jokari schreef:Wat zou ik je graag kunnen helpen met de paarden Jorieke. Woonde ik maar dichterbij.
Fijn om weer iets van je te lezen.

BranwenGC schreef:Ik had dezelfde gedachte Jokari.
Knuffels zoals altijd Josav

Lara schreef:Ik snap je helemaal! Een verzorger is ook niet niks en vereist vaak ook enige 'inwerktijd' die je ook maar moet hebben (tijd + energie). Zoals ik het begrijp is Muzanna de 'makkelijkere' van de twee en ook degene die met name van extra hapjes zal profiteren? Lastig maar allemaal hoor..
Sterkte nogmaals!
Dankjewel! Ja, dat is het precies. Vind eerst maar iemand met wie je dat traject aandurft en dan los te laten. Aan de andere kant heb je er dan sowieso nooit profijt van maar je zit ook met een extra dure aansprakelijkheidsverzekering. Of is dat anders als je iemand ervoor betaalt? Enzovoorts. Veel vragen en dan blijft het allemaal een beetje liggen. Dan vind ik het al snel te ingewikkeld. Teveel haken en ogen.
Muzanna is inderdaad makkelijker dan Manari. Manari is de jongste en heeft helaas op vorige stallen geleerd dat mensen te intimideren zijn. Daar is ze bij ons snel van op terug gekomen, maar dat zit er helaas wel in…
gerlindie schreef:Ik weet nooit zo goed wat ik in dit topic moet zeggen.
Ik leef nog altijd met jullie mee en hoop dat er (voor deze keer eens) een mooi jaar in het vooruitzicht ligt voor jullie.
Hoe is het nu met jullie huis? Is dat nu redelijk af?
En hoe is het met je man, voor hem lijkt het me ook allemaal veel hooi op zijn vork.
Het blijft echt zo'n nare situatie allemaal.
Wel heel erg fijn dat het met jullie kindje weer beter lijkt te gaan!
Lief bericht. Ik snap het wel, het is ook wel kommer en kwel af en toe. 
Nee, de verbouwing van het huis heeft door alles vrijwel helemaal stilgelegen.
Eigenlijk is de focus nu om te sparen. Zodat we kunnen fokken gezien Muzanna er niet jonger op wordt en ik dan hopelijk niet ineens hals over kop de beslissing moet nemen wat ik met Manari aan moet.
En om een caravannetje te kunnen kopen met het idee dat de bovenverdieping van ons huis dan helemaal vanaf de basis kan worden heropgebouwd en daarna beneden kan worden heringedeeld. Als wij niet meer actief in het huis wonen is het hopelijk makkelijker voor mijn man om door te pakken. Dat is nu namelijk niet het geval. Er zijn voor hem teveel obstakels (ook in z’n hoofd).
Dus de focus is nu om daarvoor te sparen.
Omdat de tegenslagen dit jaar toch wel wat zijn blijven opstapelen (ook op financieel gebied is het niet allemaal even soepeltjes verlopen…) gaat dat wat langzamer dan gehoopt.
Daarbij zijn de hengsten die ik op het oog heb logistiek niet de goedkoopste opties, maar ik wil er foktechnisch natuurlijk niet teveel op inleveren en daar hangt helaas wel een prijskaartje aan… sowieso is de keuze voor mij lastig omdat ik er rekening mee hou dat het de allerlaatste kans gaat zijn en daar krijg ik een beetje keuzestress van.
Een caravan waar we jaarrond in kunnen verblijven is natuurlijk ook niet gratis maar we kiezen juist bewust voor een caravan omdat we er dan in theorie ook mee op vakantie (naar het buitenland) zouden kunnen gaan en dat is voor het laatst in 2017 geweest.
Als de caravan wordt aangepast op mijn beperkingen kan ik hopelijk tussentijds rusten. Dat is de gedachte. Hoe dat in de praktijk uitpakt weet ik niet, maar buiten dat is het sowieso de handigste optie denk ik. Die kun je toch zelf verplaatsen namelijk.
En ja, zo’n ding aanpassen kost ook weer tijd en geld, maar nu ligt de verbouwing ook alweer heel lang stil… wordt het straks zo’n help mijn man is klusser verhaal en dat moet ook niet.
Dus vandaar dat we het idee van een caravan hebben opgevat.
Dat is zo’n beetje het plan voor de nabije toekomst.
Voor mijn man is afgelopen periode zwaar geweest. Wat ons kind is overkomen was voor hem erg traumatisch. Hij kan er nog steeds maar moeilijk over praten. Hij krijgt nu gelukkig wel de juiste hulp en dat maakt al een enorm verschil. Wel heeft hij een burn-out gekregen, de tweede in relatief korte tijd. Maar op het werk maakten ze het hem ook wel erg lastig (ze vonden op een gegeven moment ook dat het wel lang genoeg had geduurd) en dan loopt het emmertje gewoon over. De bedoeling is dat hij voor het einde van het jaar weer volledig aan het werk is.
Is het zwaar? Ja, absoluut. Het vervelende is dat we vanuit de gemeente moesten kiezen tussen gehandicaptenparkeerkaart, huishoudelijke ondersteuning/mantelzorgondersteuning en mijn scootmobiel. Een combinatie kon niet. Vanuit de theorie wel, maar in de praktijk viel dat tegen.
Ik zal er niet te diep op ingaan want dat doet er momenteel niet zoveel toe. Recht hebben is niet hetzelfde als je recht krijgen. Laten we het daarop houden. Ik ben nog altijd intens gelukkig met mijn scootmobiel en toegegeven? Ik ben de vele hoepels ook gewoon écht heel erg zat. Dus voorlopig doen we het maar zo. Ik ga mede daardoor wel langzaam achteruit, maar ik hoop dat het zich mettertijd wat stabiliseert.
Met het traject dat ik nu doorloop probeer ik voorzichtig een weg daarin te vinden qua grenzen opzoeken en wat ik voor het een nodig heb bijt met het ander dus dat is echt een jongleeract af en toe. Alsof je de boel bij elkaar probeert te houden terwijl alle naden loslaten.
De pup zorgt dat ik wat verder en meer loop dan ik anders zou durven dus we gaan zien wat dat oplevert in positieve (of negatieve) zin. Soms moet je ook gewoon wat proberen.
Maar wat meer orde in de chaos zou fijn zijn. Het is even niet anders.
Even afwachten wat het nieuwe (voor)jaar brengt.
Dat de paardjes momenteel nog “gewoon” goed gaan is een zegen. Gewoon tussen aanhalingstekens want ik ben door de jaren heen met pensionstallen zo geprogrammeerd om het niet gewoon te vinden dat het een soort reboot vereist of zo. Het is regelrecht wennen. Alsof je het bijna niet durft uit te spreken en daarom ook overal kritisch op wil zijn. Vandaar ook mijn zorgen dat mijn man er soms niet elke dag heengaat. Ik krijg daar een error van.
Dus hanteer ik deze winter als de ultieme test daarin. Zodat ik hopelijk ook de moed heb nog een veulentje te fokken.
Ik mag niet klagen zeg ik altijd. Dat wordt dan altijd heel hard weersproken door mensen. Dat als 1 iemand mag klagen ik het wel ben.
Maar gezien alles wat de afgelopen jaren al is voorgevallen mag ik toch niet al te hard klagen vind ik.
Wat wel balen is, maar niet klaagwaardig: de camera doet het niet, want de data is op. Een bepaald kleutertje heeft regelmatig met papa zitten praten via de camera en dat vreet natuurlijk data.