Mijn Jaarling eenmalig met zadel en hoofdstel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Jaarling die wordt ingezet voor de rensport, schandalig! Of.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:59

Een beste jaarling zou ik zeggen!

Ik weet niet of ik persoonlijk ook al een zadel erop zou leggen etc., maar zie het probleem er niet echt van in...

Sja, Slimmerik en Maris, dat zou dus betekenen dat topruiters ook nooit zonder cap, met slof, met sporen, met passoabit enz. enz. mogen rijden. Immers nemen ook tienduizenden 'penny's' dit over zonder een idee te hebben wat ze doen.

Het doet mij ook altijd pijn om te zien wat mensen met paarden doen. Niet om hun paard opzettelijk pijn te doen, maar gewoon uit dommigheid.

Detour versterkt dit effect niet in mijn ogen, en jullie commentaar verhelpt die elende niet. Het is maar bokt, het is maar een simpel 'post repleytje'. Hoezeer het me ook spijt om te moeten zeggen...Wat denken jullie wat voor meerwaarde jullie commentaar heeft? Jullie zitten in veel gevallen zeker goed. Ik heb jullie commentaar wel eens gelezen en ben het vaak wel met jullie eens...Maar denk eens na, wat doen bokkers er mee? Misschien dat 1 of 2 er echt naar luisteren, de rest gaat door met 1 verschil: ze fotograveren het niet meer om het vervolgens op bokt te zetten.

Zoals gezegd is, de mensen die over hun 1,5-jarige paarden willen hangen hadden dat ook gedaan zonder dit topic. Noem het ongeduld of onwetenheid, ik heb geen idee, maar ze zouden het sowieso gedaan hebben....
Laatst bijgewerkt door Adil op 09-06-08 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 10:59

Equinecoach schreef:
Leuk topic! Ik vind het heel goed dat je op deze manier, verantwoord in dit geval, lekker bezig bent met je jaarling!
Die van mij is nu 6 weken oud en ik moet zeggen; Ik wilde hier al bijna overstappen!! Clown Clown Knipoog Knipoog Duivel

Afbeelding

Geniale foto!!! Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:06

Ik kan zo ook niet zien wat er allemaal ingespoten is in het paardje van TS dat ie zo lekker rustig blijft staan. (geintje) Maar gezien dit een reclametopic is geworden van hoe goed het voor het paard is en hoeveel "genot" je er later van hebt dan geef ik de penny's onder ons ook groot gelijk dat ze het gaan proberen. En natúúrlijk op hun eigen verantwoordelijkheid.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 11:08

En dan?.. MIsschien gaat het fout, Slimmerik, dan laten die Penny's het daarna wel uit hun hoofd! Denk je nu werkelijk dat zonder dit topic er minder Penny's dit soort fratsen uithalen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:11

detour schreef:
En dan?.. MIsschien gaat het fout, Slimmerik, dan laten die Penny's het daarna wel uit hun hoofd! Denk je nu werkelijk dat zonder dit topic er minder Penny's dit soort fratsen uithalen?

Ja, wel dat er minder toe aangezet worden inderdaad. En al helemaal toe aangezet worden daar trots foto's van te plaatsen.

Ludmilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:12

Yooo Wilmaaaa!!

Haha dus die van jou was ook al braaf met zadel op??
Leuk dat je er foto's van hebt.. Die heb ik niet, misschien ook maar eens maken..
Als ik naar alle reacties kijk hier dan valt t me mee dat bij ons op stal er niemand wat negatiefs over te zeggen had zeg toen ik met Ciara opgezadeld langs kwam..
Ruik je later!!
Vond t best gezellig zaterdag ff!

Groetjes Ingeborg

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 11:14

Yooo, Ingeborg!!!

Ja, doen, foto's plaatsen met hangende beugels, heew sjielug! En dan langs de weg, oei! Knipoog

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:15

Equinecoach, leuk gezicht zoals het veulen zit te lebberen terwijl moeder aan het werk is. Volgende keer alvast een pad op doen. Haha! (Ik neem aan dat je wel begrijpt dat het een grap is van die pad).

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 11:20

slimmerik schreef:
detour schreef:

Ja, wel dat er minder toe aangezet worden inderdaad. En al helemaal toe aangezet worden daar trots foto's van te plaatsen.

Jij wekt de indruk een beetje te stoken, slimmerik!
En ik denk werkelijk dat je met je commentaar echt geen pennyzieltjes kunt redden. Knipoog
je beweert dat er Penny's steigergedrag hebben nagebootst nav dat circustopic maar komt neit met voorbeelden.
Dus weet je- je hebt volkooomen gelijk, doe wat je niet laten kunt. Knipoog Ik wens je succes verder.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:21

@slimmerik: in de penny hadden ze altijd verhalen over het temmen van wilde hengsten door er gelijk een zadel op te gooien. Penny maar uit de winkel halen?

Het gaat om een enkele keer, dat heb je kunnen lezen. En elk verstandig mens zal begrijpen dat je dit niet met elk paard kunt doen en niet met regelmaat.

En de penny's die het wel doen? Die doen het toch wel als hun paard braaf is, daar is geen topic voor nodig. Gewoon veel penny gelezen en een te braaf paard. Komop, spreek die humorzenuw aan en lach er om. Je punt is al gemaakt. Laten we het leuk houden en hier geen reltopic van maken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:21

slimmerik schreef:
detour schreef:

Ach, ook al het fout zou zijn gegaan, de meeste mensen lijden helaas onder de waanvoorstelling dat narigheid hen sowieso niet zal treffen... Knipoog

Zoals ik al eerder zei, dan moeten topruiters dus hun manier van rijden gaan aanpassen aan penny's? mogen ze niet meer openbaar met slof, spoor of trensjes die wat meer effect hebben dan je standaard bustrensje rijden omdat het gevaar bestaat dat mensen dit ook gaan doen terwijl ze niet weten hoe en wat...

Ja, gebeurd helaas veel te vaak, maar ik snap niet hoe de TS met deze foto's een 'spring-op-je-jaarling-boom' uitgelokt heeft...?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:24

Ik denk inderdaad niet dat penny's deze topics nodig hebben, of dat topics penny's in ergere mate beinvloeden, die verzinnen zelf nog maffere dingen!

Ikima schreef:
Equinecoach, leuk gezicht zoals het veulen zit te lebberen terwijl moeder aan het werk is. Volgende keer alvast een pad op doen. Haha! (Ik neem aan dat je wel begrijpt dat het een grap is van die pad).

Geen grap hoor, pad heefttie ook al opgehad, in de vorm van een handdoek, en daarna over z,n hoofd, billen, onder z,n buik door, vast gemaakt als een soort single... Heel sielug.... Haha! Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door EeCee op 09-06-08 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:25

sommige mensen denken geloof echt dat een paard hier psychisch gestoord van word of iets dergelijks.

Als ze nou foto's had gemaakt van een dik dekje of een winterdeken op de rug van het paard zou er niemand klagen. Toevallig omdat dit een zadel is, is het allemaal veel erger.

ik vind het juist goed dat je haar er al een beetje aan laat wennen, hebben jullie later alleen maar profijt van Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:26

detour schreef:
Jij wekt de indruk een beetje te stoken, slimmerik!
En ik denk werkelijk dat je met je commentaar echt geen pennyzieltjes kunt redden. Knipoog
je beweert dat er Penny's steigergedrag hebben nagebootst nav dat circustopic maar komt neit met voorbeelden.
Dus weet je- je hebt volkooomen gelijk, doe wat je niet laten kunt. Knipoog Ik wens je succes verder.

Ik stook niet. Heb nu weinig tijd om uit te leggen maar ging om o.a. dit topic [HAW] Een beetje vanalles Een prachtig mooi topic. In dit topic plaats ik al voorbeelden van penny's die het direct opvolgden. Knipoog

Voltigeur die het geweldig doet zet nu steevast onder zijn topics hem niet na te doen. OK dan!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:33

En Slimmerik, als je dus onder je topics zet dat je het niet na mag doen, doen die penny's dat ook niet? Ik denk dat dat niet veel verschil maakt.
Wat penny's willen, doen ze toch wel. Daar hebben ze geen topics op bokt voor nodig.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:33

slimmerik schreef:
Ik stook niet. Heb nu weinig tijd om uit te leggen maar ging om o.a. dit topic [HAW] Een beetje vanalles Een prachtig mooi topic. In dit topic plaats ik al voorbeelden van penny's die het direct opvolgden. Knipoog

Voltigeur die het geweldig doet zet nu steevast onder zijn topics hem niet na te doen. OK dan!

Als je dat zonder pardon na gaat doen heb je een steekje los zitten....

WildBoyz en Jackass maken ook altijd voor het tonen van de stunts duidelijk dat niemand dit na moet doen, helaas sterfen er toch elke keer weer jongeren in pogingen deze stunts na te doen...

Dus, wat zo'n zinnetje nou uitmaakt....Geen ene PIEP....

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:35

Equinecoach schreef:
Ik denk inderdaad niet dat penny's deze topics nodig hebben, of dat topics penny's in ergere mate beinvloeden, die verzinnen zelf nog maffere dingen!

Ikima schreef:

Geen grap hoor, pad heefttie ook al opgehad, in de vorm van een handdoek, en daarna over z,n hoofd, billen, onder z,n buik door, vast gemaakt als een soort single... Heel sielug.... Haha! Haha! Knipoog

Ook al zo'n dierenbeul, beestje is voor z'n leven getekend. ROFL

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:06

Huilen van het lachen Wat een gezeur hier soms!

detour; ik ben ervan overtuigd dat Esprit dat best aan kan allemaal hoor! Toen ik bij je langs kwam vond ik haar meteen al beduidend ouder ogen voor haar leeftijd. Dat zegt natuurlijk niet altijd alles, maar ik heb het idee dat ze ook van binnen al een stuk ouder is. Jullie hebben natuurlijk ook het nodige meegemaakt samen, dat zal ook ongetwijfeld meespelen Lachen Gewoon rustig aan, je intuïtie volgen en ik weet zeker dat Esprit het duidelijk laat merken als haar iets niet aanstaat Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 13:07

Thanks, ik denk dat ook, dan gaat ze zwiepen met d'r staart en kijkt ze zwaar gepikeerd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:26

~tss, en jij krijgt wel meteen een topic met 8 pagina´s vol na een paar foto´s..
en als ik foto´s plaats hooguit 20 reacties ofzo.
Ik ben jaloers Huilen van het lachen

haha, nee hoor. Kleintje lijkt echt al groot zo! En aangezien je vast niet morgen ermee de Z ring in verdwijnt (dan wél met stang&trens he!!) zal ze er ook niet dood bij neervallen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 13:27

Nou, dat was ik nu net van plan, Noukie! ja, ze is idd mega populair! Ze maakt al geschiedenis voor ik met haar start, moet toch wel bijzonder paard wezen!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:33

zo zag ik laatst een topic van een jaarling die een hupsje maakte. Zou ook veel te vroeg zijn..
Misschien hadden al die bokkers destijds met ons veulen willen praten die keer op keer foutloos over de bakrand van 1.20 sprong, omdat ze liever in t land liep, dan met mams samen in de buitenbak? Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 13:34

was dat Vos??? Wat een mega sprong, gaaf toch?

Of jaarlingen laten vrij springen, zoooo zielig..
Wat een onzin, zo af en toe maakt dat toch neit uit?

Ga jij je veulen idd maar uitleggen dat ze geen hupsje mag maken of niet over een balke mag springen. Er lag er destijds eentje in de wei bij ons, en dat veulen vond het prachtig!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:37

nee, niet vos. Veulen van mn eerste pony.. Was dus nog een D maat veulen ook, maar steeds opnieuw bleef ze dat doen Clown
tsja, soms spelenderwijs wat laten doen is echt zo erg niet.
Beter dan tot 3 jaar volledig in de kudde de opfok in en dan ineens cultuurshock binnen 3 weken zadelmak. Dat is psychisch een stuk heftiger

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 13:39

Dat lijkt mij ook, maar toch schijnen ze dat soms in een paar weken ook al aardig op te pakken in zo'n situatie.

Was veulen van je oude pony?