de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:52

Ik geef Gideon er een spier ondersteuner bij van Super Horse. Hij krijgt onbeperkt goede kwaliteit kuil en normale hoeveelheid brok. Omdat hij groot is en nu door het werk spieren aanmaakt, denk ik dat hem dat goed helpt.

Wat je ook bij kan voeren is Equitop Forte. Erg fijn voor paarden die wat extra's kunnen gebruiken.

Oshaa

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:34

Vergeleken met die van jullie heb ik volgens mij een klein dikkertje :). Ze doet nu natuurlijk ook relatief weinig op het moment (aangezien ze nog niet zadelmak is). Ze krijgt nu een schep cavalor Fiber Force, een paar schepjes NAF opkikker (kuurtje) en een scheut lijnzaad olie, naast haar onbeperkt hooi. Ze is sinds ze bij mij (een maand) al wat afgevallen, iets wat ook echt moest, aangezien ze van onbeperkt koeien kuil, zonder iets erbij, afkwam.

Als ze straks meer aan het werk gaat ga ik op zoek naar iets om haar te helpen met de spieropbouw. Ben net gisteren een hele tijd bezig geweest met een paard van een vriendin dat spierbevangen leek, maar wat een flink tekort aan vitamine E en Selenium bleek te zijn. Van dat paard (niet een hele jonge) was de training flink opgevoerd, zonder dat het voer er echt voor geschikt was (kreeg probreed van Cavalor omdat ze erg mager was / is). Zoiets wil ik bij Madex zeker voorkomen!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:01

Ik ben vandaag met Gideon naar de manege gereden. Bah, wat een wind en regen hier zeg.. Hij vond het best spannend: pony's, hindernissen, rollende karretjes.. maar hij heeft zich keurig gedragen. Fijn paard :-).

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:17

_Anneruth, altijd fijn als ze niet zo heftig reageren op nieuwe dingen. Je hebt een fijn dier zo te horen!

Hinde is vandaag naar de tandarts geweest, altijd zo'n sneu gezicht om te zien. Ze reageerde een beetje fel op hem, dus hij had d'r gesedeerd. Uiteindelijk zijn d'r wolfskiesjes getrokken en d'r kiezen wat bijgevijld. Ontzettende aardige en rustige man, ik was er echt blij mee. Nu even de komende dagen rustig aan en geen bitje in.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:21

Welke tandarts had je? Dat vond ik ook zo naar om bij Gino te zien toen die er uit gingen

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:24

Kady1, René Heijmans is bij ons geweest. Echt een aanrader, hij is ook veearts en mag dus sederen. Tevens ging hij ontzettend rustig met haar om en is het een kundige man. Ze had inderdaad wolfstandjes, is inderdaad een naar gezicht. Gelukkig is ze nu voorlopig even klaar en weet ik ook dat ze straks voor het inrijden goed in d'r mondje is.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:34

Gio moet ook nog naar de tandarts, tandarts was druk dus moest even geduld hebben. Ik geef Gio een halve schep brokken per keer, wil hem nog een beetje tam houden zodat we alles in alle rust kunnen doen zonder een snurkend paard.

Ik wil hem vanavond meenemen naar de clubles, dus ik moest van mezelf hem gisteravond rijden. (stel je voor dat hij vanavond teveel energie heeft en gek gaat doen :') ) Ik naar de manege toe, want mijn eigen rijbak kun je in zwemmen. Zijn er nog 5 aan het rijden.... owjee, ik al beetje in de stress want zoveel paarden bij elkaar heeft hij nog nooit gezien. En Gio, die vond alles prima. Stond te slapen met opzadelen en het maakte hem allemaal niks uit. Kan ik vanavond met een gerust hart naar de les toe!

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:34

Ha ha grappig om te lezen Daantjuh88 dat jij je drukker maakt als je paard.
Heel herkenbaar, alle eerste keren blijven toch spannend.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:38

Oeiii Gently gaat zo goed dat mijn dochter haar startkaart mocht aanvragen. Yehhh het gaat er nu echt weer van komen. Laat 2015 maar zo door gaan

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:40

(bijna) 3 jarige pony, mag dat ook? :)

Ons welsh a merrietje pareltje (nee, die naam heb ik zeer zeker niet verzonnen) wordt momenteel beleerd voor de wagen.. Ze pakt het super op..

Leuk om te lezen hoe t met de jonkies van iedereen gaat.. :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:44

Vanmiddag komt de dierenarts voor Gigi, ben benieuwd :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:59

Mijn pup is al naar tandarts geweest, er moesten foto's gemaakt worden, de kiezen moesten er uit gesneden worden... Ging dus lekker een flinke sedatie in :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:00

Ojeetje, helemaal eruit gesneden.

Ik heb voor Gideon net weer een afspraak gemaakt, dat wordt voor hem de tweede keer.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:15

Jep, 2 blinde kiezen... 1 groeide ook nog scheef dus daarom foto's...

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:59

Agossie nu snijden pokkekkiezen

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 18:41

Zijn die van jullie ook zo aan het wisselen met hun tanden?

Die van mij wilde vandaag het bit moeilijk indoen. Dat heeft ze de laatste tijd wel vaker maar ik weet dat ze aan het wisselen is dus doe het heel voorzichtig.

Nu zat er vandaag weer een tandje super los en hebben we die meteen ff eruit gehaald zodat ze daar iig geen last meer van heeft.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:49

Van Gigi heb ik nog niks gemerkt van tanden eigenlijk, maar ze heeft gisteren dan ook pas weer voor het eerst in 2 maanden in bit een gehad :)

De dierenarts is vandaag voor haar geweest. Wordt toch een bezoekje aan de osteo of kliniek, Gigi heeft namelijk een erg onderontwikkelde achterhand en liep zelfs een beetje onregelmatig.. Heb me om de achterhand nooit zo'n zorgen gemaakt omdat ze zo jong is, maar de dierenarts nam dit toch een heel stuk serieuzer..

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 18:51

Oh, dat klinkt niet zo goed JudArthos. Hopelijk kan een osteo of kliniek je verder helpen. De achterhand is toch wel heel belangrijk...

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:27

Oh hopen dat de osteopaat of kliniek voor verbetering kunnen zorgen bij Gigi!!

Gentle gaat echt weer super!! Denk toch dat hij spierpijn had of heeft vastgelegen. Heb ook een nieuw zadel gekocht. Kent & Master s line. Ben er erg tevreden over!

Iemand ervaringen met Equistro excell e powder? De osteopaat had mij dit aangeraden en zei dat alleen de combinatie van selenium vitamine e en lysine echt zin heeft. Heb het nu 1 dag gebruikt dus kan er nog niet zoveel over zeggen.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:35

Balen zeg JudArthos maar hopelijk ben je er op tijd bij.

Gino is na het tandartsbezoek nog steeds niet echt happy met het bit. Ik ben dus nu begonnen met een appel bitje hij had echt zo iets van jammie... waar is die appel nou :D ging meteen ook stuk beter maar alleen nog mee gelongeerd dus even kijken hoe hij het vind met rijden.

Go heeft een koperenbit en loopt hier al heel fijn op. begint steeds stabieler te worden in de aanleuning.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:15

Hoop het inderdaad ook. Het enige wat ze doet is stijf lopen, uithalen als je achteraan haar ruggengraat komt en ze heeft weinig bespiering. Voor de rest doet/wil ze gelukkig nog alles (alle gangen, buigen, achteruit ect.) :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:25

heb je al eens gedacht aan aquatraining. Is super voor de achterhand en buikspierkweken

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:09

Zirano schreef:
heb je al eens gedacht aan aquatraining. Is super voor de achterhand en buikspierkweken

Lijkt me best interessant, weet alleen niet of dat hier ergens in de buurt is :)

Edit: heb eens gekeken, er ligt een heel dichtbij! Zeker waard om eens voor te leggen bij mijn vader :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:29

JudArthos schreef:
De dierenarts is vandaag voor haar geweest. Wordt toch een bezoekje aan de osteo of kliniek, Gigi heeft namelijk een erg onderontwikkelde achterhand en liep zelfs een beetje onregelmatig.. Heb me om de achterhand nooit zo'n zorgen gemaakt omdat ze zo jong is, maar de dierenarts nam dit toch een heel stuk serieuzer..

Heb je de rug op de foto gehad? Met SI gewricht erbij?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:12

@Suzanne F: het SI gewricht kan je toch niet op de foto zetten of vergis ik me? Volgens mij moet je er dan een inwendige echo van laten maken.