Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:43

@ Nathe: *\o/* gaat goed komen!!!! *\o/*

Duijfje

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:51

@cath_16
Dat dacht ik dus ook!! Haha zelfde smaak ;p

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:46

@nathe: fijn dat het allemaal meevalt. Hopelijk gaat ze snel verbeteren!

@VINJ: Ook helemaal mijn type paard. Deze, maar dan 5 cm kleiner wil ik wel :-)

Even een vraag: je kan er waarschijnlijk geen peil op trekken, maar hoeveel cm groeit een paard na zijn 3 levensjaar nog gemiddeld? Ik met mijn 1.59 cm lengte moet echt niet het risico lopen dat ik een jong paard koop wat uitgegroeid ineens 1.70 is geworden....

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:05

Goedemorgen,

Pfoei, gisteren heen en weer naar Frankrijk gereden, uiteindelijk 11,5 uur auto gereden.. %)
Eerst even bijlezen :O

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:21

@nathe, gelukkig valt het dan nog mee. Mijn paard heeft ook eens een blokkade gehad in de rug. Na behandeling was dit echt super verbeterd.

@ vinj, wat een gaaf paard zeg

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:58

@pollux, volgens mij is ongeveer rond de 4 cm, maar dat is dus bij elk paard verschillend.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:01

Arabiertje* schreef:
Sorry maar daar volg ik je mening niet in... Een paard durft gerust een ruiter uit te testen. Kwispelen met de staart? Dat deed mijn haflinger ook als ik die een tikje gaf met de zweep. Ik heb zelf 3 jaar lang een Arabische volbloed gehad met rugproblemen, en ik wist wanneer hij mij uit testen of wanneer hij zo deed uit pijn. Ik wacht de keuring af, ik wou het alleen maar laten weten.

Jammer dat mensen het onderscheid niet weten uit pijn!

Ik lees even mee :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:23

@ vinj, hoe oud was hij/zij toen die 1.64 was en hoe oud is hij nu?

Ik heb nl mijn ook laten vallen op een paard die nu 3.5 is en ongeveer1.68 is, maar toch nog wel wat overbouwd en ik vraag me af hoe groot hij zal worden, het is een ruin trouwens

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:38

hihi thanks allemaal!

Silly1972 schreef:
@ vinj, hoe oud was hij/zij toen die 1.64 was en hoe oud is hij nu?

Ik heb nl mijn ook laten vallen op een paard die nu 3.5 is en ongeveer1.68 is, maar toch nog wel wat overbouwd en ik vraag me af hoe groot hij zal worden, het is een ruin trouwens

Hij was om precies te zijn 2 jaar en 10 maanden haha! nu issie 3 jaar en 8 maanden!
de mijne is ook een ruin en is ongeveer een jaar geleden geloof ik geruind!
alssie nog wat overbouwd is zou het inderdaad kunnen dat die nog wel wat moet groeien.. weet niet hoe die verder qua bouw is? al wel vol of ook nog heel schriel?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:29

Pollux schreef:
Even een vraag: je kan er waarschijnlijk geen peil op trekken, maar hoeveel cm groeit een paard na zijn 3 levensjaar nog gemiddeld? Ik met mijn 1.59 cm lengte moet echt niet het risico lopen dat ik een jong paard koop wat uitgegroeid ineens 1.70 is geworden....

Lastig te zeggen je zou dan meer info over vader en de moederlijn moeten hebben.
Mijn oudste was met 3 jaar rond de 1.60 en op z'n 7e schoot hij naar de 1.74.
M'n jongste was op z'n 4e ook rond de 1.60 en is nu 1.65/1.66.

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:37

AxS136 schreef:
Bon_ita schreef:
Het enigste waar ik tegen aan liep was dat eigenaren niet eerlijk zijn. Ik ben zat leuke paarden in mijn zoektocht tegengekomen, maar uiteindelijk blijken ze toch een stalondeugd te hebben of andere dingen die eigenaren liever verzwijgen. Altijd doorvragen dus...

Denk dat ik echt wel het toppunt heb meegemaakt,

Meerdere keren ook oneerlijke verkopers gehad,
Voor een Friese hengst wezen kijken, had een bijna blind oog, waar hij wat minder mee zou zien.Was op foto's ook te zien dat hij een dood oog had.
Wij wezen kijken, hij liep overal bij op, staldeur, bakrand.
Wij heel lief paard, alleen hoe wil je op een vrijwel blind paard rijden.
Die man had overigens ook nog het lef 12.500 voor hem te vragen!

Zelf hebben we een keer een merrie met een kolder in de kop gekocht, kleine fries op papier 1,58 na gemeten 1,52. Bij het proefrijden in een longeerbak gereden, mochten haar mee nemen voor 2.000 zonder garantie, waarom zouden we garantie willen?Was gekeurd door een dierenarts, ander paard, die wel gezond was. Onder haar naam gekeurd, ze chipnummer stond er op, ze bijna zelfde nummer, 1 cijfer was anders.
Die is na 3 maanden weg gegaan, die viel je echt aan door de kolder in de kop.

Tja, omdat het zolang duurde kreeg ik een kwpner te rijden, ze stond te koop. Was van een kennis zijn dochter keek er niet meer naar om.
Heel beschadigd paard, was bang voor alles waar mee geslagen kon worden, sociaal gestoord. Je keek naar haar en ze had de oren plat in de nek. Half zus van Numbro ono (ofzoiets?) heel mooi, alleen voor je er wat mee kon duurde even.
Tja ze is blijven hangen, sinds 2007 ,Ze heeft nu atrose in de knieen, en ze was een soort van mij en dat blijft ze ook gewoon.
Ze is dus letterlijk een soort van vergeten want er word toch wel voor gezorgd.

Ik ken een hengst met maar 1 oog, daar kan je ook nog gewoon op rijden. Je moet gewoon praten als je hem van zijn blinde kant benaderd en je moet hem niet storen tijdens het eten (om een of andere rare manier is hij dan erg schrikachtig)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:53

Pollux schreef:
@nathe: fijn dat het allemaal meevalt. Hopelijk gaat ze snel verbeteren!

@VINJ: Ook helemaal mijn type paard. Deze, maar dan 5 cm kleiner wil ik wel :-)

dit is echt niet in te schatten. Hier zijn wij onwijs mee in de fout gegaan. Ik had met mijn 1.60 een groot paard gehad en dat wou ik niet meer.

wij gaan kijken bij een stal hier in de buurt. stonden 2 jonge hengsten rechtstreeks uit het land. 1 viel meteen af en de andere vond ik onwijs leuk. was echt een klein
compact proppie.was toen evengroot als mij.

wij hem gekocht en meneer bleef maar groeien. Hij is van een klein compact paard naar een fors gebouwd en lang paard gegaan. Wij zijn alleen dan zo dat we een paard ook niet meer weg gaan doen. Alleen als ik dit had geweten had ik hem toen niet genomen. :D

Afbeelding

Afbeelding

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:27

Wat goed nathe. :j

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:06

@ Nathe. Gelukkig zeg! Je kunt weer rustig ademhalen ;)

@VINJ, heel erg leuk paard :j

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:28

Citaat:
die is inderdaad leuk maar aan de kleine kant.

ik vind zelf diego en exprezo wel leuk

nouu daar zou ik niet teveel naar kijken! hij is nog jong he!! die van mij hebben we in april gekocht.. toen wassie 1.64 ook een kleintje... in november heeft die de ibop gelopen daar issie 1.69 gemeten.. en inmiddels blijft die maar groeien!! dus weet niet welke maatje zoekt ongeveer?

ik zocht er namleijk eentje van rond de 1.68 tot 1.70 en daar gaat die zeker overheen! was in het begin ook bang dat die te klein was, en nu is het een hele bink! wacht zal wel eens een foto plaatsen..

deze foto is van september! hij is inmiddels nogal wat gegroeid! maar kun je je voorstellen dat hij 1.64 was :j

Afbeelding[/quote]

ik zoek een paard dat ongeveer 1.68/1.69 wordt.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:29

nathe schreef:
ze had 3 blokkades in haar rug. 1je op de typische plek wanneer ze hun vastgerold hebben. Het "slepen" was ook niet erg, dat zal door de blokkade komen ism het feit dat ze echt nog hard aan het groeien is.
4 dagen rust en daarna rustig terug longeren. Het zou zeker fel moeten beteren de eerste 3 weken en anders komt ze nog eens terug. Het viel goed mee dus :)

Hopelijk betert het snel :)

gelukkig nathe komt vast wel goed :D

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:34

Afbeelding

:oo Was dit kasteel 1.60 op 3 jarige leeftijd??? Mijn hemel!
Hij is wel leuk! Ik heb regelmatig op grote paarden gereden en moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo fijn vind. Ik krijg ze toch minder makkelijk bij elkaar met mijn korte beentjes afgezien van mijn hoogtevrees (HAHA)

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:37

Ik ben nog steeds verliefd op die jonge hengst waar ik dinsdag ben wezen kijken. Vandaag met de dierenarts en mijn instructrise praten ivm de gewrichten. Als die er niets ernstigs van denken, ga ik zeker nog een keer kijken.

Euhm, Polloux. Hoe kom je op dat paard? :P Hij is echt heel groot!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:39

Super Nathe!! Ben blij voor je.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:43

Joanne: ik ben ook verliefd maar weet nog steeds niet of ik het wel zou doen of niet.. :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:48

Hij is dus niet eens zo heel erg groot. Ik denk 1.71 of zo maar heel erg fors en gewoon lang. dus voor mij met mijn korte beentje heel erg moeilijk
bij elkaar te rijden.

Ik stap altijd op met een krukje. :j

Ik denk dus dat het gewoon niet in te schatten is hoe groot een paard uiteindelijk gaat worden.

Mijn instructeur waar ik mijn paard kocht schatte in dat hij zo rond de 1.65 zou worden en dus hebben wij toen de gok genomen. :D

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:52

Oeps, verkeerde naam bij het paard :oo

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:54

JoannevZ schreef:
Ik ben nog steeds verliefd op die jonge hengst waar ik dinsdag ben wezen kijken. Vandaag met de dierenarts en mijn instructrise praten ivm de gewrichten. Als die er niets ernstigs van denken, ga ik zeker nog een keer kijken.

Euhm, Polloux. Hoe kom je op dat paard? :P Hij is echt heel groot!

was dat het paard met de knakkende voorbenen? Als je er toch serieus over nadenkt laat je hem dan wel uitgebreid keuren?

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:57

Stel dat ik veulen zou kopen waar moet ik dan op letten? Keuren gaat toch nog niet ofwel?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:01

Gewoon waar je bij een ander paard ook op let! bijvoorbeeld niet te kort in de rug en de hals!