Eston gaat vanaf het weekend/volgende week weer 24/7 de wei op in een hengstengroep . Zal kijken of ik weer foto's kan maken. Laat hem sowieso het hele seizoen nog lekker op de weide.
Dat was een lange dag! Met Fin naar de kliniek geweest hij was al eentje af en aan niet helemaal goed. Voor de wagen erger als zo los. Met de lood in mijn schoenen richting de kliniek. Na het longeren was het voor de artsen al duidelijk het zat niet in zijn benen maar in zijn bovenlijn (rug/hals). Wel buigproeven gedaan voor de zekerheid die waren oké geen gekke dingen. Toen werd er in zijn mond gekeken en viel de grote wolfskies op die zou de boosdoener kunnen zijn waardoor hij zich vast is gaan zetten en zo steeds wat slechter is gaan lopen waardoor hij zijn bekken niet meer kantelden en daardoor zijn been niet goed er onderzet. Zijn rug is behandeld met een Tepac behandeling en met de handen los gemaakt en zijn wolfskiezen zijn getrokken. De arts heeft hem ook gelijk even geholpen met wisselen Nu een week longeren op het harde en hem goed laten zakken en buigen. Alles lijkt dus mee te vallen
Ja na een uur mocht hij weer eten nou gingen we pas lang daarna weg en heeft hij ook nog 1,5 uur op de trailer gestaan naar huis dus thuis mocht hij weer lekker eten.
Heb wel z'n hooi op de grond gevoerd ipv zijn net omdat hij nu geen voortanden heeft haha
LiindseyV
Geplaatst: 13-04-16 20:23
Siebe heeft momenteel wat last van zijn tanden die wisselen merk ik Hij eet normaal, maar smakt en likt veel en trekt rare bekken , arm mannetje Wat groeipijntjes ook denk ik , hij gaat altijd liggen om te rusten terwijl mijn andere paarden zelden liggen. Het leverde wel een grappige foto op , net alsof ik hem verdoofd had haha ! Na een kwartiertje rusten ging hij weer spelen met zijn Shetlandervriendje
Azmay
Geplaatst: 18-04-16 13:46
Och wat een lieve foto's van Siebe Hoe gaat het nu met Finley?
Diva is nog steeds een gratenpakhuisje ondanks dat ze 2x2 kilo geweekte (water+)pulp krijgt op een dag met vrijwel onbeperkt goed hooi. Ze is ook echt idioot groot ineens (bijna zo groot als haar moeder ) dus waar de voedingsstoffen heen gaan is geen raadsel. Vandaag mocht ze voor het eerst de wei op, vonden ze prachtig maar dat ze er na een half uur weer af moesten van mij was dan weer gemeen Ben echt bang dat ze anders koliek krijgen van dat koeiengras. Haar vacht laat eindelijk ook behoorlijk los, hopen dat ze volgende week echt erdoor raakt.
F_inley
Geplaatst: 18-04-16 14:37
Mooie foto's van siebe
Owjee Diva een groeispurt vind haar er op de foto zo goed uit zien maar zal van dichtbij vast anders zijn.
Finley gaat goed snapt het longeren op het harde en loopt netjes met zijn neusje over de grond in stap en draf. Maarja blijft een peuter dus spanningsboog is soms slap haha. Gooi hem nu eerst los voor we longeren dan is hij de meeste energie alvast kwijt.
azmay: zo mager komt zo toch niet over op de foto? enorme groeispurt?
lucas doet het super! hij is van de week voor het eerst los mee naar buiten geweest op buitenrit. dit met een ervaren paardje! het ging supergoed! hij was wel kijkerig en is 2x geschrokken van opvliegende vogels, maar meneer gaat stilstaan en staan te briezen. meer niet. we zijn bezig met een fatsoenlijk bit te vinden. Hij is ingereden met een watertrens. vrij dun. Nu wilde ik een iets dikker bit. dus bustrens gepakt, maar dit vind meneer niet fijn. Heb nu een myler gehaald. hopelijk vind ie dat wel fijn. Ik ben bang dat een dunne watertrens namelijk te scherp is heb ook een topicje gemaakt
Kwestie van perspectief denk ik magicmist, is nog altijd een beetje melkkoe op de heupen, ribben zichtbaar door de overige enorme wintervacht en haar rug is een echt dakje met uitstekend ruggegraatje. Maar komt wel goed
Magic wat fijn dat Lucas het zo goed doet! Heb je zelf ook alweer gereden?
Op deze foto zie je het idd beter dat ze wat schraal is. Maar dat komt vast helemaal goed
Nessie
Geplaatst: 18-04-16 22:11
Arme Fin met de tandjes! Aan de longe weer leuke en knappe foto's
Lieve foto's van en met Siebe!
Azmay op die tweede foto valt het inderdaad stuk meer op. Die kleur is wel echt prachtig!
magicmist: Wat fijn dat het zo goed gaat Ik zal ook je topic even bekijken!
Hier nog een heel klein stukje film van Est. Had hem naar slomo gezet omdat het anders helemaal kort was (werkte even niet mee de technologie) maar hij loopt wel stoer. Morgen gaan ze weer helemaal de wei op, als het kan maakt de staleigenaresse wat foto's.
F_inley
Geplaatst: 19-04-16 19:24
Vind eston zo gaaf
Hier was het na het longeren,buiten spelen en wassen tijd voor grasjes
Wat gaaf magicmist, superbrave Lucas! Ja bitjes is wel een dingetje he. Irocco loopt nu op dubbelgebroken watertrens van ik geloof sprenger, weet het niet zeker. Met rubberen bitringen eraan.
Ik vind eston zo leuk, benieuwd hoe die onder het zadel wordt!
Finley lekker aan zijn grasmaaltijd, hier staan ze sinds een week opbouwen vandaag voor t eerst de hele dag op t gras, en hij heeft nog steeds niet door alle draden heen gecrosst! (Zoekt houten balk om af te kloppen )
Hier mochten ze vandaag voor het eerst een uurtje hopelijk kan hij volgende week 24-7 erop
Helaas wel terug naar de kliniek voor een vervolg behandeling hij ontspand in draf niet volledig en vaak komen ze tussen de 10-14 dagen toch weer een beetje vast te zitten dus even een strak check up
NibbitLotus
Geplaatst: 20-04-16 15:11
Wat fijn dat hij zo braaf is magicmist!
Ze is inderdaad nog wat schraal Azmay, haar lekkere vachtje verstopt het wat. Fijn dat ze nu lekker op het land staat, zal haar vast goed doen!
Ah Finley is ook zo knap, doe mij maar een Finley van 1.68m en spring gefokt. Zou mijn droompaard zijn haha.
Eston is en blijft super knap!
Wij hebben Fay al wat meer opgepakt, longeren doet ze nu netjes, al paar keer een singeltje om gehad, dan komt haar innerlijke rodeo kant naar boven, zo he wat een mafkees! Gelukkig houdt dat maar een rondje aan en laat ze verder alles braaf toe!
F_inley
Geplaatst: 22-04-16 13:43
Thnx voor het compliment
Hopelijk stop fay gauw met de rodeo is niet zo leuk als je erop zit hihi
Fin gaat met de dag beter. 3 mei moeten we terug voor controle en nog 1 behandeling.
Fin loopt ook wel heerlijk relaxed! Maggie gaat hier ook lekker, we hebben al lekker een los bijzetje eraan en de 3 gangen zitten er op stem in. Ze heeft alleen wat moeite om in de galop te blijven Iris staat bij een vriendin en ook dat gaat prima
Tinklinger
Geplaatst: 28-04-16 09:15
Wat leuk om andere paardjes uit 2013 te zien. Ik wil jullie voorstellen aan Layan. Een haflinger x tinker kruising uit 2013.
Diva was vandaag clown, ze wilde perse mee doen met het opzadelen van haar mama dus mocht ze het dekje dragen toen ik het zadel kaal ging passen. Ze was er helemaal blij mee