Ik heb niet alles gelezen so don't blame me als ik iets heb gemist

Dus ook alvast sorry als ik ineens in een gesprek inspring, maar ik vind 71 pagina's een beetje teveel om allemaal te lezen
Ik ben van plan om rond september mijn eerste paard te gaan kopen. Wellicht volgen een aantal van jullie mijn topic, maar het gaat in dit geval om een manege paard. Ze is echt mijn droompaard:
Merrie, bruin rond de 1.65
Warmbloed, 11 jaar, geschikt voor de eventing.
Ik rijd haar inmiddels 5 jaar, en ik kan echt niet zonder haar. Vorig jaar heb ik gevraagd of ze te koop was, dit was ze helaas niet. Maar iedereen waarmee ik praat zegt dat ik gewoon nog een keer voor een tweede poging moet gaan, en alle signalen geven af dat ik dit zeker moet doen. Dus ik geef nog niet op.
Ik ben in september 19 en dan inmiddels 4e jaars student MBO verpleegkunde. Ik hoop dan ook dat het gaat lukken, want een mooier cadeau kan ik me niet wensen.
Als het met haar niet gaat lukken, dan weet ik het niet. Ik heb voor een paard maanden terug een 2 paarden gevonden die voldoen aan mijn eisenlijstje (MERRIE, "bruin" ,geschikt voor de eventing, max 15 jaar, warmbloed). Dus een ander paard zoeken wordt wel heel lastig, zeker omdat ik haar heel slecht kan laten gaan. Ik droom er namelijk al sinds mijn 13e van.