heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ponderosa

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:33

Vanaf mijn ongeveer 10 tot mijn 25e jaar altijd verschillende eigen pony's en later paarden gehad. Met heel veel plezier gereden. Rond m'n 24e ben ik behoorlijk ziek geworden, en kon eigenlijk niet meer rijden. Van het rijden werd ik nog zieker dus de fun ging er ook af. Rond mijn 25e toch besloten om te stoppen en het paard verkocht. Heb er nooit spijt van gehad. Ik heb het niet eens heel erg gemist. Toen heb ik zo'n 5 jaar niet gereden en ook verder geen interesse in gehad. Tot november vorig jaar, in een keer zei ik tegen mezelf nu wil ik weer proberen te rijden. Ben eerst bij een manege wezen rijden om te kijken of ik het nog steeds zo leuk vond en hoe het lichamelijk zou gaan. Dat ging super, en het blijft nog altijd even leuk. Een oude vriend hoorde dat ik weer aan het rijden was, en vroeg mij zijn paarden te rijden. Een uitstekende situatie. Hij ment met de paarden en ik rijd ze onder het zadel. Ik rijd er nu 2, wel 2 heel verschillende. Namelijk een grote Fries van 1,73 en een door hem zelfgefokte vosbonte 65% arabische nrps E pony van ongeveer 1.53. Ik vind het weer heerlijk om met de paarden bezig te zijn, en kan nu niet meer bedenken dat ik het niet gemist heb.

Groetjes Lieset

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:35

Ik zal nooit stoppen.. (Tsja.. zeg nooit nooit..) maar ik zie
het in iedergeval niet gebeuren. Als ik niet meer zou kunnen rijden kan
je me beter gelijk maar in m'n kistje leggen. Paardrijden is mijn leven.
En ook al gaat het minder, val je er af, heb je je hard bezeert.. Dat geeft
de kick om door te gaan!! Voor mij is er niets mooiers..

Dus stoppen komt niet in mijn woordenboek voor.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:48

Ik ga stoppen (voorlopig) heb nu nog 3 pony's staan (1 jaarling merrie, haar moeder van nu net 6 en een hengstveulen van nog geen 2 maanden).
Mijn merrie wordt verkocht zodra het veulen in de opfok kan (en die blijft nog wel van mij) en haar 1e veulen, nu dus jaarling gaat ook weg.
Ik had vorig jaar oktober nog 1 paard, 1 pony en haar veulen en 1 onderweg. In november is mijn paard verkocht en nu gaat dus de rest ook weg.
Rijd al 20 jaar paarden en moet nu om o.a gezondheidsredenen wel stoppen.
Heb nu de hoop gevestigd op mijn veulen dat als hij over een jaartje of 3 volwassen is ik daar weer wat mee kan gaan doen, maar ja dat duurt nog wel even.

Echt helemaal stoppen doe ik overigens niet want heb nog voldoende paarden om te rijden maar ik kan gewoon niet elke dag meer rijden en met de merrie die ik nu heb staan moet dat wel anders wordt ze alleen maar chagrijnig en aangezien ze nog jong is gun ik haar alleen maar het beste, vandaar mijn beslissing om haar weg te doen...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:51

Met paarden zal ik nooit stoppen, met het rijden ben ik een aantal jaar geleden wel gestopt. Maak nu alleen nog heel af en toe een buitenrit op gehuurde paarden.
Misschien dat ik in de toekomst nog wel een rijpaard koop, maar voorlopig niet door gezondheid en aankomende studie.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:37

Om te stoppen met rijden? Ja. Ik rijd al jaren voor anderen en daar zitten soms nog wel eens wat nadelen aan. Maar stoppen met paarden? Nee. Ik heb mijn lieve jaarlingmerrie waar ik over 2 jaar mee ga beginnen, en tot die tijd blijf ik wel voor anderen rijden.

Chan84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:36

Ja,
Ik reed op een manege die ik niet leuk vond,
ze liepen alleemaar commentaar te leveren, te chagerijnen, en dan noemen zichzelf en gezellige manege waar ieder zich thuis voelt :S

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:00

Melanie_B schreef:
Ik zal nooit stoppen.. (Tsja.. zeg nooit nooit..) maar ik zie
het in iedergeval niet gebeuren. Als ik niet meer zou kunnen rijden kan
je me beter gelijk maar in m'n kistje leggen. Paardrijden is mijn leven.
En ook al gaat het minder, val je er af, heb je je hard bezeert.. Dat geeft
de kick om door te gaan!! Voor mij is er niets mooiers..

Dus stoppen komt niet in mijn woordenboek voor.

Dit zelfde geldt voor mij! Stoppen echt niet! Als ik een week niet heb kunnen rijden wordt ik al chagerijnig, nee ik kan me geen leven zonder paarden voorstellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:18

nog nooit Vork
ben wel op de manege gestopt

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:22

wegens het niet meer klikken met de eigenaresse van mijn verzorgpony Boy ben ik gestopt, en hij is verkocht.
Toen heb ik nog heel even een andere pony bijgereden, maar daar had ik niet zoveel plezier in als met mn vorige verzorgpony.
Toen heb ik een tijdje niet gereden, totdat de moeder van een vriendin vroeg of ik het niet leuk zou vinden om weer op Boy te gaan rijden, omdat zei die eigenaar heel goed kon, en hij vond het leuk als ik weer zou rijden. Zodoende ben ik hem weer gaan rijden.
3 maanden geleden heb ik hem zelfs overgekocht, en ik moet er niet aan denken om het te missen!
Dus nog een keer stoppen zit er bij mij niet in.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:36

Ik heb het overwogen ja, reed altijd paarden voor anderen bij, Linda jarenlang, toen dat misging en ik andere paarden ging rijden gebeurden daar minder leuke dingen met eigenaren bij, en ik bleef die paarden vergelijken met Linda.
Het laatste paard dat ik heb bijgereden ging dan eindelijk wel redelijk goed, ondanks de sfeer op die stal.
Tot in November 2007, toen kon ik eindelijk Linda kopen en heb ik dat natuurlijk direct gedaan! Haha!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:38

Ik heb wel momenten gehad dat ik het niet meer zag zitten, maar ik kan me niet herinneren dat ik er ooit over na gedacht heb om met paardrijden te stoppen. Alleen als ik boos was ofzo, maar als ik dan weer helder ben dan weet ik dat dat echt niet is wat ik wil.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:41

Ik eigenlijk vorige maand nog, ik werd gewoon helemaal gek..
Niks ging meer lekker, alles ging mis en school erbij..
maar nu gaat het beter en ik denk dat ik gewoon vakantie nodig heb.
en dat heb ik Haha!

Mariekski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:42

Ik had een hele tijd het gevoel dat ik gewoon niet goed reed want mijn zus haalde altijd betere plaatsen bij wedstrijden en toen dacht ik dat ik heel slecht reed en wilde dus stoppen Huilen van het lachen. Maar ben blij da'k dat niet heb gedaan want nou hebben we een eigen paardje Lovers

Rozenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 07:14

Ik heb zelf 1 keer gehad dat ik dacht om te stoppen. Boos! Mijn pony probeerde me altijd uit, het was een gevecht om naar mijn les te komen op de zaterdag ochtend.. Ik had zoiets van gewoon doorgaan.. Knipoog Tot op een moment dat ik naar buiten ging met hem en me zus ging op haar verzorgpaard. Toen heeft hij me laten voelen wat een cowboy voelt! Zijn rug bolde hij op en bleef bokken en stijgeren totdat ik eraf zou vallen. Ik ben er op kunnen blijven zitten, maar ben er wel vanaf gestapt. Toen heb ik 6 maanden niet meer gereden, daarna weer begonnen! Haha! Geen spijt van gehad dat ik weer ben begonnen!

Groetjes! Haha!

dreetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:00

Ik heb nooit echt over stoppen met paardrijden gedacht. Ik reed tot mijn 10 ongeveer op een manege maar die ging faillet. Nu rijd ik nog steeds lekker op mijn eigen paardjes. Wel minder dan eerst maar stoppen zou ik nu nog niet doen.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:04

gister Tong uitsteken

maakte een buitenrit en er zat geen stuur of rem op de pony alleen maar gas, maar die wist hij zelf wel te vinden. vond het doodeng. gelukkig reed er een aardige instructrice achter mij en heb ik driekwart van de rit toch echt wel genoten, afgezien van de stukjes dat hij alleen amar knoethard rende en er geen stuur of rem meer op zat, verder helemaal top Haha!

CKC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:47

nee nog nooit! ik kan moeilijk een dag zonder paarden en als ik op vakantie gha (mijn paard staat bij een manege) vind ik het al erg..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:55

ben al 2 keer gestopt geweest;

1 keer omdat ik vd manege gestuurd was ivm omstandigheden waardoor ik de paarden die ik daar reed niet meer kon rijden; ik reed overigens op prive paarden en dus niet op manege paarden
ben toen zo n kleine 3 jaar gestopt; heb toen af en toe wel paarden gereden
heb toen weer klein jaar fanatiek gereden en ook 2 paarden ingereden er zelfs bijna 1 gekocht
ben toen weer gestopt ivm tijdsgebrek; fulltime(veel meer dan 40 uur) werken, eigen huis, 2 honden enz
deze periode heeft ook weer zo n 3 jaar geduurd en heb 1,5 jaar geleden van de ene op de andere dag een paard gekocht
ik miste het heel erg en ik heb geen moment spijt gehad van mijn beslissing
sterker nog; ik ben heel kwaad op mezlefd dat ik 2 keer langere tijd gestopt ben geweest want ben daardoor toch wel veel kennis en ervaring verloren
het echte paardrijden verleer je nooit maar toch wel de moeilijke dingen
ik reed bv jaren geleden alleen maar moeilijke en onhandelbare paarden; ik stond daarom bekend maar nu!! met geen mogelijkheid dat ik het nog kan(en durf) en dat vind ik soms wel heel erg jammer
dus nooit stoppen met paardrijden!!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:58

ik had afgelopen week een dip..
weet niet waarom ,gewoon geen zin..
Terwijl het rijden eigenlijk super ging!

Ik ging wel gewoon nog elke dag, maar rijden, bleghh!! had echt geen zin Tong uitsteken
Dus toen maar gelongeerd en/of losgegooid of gewoon lekker een lange poetsbeurt/wasbeurt geven Haha!

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:49

Dit jaar nog, aantal weken terug Ja
Was er 2 keer (vlak achter elkaar) afgevlogen bij het springen. Het deed niet eens zeer, maar er ging gewoon een knopje om. Ik denk dat het niet eens angst was, meer schaamte en het gevoel dat ik het niet meer kon .. Na een spring(!) lesje op een heerlijk paard , voelde het toch wel weer goed en sindsdien gaat het wel weer wat beter Lachen Gelukkig maar Tong uitsteken

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:56

Sterker nog, ik ben al 2 keer gestopt geweest.
De eerste keer was op de manege, al mijn vriendinnetjes stopten ermee en toen vond ik het ook niet leuk meer (toen was ik denk ik 10 ofzo Knipoog dus dan moet het wel leuk blijven, op die leeftijd ben je nog niet hard aan het trainen ). Ben op mijn 12e weer begonnen ongeveer en op mijn 14e weer gestopt omdat ik mijn paard in moest laten slapen, heb toen geprobeerd direct erna op een ander paard te stappen (een van mijn huidige bijrijdpaarden), maar het brak me gewoon, kon even geen ander paard zien. Toen maar iets van 7 maanden gestopt gelukkig.

Edit: Overigens heb ik van beide keren ook spijt. Maar meer van de eerste keer dan de tweede keer, maar goed als je 10 bent denk je daar niet over na, en ik denk niet dat ik er goed aan had gedaan als ik doorgegaan was met het rijden van dat andere paard toen ik mijn eigen paard net kwijt was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:14

Ja, heb altijd paarden van anderen gereden, en dat gaat niet altijd even vlekkeloos! Heeft me heel veel verdriet gedaan, en vaak op het punt gestaan om te stoppen...

Gelukkig is dat snel afgelopen, en kan ik mijn grote liefde kopen Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:19

ik heb het zovaak geroepen vroeger(paarden van anderen rijden enz..),
maar toen ik laatst hoorde dat mijn eigen paard niet goed was, is het wel echt door mij heen gegaan om er maar gewoon helemaal mee te stoppen...
op zo'n moment is het gewoon zo'n tegenslag wat je krijgt, dat je het gewoon even niet meer ziet zitten.
maargoed, ken mezelf wel langer dan vandaag, en 't bloed kruipt toch waar het niet gaan kan... Bloos

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:40

Nee, ik kan mn pony's nooit achter laten Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:41

Heb het overwogen maar als ik mijn dochter dan huilemd bij hem weg zie gaan omdat ze haar paard niet kan missen,dan weet ik 100% zeker dat hij nooit weg gaat.