Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Twixietje schreef:Die stelling snap ik precies niet zo... Mag je dan ook als je pony schrikt voor hem of haar gerust te stellen niet gewon eens " How" zeggen?
dan is het tegen mijn paarden dan de honden en dan mijn mini varken en als ik langs de kippen loop dan tok ik daar ook nog een verhaaltje mee
en als mijn vriend na zijn werk binnenkomt dan praat ik daar ook nog mee.

Geen hele verhalen hoor
Maar gewoon, als ie bijv. erg zenuwachtig is dat je dan rustig tegen hem gaat praten.
''onze'' gesprekken ga na een half uur echt nergens over. Al is het over vogeltjes,kleur van zijn dekje, het weer etc. Hij ontspant ervan en sommige dingen snapt hij wel bv. uhuh (dan mag iets niet),ho( is langzamer),halt(is stilstaan),terug(is achteruit lopen) zo zijn er nog meer hoor.
Dat is super hoor en hij doet het er niet slechter van. Hij houd juist van aandacht en ik van kletsen. Zijn het wel gewend van elkaar. Ik vind juist dat je band er beter door wordt.. Maarja Tuurlijk ga ik niet zitten kletsen over wat ik gedaan heb vandaag dat doe ik als ik hem poets maar tijdens het werken praat ik altijd tegen hem dat hij het goed doet of niet en wat we gaan doen
Ik vind het raar als je niks tegen je paard zegt... Maarja dat is mijn mening. Ik rij ook niet wedstrijd gericht maar recreatief lekker voor de lol maar wel wat willen presteren uiteraard.