Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:22

Ik heb ook pas weer een paard gekocht. De advertentie zegt lang niet alles. Ik zocht een braaf dressuur paard en de advertenties die ik gevonden had pasten hier bij. Toen ik ging kijken viel het vaak tegen. Er op af zou ik zeggen en een paar keer er op rijden. En laten keuren voor je hem koopt. Succes!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 19:27

Nog een vraagje trouwens, de verzekering van jullie paard, welke kiezen jullie?

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:53

Jeetje wat gaan jullie snel. :') Maar ik hoor goede verhalen over Equine Risk, mijn ouders hebben (natuurlijk) meer verstand van verzekeringen dan ik, dus ik zoek en zij keuren haha

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 19:58

Daar zat ik ook net te kijken!
Ga zelf ook maar hulp aan mijn ouders vragen, heb er de ballen verstand van. :')

Animal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:56

Ik heb zitten kijken, maar er is veel en allemaal weer net een beetje anders. Maar toch welbelangrijk. Is er geen vergelijkingswebsite voor? Even alles op een rijtje naast elkaar.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:58

Lioony schreef:
Spannend!! :D Wat ga je laten doen?

Alleen Röntgen, omdat ze nog niet in de hand is geweest doen ze waarschijnlijk geen fysieke keuring werd mij verteld!

Vraagje ik wil meer te weten komen over haar stamboom, waar kan ik hier op bokt info vragen over haar moeders kant Dit is een Obelina stam ofzo. En ik ben benieuwd of iemand hier meer ervaring mee heeft!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:01

Gypsy schreef:
Cheyenne is een prima zadel hoor.
Soms heb je nog wat zitlessen nodig, dat wel. Ik heb een week lang veel kilometers gemaakt, daarbij geleerd vanuit mijn bovenbenen licht te rijden, en dan is het geen probleem. Als je zonder wrong niet licht kunt rijden is er iets mis ;)
Zowiezo is doorzitten beter hoor, dan heb je nog minder kans om de stijgbeugels te belasten en je zit stiller.

ff voor de duidelijkheid kon er wel op ligtrijden! Maar vond het dan gewoon niet prettig:D dat bedoel ik met ik kon er niet mee ligtrijden!:D hahaha. Met fenders was ik te klein als ik ging staan op de beugels zat ik nog in het zadel. hihihi

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:04

@Alice13: maar dan had je gewoon je fenders niet op maat. :P En lichtrijden hoeft ook niet groot he? Zelf kom ik amper uit het zadel.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:07

Alice13 schreef:
Lioony schreef:
Spannend!! :D Wat ga je laten doen?

Alleen Röntgen, omdat ze nog niet in de hand is geweest doen ze waarschijnlijk geen fysieke keuring werd mij verteld!

Vraagje ik wil meer te weten komen over haar stamboom, waar kan ik hier op bokt info vragen over haar moeders kant Dit is een Obelina stam ofzo. En ik ben benieuwd of iemand hier meer ervaring mee heeft!

Ze doen wel klinische keuringen dan, maar dan zonder bijvoorbeeld de buigproef.
Misschien hier? [FB] Familiebanden

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:12

JA net geplaatst! vond het toen ik ging zoeken via zoekmachine:D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:24

Oke maar nu het volgende.
Stel ze wordt goedgekeurd! Dan heb ik een paard! :S
Met een hele lelijke naam trouwens, dus graag mooie namen aanbieden hihi!
Maar wat denken jullie, eerst weer de wei in!
Andere zeggen nee op stal! ze moet eerst (hand) mak worden en dan gelijk inrijden werd me ook aangeraden:S
Twijfel Twijfel wat moet ik doen!
jullie nog tips! Ik laat haar zo door iemand goed in rijden. Iemand waar ik een goed gevoel bij heb en die "lief" is voor de paarden

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:27

Kun je geen combinatie doen van stal en weide in het begin?
Ik vind haar nog niet "af" genoeg om al te beginnen met inrijden.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:36

Ik denk ook combi, gewoon in de wei zetten en dan even uit de wei halen om te poetsen, knuffelen voetje tillen stukje lopen en dat soort dingen. Zo denk ik er tenminste over :P

Zo apart dat je paardje bij maat 1 helemaal raar werd en bij maat 2 gewoon normaal? Waar zou dat aan liggen?

Alice: ik ga het gewoon proberen. Ik ga sowiso geen fenders kopen maar normale stijgbeugels. Maar ik ga eerst vanalles testen en maak van daaruit een beslissing. Als je goed wilt dressuren welke raden jullie kij dan aan? (behalve dr london dan die is echt verschrikkelijk lelijk haha :P)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:50

lexington of stella?

Ja ze komt op de stal ook wel in de wei. Maar ik bedoel eigenlijk op stal(manege) waar ze dus savonds op stal staat, buiten komt in wei en paddock. Waar ik al met haar kan prutsen. binnen en buitenbak is aanwezig!
Of op wei, met niks dr bij!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:00

Dan zeker het eerste!

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 01:00

ik zit ook zo ontzettend te denken aan een eigen paardje,
maar ik durf het nog niet aan aangezien ik bang ben dat ik de kosten niet aan kan.
opzich verdien ik netjes, maar stel de dierenarts moet komen heb ik denk ik een probleem.

ik baal er van dat het zo veel geld kost om een paard te onderhouden.
maar ja dromen is nooit verkeerd ! en ik ga er voor om hem ooit uit te laten komen !
misschien over een half jaar, misschien over 10..
wie weet.

keep dreaming O:)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 08:20

Ik zou zeggen gooi haar in de opfok oid, laat nog lekker even kind zijn, en kom eens in de week ff langs om er een borstel over te halen etc. Dan heb je over 2 jaar een paard wat helemaal af is, goed opgevoed in de kudde, en dus mentaal en lichamelijk helemaal klaar is om ingereden te worden. Waarom pas over 2 jaar? Dan heb je niet zoals velen een paard wat met 16 al niks meer kan door artrose en andere ellende.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:30

Nou ik laat haar helemaal keuren, dus dan kunnen we gelijk zien hoe het is met het groeien ed.
Ik denk niet dat ik haar nog 2 jaar in de opfok gooi! Dan is er geen land meer mee te bezeilen. We hebben het hier wel over een paard die je de baas moet zijn, anders gaan ze met je aan de haal!
Ze komt voorlopig denk ik even opwei!
Dan op stal zodat ze aan alles kan wennen, en dan inrijden.

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:54

*duikt in the topic*
Heb wat lopen lezen.

Ik ben begonnen met zoektocht naar eigen paardje.
Heb aantal leuke gevonden op MP, zelf 1 hier op bokt. Staan soms wel beetje ver weg :(
en zoveel keuze. en kan geen keuze maken.
Heb me vriend gevraagd help me effe, maar die wijst effe de duurste paarden aan ...
En ook via http://www.4darabians.nl/ aan het zoeken, iemand hier ervaring mee?
Stal doorstap is ook niet ver weg, vindt alleen weining aanbod op website en geen prijzen. Weet iemand prijzen van daar?

En ook advertentie geplaatst voor een stalling gezocht en ook aan het rondkijken zelf.
dit lijkt me grotere uitdaging dan paardje zoeken.
1 stal in buurt, maar mag geen eigen instructeur hebben. en een les kost 24 euro per uur..

Wat doen en vragen jullie als gaat kijken naar het paardje waar je interesse in hebt?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:12

HaagseHop schreef:
Hihi, jawel maar je moet op een gegeven moment er gewoon voor gaan. Heus niet iedereen heeft tonnen achter de hand. Als je maar voorbereid bent voor eventuele grote operaties. Dat je die wel kan betalen.

Mooi dat zo inrijden kan, lijkt mij toch heel fijn om gelijk je paard goed aan te voelen. Moet je paard daar wel tegen kunnen natuurlijk. Wat bedoel je met voorbereiden? Anders dan inrijden met boom?

Nou, ik bedoelde meer dat je je paard erg goed moet desensibiliseren omdat die hulpen zoveel duidelijker doorkomen. Ik roep maar wat hoor, heb helemaal geen ervaring met het inrijden van paarden! Ik weet wel dat een vriendinnetje van me overstapte op boomloos (paard was gewoon ingereden) en haar paard moest ontzettend wennen aan dat hij zijn berijder opeens zo goed kon voelen. Het is dan ook wel een ontzettend sensibel paard.
Maargoed, daardoor dacht ik dat je je paard misschien extra moet voorbereiden. Aan de andere kant bedenk ik me nu dat een paard dat nog ingereden moet worden natuurlijk niet beter weet :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:24

@safire
24 per uur is normaal hoor, maar ik zou dat niet doen nee, zeker een manege? en als de instructeur je dan niet bevalt heb je niets..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:57

@safire, wel lastig als je geen eigen instructeur mag vragen voor lessen. Maar ik hoor dit wel vaker.
Staat de stal je verder wel goed aan? je kunt altijd (vaak) ook bij de instructeur op les komen. Dan zie ik dat niet zo als een probleem.

Kunnen jullie mij helpen met een leuke naam? Ze heet Doberlina, ze is van de Oberlina stam (vreselijke naam maar niks aan te doen.)
Tot nu toe had ik alleen nog maar:
DO

Animal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:04

@saar88: haha, daar dacht ik dus ook aan. Maar ik ga sowieso niet zelf inrijden, dus misschien ligt het er ook nog aan wat die persoon in dat geval fijner vind. Maar lijkt me dan wel beter om gewoon van begin af aan mee te wennen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:07

Do vind ik een leuke naam :-)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:09

De friese merrie die ik rij, is beide gewend mijn dressuurzadel en barefoot. Alleen als ik me flink in het zadel duw, vind ze dat op de bf niet zo fijn! (maar dat is ook niet echt heel lief dus moet je vooral bij een jong paard niet doen.
Een paard met barefoot inrijden is wel te doen denk ik, maar dan moet je zelf wel al aan het barefoot zijn gewend. Anders zijn het twee nieuwe dingen te gelijker tijd ik denk dat je hier het paard mee stoort. En misschien verkeerde dingen aanleert!

Zag net een topic over een neusriem. Vroeg me af wat voor'n hoofdstel je wilt gaan gebruiken voor het inrijden?(hier ben ik zelf namelijk ook nog aan het over na denken + welk bit!