kinderen rijden stiekem op onze paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angie_ke

Re: kinderen rijden stiekem op onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:16

Ik ga absoluut niet met Ceesje akkoord.
Dit is andermans eigendom en kind of geen kind, daar blijf je af! Moesten ze het nu nog mooi komen vragen of ze de paarden mogen poetsen enzo...
Dan wel ja, maar zo achter haar rug om? En er dan nog gaan op rijden terwijl ze uitdrukkelijk had gezegd dit niet te doen?
Dat vind ik wel respectloos ja!
Moest dit bij mij gebeuren ik zou WOEDEND zijn! Als ze willen rijden, gaan ze maar naar een manege.
Ik laat niet eender wie op m'n paarden kruipen, laat staan enkele kinderen die zichzelf uitnodigen.

Waren die paarden maar niet zadelmak, dan zouden ze er al bokkend terug afgevlogen zijn Vork

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:48

ceesje, er is ook nog een groot verschil tussen de fantasiewereld van een kind van 10, en wat deze meiden doen.
met 13 of 14 jaar zijn ze echt al groot genoeg om te beseffen wat ze aan het doen zijn.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:04

ja dat is het ook hoor , mijn meiden van 14 en 18 rijden tinkers in , en staan heel wat meer mans dan een kinderpony stiekum te berijden.
10 jaar is echt kind , praat ik over 34 jaar geleden Knipoog toendertijd was het woord respektloos voor een 10 jarige nog niet im frage, de eigenaar ging er ook op een zeer aardige manier mee om.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:44

chapeau dat jij nog zo rustig kon blijven de eerste keren!
ik had dat kind van die pony gerukt en haar wenend uit die wei doen lopen Clown Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:21

vandaag zag ik oppeens een oud ventje de wei in lopen, ik dacht wat gaat die doen ? Kwam hij mest halen voor zijn rozen, had hij ook kunnen vragen, stel je voor dat de paarden gemeen zijn ?

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:34

Wanneer je kinderen die je niet kent toestemming geeft om je paarden af en toe te poetsen of er bij in de wei te lopen neem je een groot risico volgens mij. Kinderen overschatten zichzelf nogal vlug (en zeker wanneer ze gewend zijn om met doodbrave manegepaarden om te gaan) en de drempel om echt met het paard te gaan rijden of uit de wei te halen (en vooral hier zou ik bang voor zijn) wordt veeel kleiner. Ze jutten elkaar wat op en voor je het weet gebeuren er ongelukken.

Hier in de buurt heb ik gelukkig nog geen verhalen als deze gehoord.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:56

Tom staat ook in de wei nu.
Gelukkig staat er een hengst bij die nogal gemeen is tegen mensen die zijn maatjes komen ''begroeten'' zelf ik werd van de week aangevallen Clown en Tom kent mij wel.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 01:05

Zelfde probleem. Zelfs een moeder met kind, we hebben een gaas hek, dat hadden ze fijn verknipt (leuk, gelukkig waren de geiten zo bang dat ze niet durfden te vertrekken), en moeders hield kleine bubs (die toen nog 2,5 was) in een houdgreep. De boer was erbij, was zo kwaad dat 'ie er met de hooivork achteraanging. Hond furieus, grommend en happend erachteraan... en daarna kregen ze de politie over de vloer.

Later ook nog andere meiden gehad, dus we hebben nu een plan Knipoog

Bel sowieso eerst de politie, om zelf te achterhalen wat zij te zeggen hebben over wat wel en niet mag, zo heb je in ieder geval al zeker een stok achter de deur.

Hang vervolgens een bordje op dat het prive terrein is, dat er camerabewaking hangt, en dat bij overtreders een aanklacht ingediend wordt bij de politie.

Ik weet niet wat voor hek je hebt, maar ik zou sowieso een slot erop zetten, ook al kunnen ze door de linten of het hout heen. Al is het alleen maar om het duidelijk te maken.

Daarnaast, je kunt natuurlijk een nep camera ophangen, maar ik zou toch een paar camera's erop zetten die het echt doen. Je kunt van die systemen kopen met vier camera's en 1 ontvanger (dat zou ik aanraden).

Daarna zou ik als tip geven inderdaad ergens een beetje verscholen te wachten, daarbij nog een foto te maken, en liefst met iemand anders erbij, de meiden uit de wei te halen (voor ons werkte het 'Meiden, als jullie perse willen rijden, moeten we eerst wat dingen doorspreken' (zo komen ze misschien gemakkelijker mee, en je geeft ze geen valse beloftes). Zet ze dan ergens in de auto ofzo, of in ieder geval iets waar je het af kunt sluiten. Bij ons was het in ieder geval zo dat ze ten alle koste wilden ontsnappen.

Zeg dat je dan hun telefoonnummer wilt hebben, en vraag de ouders naar de boerderij te komen / naar de auto te komen. Zo kunnen ze geen smoesjes meer uithalen. (ja echt, ik weet het... je eigen paard haast met een bewaker ernaast houden is te gek voor woorden). Zeg er meteen bij dat het heel gevaarlijk is wat ze deden, en dat het niet mag, dat je de politie zult bellen. Pleeg desnoods een nep telefoontje. Hierbij is het dus heel goed om te weten wat wel en niet kan gebeuren dan.

bel de ouders op, en vraag ze naar waar je ze hebt te komen. Ouders geirriteerd, kinderen bang... Knipoog (als het nou een onschuldig eenmalig geintje was, maar dit is gewoon gevaarlijk voor de kinderen, en nog erger: voor de paarden).

Dan vertel je het verhaal aan de ouders, en zeg je dat je erover denkt een aanklacht in te dienen. Dat hoef je niet eens echt te menen, maar dan snappen ze misschien wat beter dat het de volgende keer wel echt menes is.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:01

Wat een verhalen zeg! Dat zou ik dus voor geen geld willen meemaken, die kinderen trouwens nog minder... Extreme duivel
Ik zou in alle staten zijn en zéker en vast de politie bellen! Ik denk trouwens niet dat ze heelhuids terug thuis zouden geraken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:38

Dapy schreef:
vandaag zag ik oppeens een oud ventje de wei in lopen, ik dacht wat gaat die doen ? Kwam hij mest halen voor zijn rozen, had hij ook kunnen vragen, stel je voor dat de paarden gemeen zijn ?

Goh, ik denk toch maar dat als ik ooit een eigen weitje heb dat ik t.a.t een bordje met betreden op eigen risico ga ophangen. Met die nieuwe regel in NL kan jij namelijk door deze man aansprakelijk worden gesteld als hij een trap zou hebben gehad van een van jouw paarden.

Ongelooflijk dat mensen zo de wei induiken bij paarden. Toevallig was ik 2 weken geleden in het dorp bij 2 van mijn vorige verzorgpaarden (heb ze 5 jaar gedaan). Ze zijn 2 maanden geleden verkocht en ik zag ze in de wei van de nieuwe eigenaren. Ik was helemaal blij en het liefst wou ik ze om de hals vliegen voor een knuffel. Maar toch deed ik het niet. Waarom niet? Omdat ik niet in andermans wei wil gaan, ik vind het asociaal om zomaar bij iemand de wei in te gaan zonder dat diegene ervan op de hoogte is... Ben ik dan zo stom ofzo? Clown

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:04

ja, vast wel, ik ben ook zo'n stomkop Clown

één keertje ben ik wél de weide ingegaan.
er stond een paard vast met z'n voorbeen over de prikkeldraad, die ben ik toen gaan bevrijden.
even gecontroleerd of het beestje gewond was (gelukkig niet) en toen weer weggegaan.
ik denk niet dat de eigenaar hier boos om zou geweest zijn Knipoog

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:21

Even snel off topic: het kan natuurlijk ook anders gaan. Ik was ergens asperges aan het steken, en ze hadden een shet in de wei. Ik gevraagd of ik eens mocht aaien: jawel hoor, had alleen wat hengstenstreken. Lang verhaal kort: paard was redelijk maniacaal, trok me aan mijn duim over het hek en wilde liever dat ik niet levend de wei uit kwam. Minder Knipoog

Terug ontopic: als ik het goed begrepen heb, mag je dus geen elektrisch lint om de wei doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:24

fojoe schreef:
ja, vast wel, ik ben ook zo'n stomkop Clown

één keertje ben ik wél de weide ingegaan.
er stond een paard vast met z'n voorbeen over de prikkeldraad, die ben ik toen gaan bevrijden.
even gecontroleerd of het beestje gewond was (gelukkig niet) en toen weer weggegaan.
ik denk niet dat de eigenaar hier boos om zou geweest zijn Knipoog

Haha dan kunnen wij een clubje gaan oprichten ROFL

Ik ben idd ook een paar keer op die manier een wei in gegaan, een jaarling die in het prikkeldraad heeft gehangen, een Fries die een stuk prikkeldraad om zijn been had etc. We zijn ook wel eens een paard tegen gekomen waarbij het neusgedeelte van het halster ín zijn mond zat Bloos! Heb die er maar even uitgehaald aangezien het heel strak zat en hij kon niet eten niets. Dat vind ik niet meer dan logisch, als iemand mijn paard in een benarde positie zou zien zou ik ook graag hebben dat diegene mijn paard zou helpen Lachen

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:07

jaaaaa, de SPRAW ofzo (Stomkoppen die Paarden Redden in Andermans Weide) Clown
alleen sta jij heel wat punten voor, ik heb nog maar 1 reddingsactie op m'n lijstje staan Scheve mond

doet me wel denken aan iets anders, half on-topic: het is misschien een goed idee om een bordje met je naam en telefoonnummer aan het hek te hangen.
als er wat gebeurt, weten mensen tenminste wie ze moeten bellen.
onze weide ligt wel naast ons huis, maar ik denk dat ik ook maar eens zo'n bordje ga hangen.
er kan tenslotte ook wel wat gebeuren als je niet thuis bent.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:03

jezus seg, gelukkig hebben wij onze weide aan huis!
nu, toen we hier pas woonden, heb ik onze buurmeisjes 1 keer betrapt dat ze onze schaapjes 'iets' gaven om te eten. binnen de 5 minuten stond ik aan hun deur om hun en hun ouders duidelijk te maken dat dit absoluut niet kan! wij kopen speciaal voer voor hun en zetten hun op een speciaal dieet, net omdat we hun niet willen vetmesten omdat ze nooit geslacht gaan worden. ze zijn even goed onze huisdieren als onze honden en uiteraard willen we hun zo lang mogelijk zo gezond mogelijk houden ook.
gelukkig was die ene keer meer dan genoeg en de meisjes hebben hun nooit nog iets gegeven zonder dat ik erbij was.

heb ooit 1 keer iemand 'iets' zien weggooien in de gracht langs onze weide, ben erachter gelopen met 1 van onze honden, maar ben heel rap gestopt toen ik merkte dat hij 4 heel jonge kittens had weggegooid Boos! dus heb me maar op die kittens gericht die volop aan het verdrinken waren, maar die kerel heb ik hier nooit nog gezien.

nu, als we hier ooit iemand zouden zien in onze weide, eender wie dan ook, dan laat ik zonder pardon de honden los Haha! dan zullen wij hun wel verder duidelijk maken dat ons erf betreden zonder dat wij erbij zijn, een dikke vette not done is Haha!

in jullie plaats, had ik daar garantie van mijn oren gemaakt dat het de allerlaatste keer was dat die nog maar naar die weide keken! waar zit die mensen hun verstand! dat is gewoon vragen om accidenten en ruzie!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:09

krak schreef:
heb ooit 1 keer iemand 'iets' zien weggooien in de gracht langs onze weide, ben erachter gelopen met 1 van onze honden, maar ben heel rap gestopt toen ik merkte dat hij 4 heel jonge kittens had weggegooid Boos! dus heb me maar op die kittens gericht die volop aan het verdrinken waren, maar die kerel heb ik hier nooit nog gezien.

Oh nee... Hebben die kittens het overleefd?

Op de weide die ik huur ging er oud vrouwtje oud brood gooien... Sommige met zelfs schimmel op!
De volgende keer dat ik haar betrapte had ze rozijnenbrood gegooid! Boos!
Komaan zeg, what's next? koffiekoeken, koekjes en chocolade? Ik heb stande pede een bord aan de omheining gehangen met in grote letters:
"VERBODEN DE PAARDEN TE VOEDEREN!!!"

Godverdomse ouwe taart Boos!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:17

alle 4 de kittens hebben het gered en hebben alle 4 een goede thuis gevonden. het heeft mij bloed, zweet en tranen gekost om ze over dit vreselijke trauma te krijgen, maar het zijn nu stuk voor stuk zalige huiskatten geworden.

Wij gaan daarom, om zulke smeerlapperijen te vermijden, in onze nieuwe omheining lamellen weven, zodat je in feite niet eens ziet dat er dieren in de weide staan. ok, het kost veel geld en het zal dit jaar nog niet af zijn, maar dan zijn we wel gerust.

nu hebben we hier 5 bordjes rondom ons erf hangen dat we waakhonden hebben, dat en het feit dat ik regelmatig met onze honden ga wandelen en de mensen hier dus verdomd goed weten dat ik ze ook loslaat als ik iemand betrap, helpt wel precies Haha!
(neen, onze honden zijn niet opgeleerd als waakhond, ik doe er ook geen pakwerk ofzo mee, het zijn eigenlijk superbrave schatjes. maar ik durf mijn hand niet voor in het vuur te steken dat onze 2 mechelaars niet iemand bij zijn pietje hebben als die hier ineens onuitgenodigd en zonder ons erbij staat)

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:20

Gelukkig maar... ik verbaas mezelf elke dag over wat voor mensen er wel niet rondlopen op deze wereld.

x_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:27

Ik zou ze ook als je ze nog een keertje betrapt in de auto zetten en dan naar huis brengen en dan hun ouders inlichten, als ze het dan nog doen zou ik een betere omheining om je wei laten maken of ze verplaatsen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:27

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar;

Joh!
Dat jij er zo rustig onder bleef toen je het zag!
Ik zou echt laaiend zijn geweest!
Niemand, maar dan ook niemand komt aan mijn paard zonder toestemming als ik de persoon níet persoonlijk ken.

Ik had ze er letterlijk afgesleurd en mee genomen voor een heel duidelijk gesprek, want dit gaat niet door de beugel..

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:02

Tjongejonge wat een brutaliteit.
Dit soort meiden weten wel degelijk dat dit niet mag.
Succes met het beschermen van je paardjes.
Enne vergeet niet dat het artikelnr uit het wetboek van strafrecht op t bordje staat he,
want anders is het niet rechtsgeldig