Dilan93 schreef:Oww ja Zaandam is ook duur idd. Wij zitten in Oostvoorne, omgeving Rotterdam![]()
Maar ik ben best bereid om naar bijvoorbeeld Drenthe te verhuizen. Vind het daar ook heel mooi![]()
Veluwe is natuurlijk ook prachtig, maar die omgeving zal ook wel peperduur zijn
Niet te doen in die omgeving
Kom ik ook vandaan, Spijkenisse dan.. maar reed altijd op Manege Tinte. Om die reden zijn wij ook verhuisd naar Noord-Brabant, en nu ook paarden aan huis. Had ook wel naar Drenthe gewild: nog meer waar voor je geld Is nu inderdaad vrij weinig vraag naar jonge onbeleerde paarden.. voor mij positief, want die koop ik juist. Maar ik moet ze dan wel echt beleren voordat ik ze weer door kan verkopen. Gelukkig kan ik daar altijd ruim de tijd voor nemen, meestal staan ze een jaar bij mij
En met de verkoop ben ik ook heel duidelijk in wat hij al kan en dat het (vaak) uiteraard nog niet 100% bevestigd is, dus daar moeten ze wel rekening mee houden met rijden thuis. En inderdaad, tot nu toe ook bijna alle (superbrave) hengsten mogen castreren... 
Gefeliciteerd GJ! Superleuk!!

Die geit op Malik

Welkom Froukje
Superleuke merrie
Mijn eerste verzorgpaard was ook een Gelderse merrie, járenlang veel plezier van gehad, echt heel fijn paard 
Haha ahh Vientje, zo moet je je echt niet voelen!! Echt superlief inderdaad dat ze komt helpen, geeft ook al een beetje aan wat ze ervan vindt, anders zou ze dat niet doen

Wij hebben Dije gisteren voor het eerst een singeltje om gedaan en zijn zo langzaam aan begonnen met galop aan de longe vragen!
Ik geef voor het aanspringen een kusgeluidje, is zo handig met inrijden straks als ze dat snappen
En hij doet het echt super! Gaat niet als een debiel rennen, doet gewoon een net rustig galopje en ook op het singeltje reageerde ie helemaal niet!
Hij was zo blij hahaha 

Is al wel een flinke tijd geleden dan!
Maar rijd daar al sinds m'n 6e en ben pas een paar jaar geleden gestopt daar en nu dus ook weg verhuisd!
De toon van de avond was gezet
) onder het zadel buiten spel laten zetten de laatste weken en ben véél te afwachtend gaan rijden waardoor zij natuurlijk blij haar eigen feestje gaat vieren. Zodra ik gewoon duidelijk ben is de muppet meteen weer haar brave meewerkende zelf...dus het ligt aan mij. Het besef is er, het bewijs dat het kan en werkt ook (vandaag was echt een sublieme omstandigheid om dat te oefenen zeg maar
We blijven voorlopig iig wekelijks lessen bij vaste instructrice thuis, en gaan daarnaast eens in de 2-3 weken naar beleeradres voor les (ze zitten gelukkig wel op 1 lijn, de een is wat strikter dan de ander maar in basis sluit het op elkaar aan). Intensiteit van begeleiding gaat dus wat omhoog nog, want dan maar hoogstens 1-2x per week zelf zonder les rijden voorlopig 
Fijn dat ze je zo heeft kunnen helpen, en ook wel fijn dat de begeleiding omhoog gaat. Als dat helpt met jou zelfverzekerdheid, lekker doen