Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:40

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:38

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ik zoek:

Dressuurpaard. Klassiek model, geen 'poppetje'. Merrie of ruin. Leeftijd 3 tot 7 jaar. Kleur nb maar liever geen bont. Ruime gangen, stokmaat 1.65 tot 1.75. Moet absoluut betrouwbaar zijn in de omgang én trailer gewend. Geen stalgebreken en géén zomerexceem! Geboden wordt een fijne stal (aan huis) met weidegang. Geen handel. Bedoeld als eigen dressuurpaard (en tevens gezinslid) voor tenminste de komende 10 jaar. Prijs afhankelijk van type, leeftijd en africhtingsgraad. Max. 6000. Klin. en Rö goedgekeurd (door dierenarts) / mag gekeurd worden. Regio Limburg / Brabant.

parouscha

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:35

Gister ochtend een email gestuurd over de rontgen data, niets meer gehoord van de mensen .. Vanmiddag maar eens even bellen.

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:15

Heb gister naar de topas ruin gebeld en ze waren net filmpjes aan het maken! :D
Gistere van het losspringen maar aangezien het zo warm was in de bak was die erg snel bezweet en zn conditie moet nog wat verbeterd worden dus hebben ze hem gisteravond pas gereden en dat ook gefilmt.
Nog niet verkocht dus en nog heel even wachten op de filmpjes en dan direct een afspraak maken om langs te komen! :j

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:07

Wat spannend Ittakesmore :j

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:00

@ittakesmore: wat spannend zeg! Hopen voor jou dat het een leuk paard is.
@parouscha: en hoe gaat het met jou zoektocht naar het droompaard?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:11

Deze week komt er geen rontgenkeuring, maar de week erop word de ruin gekeurd.

Ga deze week nog wel even langs hem.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:34

Oke nou ik ben benieuwd of het wat gaat worden. Zou natuurlijk mooi zijn. :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:35

jammer dat je nog zo lang moet wachten. Maar dan idd nog maar een keer er naartoe gaan.
Ik zie weinig leuks staan, er staat 1 op mp die me aanspreekt maar die is nooit rontgen gekeurd. Zie het niet zitten om voor de kosten op te draaien als ie toch een bemerkingkje heeft dus sla hem maar over.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:30

:D niet echt ikke :n

Zie ook niks leuks staan maar goed komt vast goed zometeen moeten alle paarden eruit en crisis gaat verder ondertussen blijf ik lekker kijken en sparen ben alleen dat gerij spuugzat

Had aardig paard in mailbox staan maar bij Groningen over de grens ik doe dat dus echt niet meer...mensen snappen dat niet want als het een echt goed paard is wat is nou een stukkie rijden................ hoe kunnen mensen daar over oordelen

130km is mijn max en blijf ik bij ik heb zo ontzettend veel moeite met wakker blijven. En mijn lief werd al gek toen ie de naam Groningen hoorde bovendien wil ik hem ook niet elk weekend erbij hebben is mijn hobby niet de zijne

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:30

Zo zit ik ook hoor. Ik sleep mijn vriend ook over al mee heen, als er een paard bekeken moet worden. Ook als het ver rijden is. Ben daar ook mee gestopt. Het is mijn hobby en niet zijne.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:41

:D ook niet altijd handig lief erbij

en wat vind jij van dat paard ..............euchhhhh gewoon een paard... :D tja niemand zijn paard is gewoon toch

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:53

Mijn vriend was helemaal verliefd op de grote ruin. Deze moet je doen haha !

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:18

Hallo ik heb momenteel geen eigen paard, maar mag graag wat meelezen om ervaringen op te doen voor over (hopelijk) een paar jaar, wanneer ik er zelf één aan
kan schaffen :) .

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:37

Hallo allemaal, ik durf het nog niet zo goed hardop te zeggen, maar wil het toch graag delen: ik ben bezig met de koop van mijn eerste paard en vrijdag wordt hij gekeurd! Indien hij goedgekeurd wordt, dan is hij van mij! Heel onwerkelijk nog en heel spannend ook! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Britt1 op 24-08-11 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:38

oeps, dubbel.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:12

Jeetje wat leuk en spannend ook! Hopen dat hij wordt goedgekeurd!
Wat voor paard is het?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:41

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:49

Die eerste heb ik getwijfeld om te gaan kijken en twijfel nog.. de 2e weet ik die is gereserveerd :D die laatste vind ik niks er staan op Sh maar 2 paarden die mij aanspreken eentje ga ik nog naar toe en de ander is te hoog geklasseerd maar wie weet morgen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:51

Nou ik vind die eerste wel erg gaaf....sowieso om een keertje te gaan kijken! :D Ik zeg doen!
Is die tweede door jou gereserveerd? :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:54

tita schreef:
:D niet echt ikke :n

Zie ook niks leuks staan maar goed komt vast goed zometeen moeten alle paarden eruit en crisis gaat verder ondertussen blijf ik lekker kijken en sparen ben alleen dat gerij spuugzat

Had aardig paard in mailbox staan maar bij Groningen over de grens ik doe dat dus echt niet meer...mensen snappen dat niet want als het een echt goed paard is wat is nou een stukkie rijden................ hoe kunnen mensen daar over oordelen

130km is mijn max en blijf ik bij ik heb zo ontzettend veel moeite met wakker blijven. En mijn lief werd al gek toen ie de naam Groningen hoorde bovendien wil ik hem ook niet elk weekend erbij hebben is mijn hobby niet de zijne

De handel in de jonge dieren blijft eigenlijk altijd wel goed hoor. Denk dat de crisis beter te merken is bij de Z+ paarden of paarden met mankementen/meer leeftijd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:58

Sunrise_ schreef:
Nou ik vind die eerste wel erg gaaf....sowieso om een keertje te gaan kijken! :D Ik zeg doen!

:D zag op SH niet voor mij ..voor mij is een ander soort van gereserveerd.

ik ga niet naar een paard om keertje te kijken ook dit paardje is weer ruim 100km verder weet niet wat jouw auto zuipt maar de mijne zuipt diesel en is niet zuinig

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:59

tita schreef:
Sunrise_ schreef:

:D zag op SH niet voor mij ..voor mij is een ander soort van gereserveerd.

ik ga niet naar een paard om keertje te kijken ook dit paardje is weer ruim 100km verder weet niet wat jouw auto zuipt maar de mijne zuipt diesel en is niet zuinig

Nouja ik dacht, als het dier aan al je eisen voldoet en je aanspreekt + binnen je budget valt zou ik de gok wel nemen denk ik.
Maar je hebt wel gelijk; ruim 100km is wel een eind. Wat heb je nu op het oog?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:07

Ik heb voor dit paard al 400 km gereden en daar zal nog eens 400 bijkomen. Tja, wat is afstand als je ergens een goed gevoel bij hebt? Het gaat om een Friese hengst trouwens.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:35

@ Sunrise: volgens mij hebben we dezelfde smaak. Dit zijn inderdaad paarden die mij ook aanspreken, de laatste vind ik idd minder. Maar blijft moeilijk van een foto. In welke regio zoek jij? Ik krijg nu af en toe paarden aangeboden via kennissen e.d. en zal dan eens opletten of het in jouw regio zit.

Ik zoek in M-Limburg en heb echt de tijd niet om half Ndl af te reizen. Ik heb geen haast en er is voldoende aanbod tot 7000. Tot op heden valt het tegen (ofwel type paard ofwel prijs) maar ik heb goede hoop.

Weet er iemand iets meer over die drie paarden? Ik vind het niet erg om ver te rijden maar na drie keer een dag i.d. auto voor niets ben ik iets voorzichtiger geworden