gaat goed komen!!!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Arabiertje* schreef:Sorry maar daar volg ik je mening niet in... Een paard durft gerust een ruiter uit te testen. Kwispelen met de staart? Dat deed mijn haflinger ook als ik die een tikje gaf met de zweep. Ik heb zelf 3 jaar lang een Arabische volbloed gehad met rugproblemen, en ik wist wanneer hij mij uit testen of wanneer hij zo deed uit pijn. Ik wacht de keuring af, ik wou het alleen maar laten weten.
Silly1972 schreef:@ vinj, hoe oud was hij/zij toen die 1.64 was en hoe oud is hij nu?
Ik heb nl mijn ook laten vallen op een paard die nu 3.5 is en ongeveer1.68 is, maar toch nog wel wat overbouwd en ik vraag me af hoe groot hij zal worden, het is een ruin trouwens
Pollux schreef:Even een vraag: je kan er waarschijnlijk geen peil op trekken, maar hoeveel cm groeit een paard na zijn 3 levensjaar nog gemiddeld? Ik met mijn 1.59 cm lengte moet echt niet het risico lopen dat ik een jong paard koop wat uitgegroeid ineens 1.70 is geworden....
AxS136 schreef:Bon_ita schreef:Het enigste waar ik tegen aan liep was dat eigenaren niet eerlijk zijn. Ik ben zat leuke paarden in mijn zoektocht tegengekomen, maar uiteindelijk blijken ze toch een stalondeugd te hebben of andere dingen die eigenaren liever verzwijgen. Altijd doorvragen dus...
Denk dat ik echt wel het toppunt heb meegemaakt,
Meerdere keren ook oneerlijke verkopers gehad,
Voor een Friese hengst wezen kijken, had een bijna blind oog, waar hij wat minder mee zou zien.Was op foto's ook te zien dat hij een dood oog had.
Wij wezen kijken, hij liep overal bij op, staldeur, bakrand.
Wij heel lief paard, alleen hoe wil je op een vrijwel blind paard rijden.
Die man had overigens ook nog het lef 12.500 voor hem te vragen!
Zelf hebben we een keer een merrie met een kolder in de kop gekocht, kleine fries op papier 1,58 na gemeten 1,52. Bij het proefrijden in een longeerbak gereden, mochten haar mee nemen voor 2.000 zonder garantie, waarom zouden we garantie willen?Was gekeurd door een dierenarts, ander paard, die wel gezond was. Onder haar naam gekeurd, ze chipnummer stond er op, ze bijna zelfde nummer, 1 cijfer was anders.
Die is na 3 maanden weg gegaan, die viel je echt aan door de kolder in de kop.
Tja, omdat het zolang duurde kreeg ik een kwpner te rijden, ze stond te koop. Was van een kennis zijn dochter keek er niet meer naar om.
Heel beschadigd paard, was bang voor alles waar mee geslagen kon worden, sociaal gestoord. Je keek naar haar en ze had de oren plat in de nek. Half zus van Numbro ono (ofzoiets?) heel mooi, alleen voor je er wat mee kon duurde even.
Tja ze is blijven hangen, sinds 2007 ,Ze heeft nu atrose in de knieen, en ze was een soort van mij en dat blijft ze ook gewoon.
Ze is dus letterlijk een soort van vergeten want er word toch wel voor gezorgd.
Pollux schreef:@nathe: fijn dat het allemaal meevalt. Hopelijk gaat ze snel verbeteren!
@VINJ: Ook helemaal mijn type paard. Deze, maar dan 5 cm kleiner wil ik wel![]()
Even een vraag: je kan er waarschijnlijk geen peil op trekken, maar hoeveel cm groeit een paard na zijn 3 levensjaar nog gemiddeld? Ik met mijn 1.59 cm lengte moet echt niet het risico lopen dat ik een jong paard koop wat uitgegroeid ineens 1.70 is geworden....

Citaat:die is inderdaad leuk maar aan de kleine kant.
ik vind zelf diego en exprezo wel leuk
[/quote]nathe schreef:ze had 3 blokkades in haar rug. 1je op de typische plek wanneer ze hun vastgerold hebben. Het "slepen" was ook niet erg, dat zal door de blokkade komen ism het feit dat ze echt nog hard aan het groeien is.
4 dagen rust en daarna rustig terug longeren. Het zou zeker fel moeten beteren de eerste 3 weken en anders komt ze nog eens terug. Het viel goed mee dus
Hopelijk betert het snel

JoannevZ schreef:Ik ben nog steeds verliefd op die jonge hengst waar ik dinsdag ben wezen kijken. Vandaag met de dierenarts en mijn instructrise praten ivm de gewrichten. Als die er niets ernstigs van denken, ga ik zeker nog een keer kijken.
Euhm, Polloux. Hoe kom je op dat paard?Hij is echt heel groot!