[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:53

Roozzy schreef:
Ik ben voorzichtig aan het kijken naar een leuke oudere ruin en krijg alleen maar merries en jonge paarden aangeboden. Advertentie lezen is erg moeilijk blijkbaar. Of mensen zijn beledigd als ik aangeef geen merrie te willen. Mag ik dat misschien zelf weten :') ?

http://www.bokt.nl/markt/ad/86777/7-jr- ... uper-braaf

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:55

seven: mooi paard hoor dat beloofd nog wat;)

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:56

Charisma schreef:
Roozzy schreef:
Ik ben voorzichtig aan het kijken naar een leuke oudere ruin en krijg alleen maar merries en jonge paarden aangeboden. Advertentie lezen is erg moeilijk blijkbaar. Of mensen zijn beledigd als ik aangeef geen merrie te willen. Mag ik dat misschien zelf weten :') ?

Leuke pony, maar vind ik teveel geld voor een pony waar ik alleen recreatie mee wil rijden.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:56

Charisma schreef:
Roozzy schreef:

erg jammer dat dit paard geen papier heeft.
maar ik vind het persoonlijk geen mooi type en ik zal voor dit geld nooit z'n paard kopen.
maar dat is denk ik ieder zijn smaak

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:00

Roozzy schreef:

http://www.bokt.nl/markt/ad/86777/7-jr- ... uper-braaf[/quote]

Leuke pony, maar vind ik teveel geld voor een pony waar ik alleen recreatie mee wil rijden.[/quote]

ik weet nog wel iets voor jou toen ik aan de club zat kende ik de pony als een echte brave pony maar is al een tijdje geleden en is opzich wel een leuke pony maar moet weer wat aankomen en er door heen kijken en wat van de prijs af vind ik persoonlijk
maar verders ken ik de pony niet en het meisje ook niet (maar zag hem wel eens op de club lopen)http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/pony-s/m603744240-lieve-betrouwbare-recreatie-beginners-kinder-e-pony.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Deertje

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:06

ik kijk atlijd naar de ogen, zo zal ik nooit een paard kopen met een klein oogje ( zo een waar je de witte rand altijd kan in zien, zonder dat het oog wegdraaid) mijn ervaring is dat het altijd kijkers zijn en moeilijk te ontspannen...

Ik moet ook wel een beetje liefde of op het eerste zicht hebben, ik moet het paard zien en al het idee hebben van ja, heeft iets

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:06

Ok even over mijn geld kwestie waar iedereen zo veel commentaar over had een aantal blz geleden.
Ik heb nog niet veel geld, omdat ik nog niet lang gespaard heb.
Mijn stalling is 100 euro in de maand, dat is alles inclusief. Dus zoveel hooi als nodig is, aangezien ze een hooi overschot hebben.
De eerste maand ben ik voornamelijk van plan om te longeren en te wandelen, zodat we aan elkaar kunnen wennen, en zodat de conditie en spieren rustig kunnen wennen aan weer wat te doen.
Ik heb dus niet meteen een zadel nodig.

En ik VIND dat ik langzaam spaar, maar ik krijg maandelijks loon, ongeveer 300 euro.
Ik vind het te lang duren, maar dat is mijn mening. Volgens mij valt het best mee.
En mijn gevoel zegt dat dit mijn paardje is, en daar wil ik echt voor gaan.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:08

sympie schreef:
ik kijk atlijd naar de ogen, zo zal ik nooit een paard kopen met een klein oogje ( zo een waar je de witte rand altijd kan in zien, zonder dat het oog wegdraaid) mijn ervaring is dat het altijd kijkers zijn en moeilijk te ontspannen...

Ik moet ook wel een beetje liefde of op het eerste zicht hebben, ik moet het paard zien en al het idee hebben van ja, heeft iets

ja tuurlijk mijn keuze zal dit ook niet wezen maar als jij echt een goedzak zoekt en beetje wil rondjes rijden denk ik waarom niet.
maar meestal met de witte randjes zijn vaak pittig maar niet altijd wij proberen die paarden altijd te vermijden haha

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:09

Roozzy schreef:

Zo kreeg ik jaarling hengsten en C-pony's aangeboden terwijl in mijn advertentie 'shetlander' en 'dochter van 6' staat... -O-

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:10

fleurtjeuh schreef:
Ok even over mijn geld kwestie waar iedereen zo veel commentaar over had een aantal blz geleden.
Ik heb nog niet veel geld, omdat ik nog niet lang gespaard heb.
Mijn stalling is 100 euro in de maand, dat is alles inclusief. Dus zoveel hooi als nodig is, aangezien ze een hooi overschot hebben.
De eerste maand ben ik voornamelijk van plan om te longeren en te wandelen, zodat we aan elkaar kunnen wennen, en zodat de conditie en spieren rustig kunnen wennen aan weer wat te doen.
Ik heb dus niet meteen een zadel nodig.

En ik VIND dat ik langzaam spaar, maar ik krijg maandelijks loon, ongeveer 300 euro.
Ik vind het te lang duren, maar dat is mijn mening. Volgens mij valt het best mee.
En mijn gevoel zegt dat dit mijn paardje is, en daar wil ik echt voor gaan.

als jij hier zo over denkt dan moet je dat doen:P.
maar als wij op een stal stonden van 100 euro komen wij maandelijks echt wel aan 250 euro hoefsmid dit, brokje daar, olie hier, vitamintje daar hhaa

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:11

Maar Fleurtjuh, als je hele loon €300 is dan kun je toch geen paard onderhouden? Dat is minder dan dat ik er maandelijks voor uittrek en dan hebben we ziektes etc. niet eens meegerekend.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:12

maar ik hoop dat je er veel plezier aan heb.
en dat je goed kan rond komen iedere maand

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:13

Selka schreef:
Maar Fleurtjuh, als je hele loon €300 is dan kun je toch geen paard onderhouden? Dat is minder dan dat ik er maandelijks voor uittrek en dan hebben we ziektes etc. niet eens meegerekend.

Ik betaal 100 euro aan stalling en eten en dergelijke, en kan dus 200 euro in de maand sparen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:13

Selka schreef:

nee zo denk ik ook, maar sommige mensen redden het met weinig geld zie ik ook wel bij ons aan de club maar dan moet je ook niet zien hoe om eerlijk te zijn

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:16

fleurtjeuh schreef:
Selka schreef:

Ik betaal 100 euro aan stalling en eten en dergelijke, en kan dus 200 euro in de maand sparen.

Maar van die €300 hoef jij dus geen nieuwe kleren, een nieuw zadel, hoofdstel, dekje, startgeld, hoefsmid etc. te betalen?

Ik zeg niet dat het niet kan, maar of het verstandig is weet ik niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:17

Nou ik hoop het wil volgend jaar met dr naar de keuring :j

@ Goos
Ik woon niet in schoonebeek das ruim 30 min van ons af :D
Dat deken heeft ze niet meer op, Lisch heeft dr groene dek gewassen dus die heeft ze weer op.
Ik woon buiten een heel klein dorp waar de meeste mensen nog nooit van gehoord hebben.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:22

Ah oke dan vergis ik me vast met een ander. dek was overigens al tijdje terug hoor (paar weken) dat ik die in de wei zag staan met paard eronder uiteraard.
Welk plaatsje dan? (ben nu wel heel nieuwschierig geworden).

Fleurtje, ik zou het absoluut niet doen met zo'n inkomen. je krijgt onvoorziene kosten. hoefsmid, ontworden, enten, beetje dit beetje dat. Dat ga je echt niet redden.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:25

fleurtjeuh schreef:
Selka schreef:

Maar van die €300 hoef jij dus geen nieuwe kleren, een nieuw zadel, hoofdstel, dekje, startgeld, hoefsmid etc. te betalen?

Ik zeg niet dat het niet kan, maar of het verstandig is weet ik niet.[/quote]

jawel maar sommige mensen geven niet om een passend zadel of goed bit wat bij het paard past ken er genoeg die verkopen hun paard of pony en denken gelijk dat de spullen dan ook passen en vinden ze het gek dat een paardje of pony naar een aantal maanden zo raar gaat doen :P :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:26

300 euro... mijn stalgeld is al meer. :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:28

@ralphdtw, sorry my bad :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:28

Als mijn kleding past, dan draag ik dat, en heb dus voorlopig geen nieuwe kleren nodig.
De eerste maand ga ik veel longeren en wandelen, dus heb niet meteen een zadel nodig.
Dat kan ik die maand daarna betalen. En natuurlijk wil ik een goed passend zadel.. Kom op zeg..
Volgens mij kost een hoefsmid geen 300 euro...
En een hoofdstel krijgt ze mee, en die past gewoon goed.

En startgeld?
Volgens mij heb ik meermaals gezegt dat je compleet weer in conditie moet komen, dus eerste paard maanden dus echt geen startgeld, startpas of wat dan ook :S

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:29

Ben ook wel benieuwd hoe ze staan voor 100,- met puur en alleen hooi, brok en stro/ vlas oid ga je daar al overheen.

Laat staan weideonderhoud, afvoer mest, hoefsmid, tandarts, wormkuur.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:31

Lekker laten gaan. :D

Ik heb een toffe gezien!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:32

Gaaf, spannend.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:34

fokfanaat schreef:
Ben ook wel benieuwd hoe ze staan voor 100,- met puur en alleen hooi, brok en stro/ vlas oid ga je daar al overheen.

Laat staan weideonderhoud, afvoer mest, hoefsmid, tandarts, wormkuur.

Bij ons aan de.club betaalden wij dit ook allen geen brok 2 binnenbaken.
Buitenbak.longeerring padocks weide het kan wel maar als je 300 euro heb hou je geen geld over
Maar wij staan hier niet meer betaal nu 240 euro