van het rijden ;(
Heb toen gemaild hoelang de pony al onder zadel was en dat is al enkele maanden, sneu! Dier toont ook echt heel zielig

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:10

Spaansepony schreef:
Ik zal jou dan geen linkje doorsturen van een pony wat te koop staat en net 2 jaar is en al gereden is. Incl foto’s van het rijden ;(
Heb toen gemaild hoelang de pony al onder zadel was en dat is al enkele maanden, sneu! Dier toont ook echt heel zielig

Terwijl je zo'n twee-jarige juist vanalles vanaf de grond kunt leren. Gemiste kans.

Aan de andere kant; wat doe je met een jaarling die zich dood verveeld en daar nogal vervelend van wordt. Nou, die span je voor-spek-en-bonen in naast je andere pony.
Wat we alleen niet verwachtten was dat die jaarling zo fanatiek werd dat ie de kar aan z'n bit vooruit trok!
Hij ook nooit ingereden; die had met drie-en-een-beetje zoiets: ga je er nou nog een keer op zitten of hoe zit dat onderhand.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:31

PSvanLot schreef:
anjali schreef:

Ik zou juist willen dat mensen eens van die magische grens van 3 jaar afstappen. :D Ze laten het dier 3 jaar "verwilderen" in een groep en dan van zodra die magische verjaardag achter de rug is, moet alles binnen een paar maanden geleerd zijn want natuurlijk willen we er dan wel binnen een halfjaar/jaar op kunnen zitten. :o
Dat je wacht met effectief inrijden tot een bepaalde leeftijd snap ik, maar zo een jonge gup in de hand laten komen en leren dat er meer in het leven is dan gras en zon, dat is alleen maar voordelig voor het dier.

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:47

Ik heb niet alles gelezen so don't blame me als ik iets heb gemist :P Dus ook alvast sorry als ik ineens in een gesprek inspring, maar ik vind 71 pagina's een beetje teveel om allemaal te lezen :P

Ik ben van plan om rond september mijn eerste paard te gaan kopen. Wellicht volgen een aantal van jullie mijn topic, maar het gaat in dit geval om een manege paard. Ze is echt mijn droompaard:

Merrie, bruin rond de 1.65
Warmbloed, 11 jaar, geschikt voor de eventing.

Ik rijd haar inmiddels 5 jaar, en ik kan echt niet zonder haar. Vorig jaar heb ik gevraagd of ze te koop was, dit was ze helaas niet. Maar iedereen waarmee ik praat zegt dat ik gewoon nog een keer voor een tweede poging moet gaan, en alle signalen geven af dat ik dit zeker moet doen. Dus ik geef nog niet op.

Ik ben in september 19 en dan inmiddels 4e jaars student MBO verpleegkunde. Ik hoop dan ook dat het gaat lukken, want een mooier cadeau kan ik me niet wensen.

Als het met haar niet gaat lukken, dan weet ik het niet. Ik heb voor een paard maanden terug een 2 paarden gevonden die voldoen aan mijn eisenlijstje (MERRIE, "bruin" ,geschikt voor de eventing, max 15 jaar, warmbloed). Dus een ander paard zoeken wordt wel heel lastig, zeker omdat ik haar heel slecht kan laten gaan. Ik droom er namelijk al sinds mijn 13e van.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:56

Afbeelding

Ze is er <3 niet de meest charmante foto naast een hoop stront, maar het gaat om het idee.
Was een hele lange dag, met de nodige emoties en spanningen. Bij de grens verliep het niet soepel. Troffen natuurlijk een overijverige beambte. Die tot 2 keer toe zei dat het geen terechte verplaatsing was. Wilde de papieren niet zien. Wilde weten waarom we met z'n tweeën waren. Moest mijn rijbewijs laten zien en toen liet hij ons gelukkig door rijden. Was behoorlijk zweten. Voor ons werd een bestelbusje terug gestuurd. Zijn prima ontvangen bij de eigenaar. Niets meer van het rare gedrag van afgelopen tijd. Hebben nog koffie gedronken met de eigenaar en zijn vrouw. Kwam ook wel naar voren dat hij wel een beetje spijt heeft van de verkoop. De trailer vond ze toch wel heel spannend. En heeft na ruim 4 uur op de trailer gestaan te hebben, nog even de benen kunnen strekken in de bak. Mijn oudje van 28 was niet te spreken dat ze in de stal naast haar kwam te staan. Dus die heeft staan bokken, schoppen tegen de wand en een hoop gegil. Maar ze waren rustig toen ik kwam.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:00

xkusjeirene schreef:
Ik heb niet alles gelezen so don't blame me als ik iets heb gemist :P Dus ook alvast sorry als ik ineens in een gesprek inspring, maar ik vind 71 pagina's een beetje teveel om allemaal te lezen :P

Ik ben van plan om rond september mijn eerste paard te gaan kopen. Wellicht volgen een aantal van jullie mijn topic, maar het gaat in dit geval om een manege paard. Ze is echt mijn droompaard:

Ik rijd haar inmiddels 5 jaar, en ik kan echt niet zonder haar. Vorig jaar heb ik gevraagd of ze te koop was, dit was ze helaas niet. Maar iedereen waarmee ik praat zegt dat ik gewoon nog een keer voor een tweede poging moet gaan, en alle signalen geven af dat ik dit zeker moet doen. Dus ik geef nog niet op.

Ik ben in september 19 en dan inmiddels 4e jaars student MBO verpleegkunde. Ik hoop dan ook dat het gaat lukken, want een mooier cadeau kan ik me niet wensen.

Als het met haar niet gaat lukken, dan weet ik het niet. Ik heb voor een paard maanden terug een 2 paarden gevonden die voldoen aan mijn eisenlijstje (MERRIE, "bruin" ,geschikt voor de eventing, max 15 jaar, warmbloed). Dus een ander paard zoeken wordt wel heel lastig, zeker omdat ik haar heel slecht kan laten gaan. Ik droom er namelijk al sinds mijn 13e van.

De aanhouder wint!! Ik heb ook mijn lievelingspony van ponykamp overgenomen die ook niet te koop was. Ook toen ik te oud was voor ponykamp bleef ik komen. Drie uur heen, drie uur terug met de trein. Manege-eigenaar zei toen, als ze te koop komt ben jij de eerste die het hoort. Gelukkig heeft hij zijn woord gehouden en heb ik haar na tien jaar manegewerk op mogen halen <3 ze heeft toen nog van 4 heerlijke jaren mogen genieten bij mij

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:01

MISTRAL94 schreef:
[ [url=m/d6gHAu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is er <3 niet de meest charmante foto naast een hoop stront, maar het gaat om het idee.
Was een hele lange dag, met de nodige emoties en spanningen. Bij de grens verliep het niet soepel. Troffen natuurlijk een overijverige beambte. Die tot 2 keer toe zei dat het geen terechte verplaatsing was. Wilde de papieren niet zien. Wilde weten waarom we met z'n tweeën waren. Moest mijn rijbewijs laten zien en toen liet hij ons gelukkig door rijden. Was behoorlijk zweten. Voor ons werd een bestelbusje terug gestuurd. Zijn prima ontvangen bij de eigenaar. Niets meer van het rare gedrag van afgelopen tijd. Hebben nog koffie gedronken met de eigenaar en zijn vrouw. Kwam ook wel naar voren dat hij wel een beetje spijt heeft van de verkoop. De trailer vond ze toch wel heel spannend. En heeft na ruim 4 uur op de trailer gestaan te hebben, nog even de benen kunnen strekken in de bak. Mijn oudje van 28 was niet te spreken dat ze in de stal naast haar kwam te staan. Dus die heeft staan bokken, schoppen tegen de wand en een hoop gegil. Maar ze waren rustig toen ik kwam.

Jeetje wat een verhaal! Heftig ook dat ze er eigenlijk spijt van hebben. Ze is wel heel knap zeg <3

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:05

Autumnn schreef:
xkusjeirene schreef:

De aanhouder wint!! Ik heb ook mijn lievelingspony van ponykamp overgenomen die ook niet te koop was. Ook toen ik te oud was voor ponykamp bleef ik komen. Drie uur heen, drie uur terug met de trein. Manege-eigenaar zei toen, als ze te koop komt ben jij de eerste die het hoort. Gelukkig heeft hij zijn woord gehouden en heb ik haar na tien jaar manegewerk op mogen halen <3 ze heeft toen nog van 4 heerlijke jaren mogen genieten bij mij

Zeker, en daar ga ik ook voor! Een droompaard is niets voor niets een droompaard :P

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:06

MISTRAL94 schreef:
[ [url=m/d6gHAu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooi dier zeg! Wat stom van die grens, bah dat het allemaal nu zo moet. Maar gelukkig is het gelukt! Waar kwam ze vandaan?

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:38

Eindelijk gelukt, Mistral94! Gefeliciteerd met je aanwinst!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:45

Ohhh mistral wat fijn dat ze er is!
Van harte, nu lekker genieten!

Had alleen heel iets anders verwacht omdat ik jou al 100 jaar ken met een bonte :+

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:14

Jeetje mistral, dat ze zo moeilijk deden joh! Bizar in vergelijking met mijn ervaring.

Maar ergens hadden we dit verwacht naruurlijk, koop ging moeizaam, dus waarom de grens niet!
Maaaaaaar ze is er en eerlijk, ze is zo een stuk knapper dan wat je me toestuurde, je kan nu eindelijk genieten van je paardje.

Rest lees ik straks, maar vond dat ik even op mistral moest reageren al hahaha

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:09

Gefeliciteerd Mistral! Wat naar dat gedoe rond de hele koop, maar uiteindelijk heb je er nu hopelijk een fijn dier voor waar je lang van mag genieten :) !

Mijn merrie is verkocht vandaag, dus ik ga mij nu rustig verder oriënteren.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:44

Wat een leuk beestje mistral!

Chispa begint al lekker te wennen.. al wat longe werk gedaan en lekker samen t terrein aan t verkennen. Woensdag komt de zadelpasser dus hopelijk kunnen we vanaf dan lekker gaan rijden
Afbeelding

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:45

Wat een knapperd Mistral!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:56

Gefeliciteerd Mistral! Wat een leuk dier!
En wat een gedoe om in België een paard op te halen :(

Hier de afspraak voor maandag toch maar afgezegd. Mijn vriend vindt het te vroeg omdat we de paddock nog niet af hebben en mijn gevoel zei dat ik dan beter helemaal niet kan gaan kijken. Het waren ook niet direct paardjes waarvan ik dacht yes! Dat is hem!, dus we zien wel hoe het verder gaat. Ik hou de advertenties gewoon nog goed in de gaten.

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:00

Chispa is knap! :+:

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:35

Wat een lieve reacties :o

xkusjeirene: Ze komt uit Merelbeke vlakbij Gent. Normaal heb je natuurlijk helemaal niet te maken met grensovergangen. De Belgen vinden de Nederlanders natuurlijk nalatig omtrent de corona. Misschien laten ze ons daarom flink zweten :+

Alja: ja het is voor mij ook een enorme omschakeling. Van veel wit naar geen wit :') ik was bang te gaan vergelijken. Maar goed doe je hoe dan ook wel. Ongeacht de kleur.

Spaansepony: Ik had enorm lopen inlezen en zoeken overal. En dacht heb uitgebreid contact met paardenpunt Vlaanderen en de corona lijn. Dat mail contact had ik ook uitgeprint. Dus ik dacht moet lukken. Maar wat jij schrijft bleef ook hangen niets is soepel verlopen in dit proces :+ en controle van het rijbewijs denk wat een onzin :') Maar goed heb mijn mond maar gehouden. Ik denk dat hij ook wel door had toen wij beide de tassen in wilde duiken voor papieren dat hij dacht, die zijn goed voorbereid. Nou ja een beetje extra spanning in je leven... Ik vind haar ook veel knapper. Ik dacht straks heb ik dat paard mooi gemaakt in mijn hoofd en kom ik daar staat daar een aardslelijk paard :')

Noa gefeliciteerd met de verkoop van je paard. Wat fijn dat je vooruit kunt gaan kijken nu!

Delaja wat jammer dat je nog geen paardjes gaat kijken.

Milo hij is wel knap. Hoe groot is hij? Weet niet of ik het al gevraagd heb hoor :o

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:36

Hij is 1,62 ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:37

Eigenlijk zou er een topic moeten komen voor mensen die net een paard aangeschaft hebben dit jaar ofzo zodat je daar kunt kletsen over dingen waar je tegen aan loopt oid :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:38

Milo2012 schreef:
Hij is 1,62 ;)

Mooie maat. Niet heel breed dat is ook wel prettig (vind ik)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:42

Delaja schreef:
Gefeliciteerd Mistral! Wat een leuk dier!
En wat een gedoe om in België een paard op te halen :(

Hier de afspraak voor maandag toch maar afgezegd. Mijn vriend vindt het te vroeg omdat we de paddock nog niet af hebben en mijn gevoel zei dat ik dan beter helemaal niet kan gaan kijken. Het waren ook niet direct paardjes waarvan ik dacht yes! Dat is hem!, dus we zien wel hoe het verder gaat. Ik hou de advertenties gewoon nog goed in de gaten.

Jammer Delaja! Ach, heb je langer om hier gezellig mee te kletsen :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:42

Gefeliciteerd! Wel raar dat ze in eerste instantie niet eens de papieren wilden zien >;). Maar goed, je paardje maakt het wel weer goed denk ik!

Noa ook gefeliciteerd, met de verkoop van je paard