Je ergste of grappigste val.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Re: Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:20

Ik heb eigenlijk nog maar 1 keer afgevallen...
Dat was toen ik voor het eerst ging galopperen. Maar juist daar ging alles goed! toen we net een paar rondjes gegaloppeerd hadden gingen we ff stappen, en we r eden inn de buitenbak. Daar stond een krat die er normaal nooit stond, en als het waaide maakte het geluid. dus ik liep ervoorbij met mn pony'tje, en toen schrok ze weer, dus ik vloog een stukje omhoog, maar omdat dat een echte kinderpony was, en ik 11 was, waren de beugels te klein, dus mijn voeten bleven vastzitten...Daar hing ik dan aan de linkerkant van de pony, gelukkig bleef ze wel stil staan Ach gut Ik had ondertussen de slappe lach gekregen, en mijn instructice kwam naar mij toe en hielp me om mijn laarzen uit de beugels te krijgen en toen ben ik gewoon verder gereden...

Andere blooper(s):
Ik was met een vriendin bij mijn verzorgfjord, en we liepen met hem naar de bak. Maar daar was ook iemand van plan een paard te kopen, dus die was aan het proefrijden. In de bak stond ook iemand anders, kennelijk de moeder van dat meisje, en die gaf veel aanwijzingen aan haar. En aan de buitenkant van de bak waren de eigenaren van mn fjordje, en een paar mensen die weleens meehielpen op stal. Ze vroegen wie als eerst ging rijden, want ze hadden liever dat ik eerst zou rijden, want (mijn vriendin ging ook rijden) mijn vriendin had er nog nooit op gereden en het was dan niet zo handig als er tegelijkertijd ook iemand anders reed. Maar omdat die moeder aanwijzingen gaf, verstond ik het niet zo goed en oomdat ze wezen naar het paard in de bak, dacht ik dat ze bedoelden dat als die klaar was, mn vriendin er op moocht rijden. dus ik vroeg aan haar of ze dat wilde, dat zou leuk zijn, dan konden we samen rijden... Maar toen begon iedereen te lachen...Ik verstond het dus verkeerd. Dus toen liep ik de bak in (dat andere meisje reed alleen maar grote voltes bij de A) en ging in het midde van die volte staan. Ik stapte op en...... Het zadel gleed naar beneden... Mn fjord had zn buik ingehouden tijden het aansingelen... Dus weer iedereen lachen en toen kwam een van de eigenaren al aanzetten om te helpen met aansingelen... Toen ben ik met een rood hoofd opgestegen.... Bloos

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:25

mijn ergste: paard had mijn been gebroken tussen de paal..
mijn grappigste: ik zij tegen mijn zusje ik kan heel goed staan op het paard. toen wou ik een bocht maken dat deed ie niet maar daarna een hele scherpe dus lag ik er zo langs voordat ik het in de gaten had Clown Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:24

Ik heb nu al een paar keer gehad, dat als ik viel, dat ik ineens recht naast hem stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:44

Ik ben al best vaak gevallen, maar super ernstig was het nooit.
Met me allereerste galop in de les ben ik precies op me heupbot gevallen,dat was wel even pijnlijk.
en op ponykamp( ik had al een zwaargekneusde hand) maar ik ga ook niet de hele week paardrijden afzeggen want ja me ouders betalen toch veel geld.
we gingen op buitenrit en we draafde,toen struikelde mijn paardje over iets en ging heeel laag met zn hals over de grond en toen viel ik eraf, precies op me zere hand.
Dat was op vrijdag. Dus geen springles meer. de rest van de dag niet gereden
maar ondanks alles was het wel een topweek!

ps. ik ben wel vaker gevallen hoor

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:04

Oeff zo dat is lang geleden, de 1e erge val toen reed ik nog op manege paarden. Dat was een pony die bokt zo gemeen dat iedereen er wel af moest vallen, ik maakt een 3 dubbele salto met 6 koprollen erachteraan en knalde vol tegen de bakrand, toen was ik wel even out haha.

En m'n 2e was met m'n eigen paard toen viel ik zo hard op m'n rug dat ik geen lucht meer kreeg dat was minder grappig, ach ja zo leer je zitten denk ik dan maar Pling Cool

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:07

Mijn ergste val: Pony slaat op eens rechtsaf naar huis, ik val er af, blijf nog een paar honderd meter meeslepen. Resultaat: veel blauwe plekken en een gebroken bekken.
Mijn grappigste val: Paard schiet er vandoor op een buitenritje, ik zat wat te dromen en greep te laat in, we gaan recht op een sloot af......kort samengevat; paard remt voor de sloot, ik vlieg over het hoofd van mijn paard de sloot in, en paard loopt triomfantelijk snurkend met de staart omhoog weg. En ik lig te dobberen in de sloot met het eendenkroos zo ongeveer tussen mijn tenen.

Aardpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:27

Mijn ergste is dat ik met paard en al onderuit ging, het was glad en paardje was druk.. Jah toen kwamen we te glijden in een scherpe bocht die het paard maakte.. Been kwam onder het paard terecht. Beide hebben we er niks aan overgehouden!

En vorige week ben ik op CC (met inrijden) ook nog gevallen, het was glad en je sprong zegma richting uitgang.. dus die pony rende elke keer best snel naar de uitgang (als je de uitgang uit was, stond je recht voor de ingang van het parcour Clown wou ze dan soms zo graag het parcour in haha? Tong uitsteken) Maar goed, toen kwam er dus een ander paard van de zijkant.. en het was ook best glad.. toen kwam ze dus ook weer aan het glijden..en gleed zigzagend alle kanten op, en door een rare beweging viel ik er af.. En ja hoor in 9 jaar heel vaak gvallen nooit wat gehad en nu moet ik vanmiddag (week later Huilen van het lachen ) foto's laten maken..... Bloos! Terwijl ik niet hard viel, en veel vaker heel raar maar ook heel "zacht" terecht ben gekomen, en nooit wat gehad Tong uitsteken

Beetje balen mjah (en het leukste nog, ik rijd en loop dan gewoon door met een miss. gebroken poot.. dacht zelf oh gwn ff pijn van de val dat na een minuutje weer over is ofzo Tong uitsteken) daarna anderhalf uur later (moesten lang wachten op prijsuitreiking etc. (had ondertussen dus parcour + barage gesprongen) en later nog weer dressuurproefje geredne.. toen ika fstapte veel moeite met lopen andere schoenen aan en het ging weer beter.. Mjah moest van m'n ma na de ha want ze vertrouwde t niet,, en ik maar denke jah ligte kneuzing of iets zal wel niet erg zijn.. is zo weer over Clown

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:45

Mijn ergste val is al heeel lang geleden!!
Ik zit destijds in groep 6 van de basisschool en ik moest een pony voorop in de les rijden. Op die pony reed ik altijd en opeens schoot die er vandoor in galop en bokken en werd ik tegen de bakrand aangesmeten, oeps gebroken arm Tong uitsteken

Mijn grappigste val was afgelopen jaar van m'n paard. Ik was er nog nooit afgevallen en ze geeft me toch een bok en toen viel ik er best zachtjes van af, stond ze me gelijk aan te kijken van: "Ruiter, wat doej ij nou weer op grond? Tong uitsteken" Ze snapte er niks van wat ze had gedaan!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:53

Mijn ergste val is al een aantal jaren geleden, pony had gewoon zin om te bokken en te steigeren geloof ik..
Voordat ik het wist, lag ik op de grond te kijken.
Op mijn hand Verdrietig
Gelukkig niet gebroken gehad, maar wel flink gekneusd.
Dus kon ook een tijdje niet meer rijden..

En mijn grappigste val was toen ik buiten reed met Miracle_ @bokt en mijn pony ineens dacht; Laat ik eens even schrikken van een stel takken op de grond.
hoppa daar lag ik!
Miracle_ door rijden, keek ze achterom, zag ze mij daar liggen Clown

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:57

Mijn ergste val:
Ik werd op mijn schouder gelanceerd, Ribben gekneusd!

Grapigste val:
van uit vollen galop stopt mijn paard voor een ontzetend knappen jongen waardoor ik netjes voor hem op mijn kont land! Clown

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:04

De grappigste:
Ik was dus op de manege op een haflinger, een echte typische, sterke haflinger... Helaas had hij ook door dat hij zo sterk was..
Naja, ik ging dus in galop, rustige galop, begon hij opeens te bokken!
ik heb dus inmiddels al 3 keer in zijn nek gelegen [ letterlijk.. Huilen van het lachen ] ik duw mezelf weer in het zadel..
De manege-instructrice was het aan het filmen met mobieltje, gaf mij wel tegelijk tips..
Het ging dus goed [ de batterij was gelukkig op van het mobieltje Vork ] springt Sjors opzij, lig ik dus weer op de nek..
Maar ik gleed rustig van de nek op de grond, en Sjors liep gewoon verder... Huilen van het lachen
Toen die achterom keek zach die mij weer..

Mijn ergste val ?
nooit gehad, heb wel een keer gehad dat ik van mijn pony viel en die galopeerde gewoon verder, krak zeiden de teugels Huilen van het lachen
Schaamde me kapot, dat ik een week niet naar de manege ging Nagelbijten / Gniffelen

SugarPlum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:59

Lang geleden..
Ik was mijn proefje aan het rijden voor mijn A-brevet.
Vollop aan het springen..
Mooi op het sprongetje af..
Paard weigerd, Ik in zijn nek..
Hang daar wat te hangen, vraag doodleuk aan examinator of ik even af mag stappen..
Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:33

twee maanden geleden. Paard weigert, loopt tegen de hindernis aan, valt, dus ik ook. Ik land op mijn elleboog en breek mijn bovenarm nogal drastisch. Niet leuk

Leukste was toen ik een dubbelsprong inreed, paard twee keer huizenhoog ging, en daarna scherp links draaide. Ik heb nog een half rondje als een aapje om haar hals gehangen, en daarna me maar laten vallen. Ik eindigde op mijn voeten, met de teugels in mijn handen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:38

Mijn ergste val is denk ik toch wel dat ik vorig jaar een botje in me nek brak. Paard springt aan in de galop doet dr hooft tussen haar benen draait om en geeft een bok.

Mijn grappigste? Nouja eerder de domste Nagelbijten / Gniffelen , mijn instructeur had een puzzelrit georganiseert. Ik was met mijn pony aan het stappen en even op het blaadje de weg aan het zoeken, een meisje naast me duwde me dus ik duw terug, toen maakte ze een schijnbeweging en toen lag ik er af. jaja mensen in stap Clown

Lisa_Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:17

mijn ergste val was wel al een tijdje geleden. het was tijdens een beginnersles en de pony waarop ik reed bokte zo hoog dat ik er op zo'n manier afviel dat me hak van me voet zo op me schouders kwam. heb er gelukkig niets aan overgehouden en heb er daarna nog zelfs even op gereden, maar schrikken was het zeker!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:20

Uhm mijn ergste, was met een manege pony, mijn oor lag er toen bijna af Bloos!
en mijn leukste: hihi ik ging op mijn moeders paard omgekeerd zitten, maar toen maakte hij een bokje en ik gleed heel langzaam naar beneden en ik echt zo: ow hier ga ik.. ow ow dit gaat pijn doen, en toen Poef Tong uitsteken whaha deed ook nog zeer ook *LOL*

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:24

Kben vorige wek woensdag leuk gevallen

We gingen springen de laatste hindernis en daarna moest je gelijk naar rechts en dat deed ie en opeens schoot ie naar links dus ik alle 2 me beugels kwijt en sheef hangend nog blijven hangen dus naar rechts volhouden Vork en opeens waren we bij de hoek en toen ging i toch opeen naar echts en dat verwachte ik niet en ik viel niet hard maar je hebt de bakrand en dan nog zoon klein randje dara beneden en dan val je daar precies mee op je onderrug waar je bodyprotector ophoud Haha! en me been viel tegen de kant flink blauw dikke middelvinger en dikke arm en stuitje gekenusd en mooie blauwe pekken Haha!

Opatouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:07

Ergste: Ik was met mijn pony aan het springen toen hij struikelde en letterlijk helemaal viel ik lag eronder hij is vervolgens voor een deel over mij heen gerolt me benen tot ongeveer me buik gelukkig niet helemaal.Maar het was wel eng om me paard op mij te zijen liggen en het deed verdomd veel pijn! Ik ben daarna ook met de ambulance afgevoerd. Ik had alleen wat gescheurde banden in me knie en een zwaar gekneusde knie, en een zere rug.

Grappigste:
Ik heb er wel een paar... Maar eentje is dat ik op een ponytje reed die de ene kant op ging en de andere kant.
En ook een shetlander waar ik mee sprong dook vlak voor de hindernis naar het gras(wat ie overgens heel vaak deed) en ik ging over de hindernis en hij ging heerlijk door met grazen.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:32

ik ben een keer heel hard van een paard gelancheerd die was in de les zich aan het uitsloven tegen over een andere ruin en tja toen ging het goed mis

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:36

Heb nog nooit echt een erge val mee gemaakt.
Maar wel genoeg grappige.. en dat van een shetlander van m'n vriendin. Zoals een keer
toen ik buiten op de shet zat zonder zadel. shetje begon te rennen, en ik wou eraf springen omdat de eigenaar van de shet dat dan ook altijd deed, maar helaas was ik daar niet zo goed in en hing ik ernaast en werd meegesleurd over de grond.. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:18

Uhm ik had de slappe lach en gleeed zo heel langzaam er van af

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:24

Mijn ergste was met mijn jongste telg (die van mijn ava ja, ze is dus nog niet afgeschreven Nagelbijten / Gniffelen ), samen achterover geklapt, ze lag dus bovenop me. Gelukkig alleen met mijn been, maar heb er nog steeds een spiertrauma van, ofwel een deuk die niet weggaat.

Grappigste: Op de manege, toen was ik nog 8 denk ik. Die pony viel gewoon naar de zijkant om. Eigenlijk ook wel een beetje sneu, pony was denk ik gewoon ontzettend moe. Maar het moet er gewoon ontzettend raar uit hebben gezien.
Dus heb eigenlijk geen grappige val, ik moet ook zeggen dat al mijn vallen op 1 hand te tellen zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:30

Ergste: eigenlijk geen val want heb gelukkig nog nooit wat aan mn vallen overgehouden. Heb wel een paard op mn been gekregen bij een menshow, die ging dwars door de dranghekken heen... gevolg: kapotte kruisband waar ik eindelijk aan geopereerd ga worden na 2 jaar...
Grappigste: ik ben 1 keer letterlijk van mn paard afgevallen van het lachen.... gewoon dr aan de zijkant afgegleden... heb het jaren moeten aanhoren Haha!

edit: nog een grappige was op een paardje wat de hele les al heerlijk liep en we waren lekker ontspannen aan het galopperen toen ik eventjes mn aandacht er niet meer bij had (zat naar de omgeving te kijken) en meneer me wakker schudde met een bokje... uiteraard lag ik dr onmiddelijk af en de instructrice lag dubbel van het lachen... En ik ook Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:36

Mijn grappigste: Ik zat in de winter op mijn pony in de wei, gewoon zonder zadel of hoofdstel. En toen werd hij weggejaagd door de merrie van hoogste rang. Ik zat op dat moment vrolijk met een vriendin en mijn vader te praten die ook in de wei stonden, enfin omdat hij werd weggejaagd nam Silver opeens een sprong/draai naar links en ik had me nergens aan vast; maargoed hij draaide dus zo snel om dat ik niks meer kon doen en echt (zo beschreef die vriendin het) als een juten pop op de grond (modder) belandde. Ik lag daarna op de zijkant van mijn hoofd met mijn armen en benen in allerlei rare hoeken, ik kon pas na een minuut op staan zo erg moest ik lachen!

Mijn ergste: Dat was een hele lange tijd geleden, toen ik net een paar jaartjes reed. Ik reed net met mijn vader op twee gehuurde paarden in volle over een zandpad in het bos toen er een merel uit de bosjes vloog en mijn paard zich een hartverzakking schrok en dus een enorme sprong naar rechts nam. Ik viel er aan de linkerkant af recht met mijn hoofd op een grote kei, die zich overigens ook nog situeerde in braamstruiken, 5 min later stonden we nog de kleine doorntjes uit mijn armen te plukken.

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:17

Dat was toen ik nog op de manege reed. Ik reed op een een fjord. En ik ben eenmaal niet zo zwaar. En hij bokte en ging er vandoor. Hij kreeg mij er niet af. Toen sprong die opzij en bokte en toen vloog ik een paar meter door de lucht en kwam met een plof een paar meter verder Tong uitsteken. Het was erg pijnlijk maar wel erg grappig voor het publiek.