Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:12

Mist de respect knop voor karin :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:13

KarinvdM schreef:
Bij vaten denk ik aan regentonnen of aan bier...

Whahaha hier precies hetzelfde ;)

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:13

ismy schreef:
Ik zal eens een filmpje gaan maken! Ben er erg onhandig in maar ik ga er eens mee bezig! Bedankt voor de tip!

hier ok echt geen ster in filmpjes.. maar er word zoveel naar gevraagd.. je ontkomt er bijna niet meer aan

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:28

ikke schreef:
handvaten
Handvatten.[/quote]

Mag allebei, haha :Y)

* leest verder en ziet dat ik niet de enige ben, whaha sherlock }:0

SteffiiY

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:01

Even nog een vraag!

Stel je hebt droompaarsje gevonden en wilt hem laten keuren, veel mensen zeggen liever bij je eigen dierenarts? Maar wat nu al paard aan andere kant van nl staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:05

SteffiiY schreef:
Even nog een vraag!

Stel je hebt droompaarsje gevonden en wilt hem laten keuren, veel mensen zeggen liever bij je eigen dierenarts? Maar wat nu al paard aan andere kant van nl staat?

Je eigen veearts bellen je verhaal vertellen en vragen welke veearts er daar in de buurt geschikt is.
Zo doe ik het

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:09

Aha dat is een goede inderdaad!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:28

In ieder geval niet de DA van de verkoper.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:52

Wordt ook lastig als je nog geen eigen DA hebt, zoals ik ;-). Of via de DA van stalgenoten, of zoeken op Bokt, naar een andere dan de verkoper heeft.

Zie veel slechte foto's langskomen die geen recht doen aan het paard. Persoonlijk vind ik foto's met bandages en ingevlochten manen alléén niet leuk. Wil zelf ook graag zien hoe het paard er zonder uitziet. Een combi van beide is mss. het leukst.
Veel verkopers hebben geen filmpje en bieden toch hun paard aan aan iemand die 200 km bij hun vandaan woont. Een gemiste kans, want zonder ga ik echt niet zover rijden.
Een aantal gaat het niet alsnog doen en een iemand heeft een heel leuk filmpje in elkaar gezet (laten doen). Dat vond ik dan wel heel leuk, al is het paard zelf niet gebleken wat ik zoek.

Heb afgelopen weekend op MP een 2ehandse videocamera gekocht zodat ik een filmpje kan maken als ik ergens ga kijken. Wil dat dan aan mijn instructeur laten zien, zodat hij alvast kan kijken wat hij ervan vindt voor hij evt. met mij mee gaat. Morgen dus uitproberen. Erg spannend, het eerste paard waar ik echt naar ga kijken.

@Seven
Leuk dat je paard zich zo goed ontwikkelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:56

jury schreef:

En waarom niet?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:28

Ik ga dan iig op zoek naar een erkend keuringsarts en niet naar een kleine dorpsveearts.

Mijn schimmel is gekeurd in Bodegraven en daar komt de stal waar ik hem gekocht heb wel vaker, ik zag daar geen probleem in. Ik heb wel zelf aangegeven welke arts ik wilde hebben.
Dat een handelaar uit Zuid-Holland niet helemaal naar Drenthe wil komen om te keuren vind ik niet zo raar. :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:36

Kreeg net een pb van _likepink_ dat als ik op fiets afstand voor haar woon, dat ze Leroy wel even goed op de foto wil zetten! :)
Even wachten op een bericht terug, hopen dat ze een beetje in de buurt woont. Even Leroy mooi maken en dan komt hij nieuw op de foto. Ik probeer dan ook gelijk te gaan filmen!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:25

@ismy: goede actie! En wat een aardig aanbod van _likepink_!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:46

Ja vind het erg aardig! :d

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:53

Optisana schreef:
Daar ben ik weer :P
Mijn moeder is helemaal weg van dravers.. dus als ik nou een leuke draver zou kunnen vinden???
Ze zeggen dat het hele goede beestjes zijn en ook geschikt voor de dressuur, je moet wel een band op bouwen maar ik ga NH doen dus dat komt wel goed. Weet iemand een geschikt adresje?

Voor de duidelijkheid toch een lijstje:

Leeftijd: Vanaf 3 jaar
Kleur: Alles behalve wit/grijs
Beleerd/Onbeleerd maakt niet zoveel uit.
Karakter: Lief, Geschikt voor beginners
Ras: Draver maarrr als er een leuk paardje die helemaal zwart is van een ander ras tussen zit maak ik wel een uitzondering :D
Geslacht: Ruin of Merrie

Dravers vind je met bossen op online verkoopsites, je kunt ev; ook gaan kijken bij trainingsstallen. Dravers die niet snel genoeg zijn voor de koers of die te gemakkelijk in de galop vallen, worden verkocht voor een appel en een ei. Vijftien jaar geleden kocht ik mijn eerste draver, intussen ben ik aan mijn vijfde draver (heb er momenteel twee en ik heb er, in de loop der jaren helaas twee verloren door koliek).
Ik ben zelf geen dressuurruiter, maar heb met mijn laatstgekochte toch lessen beginnen volgen, maar heb het opgegeven, als je een draver in de dressuur wilt inzetten is het hard labeur, daar zou ik echt geen draver voor kopen. Het zijn wel erg leuke en gewillige recreatiepaarden, wel veel temperament en enorm snel uiteraard. Eén van mijn dravers heb ik de tölt aangeleerd (daar hebben veel dravers aanleg voor), dat is echt zàlig rijden op buitentochten, snel en helemaal niet vermoeiend. Dravers zijn ideale endurance paarden en ze nemen graag een sprongetje over een afgevallen boomstam of zo. De meesten hebben een grote "will to please". Buitenrijden in groep is niet altijd even gemakkelijk als ze gekoerst hebben, de drang tot koersen zit er diep in en is er moeilijk uit te krijgen. Ik zat in een vereniging van trekruiters maar ben er weer uit gegaan want dat was geen pretje met mijn draver... en zo kan ik nog lang doorgaan.
Mijn conclusie: wil je recreatief rijden met een pittig paardje, dan is de draver een goede aankoop. Heb je ambities in de dressuur, koop je best een ander paard. Ha, en nog dit, dravers zijn GEEN beginnerspaarden!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:06

vonneke schreef:
jury schreef:

En waarom niet?

bij sommige zijn de belangen bij de verkoper te groot en/of doet een fles Whisky heel veel.

Die van "ons" wordt vanmiddag gekeurd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:26

spannend jury!

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:58

Succes jury, ik hoop voor je dat ie goedgekeurd wordt! Zal voor je duimen :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:54

Ik ga zondag een knapperd bezichtigen :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:47

Helaas de sir donnerhal is afgekeurd. cornage en chip.jammer.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:53

Ah jammer jury..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:54

Das balen jury! Erg jammer!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:55

Balen zeg..

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:09

Zwingli nu 6 weken bij ons, vanmiddag met 28 graden les gereden, overal het zweet maar heerlijk gereden ze deed enorm goed haar best.
Ben helemaal <3

Afbeelding

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:14

He wat jammer jury! Het klonkt zo mooi.

Ik ben vandaag naar iets totaaaaaal anders wezen kijken dan wat ik zoek :D Hihi, ik ga er verder nog niks over zeggen.
Keuren doe ik alleen bij mijn eigen dierenarts, gelukkig zit die redelijk centraal.